Muziek / Algemeen / Deze band draag ik voor als nieuwe hype
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2006, 22:37 uur
beluister Porcupine Tree maar eens. Enorm gevarieert en hogeschool muziek. Deadwing en Stupid dream zijn een paar erg goeie cd's
0
geplaatst: 15 oktober 2006, 22:41 uur
The Aurora Project vind ik in het progressieve genre wel hype-waardig!
0
geplaatst: 16 oktober 2006, 10:27 uur
Ik snap nog steeds niet waarom Vas Deferens Organization nooit een hype is geworden....
0
geplaatst: 16 oktober 2006, 14:25 uur
The Long Blondes, voor zover ze dat in Engeland niet zijn. Geeft wat tegenwicht aan al die mannelijke indie-bandjes.
0
geplaatst: 18 oktober 2006, 12:26 uur
The Sunshine Underground
Little Man Tate
The Clean Prophets (zanger van The Brian Jonestown Massacre)
Scissors for Lefty
of loop ik alweer hopeloos achter?
Little Man Tate
The Clean Prophets (zanger van The Brian Jonestown Massacre)
Scissors for Lefty
of loop ik alweer hopeloos achter?
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 00:05 uur
Ik probeer het overal te hypen en steeds meer mensen gaan er inderdaad naar luisteren! Kayo Dot!
Geniale band met een zanger die extreem kan schreeuwen, grunten en zingen als Jeff Buckley of tom Yorke. Het is wel moeilijke muziek maar wel geniaal.
Verdomme! Luister naar Kayo Dot
Geniale band met een zanger die extreem kan schreeuwen, grunten en zingen als Jeff Buckley of tom Yorke. Het is wel moeilijke muziek maar wel geniaal.
Verdomme! Luister naar Kayo Dot
0
geplaatst: 22 oktober 2006, 12:18 uur
Art Brut voor hun grappige lyrics.
Milanese voor hun lekkere beats.
...And You Will Know Us By The Trail Of Dead. Wie deze al live heeft gezien weet waarover ik spreek.
65daysofstatic. Idem.
TV On The Radio. Nog eens idem.
Milanese voor hun lekkere beats.
...And You Will Know Us By The Trail Of Dead. Wie deze al live heeft gezien weet waarover ik spreek.
65daysofstatic. Idem.
TV On The Radio. Nog eens idem.
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 17:01 uur
heb ze gezien bij arrow rock festival, live zijn ze net zo goed als op cd
0
geplaatst: 15 november 2006, 12:59 uur
Tigs
http://www.myspace.com/tigs
vooral het nummer Don't Tell Me
mede geschreven door de zanger van The Yeah Yeah Yeah's
http://www.myspace.com/tigs
vooral het nummer Don't Tell Me
mede geschreven door de zanger van The Yeah Yeah Yeah's
0
geplaatst: 15 november 2006, 13:16 uur
Omdat er expliciet BANDS in de titel staat deze vraag: Mogen er ook individuele artiesten aangedragen worden?
0
geplaatst: 22 december 2006, 22:18 uur
Ik zou graag niet alleen namen in dit topic willen zien, maar ook een omschrijving en een "waarom" deze band zo speciaal is.
Dan kan dit zekers een nuttig topic zijn/worden!
0
geplaatst: 23 december 2006, 02:43 uur
Mastodon
'het beste dat metal het voorbije decennium overkomen is'
goddeau.com
'Onvoorspelbaar en klassiek tegelijk'
kindamuzik.net
'Na de overstap naar het grote Warner, wordt er onterecht gevreesd voor een commerciële knieval'
festivalinfo.nl
'Het enige wat ons te doen staat, is elke avontuurlijk ingestelde ziel dit fantastische album warm aan te bevelen.' (over Blood Mountain > 2006)
digg.be
'Nee meneer Warner, Mastodon is nog lang geen Metallica. Godzijdank.'
revu.nl
'Onbegrijpelijk dat die band nog zo weinig credit krijgt, want ze verdienen veel meer.'
oor.nl
Oh ja, ik vind Mastodon dus ook meesterlijk. Ze zijn vernieuwend, met niemand te vergelijken, aardige jongens, prima muzikanten en inmiddels ook zeer bekwame songwriters.

Remission (2002)
Leviathan (2004)
Blood Mountain (2006)
goddeau.com
kindamuzik.net
'Na de overstap naar het grote Warner, wordt er onterecht gevreesd voor een commerciële knieval'
festivalinfo.nl
'Het enige wat ons te doen staat, is elke avontuurlijk ingestelde ziel dit fantastische album warm aan te bevelen.' (over Blood Mountain > 2006)
digg.be
revu.nl
'Onbegrijpelijk dat die band nog zo weinig credit krijgt, want ze verdienen veel meer.'
oor.nl
Oh ja, ik vind Mastodon dus ook meesterlijk. Ze zijn vernieuwend, met niemand te vergelijken, aardige jongens, prima muzikanten en inmiddels ook zeer bekwame songwriters.

Remission (2002)
Leviathan (2004)
Blood Mountain (2006)
0
geplaatst: 23 december 2006, 03:04 uur
Agony schreef:
Ik zou graag niet alleen namen in dit topic willen zien, maar ook een omschrijving en een "waarom" deze band zo speciaal is.
Tevreden, Agony?
Ga deze albums gewoon kopen ipv eisen te stellen aan medegebruikers!
Je hebt zelf niet eens een band voorgedragen, hier!!
0
geplaatst: 23 december 2006, 11:27 uur
MichelDumoulin schreef:
Tevreden, Agony?
hohoho... niet zo hostile hè! nergens voor nodig. (quote)
Tevreden, Agony?
Ik probeer gewoon het topic nieuw leven in te blazen en constateer dat ik zelf niet zo veel heb met alleen namen. Als mensen het onderbouwen en het spreekt me aan, dan pas ga ik naar zo'n band op zoek...
ennuh; zodra ik een band heb die ik wil "hypen" zal ik zeker niet nalaten om dat hier te melden.
0
geplaatst: 23 december 2006, 14:57 uur
Agony schreef:
Ik probeer gewoon het topic nieuw leven in te blazen en constateer dat ik zelf niet zo veel heb met alleen namen. Als mensen het onderbouwen en het spreekt me aan, dan pas ga ik naar zo'n band op zoek...
ennuh; zodra ik een band heb die ik wil "hypen" zal ik zeker niet nalaten om dat hier te melden.
(quote)
hohoho... niet zo hostile hè! nergens voor nodig. Ik probeer gewoon het topic nieuw leven in te blazen en constateer dat ik zelf niet zo veel heb met alleen namen. Als mensen het onderbouwen en het spreekt me aan, dan pas ga ik naar zo'n band op zoek...

0
geplaatst: 23 december 2006, 16:48 uur
btw Mastodon ken ik inmiddels (alleen leviathan). Heb ze ook al ooit live gezien, maar op één of andere manier doet het me weinig.
0
geplaatst: 27 december 2006, 14:32 uur
KampF schreef:
Ik haat hypes, zo ook fratellis
Ik haat hypes, zo ook fratellis
juist, ja! Het zal allemaal wel weer denk ik dan.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 18:13 uur
Als Apes & Androids hun debuutalbum op de markt zal gaan gooien zeer binnenkort dan zal dat denk ik een (kleine) hype gaan worden in de Verenigde Staten. Daarna misschien in Europa.
Ohja en misschien het pop en post-punk bandje Delorentos (http://www.musicmeter.nl/album/79361) eveneens uit Amerika. Let op mijn woorden!
Ohja en misschien het pop en post-punk bandje Delorentos (http://www.musicmeter.nl/album/79361) eveneens uit Amerika. Let op mijn woorden!
0
geplaatst: 12 juni 2007, 18:14 uur
MichelDumoulin schreef:
Blonde Redhead
Blonde Redhead
Handen af van Blonde Redhead! Laat die alsjeblieft gestaag groeien, zoals ze altijd al hebben gedaan....
0
geplaatst: 13 juni 2007, 00:59 uur
itchy schreef:
Handen af van Blonde Redhead! Laat die alsjeblieft gestaag groeien, zoals ze altijd al hebben gedaan....
(quote)
Je hebt gelijk Itchy ik hou ook helemaal niet van hypes.
Bij deze verwijder ik hem weer en gooi meteen dit topic uit mijn updates.
0
Sietse
geplaatst: 13 juni 2007, 01:18 uur
MichelDumoulin schreef:
Mastodon
goddeau.com
kindamuzik.net
festivalinfo.nl
digg.be
revu.nl
oor.nl

Remission (2002)
Leviathan (2004)
Blood Mountain (2006)
Mastodon
goddeau.com
kindamuzik.net
festivalinfo.nl
digg.be
revu.nl
oor.nl

Remission (2002)
Leviathan (2004)
Blood Mountain (2006)
en dan vind ik ze persoonlijk dus helemaal niet zo tof...
geef mij toch maar de oude helden van weleer in dit genre...
en toch goed te vergelijken met bands zoals ISIS, Jesu en dergelijke.
0
geplaatst: 13 juni 2007, 02:50 uur
Jesu en ISIS gaan met gemak over Mastodon heen, en die krijgen geen aandacht (goedzo, want dat zou me wat zijn, straks wordt het nog een hype!)
0
geplaatst: 13 juni 2007, 02:55 uur
Eigenlijk hoop ik niet op een nieuwe hype; vaak is dan het tweede album weer een stuk minder. Ik ben meer benieuwd naar een herontdekking van een artiest die achteraf zeer goed blijkt te zijn geweest.
* denotes required fields.