Muziek / Algemeen / Deze band draag ik voor als nieuwe hype
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2005, 22:01 uur
bonothecat deed mij een nuttige suggestie aan de hand. Ik wilde een net ontdekte band hypen, zodat iedereen ervan gaat horen en ervan kan genieten. Zijn suggestie was: open een topic in het forum. Hier is ie dan.
Sinds enkele dagen krijg ik The Sunset Tree van The Mountain Goats niet meer uit mijn cd-speler (bij wijze van spreken dan). Via de luisterpaal van 3voor12 heb ik deze plaat ontdekt. Ik was meteen verkocht. The Mountain Goats (feitelijk een eenmansproject) maakt pakkende gitaarmuziek.
Ik weet niet of ik het lo-fi moet noemen, maar het heeft er wel de kenmerken van: klein, persoonlijk, kwetsbaar. De zanger heeft ook een soort gekte over zich en lijkt in zijn muziek zijn hele ziel bloot te leggen. Daarbij heeft hij een mooie stem, met de juiste snerp en zeurtoon erin.
De muziek doet mij nog het meest aan Eels denken, maar dan niet vanwege hetzelfde geluid, maar wel dezelfde sfeer van "eenling die op zeer persoonlijke wijze in geniale miniatuurtjes zijn gal over deez' aard uitstort".
En terwijl voor de ontdekking gloedjenieuw was, blijkt deze bijzondere man al een hele ris cd's te hebben gemaakt. Op internet las ik verder dat hij aan het begin van zijn carrière eerst talloze cassettebandjes heeft volgespeeld. Hij schijnt echt bij elkaar al talloze liedjes te hebben gemaakt. Maar het is niet te laat om 'm nu alsnog te ontdekken.
Dat was 't.
(O ja, zegt dat voort, zegt dat voort!)
Sinds enkele dagen krijg ik The Sunset Tree van The Mountain Goats niet meer uit mijn cd-speler (bij wijze van spreken dan). Via de luisterpaal van 3voor12 heb ik deze plaat ontdekt. Ik was meteen verkocht. The Mountain Goats (feitelijk een eenmansproject) maakt pakkende gitaarmuziek.
Ik weet niet of ik het lo-fi moet noemen, maar het heeft er wel de kenmerken van: klein, persoonlijk, kwetsbaar. De zanger heeft ook een soort gekte over zich en lijkt in zijn muziek zijn hele ziel bloot te leggen. Daarbij heeft hij een mooie stem, met de juiste snerp en zeurtoon erin.
De muziek doet mij nog het meest aan Eels denken, maar dan niet vanwege hetzelfde geluid, maar wel dezelfde sfeer van "eenling die op zeer persoonlijke wijze in geniale miniatuurtjes zijn gal over deez' aard uitstort".
En terwijl voor de ontdekking gloedjenieuw was, blijkt deze bijzondere man al een hele ris cd's te hebben gemaakt. Op internet las ik verder dat hij aan het begin van zijn carrière eerst talloze cassettebandjes heeft volgespeeld. Hij schijnt echt bij elkaar al talloze liedjes te hebben gemaakt. Maar het is niet te laat om 'm nu alsnog te ontdekken.
Dat was 't.
(O ja, zegt dat voort, zegt dat voort!)
0
Sietse
geplaatst: 24 mei 2005, 22:05 uur
maar uhm, urrr, the mountain goats bestaat al jaren en is ook al jaren bekend binnen de scene van singer songwriters en lofi.
Dus uhm...ik denk niet dat dit ooit nog gehyped kan worden...
0
geplaatst: 24 mei 2005, 22:06 uur
....He wat een leuk topic Martin
Ik heb zo mijn bronnen om dit album ook zeer binnenkort te gaan beluisteren.....
Ik heb zo mijn bronnen om dit album ook zeer binnenkort te gaan beluisteren.....
0
geplaatst: 24 mei 2005, 22:13 uur
Sietse schreef:
maar uhm, urrr, the mountain goats bestaat al jaren en is ook al jaren bekend binnen de scene van singer songwriters en lofi.
Dat The Mountain Goats al een poos aan de weg timmeren, heb ik ondertussen ook begrepen. Maar erg wijd en zijd bekend, zijn ze nou bepaald niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal reacties op deze site bij hun albums. Dat is behoorlijk karig. Dus ook onder doorgewinterde muziekliefhebbers kan deze band wel wat extra marketing gebruiken.
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:13 uur
Ik heb dit album net helemaal beluisterd, en het is een genot om te horen, de combinatie met de acoustische gitaar en de piano is een genot om naar te luisteren, zit lekker iers sfeertje in, this year is een van mijn favorieten, Martin Visser, bedankt voor de tip
groetjes Thomas
groetjes Thomas
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:17 uur
joehoe! eindelijk een fan. ik ben helemaal weg van dit album en begrijp maar niet dat niet meer mensen vallen voor deze muziek.
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:18 uur
Leuk idee: creëer een hype op MuMe 
Maar ik merk al wel dat ook MuMe hierin compleet zijn eigen gang gaat. Sommige albums worden om onverklaarbare redenen opeens heel groot hier in deze muzikale gemeenschap. En anderen kunnen gepusht worden tot in het oneindige, en zullen het moeten blijven doen met en enkele stem.
En ach wat is een hype? Soms verdienen albums gewoon de enorme aandacht die ze krijgen, heeft niks met hypes te maken.
Weg met de hypes, leve de MuMe TIPS!!!
(En blijf vooral de users volgen waarin je groot vertrouwen hebt op dit gebied).

Maar ik merk al wel dat ook MuMe hierin compleet zijn eigen gang gaat. Sommige albums worden om onverklaarbare redenen opeens heel groot hier in deze muzikale gemeenschap. En anderen kunnen gepusht worden tot in het oneindige, en zullen het moeten blijven doen met en enkele stem.
En ach wat is een hype? Soms verdienen albums gewoon de enorme aandacht die ze krijgen, heeft niks met hypes te maken.
(En blijf vooral de users volgen waarin je groot vertrouwen hebt op dit gebied).
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:38 uur
aERodynamIC schreef:

Kijk Eric, deze plaat ga ik dus kopen (kopen ja) zonder er iets van gehoord te hebben. Ik doe t dus weer he....hardleers maar soms is de beloning zo groot dat ik er al die missers (en jij weet welek ik op doel
)voor over heb.
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:45 uur
O jee, straks heb ik weer een miskoop op mijn geweten. Over Sufjan heb ik ook al enthousiaste verhalen op MuMe gezet.
Laat je wel even weten wat je ervan vindt?
Laat je wel even weten wat je ervan vindt?
0
geplaatst: 17 september 2005, 14:54 uur
@ VanDeGriend: kopen?!
(ik koop ook alles en zo hoort het toch: en voordat hier weer hele discussies over gevoerd gaan worden verwijs ik u allen naar een ander topic).
Enne: Martins smaak kan ik altijd wel waarderen, dus ik ben bang dat ik samen met jou ga volgen in het opsnorren van deze cd, alleen beluister ik hem dus wel even vantevoren

(ik koop ook alles en zo hoort het toch: en voordat hier weer hele discussies over gevoerd gaan worden verwijs ik u allen naar een ander topic).Enne: Martins smaak kan ik altijd wel waarderen, dus ik ben bang dat ik samen met jou ga volgen in het opsnorren van deze cd, alleen beluister ik hem dus wel even vantevoren

0
geplaatst: 17 september 2005, 16:28 uur
aERodynamIC schreef:
ik ben bang dat ik samen met jou ga volgen in het opsnorren van deze cd, alleen beluister ik hem dus wel even vantevoren

ik ben bang dat ik samen met jou ga volgen in het opsnorren van deze cd, alleen beluister ik hem dus wel even vantevoren

Kijk het zit zo. Ik kan niet door een stad lopen zonder tenminste 1 cd te kopen. Tja als ik dan met mn vrouw en kinderen door de stad loop krijg ik meestal precies een kwartier
Das dan dus mijn MuMe verlanglijstje uit de bakken grissen en door. Een cd waar mensen zich echt hard voor maken , pak ik, na hun top 10 enzo gecheckt te hebben, wel meeWeet je wat. Ik koop m eerst, vind ik t niks, mag je m een week beluisteren en dan evt. overnemen.
0
geplaatst: 17 september 2005, 16:30 uur
Ik heb de samples zojuist beluisterd. Ik weet het nog niet. Muzikaal vind ik het okee, maar de stem verveelt me op den duur een beetje. Dit vraagt dus om een iets uitgebreider onderzoek 

0
geplaatst: 17 september 2005, 16:31 uur
aERodynamIC schreef:
Ik heb de samples zojuist beluisterd. Ik weet het nog niet. Muzikaal vind ik het okee, maar de stem verveelt me op den duur een beetje. Dit vraagt dus om een iets uitgebreider onderzoek

Mmmm dan toch maar een keer alleen de stad in.
0
geplaatst: 17 september 2005, 16:33 uur

Alleen ben je met mij wel langer aanwezig in cd-zaken hoor!
0
Spidey
geplaatst: 27 mei 2006, 17:44 uur
G-Unit is de nieuwe hype die al even bezig is, goede teksten & beats, veel members, rap & hip-hop, R&B. Ik denk dat G-Unit het nog verder gaat schoppen.
50 Cent, Lloyd Banks, Young Buck, Tony Yayo, Olivia, Spider Loc, DJ WhooKid, Mobb Deep, M.O.P., Murda Ma$e, Hot Rod, GGGGGGG G-UNIT !!!!!!!!!!
50 Cent, Lloyd Banks, Young Buck, Tony Yayo, Olivia, Spider Loc, DJ WhooKid, Mobb Deep, M.O.P., Murda Ma$e, Hot Rod, GGGGGGG G-UNIT !!!!!!!!!!
0
geplaatst: 27 mei 2006, 20:33 uur
Spidey schreef:
G-Unit is de nieuwe hype die al even bezig is, goede teksten & beats, veel members, rap & hip-hop, R&B. Ik denk dat G-Unit het nog verder gaat schoppen.
Die eerstgenoemde is dat de waarde van al die genoemde bands bij elkaar ?
0
geplaatst: 28 mei 2006, 13:45 uur
bij de C-1000 is ie goedkoper...zonder fratsen... 
nee maar ff serieus...G-Unit...dat is geen hype, dat is gewoon een groepje mennekes die nooit hun jeugd uitgekomen zijn, vervolgens een soort 'boefjes' club hebben opgericht, zo eentje waar ik vroeger ook bij zat, gingen we boomhutten bouwen enzo...
Et enige verschil is dat deze jochies met echte pistolen spelen, met elkaar, soms tegen elkaar. Maar om toch maar positief te blijven, ze kunnen er aardig wat van, ze zijn geen hype, het is een begrip geworden onder de jeugd van tegenwoordig, dit is de hype-begrippen ontgroeid...maar mijn hiphop/rap smaak gaat toch uit naar Immortal Technique, Public Enemy, Eminem en de ietwat neppe maar melige Xzibit. 2Pac gaat er bij mij ook wel in...
Om dan toch maar even on-topic te blijven, ik wil graag de Canadese alternative-rock band Breach Of Trust tippen aan mijn mede mume gebruikers. Ik vind ze best goed, maar ze zijn niet echt bekend.

nee maar ff serieus...G-Unit...dat is geen hype, dat is gewoon een groepje mennekes die nooit hun jeugd uitgekomen zijn, vervolgens een soort 'boefjes' club hebben opgericht, zo eentje waar ik vroeger ook bij zat, gingen we boomhutten bouwen enzo...
Et enige verschil is dat deze jochies met echte pistolen spelen, met elkaar, soms tegen elkaar. Maar om toch maar positief te blijven, ze kunnen er aardig wat van, ze zijn geen hype, het is een begrip geworden onder de jeugd van tegenwoordig, dit is de hype-begrippen ontgroeid...maar mijn hiphop/rap smaak gaat toch uit naar Immortal Technique, Public Enemy, Eminem en de ietwat neppe maar melige Xzibit. 2Pac gaat er bij mij ook wel in...
Om dan toch maar even on-topic te blijven, ik wil graag de Canadese alternative-rock band Breach Of Trust tippen aan mijn mede mume gebruikers. Ik vind ze best goed, maar ze zijn niet echt bekend.
0
geplaatst: 28 mei 2006, 18:38 uur
Giants of the Air! Hun debuutalbum uit 2005 "Where people need no ratio" heb ik hier reeds toegevoegd, zonder reactie echter. Nochtans maakt deze Belgische groep fantastische muziek, die het best te vergelijken valt met Mercury Rev. Een sample en live versie van hun single "In the morning we become eclectic" kan je vinden op: http://www.giantsoftheair.be (rechts op de site klikken op "sounds")
Doen zou ik zeggen!
Doen zou ik zeggen!
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 16:38 uur
Ik denk dat er een hele stroom britische bands komen die voor een hype zorgen.. zie maar arctic monkeys, the kooks, the feelings ETC. Is ook toffe muziek moet ik zeggen.
Wolfmother kan ook nog wel eens een hype worden..Ik denk dat we zowiezo met zn alle maar de pop/rock kant op gaan, hoewel r&b ook wel in de smaak zal blijven.
Wolfmother kan ook nog wel eens een hype worden..Ik denk dat we zowiezo met zn alle maar de pop/rock kant op gaan, hoewel r&b ook wel in de smaak zal blijven.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 16:41 uur
Lonneke_ schreef:
Ik denk dat we zowiezo met zn alle maar de pop/rock kant op gaan, ...
Ik denk dat we zowiezo met zn alle maar de pop/rock kant op gaan, ...
Als trouw NME lezer wil ik dit even tegenspreken

Ik verwacht, net als mijn lijfblad, dat het nu meer richting de electronische kant gaat. "New-Rave" wordt het ook wel genoemd. Paar voorbeelden: Klaxons (!!), Shitdisco, Hot Chip...
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 16:41 uur
Lonneke_ schreef:
Ik denk dat er een hele stroom britische bands komen die voor hypes gaan komen
Ik denk dat er een hele stroom britische bands komen die voor hypes gaan komen
Sorry?

0
geplaatst: 29 augustus 2006, 17:55 uur
Anna.R schreef:
Ik verwacht, net als mijn lijfblad, dat het nu meer richting de electronische kant gaat. "New-Rave" wordt het ook wel genoemd. Paar voorbeelden: Klaxons (!!), Shitdisco, Hot Chip...
(quote)

Dat denk ik ook. Bijna alle reguliere bands gebruiken ook steeds meer electronische invloeden in hun muziek, zie bv. Muse op hun nieuwe plaat (die eerste single Supermassive Black Hole is eigenlijk verkapte electropop). Andersom hoor je ook steeds meer gitaren terug in commerciele dance. Ik vind het zelf wel interessante kruisbestuivingen, in ieder geval.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 17:58 uur
Ik ben helemaal voor meer electronica. Ben de Britse gitaarbandjes een beetje beu!
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 18:33 uur
Anna.R schreef:
(quote)

Klaxons!!. Ik heb maar een vijftal nummers van hun, maar die zijn erg goed.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 22:40 uur
Hmm ja oke dat is waar .. steeds meer elektronische invloeden. Maar of dat de nieuwe hype gaat worden? We zullen zien. En om op de opmerking van gemaster terug te komen. Niet zo raar dat je beu wordt van britste bandjes, aangezien die allemaal achterelkaar komen. Maar het blijft leuke muziek. Maar ieder zn eigen smaak.
Maar Klaxons zit dus in het electronische kant.. hmm kzal er eens wat van downloaden
ben benieuwd.
Maar Klaxons zit dus in het electronische kant.. hmm kzal er eens wat van downloaden
ben benieuwd.
0
geplaatst: 27 september 2006, 20:52 uur
Ik probeer al een tijdje zonder veel succes het noorse Minor Majority te promoten. Hopelijk via dit forum iets meer bekendheid! Klinkt een beetje als Tindersticks. Vooral hun singles Supergirl en Dancing in the Backyard zijn echt goed.
http://www.minormajority.no/
http://www.myspace.com/minormajority
http://www.minormajority.no/
http://www.myspace.com/minormajority
* denotes required fields.