MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ergste bandnaam

zoeken in:
Game vind ik gek genoeg erg irritant daar waar ik The Game nog wel vond kloppen .

van dik hout
de dijk

wat een stevigheid, daar kan ik alleen maar om lachen

ik weet niet wat je bedoelt, 't zijn toch rockbands? zo zien zij en velen fans het iig

Improvision
Das Racist.

het moet zelfs zijn Der Rassist maar ik heb al gezien dat het amerikanen zijn

Het is een verbastering van That's Racist, dus het heeft niks met Duits te maken.

sq
Namen van artiesten met prima muziek (heb ze in collectie ook), met suffe bandnamen:

Yes
Imagination
The Killers
The Greatest Show on Earth

Gorillaz vind ik een crappy naam
En The Police

Arrie schreef:
Het is een verbastering van That's Racist, dus het heeft niks met Duits te maken.
hah, ik ben helemaal niet thuis in dat slang-amerikaans

Ach, de bekendste slang komt ook uit de Amazone dus dat kon je niet weten.

wat slecht

ja flauw

Wu-Tang Clan.
Arctic Monkeys.
The Stone Roses.
The Notorious B.I.G.

chevy93 schreef:
Wu-Tang Clan.
Arctic Monkeys.
The Stone Roses.
The Notorious B.I.G.

Wat te denken van de naam Mark Knopfler ?

Oh wacht, dat is geen band...

(afbeelding)

Lukk0
chevy93 schreef:
Wu-Tang Clan.

Komt van deze film. Ook samples op Enter the Wu-Tang komen hieruit. Zit nog best wel wat in dus, in die naam

Arctic Monkeys vind ik juist een toffe bandnaam

Holocaust

chevy93 schreef:

The Notorious B.I.G.

Vind ik eigenlijk wel een prima naam voor een gangsta rapper. Veel beter dan iets als Ice Cube bijvoorbeeld.

Het is sowieso vreemd om je als neger naar ijs te vernoemen.

Tenzij je Shani Davis bent.

Nee, het blijft stom.

Uriah Heap
REO Speedwagon
Jethro Tull

Met name de laatste is een belachelijke naam én band. Namen als Kutschurft hoeven van mij ook niet zo

jasper1991 schreef:
ik weet niet wat je bedoelt, 't zijn toch rockbands? zo zien zij en velen fans het iig

haha jah? wat voor muziek ze maken, maakt mij vrij weinig uit in het ergerlijke bandnamen topic

Ik weet wel dat Uriah Heep een personage is uit een boek van Charles Dickens...

sydbarrett schreef:
(quote)

haha jah? wat voor muziek ze maken, maakt mij vrij weinig uit in het ergerlijke bandnamen topic
oh ik dacht dat je het een soort misplaatste stoerheid vond van die bands, juist in relatie met de muziek die ze maken. dat ze lang niet zo ruig spelen als je zou doen vermoeden door hun namen.

Misterfool
Orbit zet blijkbaar zijn kruistocht tegen progbands voort in het ergste bandnamentopique. Mooi laat me gelijk tegenwicht bieden.

The Human Leaque
The The
Tom Tom Club

Het toeval wil dat ik de muziek van deze bands even geniaal vind als hun naam.

In het kader van bands met goede muziek en erge bandnamen:

Crowded House
Elbow
Neutral Milk Hotel
Talk Talk
Beach House
Dark Dark Dark
Smashing Pumpkins

Misterfool schreef:
Orbit zet blijkbaar zijn kruistocht tegen progbands voort in het ergste bandnamentopique. Mooi laat me gelijk tegenwicht bieden.

The Human Leaque
The The
Tom Tom Club

Het toeval wil dat ik de muziek van deze bands even geniaal vind als hun naam.

Ohja.. jij ziet het weer als een kruistocht.. King Crimson vind ik geweldig hoor en REO Speedwagon heeft volgens mij weinig of niks met prog/symfo van doen

En dat jij Jethro Tull goed vindt, prima hoor.. achterlijke bandnaam en ditto zanger... de muziek kan ik geen 2 minuten uitzitten. Dat je The The niet ok vindt is echt jouw gemis, voor iemand die de betere jaren 80 op waarde wist te schatten. En ik vind het juist een erg humoristische naam.. maar gevoel voor humor en symforock, hmm

Wat is er mis met Tom Tom Club

En over kruistochten zou je best een leuk progressief rock album van kunnen maken..

Misterfool
Ik denk dat Orbit ook wel door heeft dat ik hem hier en daar een beetje plaag. Als je, je mening hier en daar aandikt en zo puntig verwoord als Orbit, kun je verwachten dat men ook iets terugzegt. Wie de bal kaatst...

ik denk ook niet dat orbit daarmee problemen heeft.

Persoonlijk vind ik wordy rappinghoed nog wel een mooi nummer, maar de rest is echt oersaai. Voornamelijk doordat de tom tom club een goede zanger/zangeres mist.

The The vind ik echt het prototype verouderde 80's band. Klinische electronische effecten, met getergde zanger. Al heb ik tot nu toe slechts een stuk of 7 nummers gehoord. Noem het maar een eerste indruk.

The human Leaque is........ niet om aan te horen.

Tel bij deze bands Simple minds op en je hebt gelijk alle new-wave bands die niet aan mij besteed zijn.

Misterfool schreef:

The The vind ik echt het prototype verouderde 80's band. Klinische electronische effecten, met getergde zanger. Al heb ik tot nu toe slechts een stuk of 7 nummers gehoord. Noem het maar een eerste indruk.

Een belabberde eerste indruk dan.. als er nu één band is uit de jaren 80 die weinig met electronische hulpmiddelen deed was het The The wel. De albums zijn vrijwel gespeend van enige synths of andere "klinische" instrumenten. Daar hebben die symfohelden met al hun moogs en mellotrons dan weer stukken meer last van Misterfool
Ofwel: gooi The The in de herkansing! Echt een band die de moiete waard is! En check The Lebanon van The Human League ns, als je toch bezig bent.. briljant nummer!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.