MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)

zoeken in:
Father McKenzie schreef:
(quote)

Hier vind je er alles over. Dat is een website die ik in mijn favorieten heb staan, ik raadpleeg die regelmatig (tip!):

Spooky by Classics IV Songfacts

Bedankt, zelf had ik het nummer opgezocht in "The Originals" van Arnold Rypens. Daar vond ik geen verband tussen het origineel en de versie van Classics IV.
Uit Songfacts bleek dat de Classic IV de eerste versie met gezongen tekst hebben gemaakt.

Overigens, wel een vreemde tekst. De mannenfiguur neemt weinig initiatief, de vrouw/het meisje vraagt hem uit. De tekst lijkt beter te passen bij het omgekeerde, de versie van Dusty Springfield, maar dan is "spooky little boy" een beetje vreemd. Kennelijk is de vrouw hier ouder dan de man/jongen.

Nog een leuk reggae-nummer.

Errol Dunkley - OK Fred

Father McKenzie
@ prototype, leuk dat jij ook The Originals van Arnold Rypens hebt. Het is zowat de eerste keer dat ik de naam van de Belgische auteur hier "hoor vallen", nou ja; lees.
Al staat er niet alles in. Vooral wat Beatles songs betreft stelt het behoorlijk teleur!

Father McKenzie
LucM schreef:
Nog een leuk reggae-nummer.

Errol Dunkley - OK Fred

Zeker weten.

We zitten hier wel erg in een ska/reggae sfeertje, hé?

Father McKenzie
Ok, LucM, dan nog deze absolute PARTYSONG uit mijn tijd in jeugdhuis Den Hert te Lokeren;
YouTube - Dillinger - Cocaine In My Brain

en een kanjer van een klassieker (machtige live-uitvoering trouwens!);
YouTube - The Temptations - (HQ) Papa was a rollin'stone (1972)
MIljaarde, en deze funk-topper dan;
YouTube - For The Love Of Money - The O'Jays (1973)

Father McKenzie schreef:
@ prototype, leuk dat jij ook The Originals van Arnold Rypens hebt. Het is zowat de eerste keer dat ik de naam van de Belgische auteur hier "hoor vallen", nou ja; lees.
Al staat er niet alles in. Vooral wat Beatles songs betreft stelt het behoorlijk teleur!

Toch een pionierswerk én op dat gebied nog steeds het beste boek ter wereld!

Uit 1999:

Single uit '68 en een kleine hit in Nederland :

YouTube - simon stokes & the nighthawks voodoo woman

Nog eentje.
Leuke single uit '69 van de country rock groep , die het niet verder bracht dan de tipparade. Helaas.

YouTube - Flying Burrito Brothers - Man In The Fog (HQ)

Dit stond in de top-40 toen ik de hitlijsten begon te volgen (1972) en ik vind dat nu nog steeds een leuk nummer.

Seemon & Marijke - I Saw You

Een minder bekende artiest uit de Motown-stal maar dit nummer blijft mooi.

Jimmy Ruffin - What Becomes Of The Broken Hearted

Een andere Jimmy in de soul en een hit in mijn geboortejaar (1960), overigens vrij vaak gecoverd.

Jimmy Jones - Handyman

LucM schreef:
Een minder bekende artiest uit de Motown-stal maar dit nummer blijft mooi.

Jimmy Ruffin - What Becomes Of The Broken Hearted

Deze versie van de broer van David is in ieder geval een stuk mooier dan de latere Paul Young-versie!

De mooiste stem uit de popgeschiedenis.
Collin Blunstone: I Don't Believe In Miracles. Geschreven door zijn maatje bij The Zombies: Rod Argent.

Colin Blunstone.

Colin Blunstone zingt/zong toch vooral in een bepaald genre.
Lijkt me niet een heel veelzijdige zanger.
Toch een fraai nummer, I don't believe in miracles, maar vergeten?

("Spooky" zou hij ook heel goed kunnen zingen)

Colin Blunstone: ja die liet menig meisjeshart sneller kloppen; incl. dat van Marijke en Carolyn (voor die laatste maakte ie Carolyn Goodbye.

Vorig jaar nog opgetreden met een strijkkwartet en prachtige akoestische versies van tracks van Ennismore - vrouwen hebben echter afgedaan voor Colin.

Heeft hij voor de mannen gekozen of heeft hij last van hetgeen Reve beschreef als: "Nu gaat niets meer omhoog, het enige dat stijf staat zijn mijn gewrichten" ?

prototype schreef:
Heeft hij voor de mannen gekozen of heeft hij last van hetgeen Reve beschreef als: "Nu gaat niets meer omhoog, het enige dat stijf staat zijn mijn gewrichten" ?

Nee het eerste, hij ziet af de wichten
en tot meisjesverdriet kiest hij nu voor nichten

Ook Marijke was diep getroffen toe ze het hoorde; in haar kielzog (als 'tassendrager') ooit bij een meet and greet met Colin in een tent in Loosdrecht (Pink Elephant??) geweest. Early/mid seventies, wat was die man toen een 'cool dude'.

In de vroege jaren 70 zagen alle cool dudes eruit als nichten. De vergissing van Marijke lijkt me dus niet onbegrijpelijk.

Zelf had ik destijds wel wat bedenkingen bij de muziek van Colin. Ik wist toen nog niet of ik "meisjespop"”wel goed mocht vinden.

Benno

Een vergeten periode uit het werk van Walker, weer eens leuk voor de mensen die hem alleen kennen van zijn Brel-covers of zijn psychotische output van de laatste twintig jaar...

80s hitje... en is dat nou Ruud Gullit in de video?

herman schreef:
80s hitje... en is dat nou Ruud Gullit in de video?

Hier ist 'm.

Ja, dat is een klassieker.

Weer even terug naar een tijd met soms zulke eenvoudige , maar wonderschone liedjes zoals de volgende er eentje is :

YouTube - Donovan/Colors (1968 version)

en in de 1965 versie :

YouTube - Donovan - Colours

L_T_B schreef:
(quote)

Hier ist 'm.
(embed)

Hier is nog een oudere van Gullit:

Net bij het Top 100 Europa-topic kwam ik nog bij deze op:

(...of had ik dit nou niet moeten doen..? )

Syndicate of Sound - Little Girl (1966)

bone machine (crew)
Rah Band - Clouds Across the Moon

Gast
geplaatst: vandaag om 20:02 uur

geplaatst: vandaag om 20:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.