MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)

zoeken in:
Father McKenzie
En dit is een echte guilty pleasure van me, haha;
YouTube - Spargo - You and me

Father McKenzie
En dit vind ik dan weer redelijk fantastich, nog uit de tijd voor hij de meligste na meligste ballad uitbracht; hier was hij gewoon meesterlijk goed;

YouTube - Leo Sayer - The Show Must Go On

Father McKenzie
En dit is puur heimwee, uiteraard;

YouTube - AVRO's TOPPOP leader met Ad Visser

Father McKenzie
Voor mij de beste glamrock-hit ever;

YouTube - The Sweet - Ballroom Blitz

Father McKenzie
En dan nog een prima hit van The Sweet of
het bewijs dat niet iedere song die met een loeiende sirene begint automatisch f*ckin' Anton Aus Tirol is;

YouTube - Sweet Blockbuster

Father McKenzie
En die wou ik niet laten liggen.... SLADE, mijn favoriete glamrockband.... het blijft prachtig, om de zoveel maanden draai ik hun beste werk nog eens hoor...

YouTube - Slade - Mama weer all crazee now

zo, genoeg, plaats zelf ook maar wat hé!

Natuurlijk zijn de hits van Sweet en Slade (door mij althans) niet vergeten, Father McKenzie (ze kwamen overigens pas aan bod in onderstaande topics), ik vind ze nog steeds prima.
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of 1972 !
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of 1973 !

Ode aan een vergeten rock and roll grootheid uit de fifties : Jack Scott !

Zijn grootste " slijper " :

YouTube - Jack Scott - My true love

een live optreden van Jack uit latere jaren met een van zijn klassiekers:

YouTube - Jack Scott * THE WAY I WALK *

George schreef:
Ode aan een vergeten rock and roll grootheid uit de fifties : Jack Scott !

Zijn grootste " slijper " :

YouTube - Jack Scott - My true love

een live optreden van Jack uit latere jaren met een van zijn klassiekers:

YouTube - Jack Scott * THE WAY I WALK *

Helemaal mee eens! Dat zijn pas vergeten nummers!

Father McKenzie
Eerlijk gezegd die van Jack Scott kende ik niet of had ik nooit eerder gehoord, het doet wat doo-wop aan en is best leuk!

Deze is dan weer één van mijn all-time favorites, later nog eens door Robert Plant en zijn Honeydrippers overgedaan, maar het sfeertje van dit origineel is unbeattable; O kijk, da's waar, Tom Waits heeft er een nachtkroegversie van gemaakt!

YouTube - Phil Phillips - Sea Of Love

Het nummer van Jack Scott kende ik wel, het staat op een jaren '50-compilatie bij mij. Van Sea of Love zijn er verschillende versies maar deze was mij nog onbekend (vind ik de beste tot nu toe).
Zou iemand dít nummer nog kennen?

The Dovells - Bristol Stomp

Mooi van je , Father , dat je het werkelijk prachtige Sea Of Love van Phil Phillips een plaatsje gunt. Een van mijn all-time favourites !
Ook goed passend bij die songs van Jack Scott..

@LucM , plaatje van de Dovells , ken ik als liefhebber natuurlijk ook , ben hier niet zo gecharmeerd van zoals van de zwarte doo-wop , maar blijft een leuk plaatje en geeft een mooi tijdsbeeld weer.

Hier is ook nog een psychedelische vergeten klassieker:

Father McKenzie
Die psychedelische klassieker was ik niet vergeten omdat ik hem nog nooit gehoord had...Ik heb dus geen Aha-Erlebnis, haha.... maar het klinkt wel goed, moet ik zeggen!
Het filmpje is goed maf, en zo hoort het!
Ik noteer hem wel meteen in mijn lijstje nog aan te schaffen psychedelische platen, ik vind het echt wel steengoed!

Om even terug naar doo-wop te gaan, dit is voor mij de ALLERBESTE doowop-plaat ever, het overheerlijke I Only Have Eyes For You van The Flamingos. Da's puur kippenvel!

YouTube - I Only Have Eyes For You - The Flamingos

Father McKenzie
One of my all-time favourites,van véél recentere datum;

YouTube - Musical Youth Pass the Dutchie

een party song van jewelste!

alsook deze natuurlijk;

YouTube - The Fun Boy Three & Bananarama - Ain't What You Do (TOTP 25-Feb-1982)

In mijn deejay periode heb ik die héél vaak gedraaid en ik vind hem nog altijd even leuk, alsook deze potdorie, die zomaar mijn gedachten binnenschiet, nu ik over mijn deejay tijd terugdenk;

YouTube - Tom Tom Club - Wordy Rappinghood

en dan kom je bij deze ook uit, onvermijdelijk;

YouTube - TALKING HEADS once in a lifetime

Maar ik geef toe, echt vergeten zijn die allemaal niet, wel verdomde leuk....

ik kan het even niet laten, deze partysong kon ik ook nooit laten liggen;

YouTube - Fischer Z So Long

Zo genoeg partysongs opgehaald, we gaan een keer aan werken denken....

alhoewel nog ééntje om af te leren, veel oudere muziek, begin seventies, maar verdraaid leuk;

YouTube - Dave & Ansell Collins - Double Barrel

Kun je begrijpen waarom ik aan hedendaagse, door die vreselijke R&B en smakeloze rap-video's overheeste hitparades.... waarom ik daar geen bal meer aan vind.... ???
Om nog te zwijgen over die kuttekop van een Reggie en zijn Milk Inc, màn hoe is het begot mogelijk dat voor zovéél slechte smaak zoveel verdwaasden vallen... bweurk!

Father McKenzie
Hier heeft Boney M de mosterd gehaald, deze heb ik op een prima reggae verzamelaar waar wel meer werk op staat dat vaak gecovered is;

YouTube - Melodians- Rivers Of Babylon- Trojan Reggae 45rpm

Ik bedoel deze box, maar ik heb er een dubbel-cd versie van, hier niet op de site terug te vinden. Minder aantal nummers, maar uit hetzelfde vaatje van Trojan getapt, zelfde liedjes dus.

Father McKenzie

Father McKenzie
Als je de Pré Historie kent van de Belgische radio... dan moet je dit al gehoord hebben;

YouTube - Duane Eddy - Because They're Young (HQ)

Lekker instumentaaltje, niet?

Father McKenzie
OP een verzamelboxje met 5 cd's vol instrumentale klassiekers staat ook dit pareltje van Mr. Bloe, wie kent hem nog?

YouTube - Groovin' With Mr Bloe Mr Bloe 1970

Leuk om eens een andere versie te horen van Spooky, dat ik alleen kende van Dusty Springfield. Heel fijn nummer!

Spooky!!!

CHIEP (crew)
Father McKenzie schreef:
Als je de Pré Historie kent van de Belgische radio... dan moet je dit al gehoord hebben;

YouTube - Duane Eddy - Because They're Young (HQ)
Uiteraard, ik heb de "video" erop gezet .

Father McKenzie
@LucM; Spooky, uiteraard, één van mijn all time classics!
Die anderen waren ontdekkingen, eerlijk gezegd..

Father McKenzie
prototype schreef:
Leuk om eens een andere versie te horen van Spooky, dat ik alleen kende van Dusty Springfield. Heel fijn nummer!

Hier vind je er alles over. Dat is een website die ik in mijn favorieten heb staan, ik raadpleeg die regelmatig (tip!):

Spooky by Classics IV Songfacts

Dit vind ik een erg leuk ska-nummer uit de 60's.

The Bluesbusters - I Won't Let You Go

Zorin
Ja, een leuk nummer inderdaad; kende het niet.

Father McKenzie
Ja, Luc, een formidabel goed ska nummer, die Bluesbusters!

Father McKenzie
En dit formidabel plaatje.. zoek ik eigenlijk nog op cd...

YouTube - Black Slate - Sticksman

in mijn jeugdhuisperiode (1975 tot 1980) werd dit bij ons redelijk zot gedraaid, zeker op T-dansants; Voor Nederlanders, een T-dansant is een raar woord voor een FUIF!

En hier nog een all-time favourite van mij;
YouTube - Dave & Ansell Collins - Double Barrel

En dit blijf ik ook altijd ZALIGMAKEND lekker vinden;
YouTube - Althea and Donna - Uptown Top Ranking

Gast
geplaatst: vandaag om 20:57 uur

geplaatst: vandaag om 20:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.