MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ergste bandnaam

zoeken in:
jasper1991 schreef:
(quote)
oh ik dacht dat je het een soort misplaatste stoerheid vond van die bands, juist in relatie met de muziek die ze maken. dat ze lang niet zo ruig spelen als je zou doen vermoeden door hun namen.

haha nee, ik vind die namen gewoon zo stevig dat ik het er moeilijk van krijg... Oerdegelijk stevig nuchter hollands.

Stijn_Slayer
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik begin te denken aan Brainbox. Het bekt en klinkt erg lekker, maar hersendoos!?

orbit schreef:
(quote)

Een belabberde eerste indruk dan.. als er nu één band is uit de jaren 80 die weinig met electronische hulpmiddelen deed was het The The wel. De albums zijn vrijwel gespeend van enige synths of andere "klinische" instrumenten. Daar hebben die symfohelden met al hun moogs en mellotrons dan weer stukken meer last van Misterfool
Ofwel: gooi The The in de herkansing! Echt een band die de moiete waard is!

Lukk0 schreef:
Komt van deze film. Ook samples op Enter the Wu-Tang komen hieruit. Zit nog best wel wat in dus, in die naam
Al was het ontstaan, omdat het de eerste regels zijn van een Shakespeare-gedicht, ik blijf het een lelijke naam vinden. (Ik hou ook niet zo van films uit Hong Kong)

demons & wizards
dragonland
fairyland
domine

allemaal net even te cliche, alhoewel ze allemaal goede tot briljante muziek maken

Een band die ik op voorhand boycot opdat ze nooit mijn oren bereiken is de band met de naam 'Billy de Klit'. Zowiezo vind ik het een beetje een trieste naam, maar met weet van een eens bestaande band onder de naam Billy the Kid valt de naam dan ook echt helemaal verkeerd bij mij.

Het is niet alleen een band geweest, die band heeft het namelijk ook weer ergens naar vernoemd. Het was een Amerikaanse crimineel uit de 19e eeuw. Over hem zijn dan weer allerlei films gemaakt en boeken geschreven.

Arrie schreef:
Het is niet alleen een band geweest, die band heeft het namelijk ook weer ergens naar vernoemd. Het was een Amerikaanse crimineel uit de 19e eeuw. Over hem zijn dan weer allerlei films gemaakt en boeken geschreven.

Juist, dat was ik me bewust. Het moet zo'n smerig ventje zijn geweest met alle benodigdheden voor een cowboy......zoiets geloof ik. Prima als je een band ergens naar vernoemt, voor mij is dat geen probleem. Maar als je als Nederlandse band komt met zo'n naam.......Billy de Klit.......misschien dat ik een oud en saaie conservatieveling ben, zal wel, maar dit soort 'grappige' namen verzon ik ook als puberende puistekneuter op de lagere school: Bon Goofy, Mietlof, Spontaan Ballet, a-bah!......beetje achterhaalde shit als je het mij vraagt.

Helemaal eens Saldek, net zoals kutschurft etc.. redelijk ongeispireerde puberbagger namen. Leuk als je 14 bent ofzo.

Ben het verder ook met je eens hoor, ik kreeg alleen het idee dat je de echte Billy the Kid niet kende, vandaar.

Maar verder inderdaad nogal puberaal...

Saldek schreef:
(quote)

Juist, dat was ik me bewust. Het moet zo'n smerig ventje zijn geweest met alle benodigdheden voor een cowboy......zoiets geloof ik. Prima als je een band ergens naar vernoemt, voor mij is dat geen probleem. Maar als je als Nederlandse band komt met zo'n naam.......Billy de Klit.......misschien dat ik een oud en saaie conservatieveling ben, zal wel, maar dit soort 'grappige' namen verzon ik ook als puberende puistekneuter op de lagere school: Bon Goofy, Mietlof, Spontaan Ballet, a-bah!......beetje achterhaalde shit als je het mij vraagt.
Je moet 'ns in het sporttopic kijken. Daar wordt die praktijk ook nog 'ns volop gebezigd.

Saldek schreef:
Een band die ik op voorhand boycot opdat ze nooit mijn oren bereiken is de band met de naam 'Billy de Klit'. Zowiezo vind ik het een beetje een trieste naam, maar met weet van een eens bestaande band onder de naam Billy the Kid valt de naam dan ook echt helemaal verkeerd bij mij.

Is geen band, maar een dj Maar je mist niks door zijn muziek te boycotten, hele slappe commerciële TMF-house. Wat dat betreft dekt de naam de lading wel...

Hij zorgt gewoon voor een goed feestje hoor, die vent.

Ik vond de band Thalidomide eigenlijk wel toepasselijk in dit forum.
De Franse band is vernoemd naar een slaapmiddel dat in eind jaren 50 op de markt werd gebracht. Thalidomide (het middel) had als onbedoelde bijwerking dat zorgde voor niet ontwikkelde ledematen bij pasgeborenen.
Aan de andere kant klinkt dit dan natuurlijk wel weer echt metal hè?

Als er toch een topic voor ergste usernaam zou zijn..

Maar die is inderdaad behoorlijk vaag, zo heb je ook een Franse Black-Metal band genaamd: "Anorexia Nervosa".

Terwijl de productie van hun albums toch niet heel dun klinken. Maar Anorexia Nervosa is wel een hele goede band.

Deze band kwam ik vorige week tegen op deze site: Anne Frank Zappa.
Ik zie de humor er niet van in.

Ik wel . Ondanks de smakeloosheid kon ik een glimlach niet onderdrukken.

jasper1991 schreef:
Als er toch een topic voor ergste usernaam zou zijn..

Maar die is inderdaad behoorlijk vaag, zo heb je ook een Franse Black-Metal band genaamd: "Anorexia Nervosa".

Haha ja, probeer ´m maar eens uit te spreken!

Haha! Dat Anne Frank Zappa vind ik dan ook wel weer grappig. Vooral de cover van dat album is dan ook gewoon geniaal.

't Is niet de meest originele bandnaam die er bestaat, niet eens in de buurt. Maar om nou te zeggen dat 't zo grappig, leuk of - aan de andere kant - smakeloos is... nee...

Zo heb je ook: Mussolini Headkick

En Harmonica Lewinsky.

MindRuler
Rotting Christ.
Hun muziek is daarentegen prachtig!

MindRuler
Stijn_Slayer schreef:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik begin te denken aan Brainbox. Het bekt en klinkt erg lekker, maar hersendoos!?

Vermoedelijk bedoelen ze dan een schedel?
Toegegeven: Brainbox is niet zo cliché als Skull.

Death

hoe weinig inspiratie kun je hebben?

Een korte pakkende naam vind ik vaak knapper bedacht dan al die samenraapseltjes van woorden.

Death ligt lekker in de bek en en passant werd er nog eens een genre mee aangeduid ook.

Ik vind "Death" nou niet bepaald heel subtiel en pakkend. Een naam als "Muse" vind ik in dat kader veel beter.

Muse is ook een goed voorbeeld van een goede naam.

Death past erg goed bij de muziek, vind ik. De band heette eerst nog Archangel voordat de naam omgedoopt werd.

jasper1991 schreef:
Death

hoe weinig inspiratie kun je hebben?

Past perfect in de tijd waarin de band werd opgericht.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.