MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)

zoeken in:
Peter Wolf - Come As You Are

Begint met de Clash riff van Should I Stay Or Should I Go.
Maar de video is zo hilarisch ... eat your heart out Mick Jagger.

Dit mooie vergeten nummertje mag ook wel weer eens onder de aandacht gebracht worden:

Éen obscuur , maar prachtig '' b-kantje' van Bo Diddley. O.a. The Rolling Stones en Paul McCartney zijn zeer gecharmeerd van dit pareltje en hebben hun eigen versies op de plaat gezet.
Hier het origineel :
YouTube - Bo Diddley - Crackin' Up

Van tijd tot tijd komt dit nummer weer eens boven borrelen en zoek ik het weer even op:

YouTube - Godley & Creme 5 o'clock in the Morning

Het is zo'n mooi nummer...

Met Hanneke Kappen.

een echte clubhit

Een live-versie, omdat daarin goed te zien is dat de band ook veel aandacht aan looks/visuals besteedde.

Freur is ook de voorganger van Underworld. Wel geinig nummer, dat Doot Doot.

Ik heb de Lp hier nog liggen, heb hem toen gekocht vanwege dit nummer. De rest valt eigenlijk bar tegen.

Een paar clipjes die in de jaren '90 weleens voorbij kwamen op MTV, maar bijna iedereen inmiddels vergeten is:

Zit overduidelijk veel geld in de clip. Zal wel een mislukte lancering van een grote platenmaatschappij zijn geweest. Maar nog steeds een erg leuk nummer.

Erg 90's ook, de hele look van de clip. Tot blonde kapsel met uitgroei van de drummer aan toe. Uit de tijd dat echt elk collegerockbandje een majorcontract kreeg.

Kon geen clipje vinden, maar dit was meer een alternatief radiohitje. Kink FM vond het geloof ik erg leuk.

Deze was echt heel vaak op de clipzenders. Nu hoor je het volgens mij nooit meer.

Dit nogal dramatisch aangezette nummer was toen een guilty pleasure van me. Dat refrein zingt lekker onder de douche.

Dit topic was ik uit het oog verloren.

Ik koop af en toe een compilatie met obscure oldies en daar zitten vaak leuke dingen tussen. Ik heb een zwak voor vele nummers uit de beginperiode van de popmuziek omdat die spontaan en ongedwongen klinken.

In de vroege jaren '60 verschenen veel goede instrumentale rocknummers zoals deze:

The Riptides - Machine Gun
The Cherokees - Uprising
The Spotnicks - Orange Blossom Special
Link Wray - Jack The Ripper

Ook vele doo-wop-nummers vind ik erg leuk. Deze 3 bv. vind ik heerlijk:

Johnny Maestro & The Crests - I.O.U.
The Fascinators - Oh Rose Marie
The Del Vikings - Come Go with Me

LucM schreef:
Dit topic was ik uit het oog verloren.

Het was bijna een vergeten topic. Ik moest ineens aan dat nummer van Lucas denken en vind toen dit topic wat echt te leuk is om er niks mee te doen. Dank voor de leuke aanvulling.

Een perzoonlijke fave die ik gaarne wil delen:

Mobiles - Amour Amour - YouTube

Leuke clipjes van starbright boy zeg, allemaal al heel lang niet meer gehoord. Vooral die Scarlet is mooi, doe me ook wel aan Shakespears Sister denken.

CHIEP (crew)
Imani Coppola had in 2008 nog een radiohitje als helft van het duo Little Jackie.

Milotic
Hier is een minder bekend Queen-nummer, en dit is een top live-performance!

Sommige artiesten staan bekend als one hit wonders, maar vaak hadden ze nog meer hit(je)s, maar die zijn dan nogal vergeten. Of dat erg is mag je zelf uitmaken. Een paar voorbeelden van nummers die je nooit meer hoort, maar die in de slipstream van de veel grotere hit destijds best vaak voorbij kwamen:

Je hoort nog wel vaak Jump.

Je hoort nog wel vaak Mmmbop.

Je hoort nog wel vaak What's Up.

Je hoort nog wel vaak Torn

Je hoort nog wel vaak Alane

Lutricia McNeal - Ain`t That Just The Way was destijds een grote hit, met dit nummer in het kielzog.

Dit nummer lijkt echter allang weer vergeten:

Louis Parker - Is that you (1984)

^O^
Father McKenzie schreef:
En dit vind ik dan weer redelijk fantastich, nog uit de tijd voor hij de meligste na meligste ballad uitbracht; hier was hij gewoon meesterlijk goed;

YouTube - Leo Sayer - The Show Must Go On

Weer een handjevol nummers die je vast weleens gehoord hebt als je in de jaren '90 naar MTV keek, maar de kans is groot dat je ze al jaren niet meer gehoord hebt:

Een soort hippietekst op een Britse variant van hip-hop. Was een hitje in de UK.

Dit maffe nummer was een tijdje een grote favoriet van het alternatieve programma 120 minutes. Gary Young was de eerste drummer van Pavement.

Nog zo'n apart geval was Wesley Willis. Een schizofrene zwerver die uiteindelijk 50 (!) albums in een jaar of 10 tijd uitbracht met zijn geimproviseerde teksten en kortstondig een cultheld werd. Hij overleed in 2003. Deze ode aan een andere rockster was het vaakst te zien.

De enige die ooit een Amerikaanse nummer 1-hit had zonder een platencontract was Lisa Loeb met dit nummer Stay. Was ook een klein hitje in Nederland, maar ik hoor het eigenlijk vrijwel nooit meer. Het kwam uit de film Reality Bites. Later, toen ze wel een platencontract had, wist ze het succes van dit nummer nooit meer te overtreffen.

Ook dit was vooral een hit in de VS. De band bestaat nog steeds en is in de VS te zien op nostalgische jaren '90 festivalletjes.

Vergeten pareltje uit de jaren 80: Tom Robinson - Listen to the radio (atmospherics) uit 1983. Overigens medegeschreven door Peter Gabriel.

Boetiek9999

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.