MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2009

zoeken in:
Ik ga verder met:

Week 4:

#29 - Kings of Leon - Use Somebody
Ik vind deze wat minder dan de fantastische voorgaande single Sex On Fire, maar toch zit dit goed gebakken. Vergelijkingen met Black Crowes, Tom Petty en pearl Jam vind ikzelf wat mank lopen. Ik zou eigenlijk niet weten wat er slecht is aan genoemde bands of dit nummer. Het is gewoon lekkere, degelijke rockmuziek. 7,5.

#32. The Partysquad ft. Sef, Dio & Sjaak - - Licht van de Laser
Het krijgt een 4 omdat de sample zelf lekker klinkt, maar er wordt echt werkelijks niets noemenswaardigs aan toegevoegd. Typisch Hollands, dus? 4.

#35. Nick & Simon - Vallende Sterren
Na voorafgaande nummer schiet me dan toch ineens een tegengestelde quote binnen: On-Nederlands goed? Nah... zover wil ik nog niet gaan, maar dit is beslist niet beroerd. De melodie klinkt aangenaam en de stemmen kloppen ook. Vanwege te ongevaarlijk rond ik het af tot een: 6.

#37. Ilse de Lange - Miracle
Gevoelsmatig komt deze plaat een goede maand te laat uit. Ik vind het een soort Saai-Radio-in-kerstsferen-sfeer hebben. Productie-technisch staat het natuurlijk als een huis, maar... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. 5.

#39. Jordin Sparks - Tattoo
Dus zij heeft een paar jaar geleden American Idols gewonnen? Mij een biet. Dit liedje blinkt uit in nietszeggendheid, maarja m'n vriendin vind het leuk, dus rond ik het iets af naar boven: 5.

Week 5:

#26. Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You
Nee, ik kan hier ABSOLUUT niet tegen. Haar stem haalt het bloed onder m'n nagels vandaan. Die hysterische trekjes, die voordracht... Ik krijg er de rillingen van over m'n rug! En dan ook nog die hyper-hyper-geforceerde computermuziek erachter... Dit krijgt een welverdiende 1!

David Guetta & Chris Willis - Everytime We Touch
Van David Guetta krijg ik normaliter altijd de neiging om iets of iemand erg hard te gaan slaan, maar deze keer krijgt hij bij me het voordeel van de twijfel, hoe summier die ook mag zijn. Het nummer heeft iets sympathieks dat wel bij me werkt. Mijn muziek zal het nooit worden, maar toch... 5,5.

#34. Jason Mraz ft. Colbie Caillat - Lucky
Dit vind ik dan weer wel erg leuk gedaan. Ik hou van de natuurlijke 'feel' van dit duet. Het komt oprecht op me over. Leuke plaat. 8.

#37. Van Velzen - On My Way
Dit vind ik dan weer zo nep-Robbie Williams klinken... Dat heeft ie al wat keren eerder gedaan, maar toen werkte het wel wat beter. Nu komt ie met een vleesch noch visch-liedje dat wanhopig probeert te 'rocken' maar eigenlijk niks voorstelt en nergens heen gaat. 2.

#39. Outsiders ft. Amanda Wilson - Keep This Fire Burning
Hier heb ik er dus al tienduizenden teveel van gehoord, maar dit heeft dan ook nog eens totaal niets aan 'catchiness', man!
Zo doods en pre-fab als maar kan! 2.

Week 6:

20. U2 - Get On Your Boots
Erg gejaagd, maar nu bij herbeluistering toch zeer genietbaar. U2 lijkt te willen haken aan de recente Amerikaanse bandjes-golf en hier gaat ze het goed af. Die riff is fantastisch!
8,5.

34. Katy Perry - Thinking of You
Ik hoor ook die Alanis-zuchtjes in Katy's stem. Maar Alanis heeft tenminste nog 'iets' te bieden. Van dit nummer vind ik hooguit het refrein om aan te horen, maar het lijkt wel of er een hijgend paard een stroperige kwijlballad probeert te zingen. 2.

39. Sander van Doorn vs Robbie Williams - Close My Eyes
Ik had Robbie's come-back toch wel wat beter voorgesteld dan dit. Dit klinkt zo doorsnee als maar kan en van dit soort muziek krijg ik de zenuwen. Niks voor mij. 3.

Robbie's come-back?

Ik waag me er ook eens aan, beginnend bij week 5. Verwacht niet al te hoge cijfers

Week 5:

#26. Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You
Clarkson is een van de weinige idols die nog steeds hitsucces heeft. Waarom is de vraag; alles is standaard aan dit nummer: de zang, de beat, de uithaaltjes. 14 in een dozijn. 2*

32. David Guetta & Chris Willis - Everytime We Touch
David Guetta maakt pophouse die ik normaal gesproken nog wel kan waarderen (The World is Mine, Love Has Gone), maar deze beat is wel een beetje erg kazig. Ook de zang is erg over the top. 3,5*

#34. Jason Mraz ft. Colbie Caillat - Lucky
Hier hebben we 2 artiesten, die vorig jaar uit het ogenschijnlijke niets opeens supersterren werden. Natuurlijk hoort daar een duet samen bij. Op zich is dit nummer niet vervelend, maar het stijgt op door zn complete nietszeggendheid. 4*

#37. Van Velzen - On My Way
Dit soort pseudo-'goede smaak'-muziek kan ik kort over zijn: ik kan het niet uitstaan. 2*

#39. Outsiders ft. Amanda Wilson - Keep This Fire Burning
Tsja, zoals anderen al meldden: hoeveel duizend keer is dit al niet gedaan? Echt onaardig klinkt het niet, vandaar 4,5*

Week 6:

20. U2 - Get On Your Boots
U2 klinkt op deze nieuwe single meer naar de 21e-eeuwse alternatieve bandjes (neigt soms zelfs een beetje naar Radiohead), dan naar de stadiongalmrock en jankballades van de afgelopen 2 albums. Dat is op zich al een hele verbetering, ware het niet dat dit nummer ook weer niet echt speciaal is. Wel het beste van deze weken 6,5*

34. Katy Perry - Thinking of You
Zijn we hier nou nog steeds niet van af? Aaarggghhhhh!!! Na twee überirritante uptempo deuntjes, komt ze nu geheel volgens de popformule met een ballad, en passant Alanis Morissette imiterend. Om Oor te quoten: 'Katy Perry mocht vroeger thuis niet naar popmuziek luisteren [...] Hadden haar ouders haar maar wat meer popmuziek laten horen, dat had ons deze muziek gescheeld.' 1*

39. Sander van Doorn vs Robbie Williams - Close My Eyes
Ook dit is niet echt origineel. Omdat de beat nog wel ok is en de vocalen van Robbie toch nog wel wat toevoegen, een krappe voldoende 5,5*

En weer maar slechts 3 binnenkomers. Viva La Vida staat momenteel op 36 en staat daarmee in de totaallijst 1 punt achter..... Jody Bernal Ik hoop dat ze het nog een weekje volhouden. Zo ja, dan hebben zij de grootste jaren '00 hit en die gun ik hun liever dan dat andere gedrocht.

Week 7:

33. Coldplay - Life in Technicolor ii

Had deze versie nog niet gehoord en hij valt me erg tegen. Het klinkt zo mat. De video vind ik buitengewoon flauw. Als ik dit nr hoor, dan blijkt wel hoe sterk Viva La Vida is. Misschien moet ik het vaker horen. Cijfer: 6.

35. Metro Station - Shake It

Ook dit nummer had ik nog nooit gehoord. Vind het iig beter dan Coldplay. Krijg gewoon zin om door huis te springen. Maar, eerlijk is eerlijk, nummers als deze kennen we nu ook wel. Mannelijke versie van Ting Tings? Cijfer: 6,5

38. Gebroeders Ko - Nie Prate Nie & Nie Zinge Nie
Geen link gevonden, erg he?

Zal hier maar geen woorden aan vuil maken, carnaval is weer onderweg en ja, dan krijg je dit soort rotzooi in de lijst. Rotzooi van het ergste soort. Cijfer: 0

Dit is de vocale versie van Prospekt's March. Kennelijk dachten Martin & co dat een instrumentaal nummer geen hit kan worden, dat is jammer, want ik vind de versie van Viva La Vida een stuk beter. De clip is idd ook erg flauw. Desondanks steekt dit nummer nog steeds ruim boven het gemiddelde top 40-nummer uit. 7*

Ik krijg jeuk van dit soort quasi-hippe, catchy rockmuziek, die zich ondertussen bedienen van alle cliché's van de popmuziek. Mannelijke Ting Tings? Kan ik er wel in horen, dat valt in dezelfde categorie. Alleen kunnen deze gasten ook nog eens niet zingen... 2*

Speciaal voor friek een link toegevoegd Verder hoeft er niet zoveel over gezegd te worden: Gebroeders Ko, populaire reclame, bijna carnaval, lijkt me duidelijk: 1*

Week 7:

Ik hoop inderdaad ook dat ze nog wat punten binnenhalen. Maarja, nu over dit nummer, dus. De vocalen klinken inderdaad alsof het een bijzaak is. Goed nummer, hoor, maar ik vind ook de albumversie wat beter. De clip vind ik verder wel grappig. 7.

Leuk nummertje. Niet echt iets speciaals, maar het klinkt wel vrolijk. Typisch een soort van eendagsvliegje, maar dat doet niets af aan dit nummer. De Ting Tings vind ik dan wel weer veel beter. 7.

Deze muziek moet ons dan dus vrolijk maken. Dat klinkt misschien wat zuurpruimerig, maar zeg nou zelf; Kan een mens hiervan genieten zonder tenminste 5 liter bier achterover gewerkt te hebben? 1.

kaztor schreef:
Kan een mens hiervan genieten zonder tenminste 5 liter bier achterover gewerkt te hebben? 1.

Dan kun je beter Ik Heb 'n Toeter Op Mijn Waterscooter hebben

Week 7:

#33. Coldplay - Life In Technicolor II
Leuke clip! Voor de rest vind ik dat ze geen tweede deel hadden hoeven maken met wat zang eroverheen. Toch is het nog wel een leuk nummer. Die sitar (?) erdoorheen is ook leuk, in ieder geval een instrument waar ik wel van hou!
Cijfer: 7.5

#35. Metro Station - Shake It
Verschrikkelijk, wat mij betreft nu al het irritantste nummer van het jaar! En je blijft het maar horen, ik word er gek van. Hier heb ik eigenlijk niet veel woorden voor over.
Cijfer: 1

#38. Gebroeders Ko - Nie Prate Nie & Nie Zinge Nie
Het is weer carnaval hoor... Hier zit toch niks muzikaals in. Je moet dan inderdaad wel heel veel op hebben, wil je dit leuk vinden? Carnaval is niks voor mij.
Cijfer: 1

Week 7:

#33. Coldplay - Life In Technicolor II
Zie Nieuw in de Kink 40 - 2009
Cijfer: 8

Zie Nieuw in de Kink 40 - 2009
Cijfer: 5,5

Op carnaval en met een stuk in mijn voeten zal ik dit wel leuk vinden. Helaas voor de Gebroeders Ko ben ik nu nuchter dus ...
Cijfer: 2 (voor de eventuele amusementswaarde)

tnf
Ontzettend leuke clip. Best een goed liedje, ook. Inderdaad, leuk dat die sitar erdoorheen zit. Maar al met al toch iets minder dan de vorige singles. Ik kan moeilijk zeggen waar het hem in zit. Het is gewoon iets nietszeggender.

Hoog Mtv-gehalte heeft het. En dat is niet positief bedoeld. Blegh, ik krijg jeuk van dit soort (inderdaad) quasi-hip gedoe. Hip om het hip zijn, mij veels te doordacht allemaal. Vooral met de beelden erbij. Net als de Ting Tings en een hoop gelijksoortige zooi van de laatste (circa) vier jaar, ja.

Je neemt iets wat toch al populair is en je verwerkt het tot een carnavalsplaat. Dikke kans dat het werkt. Ik kan vaak de humor inzien van zogenaamde foute muziek (snap bovendien best wat hele volksstammen horen in De Vogeltjesdans of Lief klein konijntje, waarschijnlijk als een van de weinige MuMe-users), maar dit is me nét iets te makkelijk scoren.

Lost Highway
Oei dat gaat hier snel, ik heb ondertussen al enkele weken gemist blijkbaar.

Coldplay - Life in Technicolour part 2

Coldplay behoort al jaren tot de betere top 40 acts, en dat is met dit nummer niet anders. Ik vind het één van de betere Coldplay songs, en zeker beter dan Lost en Viva La Vida. Het doet me wat aan Arcade Fire denken, maar daar zal de tekst wel voor veel tussen zitten. 8/10

Metro Station - Shake It

Van dit soort bandjes zijn er ondertussen al teveel om op te noemen en te onthouden, en veel stelt het toch niet voor. Toch 5/10 voor de jeugdige charme.

Het carnavalslied laat ik even buiten beschouwing.

Naar goede gewoonte kijk ik ook eens naar de Belgische lijst, daarin deze week 4 nieuwkomers :

48 Bruce Springsteen - Working On A Dream :
YouTube - Bruce Springsteen - Working On A Dream

Bruce is al lang geen hitparade beest meer, en zal er volgende week wellicht niet meer bij zijn. Kwaliteit is het zeker wel. 8/10

46 Big Ali feat. Dollarman - Hit The Floor
YouTube - Big Ali & Dollarman - Hit The Floor (The Power)

Hier heb ik maar één term voor : 100% troep. Ik heb het pas vandaag voor de eerste keer volledig moeten aanhoren. Klinkt als al die irritante singles van Bob Sinclar (enkel Love Generation was leuk), hoewel dit zo mogelijk nog erger is. 0/10

44 Britney Spears - Circus
YouTube - Britney Spears - Circus (Official Music Video With Lyrics)

Idem als bij de voorganger, ik denk niet dat er één nummer van Britney Spears is die ik ook maar iets waard vind. En dan dat stemmetje, in hemelsnaam. Voor mij de absolute bodem van de top 50 en één van de meest overschatte artiesten van dit decenium. 0/10

1 Andy Sierens feat. Hooverphonic - Mijn Leven :
YouTube - Andy Sierens feat. HOOVERPHONIC - Mijn Leven

Dit nummer komt meteen nieuw binnen op de eerste plaats, en verdringt daarmee Kings Of Leon. Deze man was terminaal ziek en had als laatste wens een single op te nemen. Het resultaat kennen we ondertussen in Vlaanderen allemaal.

Week 7:

#33. Coldplay - Life in Technicolor ii
Coldplay speelklaar gemaakt voor Chinese restaurants. Heb dit nummer nu vrij vaak gehoord en vind het misschien wel hun minste single ooit, al was Lost ook niet best. Inderdaad een vrij nietszeggend liedje.
Cijfer: 5

De vergelijking met Ting Tings die hier gemaakt word, volg ik niet helemaal. In mijn optiek zit dit toch meer in de Amerikaanse emo-bandjes hoek. Het gaat ongetwijfeld snel vervelen, maar voorlopig vind ik dit stiekem wel een leuk opgewekt liedje.
Cijfer: 6,5

Over wie of wat dit liedje gaat is me een raadsel, maar ik hoef het ook niet echt te weten geloof ik. Ik heb nog nooit carnaval gevierd en als ik dit soort liedjes hoor vind ik dat ook wel helemaal niet erg.
Cijfer: 1,5

Belgische lijst, week 4 :

Deze nummers heb ik zopas ook beluisterd en dit mijn (keihard) oordeel :

48 Bruce Springsteen - Working On A Dream :
Dit nummer kende ik natuurlijk van zijn laatste album. Bruce is en blijft een klasbak die de ene prima song na de andere uit de mauw kan schudden, al is dit nummer minder beklijvend dat de nummers uit bv. "Born to Run" of "The River".
Cijfer : 7,5

46 Big Ali feat. Dollarman - Hit The Floor
Laten we alle misverstanden uit de weg ruimen : ik heb niets tegen goede dance of hiphop, maar dit is gewoon rotzooi. Artistiek is het nul komma nul, het is enerzijds jatterij van Bob Sinclair, anderzijds is het opgebouwd uit een goedkope sample nl. "The Power" van Snap dat op zich al een sample was.
Cijfer: 1 (voor de moeite)

44 Britney Spears - Circus
Zie eerder boven, inderdaad één van de meest overroepen artiesten van dit decennium.
Cijfer : 2

1 Andy Sierens feat. Hooverphonic - Mijn Leven :
De knullige rap van Andy Sierens staat haaks op de professionele begeleiding van Hooverphonic. Wel een sympathieke actie.
Cijfer : 5

Ik vind dat nr van Bruce nu juist erg slaapverwekkend
(vreselijk zeurderig refrein en wat mij betreft erg OVERschat)

Dan hoor ik liever Britney

Ik ook wel, prima single dat Circus. Zou inmiddels wel een 7 ipv een 5 krijgen zelfs.

Week 8:

#32. Kevin Rudolf ft. Lil' Wayne - Let It Rock
Dertien in een dozijn puberrock, wat mij betreft. Ze hebben hier een anthem van proberen te maken, maar mij grijpt het verder niet zo. De gastbijdrage van Lil' Wayne geeft het nummer wel wat extra's, al komt zijn intrigerende stem hier niet echt helemaal uit de verf.

#33. Empire of the Sun - Walking on a Dream
Net als KR hierboven al eerder besproken in het gelijksoortige topic over de KinkFM-lijst. Daarom ook hier grotendeels copypaste. Dit nummer klinkt een beetje als MGMT-light en wordt al weken stukgedraaid door diverse radiostations. Kan het inmiddels wel dromen. Echt erg is dat niet, want het klinkt best lekker, dit popnummer met een licht elektronische inslag. Mag wat mij betreft wel uitgroeien tot één van de grote radiohits van het jaar.
Cijfer: 7,5

#36. Krezip - Sweet Goodbyes
Voor Krezip heb ik altijd wel een zwakje gehad en ook dit afscheidsliedje vind ik best aardig. Gewoon een mooi ingetogen liedje van een sympathiek bandje. Zeker niet wereldschokkend, maar toch wel een bijzondere afsluiting van een tijdperk (voor hen dan).

#37. Lily Allen - The Fear
En ook dit nummer vind ik best okay. Niet zo leuk als de singles van haar vorige album, maar mevrouw Allen maakt toch wel veel leuke popmuziekjes. Vind haar samplekeuze ook wel erg goed en ga zeker nog naar haar nieuwe plaat luisteren.

Verder wel een 'gedenkwaardige' week, waarin hits van Guru Josh (Infinity 2008), Beyonce (If Were A Boy), Ilse de Lange (So Incredible) en Coldplay (Viva la Vida) dan eindelijk uit de lijst vielen. Samen goed voor 91 weken top 4 en Viva la Vida zelfs voor 31...

herman schreef:
Viva la Vida zelfs voor 31...

En in de totaallijst komen ze dus 1 puntje tekort voor Que Si Que No, wat een zonde....

1 1165 5 39 La danse de Zorba - Trio Hellenique
2 1095 1 35 This strange effect - Dave Berry
3 1091 2 39 Je t'aime... moi non plus - Serge Gainsbourg avec Jane Birkin
4 1048 2 40 Hello Josephine - the Scorpions
5 1015 2 35 Il silenzio - Nini Rosso
6 971 1 29 Que si, que no - Jody Bernal
7 970 1 31 Viva la vida - Coldplay
8 922 1 32 My special prayer - Percy Sledge
9 868 5 41 Huilen is voor jou te laat - Corry en de Rekels
10 865 1 28 Dromen zijn bedrog - Marco Borsato

Week 8:

#32 en #33 heb ik besproken in Kink FM -2009, #37 heb ik eerder hier besproken.
Blijft over :

Een best mooi en ingetogen nummer met mooie vocalen. Zeker een waardig afscheidsnummer voor dit toch wel sympathiek bandje dat altijd vereeuwigd zal worden met hun evergreen "I Would Stay".

#32 en #33 heb ik ook al besproken in het Kink FM-topic.
32 heeft van mij een 4 gekregen en 33 een 7.

Krezip is nog best een leuk bandje van eigen bodem. Toch knap dat ze zich staande hebben weten te houden na die torenhoge verwachtingen die ze met I Would Stay (mooi nummer trouwens) hadden gecreëerd. Dit is dan hun afscheidsnummer met een toepasselijke titel. Jacqueline heeft toch best een mooie stem, en het nummer is ook geslaagd.

Wat is Lily toch een leuk meisje! Ziet er leuk uit, heeft een leuke stem, met ook een erg leuk accent, en wat heeft ze vooral leuke liedjes! Ook deze weer, het is iets electronischer geworden, maar haar liedjes blijven gewoon erg leuke popliedjes!
Cijfer: 8

#32. Kevin Rudolf ft. Lil' Wayne - Let It Rock
Het nummer heeft wel iets, maar in alle eerlijkheid vind ik het eigenlijk een vervelend stampertje. Hebben de heren nooit van het begrip 'afwisseling' gehoord? 5.

#33. Empire of the Sun - Walking on a Dream
SUPERPLAAT! Het ultieme bewijs dat je met een paar simpele elementen tot grote hoogtes kan stijgen! Wel nogal schatplichtig aan MGMT, maar dat kan me absoluut niks schelen. 9,5.

Krezip die tenminste eens wat anders probeert. Nog geen garantie voor iets dat lekker uit de verf komt. De aanzet klinkt lekker (vooral in de coupletten hoor je dat er goed geluisterd is naar de huidige folk/singsong-lichting), maar dan menen ze er weer zo'n drakerig refrein erachter te moeten plakken. En die zuchtjes van Jacqueline heb ik inmiddels al te vaak gehoord. Dat je bezielt over wilt komen vind ik best, maar hijgen in een microfoon is zo cliché... 5.

Weer een topper waarvan ik zowat weet dat er voorlopig niks bovenuit gaat komen in de Top 40. Dit nummer klopt aan alle kanten en bewijst ook weer wat voor een talent dit meisje is. HEERLIJK!! 9,5.

Week 9:

#11. André van Duin - De Balletjes van de Koningin
De tijd dat André van Duin me nog aan het lachen kreeg, ligt alweer even achter me. Ik denk dat ik zo rond mijn 14e wel klaar was met dit soort flauwe humor. Nu moet ik zeggen dat dit carnavalsnummer nog niet half zo vervelend is als dat van de Gebroeders Ko dat al helemaal nergens over gaat. Maar goed, nog steeds een plaat om snel te vergeten...
Cijfer: 3

#30. Taylor Swift - Lovestory
Een jonge Amerikaanse zangeres met een countryliedje in de stijl van bv. Leann Rhymes en ook onze eigen Ilse de Lange. Formulematige middelbare schoolmeisjesmuziek. Van mij hoeft dit dus niet zo.
Cijfer: 4

#35. Alesha Dixon - The Boy Does Nothing
Lekker uptempo niemendalletje van deze ex-Mis-Teeq-zangeres. Het heeft wel een beetje een jaren '50-swingvibe en alhoewel het verder echt wel erg weinig om het lijf heeft, is het best aanstekelijk. Geen idee of dit nu echt een grote hit in wording is, maar ik zou het niet erg vinden.

#38. Nikki - What Did I Do
De derde zangeres op rij waar ik nog nooit van gehoord had. Dit is blijkbaar de winnares van de laatste Idols-editie. Helaas is er niets in dit nummer te vinden dat het onderscheidt van soortgelijke muziek (denk Kelly Clarkson en al dat soort andere zangeres). Nikki's zang vind ik ook weinig speciaals hebben; ze zingt wel goed, maar mij te gemaakt en haar stem mist ook wat inhoud.
Cijfer: 4,5

Week 10:

19. Jan Smit - Je Naam in de Sterren
Dit nummer van Jan Smit gaat over het verlies van een dierbare. Ik vind Jan Smit best sympathiek, maar voor mij werkt dit nummer helaas niet zo... zijn stem raakt me niet en de tekst spreekt me ook al niet aan. Uit de YouTube-comments blijkt dat er veel mensen zijn voor wie dit nummer wel veel doet. Dit nummer zal tzt. dan ook vast wel in de uitvaart top 50 opduiken.

27. Beyoncé - Halo
Een relatief rustig nummer van Beyoncé, gebouwd op een beat die bestaat uit een dikke bas en handclaps, waarover heen een synthesizer en Beyoncé flink hun gang gaan. Niet onaardig, maar het spreekt me niet zo aan. Mevrouw Knowles mag wel weer 's een stevige dansvloerkraker uitbrengen.

31. De Toppers - Shine
Ik moet opeens denken aan Take That, die in hun begintijd ook dit soort nummers maakten. Die waren wel een stuk leuker dan Shine, en de heren van Take That kwamen ook wat enthousiaster over. Dit nummer vind ik echt helemaal niets, wat mij betreft mogen De Toppers straks in Moskou blijven hangen...
Cijfer: 2

39. Kanye West - Heartless
Ik geloof dat het onder het gros van de hiphopliefhebbers op deze site 'not done' is Kanye West nog te waarderen, maar zelf vond ik zijn single Love Lockdown best goed. Dit nummer heeft ook wel iets; de sombere ondertoon, de melodieuze zanglijnen, de vervormde piano. Waar Kanye West een jaar of 2 geleden wat mij betreft nog flink de plank missloeg door Daft Punk te samplen en er iets aan toe te voegen, lijkt ie nu toch wel echt een nieuwe eigen stijl gevonden te hebben. Ik kan er wel wat mee.

Week 9:

Ik heb die nummers zopas beluisterd en ik sluit mij volledig aan bij herman.

André van Duin vond ik in het verleden soms wel leuke nummers brengen maar zijn beste periode is allang achter de rug. Dit is gewoon flauw en een doorslag van zijn vroegere nummers, grappig vind ik het niet.
Cijfer: 3,5

Met een beetje goede wil kan ik dit country noemen maar het nummer is - wat herman zegt - te formule- zeg maar clichématig. Niet onaardig gezongen maar het doet mij niets, het raakt mij geen moment.

Een huppel-de-pup-nummertje dat inderdaad weinig om het lijf heeft maar het is wel aanstekelijk met een leuk ritme. Ik kan dit soort pretentieloze nummers beter aanhoren dan serieus bedoelde maar oersaaie nummers.

De nummers van die 'idolen' zijn onderling inwisselbaar. Het nummer en meer bepaald de melodie heeft wel iets en de zang is ook niet slecht, maar het is identiteitloos, niets origineel, te gemaakt.

Week 10:

Na de nummers meermaals aandachtig te hebben beluisterd is mijn verdict :

Eerlijk gezegd vind ik dat een mooi nummer. Ik ben ook niet zo wild van zijn stem, maar het klinkt sober en eerlijk zonder overbodige franjes. De eenvoud is hier de kwaliteit van dit nummer, te vergelijken met "Afscheid van een vriend" van Clouseau dat ik evenwel nog een stuk beter vind.
Cijfer: 7

27. Beyoncé - Halo
Het ritme is sloom en het nummer is vrij bombastisch maar het is in het geheel wel goed in elkaar gestoken en zelfs vrij origineel, al weet het mij niet echt te raken. De zang zou wat dynamischer, meer soulvol moeten zijn.
Cijfer: 6

31. De Toppers - Shine
Aalgladde boysbandmuziek, ik heb dat in het verleden al te vaak gehoord en ik wil het niet nog eens horen. Zowel melodisch als tekstueel leger dan leeg. En dan noemen ze zich nog toppers, van hoogmoed gesproken!

Kayne West vind ik één van de betere rappers de laatste jaren en ik vind het nummer zowel melodisch, ritmisch als tekstueel meer dan behoorlijk, maar de overproductie en meer bepaald die vervormde stem steekt mij tegen. Laat muziek a.u.b. natuurlijk klinken, nu klinkt het nummer afstandelijk, bijna niet meer menselijk.

Week 11:

#21. Jim - Door Jou
Noch de stem van Jim, noch de melodie, noch de tekst weten mij te raken, het nummer is mij te eentonig, het klinkt als 13 in een dozijn.
Cijfer: 2,5

#27. Lady Gaga - Poker Face
Hier is niet veel moeite gedaan om een degelijke melodie te verzinnen, het is steeds hetzelfde akkoord herhalen. De beat draait vierkant en de zang en productie zijn ook niet meteen om over naar huis te schrijven.
Cijfer: 2,5

#35. The Killers - Spaceman
The Killers is zo één van die bands waarvan ik niet begrijp wat velen daar zo geweldig aan vinden. Ook dit nummer vind ik te glad en weinig origineel en memorabel klinken en vocaal is het aan de dunne kant.

#39. Parade - Rigby
Het is op zich goed uitgevoerd en het rockt behoorlijk, maar deze band heeft te weinig eigenheid. Het nummer springt er niet echt uit en blijft daardoor niet genoeg hangen.
Cijfer: 6

Week 11:

#21. Jim - Door Jou
Jim gooit het ook over de 'Jan Smit'-toer. Ik ben sowieso al niet echt een liefhebber van het populaire Nederlandse lied, maar de compleet emotieloze stem van Jim maken dit nog een graadje erger.

De vorige single van Lady GaGa gaf ik hier nog een 5 geloof ik, maar gaandeweg ben ik het toch wel meer gaan waarderen. Ik vind het refrein hierin wel degelijk melodieus, verder is het inderdaad vrij repetitieve danspop. Maar goed, daar is niets mis mee wat mij betreft. Best een aardig nummer, waarvan het stukje rap me trouwens behoorlijk aan Peaches doet denken. Lekker nummer.

Ik heb The Killers behoudens een aantal geweldige nummers nooit zo'n bijzondere band gevonden, maar sinds de afgelopen Olympische Spelen zijn ze opeens gigantisch. Wat ik wel opvallend is dat naarmate hun muziek slechter wordt, hoe meer succes ze scoren. Wel jammer dat ze zo doorbreken, er zijn zat vergelijkbare bandjes die veel en veel leuker zijn.

#39. Parade - Rigby
Dit liedje heb ik inmiddels al een keer op 50 op de radio gehoord, vermoed ik. Het verveelt nog steeds niet en dat is een goed teken. Gewoon een lekker niets-aan-de-hand rockplaatje van Nederlandse makelij.

LucM schreef:
Week 10:

31. De Toppers - Shine
Aalgladde boysbandmuziek, ik heb dat in het verleden al te vaak gehoord en ik wil het niet nog eens horen. Zowel melodisch als tekstueel leger dan leeg. En dan noemen ze zich nog toppers, van hoogmoed gesproken!

zei het ook op de Eurovisie thread, maar als ze die Eurovisie Song Festival finale halen dan word het lachen!! ... behalf dat ze voor schud zullen staan worden ze ook echt voor de gek gehouden ... en behalve de zogenaamde zang (dat ze niet hebben) die idiote kapsel van bijv Gordon zal volgens mij zelfs in de engels kranten komen om "hoe niet uit te zien!"

Week 9:

Verschrikkelijk, die carnavalzooi! Oke, het is wel iets grappiger dan de Gebroeders Ko, een heel klein beetje, maar carnavalsmuziek blijft gewoon verschrikkelijk!

Geen bijzonder nummer, maar het is goed aan te horen. Aardige stem heeft ze, ze is ook best mooi trouwens. Dit is misschien veel vaker gedaan, maar het ligt wel lekker in het gehoor, en echt slecht is het niet.

He dat is nog best een leuk liedje, een beetje in de stijl van Candyman van Christina Aguilera, beetje jaren 50 inderdaad. Daar hou ik wel van. Het swingt lekker inderdaad. Voor top 40 muziek is het erg leuk.

Dit nummer doet me echt totaal niks, er zit wel erg weinig in. Dit is echt zo'n nummer dat het ene oor in gaat en de andere weer uit. Haar eerste single vond ik verschrikkelijk, en die tweede weet ik me niet eens meer te herinneren, wat ik over een maand waarschijnlijk ook bij deze heb. Jammer dat die Idols-winnaars altijd met van die slechte producers en liedjesschrijvers opgescheept worden. Al had ze talent, dan zou het door Idols onderdrukt worden.

Week 10:

Dit nummer doet me helemaal niks... Ik vind het maar een saai, zijn stem doet me ook niks, misschien is dat wel het probleem. Of het is dat het te veel voortkabbelt, en het niet spannend genoeg is.

27. Beyoncé - Halo
Beyonce heeft best een mooie stem, en het het is allemaal wel aardig. Op een of andere manier is het het allemaal net niet. Toch wel een van de mooiere Beyonce nummers, al is het wel behoorlijk bombastisch, maar dat kan ik wel hebben.

31. De Toppers - Shine
Inderdaad een behoorlijk leeg nummer, en bij het zien van die clip krijg ik braakneigingen. Verschrikkelijk, die " Toppers", weg ermee! Hier wil ik geen woorden meer aan vuil maken.

Ik lijk een van de weinige mensen te zijn die de nieuwe stijl van Kanye wel weet te waarderen, Love Lockdown vind ik geweldig. Het album is ook goed, al hadden ze wat mij betreft een ander nummer als single moeten nemen. Heartless is desalniettemin ook wel aardig.

Week 11:

#21. Jim - Door Jou
Een cover van Azul van Christian Castro, leerde ik uit de Youtube-comments. Niet dat dat nummer veel beter is. Jim weet er ook niet veel meer van te maken. Dit doet me totaal niks. Ik zette het op de helft maar weer af.

Het is wel aardig, en Ma Baker is er leuk in gesampled. Deze dame ziet er zelf ook goed uit. Ik vind het nummer niet super, maar wel leuk om af en toe te horen. Lady Gaga vind ik beter dan het meeste wat er in de top 40 staat.
Cijfer: 6.5

Ik ben nooit zo'n fan geweest van The Killers, maar toen ze nog gitaren in hun muziek hadden, was het toch best een leuk bandje. Nu hebben ze de gitaren vervangen door synthesizers. Werkt het? Nee. Het is nietszeggend, maar wel lekker opzwepend, en al ligt de stem me ook niet zo, het is ook weet niet echt slecht. Maar het weet me niet te boeien.

#39. Parade - Rigby
Ik blijf het een erg leuk liedje vinden! Ik heb dan wel nog geen 50 keer gehoord, toch zie ik hem vaak op tv voorbij komen. Leuk nummer van Nederlands bodem. Het is misschien een simpel nummer, maar het werkt wel, ik kan er niet stil bij zitten, ook heerlijk om mee te schreeuwen.

Even een inhaalslagje maken:

Week 12:

28. Flo rida feat. Ke$ha - Right Round
Dit nummer is een soort hiphop-bewerking van de bekende 80's hit You Spin Me Round (Like a Record) van Dead or Alive. Ik ken Flo Rida verder niet, maar dit getuigt nu niet bepaald van enige creativiteit; zo kan iedereen met wat studioskills en een buurmeisje dat enigszins kan zingen wel een hit maken.

30. Blof - Vandaag
Met Blof had ik nooit zoveel, maar ze zijn er de laatste jaren niet bepaald beter op geworden. De rockvibe maakt het er niet echt geloofwaardiger op en de knullige teksten die niet altijd even goed lopen zijn ook niet echt in hun voordeel. Ben blij dat ik dit nummer nog niet kende en waarschijnlijk ook niet vaak meer zal horen...
Cijfer: 3,5

32. Sydney Samson - Riverside
Dit nummer ken ik nog niet. De trommels doen een beetje denken aan die van Give it Up van The Goodmen, een nummer dat ook werd gesampled door Simply Red (Fairground). Wel een verrassend begin, ik had wat meer dance in de stijl van David Guetta verwacht. Uiteindelijk vervalt dit ook een beetje in de techhouse die al een tijdje zo populair is, het is eigenlijk gewoon een jolige rip-off van Roman Flügel's Geht's Noch?, maar dan veel minder leuk.

34. Duffy - Stepping Stone
De vierde single van Duffy is wat mij betreft een voltreffer: een rustig liedje met een mooie climax. Haar stem gedijt ook erg goed in de Burt Bacharach-achtige productie; wat een heerlijke sfeer wordt hier neer gezet. Ik ben dol op dit soort orchestrale 60's pop. Van mij mogen er nog wel wat singles van Rockferry worden uitgebracht.

38. Ferry Corsten feat. Betsie Larkin - Made Of Love
Ik ben behoudens een enkel (ouder) trancenummer niet zo'n liefhebber van het genre en dan gaat een typische plaat als deze er ook niet echt in. Beetje formulewerk dit.

Ik doe ook maar een gooi:

I'd Come For You-nickelback

Hoe smaakloos kun je ze maken? Echt, het zelfde akoord en die zelfde irritante stem weer. Ik wordt er gek van...

1/10

Mad-ne-yo

R&B is nooit een favoriet hier geweest en dit nummer verzuipt in zijn semi-verdrietige boodschap. Nee, Ne-Yo doet het voor mij ook niet.

2/10

Dead And Gone-T.I And Justin Timberlake

Dit is eigenlijk verre van slecht, bijzonder fijn en zelfs redelijk mooi nummer. Alleen een beetje jammer van die clip.

6/10

You Don't Know-Milow

Ik weet het niet, het is niet irritant maar goed vindt ik het zeker ook niet. Echte middelmoter muziek die het ene oor in gaat en het ander weer uit.

4/10

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.