Muziek / Algemeen / Kink FM
zoeken in:
1
geplaatst: 14 juli 2020, 19:08 uur
Gretz schreef:
En de Kink FM luisteraar zag dat het met de variatie in de Album Top 1000 wel snor zat
Simon77 zeg jij er ook eens iets van
Prima lijstje toch? Moeten die vrouwen maar betere muziek gaan maken! En de Kink FM luisteraar zag dat het met de variatie in de Album Top 1000 wel snor zat

Simon77 zeg jij er ook eens iets van

Even zonder gekheid, de dames komen er wel wat karig vanaf bij Kink. Maar dat komt voor mij als redelijk trouwe luisteraar niet als een verrassing. De doelgroep zal er wel tevreden mee zijn vermoed ik.
0
geplaatst: 14 juli 2020, 19:16 uur
Simon77 schreef:
Even zonder gekheid, de dames komen er wel wat karig vanaf bij Kink. Maar dat komt voor mij als redelijk trouwe luisteraar niet als een verrassing. De doelgroep zal er wel tevreden mee zijn vermoed ik.
Jep, want deze lijst is voortgekomen uit de stemmen van luisteraars. Er vanuitgaande dat Kink niet heeft gegoocheld met de getallen, is dit het democratische resultaat. Er mag dan wel gesteld worden dat Kink heel erg in de vorige eeuw is blijven hangen. Ik vind dit zo exemplarisch voor een starre muziekindustrie die maar heel langzaam lijkt te veranderen. Of zoals Phoebe Bridgers onlangs zei:
Ik denk dat het niet een hele gunstige omgeving is voor vrouwen. Ik denk dat het gewoon makkelijker is om een man in de muziek te zijn. Er zijn dus veel meer middelmatige mannen die succesvoller zijn dan vrouwen.
Genoeg alternatieve vrouwen (die bijv hier op MuMe ook populair zijn) die ze prima meer ruimte kunnen geven op de playlist. Maar dat zal wel luisteraars kosten

0
geplaatst: 14 juli 2020, 19:33 uur
Ja, het is ook niet dat ze helemaal geen Phoebe Bridgers, Alex the Astronaut of Wolf Alice en CHVRCHES draaien, maar in verhouding heel weinig. En er zal dan te weinig positieve respons komen om dit meer te gaan doen misschien?
0
geplaatst: 29 september 2020, 09:35 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > The Kink 1500:
Vanaf 28 sept kan je weer stemmen op de Kink 1500
https://kink.nl/voting
Uitzending is van maandag 19 tot en met vrijdag 30 oktober
Vanaf 28 sept kan je weer stemmen op de Kink 1500
https://kink.nl/voting
Uitzending is van maandag 19 tot en met vrijdag 30 oktober
1
geplaatst: 29 september 2020, 09:36 uur
Mijn 30, allemaal uit de keuzelijst.
MARILLION - LAVENDER
PULP - COMMON PEOPLE
OMD - ELECTRICITY
MIKE OLDFIELD & ROGER CHAPMAN - SHADOW ON THE WALL
NITS - IN THE DUTCH MOUNTAINS
DEPECHE MODE - WALKING IN MY SHOES
WATERBOYS - GIRL CALLED JOHNNY
EMF - UNBELIEVABLE
MONACO - WHAT DO YOU WANT FROM ME
JAMES - SIT DOWN
DAVID BOWIE & PET SHOP BOYS - HELLO SPACEBOY
PET SHOP BOYS - SUBURBIA
JOE JACKSON - STEPPIN' OUT
JESUS JONES - RIGHT HERE RIGHT NOW
A FLOCK OF SEAGULLS - WISHING (IF I HAD A PHOTOGRAPH OF YOU)
ULTRAVOX - VIENNA
BEWILDER - FORZA (IT IS)
ELECTRONIC - DISAPPOINTED
BLUR - UNIVERSAL
LIGHTNING SEEDS - WHAT IF
FISCHER Z - MARLIESE
16 DOWN - SUBTLE MOVEMENTS
SUZANNE VEGA - LUKA
QUEENSRŸCHE - SILENT LUCIDITY
VISAGE - FADE TO GREY
BAP - KRISTALLNAACH
SPLIT ENZ - I GOT YOU
HOOTIE & THE BLOWFISH - ONLY WANNA BE WITH YOU
MADNESS - ONE STEP BEYOND...
DEACON BLUE - YOUR TOWN
MARILLION - LAVENDER
PULP - COMMON PEOPLE
OMD - ELECTRICITY
MIKE OLDFIELD & ROGER CHAPMAN - SHADOW ON THE WALL
NITS - IN THE DUTCH MOUNTAINS
DEPECHE MODE - WALKING IN MY SHOES
WATERBOYS - GIRL CALLED JOHNNY
EMF - UNBELIEVABLE
MONACO - WHAT DO YOU WANT FROM ME
JAMES - SIT DOWN
DAVID BOWIE & PET SHOP BOYS - HELLO SPACEBOY
PET SHOP BOYS - SUBURBIA
JOE JACKSON - STEPPIN' OUT
JESUS JONES - RIGHT HERE RIGHT NOW
A FLOCK OF SEAGULLS - WISHING (IF I HAD A PHOTOGRAPH OF YOU)
ULTRAVOX - VIENNA
BEWILDER - FORZA (IT IS)
ELECTRONIC - DISAPPOINTED
BLUR - UNIVERSAL
LIGHTNING SEEDS - WHAT IF
FISCHER Z - MARLIESE
16 DOWN - SUBTLE MOVEMENTS
SUZANNE VEGA - LUKA
QUEENSRŸCHE - SILENT LUCIDITY
VISAGE - FADE TO GREY
BAP - KRISTALLNAACH
SPLIT ENZ - I GOT YOU
HOOTIE & THE BLOWFISH - ONLY WANNA BE WITH YOU
MADNESS - ONE STEP BEYOND...
DEACON BLUE - YOUR TOWN
1
geplaatst: 29 september 2020, 11:21 uur
1
geplaatst: 29 september 2020, 15:28 uur
je kunt straks 30 tracks doorgeven, waarvan er maximaal 10 vrije keus mogen zijn.
Ik kan geen optie vinden om vrije keus toe te voegen, of zie ik iets over het hoofd?
edit: gevonden!
0
geplaatst: 28 januari 2021, 20:36 uur
Kink verovert radiowereld; 'wij verspillen geen tijd aan Ava Max en Dua Lipa' (AD.nl)
De hits van Dua LIpa wegzetten als muziek die niet de moeite waard is, Veenstra zit weer eens ernstig te raaskallen
Alsof de grenzen tussen alternatieve en commerciële pop nog steeds zo duidelijk zijn als vroeger. Het tegenovergestelde is juist waar, nieuwe muziek is anno 2021 steeds minder in een van de twee hokjes te duwen. Een popzangeres als Dua Lipa scoort met haar ingenieuze, retro-electropop (80s) op een alternatieve website/forum als RateYourMusic juist buitengewoon goed.
Don't Start Now: 3.81/5.00 en #35 in de Top Singles van 2019
Future Nostalgia: 3.65/5.00 en #146 in de Top Singles van 2019
Physical: 3.68/5.00 en #84 in de Top Singles van 2020
Break My Heart: 3.74/5.00 en #51 in de Top Singles van 2020.
Future Nostalgia scoort als album gemiddeld ook prima, #108 in 2020.
Jammer dat KINK zoveel voordelen blijft houden over bepaalde popmuziek die ze prima zouden kunnen draaien. het is niet alsof alternatieve muziek per se rock moet zijn he?
Daarnaast is het nog steeds schrijnend om te zien hoe weinig muziek ze van vrouwelijke artiesten draaien. De all-time luistercijfers laten vrijwel alleen maar mannelijke acts in de top zien
https://i.vgy.me/CE7kIc.jpg
De hits van Dua LIpa wegzetten als muziek die niet de moeite waard is, Veenstra zit weer eens ernstig te raaskallen

,,Dat betekent dat als er een alternatieve plaat is geweest, dat je daarna weer Dua Lipa te horen krijgt”
Alsof de grenzen tussen alternatieve en commerciële pop nog steeds zo duidelijk zijn als vroeger. Het tegenovergestelde is juist waar, nieuwe muziek is anno 2021 steeds minder in een van de twee hokjes te duwen. Een popzangeres als Dua Lipa scoort met haar ingenieuze, retro-electropop (80s) op een alternatieve website/forum als RateYourMusic juist buitengewoon goed.
Don't Start Now: 3.81/5.00 en #35 in de Top Singles van 2019
Future Nostalgia: 3.65/5.00 en #146 in de Top Singles van 2019
Physical: 3.68/5.00 en #84 in de Top Singles van 2020
Break My Heart: 3.74/5.00 en #51 in de Top Singles van 2020.
Future Nostalgia scoort als album gemiddeld ook prima, #108 in 2020.
Jammer dat KINK zoveel voordelen blijft houden over bepaalde popmuziek die ze prima zouden kunnen draaien. het is niet alsof alternatieve muziek per se rock moet zijn he?
Daarnaast is het nog steeds schrijnend om te zien hoe weinig muziek ze van vrouwelijke artiesten draaien. De all-time luistercijfers laten vrijwel alleen maar mannelijke acts in de top zien

https://i.vgy.me/CE7kIc.jpg
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 januari 2021, 21:29 uur
Veenstra heeft groot gelijk. Wat een generieke inhoudsloze kutpop is dat zeg.
0
geplaatst: 28 januari 2021, 21:33 uur
Onweerwolf schreef:
Tuurlijk, daarom lopen RYM en Pitchfork weg met het laatste album. Dat de critici/muzieksnobs de huidige muziek die Dua Lipa maakt ook goed kunnen waarderen bewijst volgens mij juist dat steeds minder muziek in het hokje alternatief of commercieel te proppen is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 januari 2021, 21:40 uur
De enige mensen die dit soort muziek leuk vinden zijn tienermeisjes en volwassen mannen die, al dan niet beroepsmatig, (moeten) vinden dat 'het aandeel vrouw' in de muziek(lijstjes) artificieel omhoog moet worden geduwd.
Ik snap echt niet waarom KINK dit soort troep moet draaien. Ze draaien toch ook geen Maria Carey of DJ Paul Elstak? De mensen achter KINK vinden dit kut en de mensen die naar KINK luisteren vinden dit kut.
Ik ben overigens een groot voorstander en liefhebber van hokjes. Lekker overzichtelijk.
Ik raad je aan om naar Sky Radio te gaan luisteren, daar draaien ze deze gehoorschade vast 20 keer per dag.
Ik snap echt niet waarom KINK dit soort troep moet draaien. Ze draaien toch ook geen Maria Carey of DJ Paul Elstak? De mensen achter KINK vinden dit kut en de mensen die naar KINK luisteren vinden dit kut.
Ik ben overigens een groot voorstander en liefhebber van hokjes. Lekker overzichtelijk.
Ik raad je aan om naar Sky Radio te gaan luisteren, daar draaien ze deze gehoorschade vast 20 keer per dag.
0
geplaatst: 28 januari 2021, 22:03 uur
Onweerwolf
- Jammer dat je zo generaliserend precies denkt weten wie er naar de muziek van Dua Lipa luistert Ik kan je op een briefje geven dat zij een veel bredere groep luisteraars trekt. Dat kun je me eigen ogen waarnemen als je eens een optreden van haar bezoekt of iets beter volgt hoe haar laatste singles ontvangen zijn (ook hier op MuMe). Physical en Break My Heart Nieuw in de Top 40-meter op #3 en #4 in de jaarlijst van 2020. De reden dat ik de muziek van Dua Lipa erg tof vind heeft iig niks te maken met vrouwenquota.
- Waarom vergelijk je Dua Lipa met twee willekeurige artiesten die ook niet in jouw pulletje vallen? Een totaal onzinnige vergelijking.
- Ik beweer nergens dat KINK Dua Lipa zou moeten draaien. Ik ageer wél tegen de laatdunkende houding van Veenstra tegenover de muziek die niet in zijn alt rock-niche past. Heeft dezelfde dj niet 15 jaar voor 3FM gewerkt?
- Formatradio is natuurlijk prima, maar dan moet KINK niet de hele tijd pretenderen dat ze zo'n brede, alternatieve zender zijn (want dat zijn ze bij lange na niet).
En dank voor de tip. Een non-stop station als Sky vind ik niet interessant genoeg t.o.v. Spotify (in m'n jeugd wel met plezier naar geluisterd). Radio 2 en Radio 3 zet ik nog wel geregeld aan, omdat ik het fijn vind om favoriete dj's met passie over muziek te horen praten (o.a. Blokhuis, Stenders, Schollaardt, Siemons).
- Jammer dat je zo generaliserend precies denkt weten wie er naar de muziek van Dua Lipa luistert Ik kan je op een briefje geven dat zij een veel bredere groep luisteraars trekt. Dat kun je me eigen ogen waarnemen als je eens een optreden van haar bezoekt of iets beter volgt hoe haar laatste singles ontvangen zijn (ook hier op MuMe). Physical en Break My Heart Nieuw in de Top 40-meter op #3 en #4 in de jaarlijst van 2020. De reden dat ik de muziek van Dua Lipa erg tof vind heeft iig niks te maken met vrouwenquota.
- Waarom vergelijk je Dua Lipa met twee willekeurige artiesten die ook niet in jouw pulletje vallen? Een totaal onzinnige vergelijking.
- Ik beweer nergens dat KINK Dua Lipa zou moeten draaien. Ik ageer wél tegen de laatdunkende houding van Veenstra tegenover de muziek die niet in zijn alt rock-niche past. Heeft dezelfde dj niet 15 jaar voor 3FM gewerkt?
- Formatradio is natuurlijk prima, maar dan moet KINK niet de hele tijd pretenderen dat ze zo'n brede, alternatieve zender zijn (want dat zijn ze bij lange na niet).
En dank voor de tip. Een non-stop station als Sky vind ik niet interessant genoeg t.o.v. Spotify (in m'n jeugd wel met plezier naar geluisterd). Radio 2 en Radio 3 zet ik nog wel geregeld aan, omdat ik het fijn vind om favoriete dj's met passie over muziek te horen praten (o.a. Blokhuis, Stenders, Schollaardt, Siemons).
3
geplaatst: 28 januari 2021, 22:11 uur
Als ze wel Dua Lipa zouden draaien zou ik misschien Kink FM gaan luisteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 januari 2021, 22:49 uur
Jij bent inmiddels al zo lang aan het drammen over vrouwen dat ik je echt niet meer serieus kan nemen als je het zoveelste zangeresje loopt op te hemelen. Overigens heb ik gewoon met mijn eigen oren vastgesteld dat Dua Lipa ontzettend slecht is. Ik heb inmiddels ook aardig wat uren nieuwe KINK geluisterd en het is gewoon prima radio en echt Dua Lipa hoort hier gewoon niet thuis. Ik snap echt niet waarom je daar over valt. Veenstra legt ook precies uit wat nou juist het verschil is tussen zijn oude en nieuwe plek aan de hand van Dua Lipa.
Het is prima dat jij graag Dua Lipa luistert maar waarom toch zo gefrustreerd doen over Veenstra? Die spreekt voor zijn radiostation, voor mensen die geen zin hebben in commerciële popmuziek. En volgens mij zijn ze juist wel een brede, alternatieve zender. Het kan zeker breder, maar dan dus nog alternatiever en niet juist de rommel draaien die we op 3FM en andere radiostations horen maar juist andere stijlen die je niet of nauwelijks op de radio hoort.
Het is prima dat jij graag Dua Lipa luistert maar waarom toch zo gefrustreerd doen over Veenstra? Die spreekt voor zijn radiostation, voor mensen die geen zin hebben in commerciële popmuziek. En volgens mij zijn ze juist wel een brede, alternatieve zender. Het kan zeker breder, maar dan dus nog alternatiever en niet juist de rommel draaien die we op 3FM en andere radiostations horen maar juist andere stijlen die je niet of nauwelijks op de radio hoort.
0
geplaatst: 29 januari 2021, 14:37 uur
Onweerwolf schreef:
Het kan zeker breder, maar dan dus nog alternatiever en niet juist de rommel draaien die we op 3FM en andere radiostations horen maar juist andere stijlen die je niet of nauwelijks op de radio hoort.
Het kan zeker breder, maar dan dus nog alternatiever en niet juist de rommel draaien die we op 3FM en andere radiostations horen maar juist andere stijlen die je niet of nauwelijks op de radio hoort.
Inhoudelijk gezien wel, maar ze hebben nu al moeite om 'break even' te draaien. Het blijft een commerciële zender.
Het is nu een heel duidelijk station met een sterke nadruk op reeds bekende namen, en dat zal ook wel nodig zijn om te overleven.
Ik houd zelf van wat grilliger playlists; zo'n combinatie van nummers die als commerciële omroep niet levensvatbaar is. Maar: alsnog goed dat zo'n zender als Kink er is. Het voegt wel wat toe aan het aanbod in de ether (DAB is ook ether).
1
geplaatst: 25 mei 2021, 00:53 uur
Het valt me eigenlijk niet zo mee dat Kink FM, heb sinds kort dab radio en luister er wel eens naar, maar om nou wild te worden van elke dag The Foo Fighters, Rammstein, Muse en Imagine Dragons...
Had wel wat minder commercieels verwacht, alhoewel ik vanavond New Order hoorde met True Faith, dat was dan wel weer tof.
Had wel wat minder commercieels verwacht, alhoewel ik vanavond New Order hoorde met True Faith, dat was dan wel weer tof.
1
geplaatst: 25 mei 2021, 11:01 uur
trebremmit schreef:
Het valt me eigenlijk niet zo mee dat Kink FM, heb sinds kort dab radio en luister er wel eens naar, maar om nou wild te worden van elke dag The Foo Fighters, Rammstein, Muse en Imagine Dragons...
Daarom luister ik 3FM Alternative. Veel meer nieuwe muziek en klassiekers niet per se van de standaard namen:
09:21
Keep On Shining
Curtis Harding
09:17
Please
Jessie Ware
09:13
Kim
Pom
09:11
Awkward
San Cisco
09:06
Headphones Baby
Vaccines
09:03
Lisztomania
Phoenix
08:59
Know Better
Dragonfruit
08:55
Rain On Your Parade
Nick Klyne
08:53
Smile
Wolf Alice
08:48
Wait, I Lied
Alfie Templeman
08:45
There's A Honey
Pale Waves
08:42
Drive
Son Mieux
0
geplaatst: 25 mei 2021, 11:38 uur
Dat is nog erger dan Kink aan die playlist te zien, wat een verschrikkelijke muziek.
1
geplaatst: 25 mei 2021, 15:23 uur
trebremmit schreef:
Kink FM draait inderdaad voornamelijk stadionrock, artiesten met een groot mainstream bereik. Van die namen als Pearl Jam, Green Day, Kings of Leon, Red Hot Chili Peppers en Editors die op RYM wel de tag alternative rock hebben, maar in de praktijk daar nu veel te bekend/geliefd/commercieel voor zijn.
Nieuwe indie/alternative hoor je er maar mondjesmaat, want anders verliezen ze luisteraars aan Veronica / Radio 2 / Arrow Classic Rock. Deze statistieken zijn veelzeggend:
TV Priest - 1
Black Country, New Road - 5
Protomartyr - 7
Porridge Radio - 9
black midi - 20
Shame - 74
Dry Cleaning - 89
IDLES - 129
De enige nieuwere namen die ze wel serieus hebben opgepikt zijn Fontaines D.C. (1399 plays) en Squid (454 plays)
0
geplaatst: 25 mei 2021, 15:35 uur
Pearl Jam is nu net een van de bands waar de naam alternative ooit voor bedacht is.
Ik ben geen actief Kink FM-luister, maar heb wel de jaarlijst van 2020 beluisterd en die vond ik wel behoorlijk eenzijdig. Veel meer smaken dan Imagine Dragons, Foo Fighters, Rammstein en varianten daarop hebben ze niet.
Ik ben geen actief Kink FM-luister, maar heb wel de jaarlijst van 2020 beluisterd en die vond ik wel behoorlijk eenzijdig. Veel meer smaken dan Imagine Dragons, Foo Fighters, Rammstein en varianten daarop hebben ze niet.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 15:39 uur
herman schreef:
Neem aan dat je niet de alternatieve Outlaw 141 bedoelt? Want die hebben ze alleen op Kink Indie gedraaid.
Edit: vermoed dat het deze playlist is. 2x Eefje, valt me niet tegen

0
geplaatst: 25 mei 2021, 15:44 uur
Nee, die was het niet. De lijst die ik heb beluisterd begon bij 100.
Deze lijst ziet er wel een stuk beter uit.
Deze lijst ziet er wel een stuk beter uit.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 15:49 uur
herman schreef:
Zie edit
0
geplaatst: 25 mei 2021, 15:52 uur
Zijn er eigenlijk nog playlists uit de jaren negentig of rond de eeuwwisseling van deze zender? Voor mijn gevoel draaiden ze toen veel avontuurlijker, maar misschien vergis ik me wel helemaal. Wel luisterde ik toen wel eens naar Avondland en X-Rated, en ze hadden toen een punkrock programma en Def P draaide er wel hiphop. Volgens mij heb je dat nu niet, ik heb er in ieder geval nog geen hiphop plaat gehoord.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 16:13 uur
Via webarchive kan ik wel oude jaarlijsten vinden.
Outlaw 141 - web.archive.org
Drie keer raden wie daar in staan...
Outlaw 141 - web.archive.org
Drie keer raden wie daar in staan...

1
geplaatst: 25 mei 2021, 16:28 uur
Die was het inderdaad.
trebremmit, user StopMakingSenseo heeft een paar goede playlists gemaakt:
KINK FM hits 1996 - playlist by vlaarsdingen | Spotify - open.spotify.com
KINK FM hits 1996 - playlist by vlaarsdingen | Spotify - open.spotify.com
Zelf heb ik in 1998 elke maand een bandje opgenomen met wat favorieten en toen ik al mijn bandjes een keer wegdeed bij een verhuizing daar een playlist van gemaakt:
Kink FM Tapes 1998.1-12 - playlist by Herman Nijhuis | Spotify - open.spotify.com
Geen Foo Fighters, wel 3 keer Rammstein en Pearl Jam

0
geplaatst: 20 april 2022, 19:00 uur
0
geplaatst: 10 maart 2023, 09:05 uur
Een tijd Kink geluisterd maar langer dan twee weken is het eigenlijk niet vol te houden. Het is eigenlijk het equivalent van Sky radio maar dan met rock muziek. Ze draaien volgens een playlist die op shuffle staat waarbij continue dezelfde nummers naar verloop van tijd voorbij komen. Allemaal radiovriendelijk en vooral niet te alternatief want ze willen luisteraars niet afschrikken, want commercieel.
Waarom ze dj's hebben is mij een vraag want voegt weinig persoonlijks toe. Ik heb nog wel eens een poging gedaan om iets anders aan te vragen maar past niet als het niet op de playlist voorkomt.
Iemand nog een goede suggestie welke zender wel te beluisteren als je nog een keer muzikaal verrast wil worden. Luister zelf regelmatig Stubru en Pinguin.
Waarom ze dj's hebben is mij een vraag want voegt weinig persoonlijks toe. Ik heb nog wel eens een poging gedaan om iets anders aan te vragen maar past niet als het niet op de playlist voorkomt.
Iemand nog een goede suggestie welke zender wel te beluisteren als je nog een keer muzikaal verrast wil worden. Luister zelf regelmatig Stubru en Pinguin.
* denotes required fields.