MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Radio Donna / Radio MNM

zoeken in:
Waarom maken zo veel mensen zich hier toch zo druk om Donna/MNM. Je hoeft er toch niet naar te luisteren zeker. En welk nut heeft het nu om de playlists op te zoeken en je daaraan te ergeren? Sommige mensen horen die muziek nu eenmaal graag. Wil je iets uit de jaren '80, '70 en '60 horen, luister dan naar Radio 21 of iets dergelijks. Of gewoon je eigen cd's natuurlijk. Laat MNM of Donna of wat dan ook gewoon bestaan.

Ach, MNM is die heisa inderdaad niet waard maar ik reageerde enkel op het bericht van Father McKenzie, maar natuurlijk mogen mensen die ervan houden er naar luisteren en zeker hier ook op reageren.
Ik kan mij wel voorstellen dat mensen er zich aan ergeren omdat Donna/MNM constant op hun werk aanstaat.

metronomy
enkele weken na de lancering moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat MNM echt prachtig is voor het Vlaamse muziekland.

Ze hangen tussen het vorige radiostation en dat van Studio Brussel. Als dit een succes wordt (wat ik verwacht) zullen de andere media moeten volgen. Zodat de mainstream-rock ook overal mainstream zal worden (lees: Kings Of Leon, The Killers, MGMT,...)

En zo kan Studio Brussel zich misschien nog iets alternatiever richten?

MNM is iets Stubru-iger dan Donna. Zo heb ik er al Kaiser Chiefs, Coldplay, MGMT, Oasis en zowaar Radiohead (!) met Reckoner al gehoord!

Het feit dat je daar tegenover 20 keer Milk. inc. en Stan van Samang moet aanhoren...

ps. Stubru heeft onlangs RockI It!, een all-rock internetradio gelanceerd. Geniaal!

Buffalotid
In Muziek > Toplijsten en favorieten > MNM top 1000:

Ik weet dat hier veel alternatief volk tussenzit en ik was van plan om de MNM top 1000 te boycotten en op verschillende fora een nummer af te spreken om op 1 te stemmen. Wie suggesties heeft, zeg het maar!
BTW: MNM is de opvolger van Donna, de Belgische radiozender dus.

http://www.mnm.be/top1000/stem?KeepThis=true&TB_iframe=true&width=600
(om te stemmen moet je je even registreren)

Hehe lijkt me een tof idee een nummer om mensen hun ogen open te trekken ... Zelf weet ik niet onmiddelijk een nummer... Voor mij mag het een bijvoorbeeld een nummer van Nue!, Joy Division of Bauhause zijn

Joy Division lijkt me een goed idee!

Buffalotid
Love will tear us apart dan? De rest zou me onmogelijk lijken XD

mattman schreef:
MNM is iets Stubru-iger dan Donna. Zo heb ik er al Kaiser Chiefs, Coldplay, MGMT, Oasis en zowaar Radiohead (!) met Reckoner al gehoord!

Dus MNM wordt daar vaak op het werk opgezet? Jullie boffen maar...

Buffalotid
kaztor schreef:
(quote)

Dus MNM wordt daar vaak op het werk opgezet? Jullie boffen maar...

Donna of MNM, het is allemaal dezelfde sh*t.. van Lady Gaga tot David Guetta, dat wordt er gedraaid en heeft dan ook geen enkele link met stubru
Gelieve echt op die lijst te stemme, al is het maar voor de lol

The Oath
barrett schreef:
Hehe lijkt me een tof idee een nummer om mensen hun ogen open te trekken ... Zelf weet ik niet onmiddelijk een nummer... Voor mij mag het een bijvoorbeeld een nummer van Nue!, Joy Division of Bauhause zijn

Geef het op, de top10 van vorig jaar gezien?

1 1 SUMMER OF '69 - BRYAN ADAMS 1985
2 7 AFSCHEID VAN EEN VRIEND - CLOUSEAU 1993
3 2 BOHEMIAN RHAPSODY - QUEEN 1976
4 3 MIA - GORKY 1992
5 6 CHILD IN TIME - DEEP PURPLE 1972
6 36 THUNDERSTRUCK - AC/DC 1990
7 5 WITH OR WITHOUT YOU - U2 1987
8 18 CLOCKS - COLDPLAY 2003
9 4 NOTHING ELSE MATTERS - METALLICA 1999
10 _ AYO TECHNOLOGY - MILOW 2008

Nog in de top20:
Tokio hotel! Coldplay! Meat Loaf! nog eens Bryn Adams.

Verder ook nog:
Robbie Williams, Stan van samang, Europe, Amy McDonalds, Mika, Michael Jackson, Snow Patrol, 80-queen, Natalia, A-HA, Bon Jovi, Rihanna, Barry White, Anouk, Soulsister, Kylie Minogue, Abba, .... en ik zit nog niet aan de 70

De enige lijst waar ik aan mee doe is deze.
Uwen Joy Division op 29, omsingeld door 'Sultans of Swing' en 'The End'.

Sultans of Swing

Dan heb ik veel liever Amy MacDonald, Mika, Michael Jackson, Kylie Minogue, of Abba

Maargoed, ik ben het verder wel met je eens dat de Tijdloze beter is dan die lijst van Donna hoor.

The Oath
De ergste lijst van het jaar is gedaan.
Opvallend: de ware klassiekers zakken ver weg (Deep Purple van 5 naar 23!)
Straks de hele lijst eens posten

The Oath
1 Michael Jackson - Thriller
2 Bryan Adams - Summer of '69
3 Gorky - Mia
4 Faithless - Insomnia
5 Queen - Bohemian Rhapsody
6 Michael Jackson - Bille Jean
7 AC/DC - Thunderstruck
8 Lady Ga Ga - Poker Face
9 Coldplay - Clocks
10 U2 - With Or Without You
11 Kings Of Leon - Sex On Fire
12 David Guetta FT Akon - Sexy Bitch
13 Michael Jackson - Beat It
14 Goo Goo Dolls - Iris
15 Milk Inc. - Walk on Water
16 Robbie Williams - Angel
17 Metallica - Nothing Else Matters
18 Yasmine - Porselein
19 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
20 2 Fabiola - Freak Out
21 Coldplay - Viva La Vida
22 Clouseau - Afscheid van een vriend
23 Deep Purple - Child In Time
24 Snap! - Rhythm is a Dancer
25 Guns 'n' Roses - November Rain
26 Michael Jackson - Smooth Criminal
27 Tokio Hotel - Monsoon
28 Lady Ga Ga - Paparazzi
29 Aerosmith - I Don't want to miss a Thing
30 Black Eyed Peas - Boom Boom Pow

The Oath schreef:
12 David Guetta FT Akon - Sexy Bitch

Daarmee vergeleken is de lijst van Radio 2 Top 2000 zeer smaakvol te noemen laat staan MuMe top-2000.
Milk Inc, Lady Gaga, Tokio Hotel, David Guetta FT Akon, 2 Fabiola en Black Eyed Peas in een 'top'lijst? Staat in schril contrast met echte klassiekers als die van Queen, U2, Led Zeppelin, Deep Purple en Michael Jackson.

The Oath
554 nummers uit de jaren 00.
229 nummers uit de jaren 90.
121 nummers uit de jaren 80.
28 nummers uit de jaren 70.
2 nummers uit de jaren 60.

The Oath
Radio Donna (ik weiger nog steeds MNM te gebruiken) heeft hiermee echt wel een dieptepunt bereikt.

Hopelijk lezen ze de comments op hun site na. Gaande van "weg met deze rotzooi", "etherverspilling", "schande!", "smakeloos", "erg slecht", "hebben jullie echt geen schaamtegevoel?", ...
95% van de reacties is in die aard.

The Oath
Opvallend ook dat ze er 1,5 uur over zaten. En op het laatste speelden ze geeneen nummer nog helemaal. Sommige nummers lieten ze nog geen 2 minuten horen.

Stubru wil dit jaar met hun tijdloze alle nummers helemaal laten horen. De wedstrijdvraag luid dan ook: wanneer beginnen we aan de top10?

The Oath schreef:
Stubru wil dit jaar met hun tijdloze alle nummers helemaal laten horen. De wedstrijdvraag luid dan ook: wanneer beginnen we aan de top10?

De hamvraag is echter hoe we dit er in krijgen...

The Oath
Als ik jou was zou ik 'Riders On The Storm' stemmen, die stond vorig jaar op 90... geen al te beste vooruitzichten.
En Light my Fire staat er eigenlijk al 2 jaar net niet in.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:04 uur

geplaatst: vandaag om 21:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.