MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2009

zoeken in:
boomkat
Dat jullie nog zulke hoge cijfers uitdelen zeggen. Zo'n Lady Gaga is toch gewoon dezelfde meuk al die andere electro-pop zooi. Onbegrijpelijk

Het zal wel aan mij liggen, maar zowat alles wat op de radio en de top 40 komt is gewoon zo verschrikkelijk kut. Ik wil echt niet de basher uit hangen, maar het is nu eenmaal zo. En dan iedereen op het werk keihard meezingen met de radio. Krijg er bijna krommen tenen van, brrr.

In de late uren óf 's ochtends komen nog wel wat aardige dingetjes op MTV. Het valt me trouwens op dat het wat alternatiever begint te worden. Al blijft het niveau ontzettend wisselvallig. Maar dat heb ik altijd het nadeel gevonden van dit soort medium. Anyway een single als 'Mykonos' is natuurlijk wel fantastisch. Dan zul je mij ook niet horen klagen. Maar verder ....

Week 12:

28. Flo rida feat. Ke$ha - Right Round
Dit is waardeloos : men pikt de melodie van een overbekend nummer en men voegt daar zouteloze raps en vervormde vrouwenstem toe met wat computerbleepjes. Zulke nummers worden veel te veel gefabriceerd.
Cijfer: 1,5

30. Blof - Vandaag
Dit vind ik ook vrij zoutloos, maar artistiek is dit toch meer dan vorig nummer. Vrij doorsnee Nederlandstalige rock en de tekst kan mij ook niet boeien.
Cijfer: 4

32. Sydney Samson - Riverside
Het begin deed mij aanvankelijk ook denken aan "Give it Up" van The Goodmen, maar dan vervalt dit nummer in een soort vervelende techno en de laatste minuut is er teveel aan.
Cijfer: 3

34. Duffy - Stepping Stone
Blij hier nog eens echt goede muziek te horen. Duffy heeft gewoon een prachtige stem, het is een gevoelig nummer met een degelijke tekst en passende arrangementen, er kunnen niet genoeg van dit soort nummers in de hitlijsten komen.
Cijfer: 8,5

38. Ferry Corsten feat. Betsie Larkin - Made Of Love
Hoewel het op zich niet onaardig is kan het nummer mij niet echt boeien, het is mij gewoon te kil en te afstandelijk, het klinkt inderdaad ook wat formulematig.
Cijfer : 4,5

Antonio
D-ark schreef:

Dead And Gone-T.I And Justin Timberlake

Dit is eigenlijk verre van slecht, bijzonder fijn en zelfs redelijk mooi nummer. Alleen een beetje jammer van die clip.

Dit (en vele andere Top 40 meuk ook, maar dat terzijde...) bezorgt mij terminale maagrispingen, tenenkrommingen en een slappe ruggegraat...zo weerzinwekkend is het.

Ik bedoel, waar heeft die kneus van een Timberlake het over met zijn ''homies dead and gone'' ???

Die kerel heeft een doodnormale All American opvoeding gehad, samen met Britney en Christina in een of ander Disney programma gezeten, hij heeft Britney ontmaagd, in N Sync gezeten en een succesvolle solocarriere met godsveel doekoe en alle daarbijbehorende privileges...die gozer heeft kortom nooit in zijn leven ook maar iets met homies te maken gehad, dus waar gat dit nummer over !!!

Weer een wanstaltig product van een steeds verder sociaal en moralistisch imploderende wereld

Maar waar zeur ik eigenlijk over, sinds de Toppers volle zalen trekken, zou ik toch wel wat gewend moeten zijn

die gozer heeft kortom nooit in zijn leven ook maar iets met homies te maken gehad

Hij heeft vast wel een paar vrienden.

Top 40-nummers recenseren trek ik echt niet elke week, maar ik wil wel kwijt dat Duffy's Stepping Stone een grandioze plaat is.

Week 13:

26. Enrique Iglesias Ft. Ciara - Takin Back My Love
Als ik Enrique Iglesias zie staan ben ik - zeker met dat pingpongnummer van een jaar of twee terug - op het allerergste voorbereid. Dit nummer valt me dan ook erg mee; ik kan het vrij makkelijk aanhoren zelfs. Dit soort muziek doet voor mijn gevoel een beetje Oosteuropees aan; ik moet hierbij een beetje aan smoezelige marktkraampjes waarin ze foute dance draaien. Dit nummer heeft wel een klein beetje een eurodance-ondertoon.

34. R.I.O. - When the Sun Goes Down
Een dancenummer dat een beetje in de stijl is van de latere Bob Sinclair-hits. Alhoewel ik hier zelf niet zoveel aan vindt, is het best aanstekelijk. Het is ook wel opvallend hoe enorm positief de comments op YouTube (waar iedereen elkaar normalitair afzeikt) zijn: blijkbaar werkt dit nummer erg verbroederend.
Cijfer: 4,5

37. Ne-Yo - Mad
Een gevoelige r&b ballad, die helaas niet zo aan mij besteed is. Ik kan meestal sowieso niet zoveel met dit genre: het raakt me echt totaal niet. Teveel mooi-zingerij en lelijke instrumentatie. Vreselijk.
Cijfer: 2

39. U2 - Magnificent
Na het slechte Get On Your Boots kan ik dit nummer van U2 wel meer waarderen. Gewoon een prima uptempo rocknummer met een lekkere vibe. Met Stuck in a Moment toch wel hun mooiste hits sinds Pop, wat ik eigenlijk hun laatste goede studio-album vond.
Cijfer: 7

Best leuk topic.

Week 13:

Was bang voor het ergste, maar valt me goed mee. Zolang artiesten als Enrique geen ballads maken kan ik het best goed hebben. Luister makkelijk weg en heeft inderdaad een soort fout Oost-Europees sfeertje hangen.

Zie Herman. Best aansteklijk, en luistert nog net wat fijner weg dan Enrique.
Cijfer: 5

37. Ne-Yo - Mad
Nogal anonieme zeik-R&B. Gelukkig nog net niet zo erg als R.Kelly.
Cijfer: 1

39. U2 - Magnificent
Niet zo dramatisch als de vorige single, maar gewoon compleet overbodig. Zoutloze en doodsaaie rock.

Week 13:

Ik ben niet bepaald een fan van Enrique Iglesias, maar dit nummer valt nog best mee. Inderdaad een beetje Oost-Europees getint, hoewel niet erg origineel en ook een tikkeltje overgeproduceerd.

Een niet onaardig dance-nummer dat exotisch getint is en inderdaad best aanstekelijk, hoewel dat ook geen hoogvlieger is.
Cijfer: 5,5

37. Ne-Yo - Mad
Ik kan hier ook niet zoveel mee, ik vind het te gelikt en te veilig wat kenmerkend is van die hele R&B, het klinkt als 13 in een dozijn.
Cijfer: 2,5

39. U2 - Magnificent
Vind ik stukken beter dan hun vorige single "Get On Your Boots". Dit nummer heeft een goede opbouw, melodie en sfeer, de karakteristieke gitaar van the Edge is hier ook in volle glorie te horen.
Cijfer : 8,5

Antonio
Heeft iemand dat nieuwe liedje van Lily Allen al gehoord ?
Klinkt best erg leuk, bijna schattig...totdat je het refrein hoort (wat je desondanks na 1 keer uit volle borst meezingt )

Fuck You

Look inside, look inside your tiny mind, then look a bit harder
Cause we're so uninspired, so sick and tired, of all the hatred you harbour
So you say it's not OK to be gay, well I think you're just evil
You're just some racist, who can't tie my laces
Your point of view is medieval

Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much
Cause we hate what you do and we hate your whole crew
So please don't stay in touch
Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much
Cause your words don't translate and it's getting quite late

Do you get, do you get a little kick out of being small-minded?
You want to be like your father, it's approval you're after
Well that's not how you find it
Do you, do you really enjoy living a life that's so hateful?
Cause there's a hole where your soul should be
You're losing control a bit
And it's really distasteful

Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much
Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much

Fuck you, fuck you, fuck you
Fuck you, fuck you, fuck you
Fuck you

You say you think we need to go to war
Well you're already in one
Cause it's people like you
That need to get slew
No one wants your opinion

Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much
Fuck you (fuck you)
Fuck you very very much

Fuck you
Fuck you
Fuck you

Fuck you
Fuck you
Fuck you

Rage Against The Machine kan wel weer inpakken, we hebben een nieuwe Killing In The Name Of gevonden

Antonio schreef:
Heeft iemand dat nieuwe liedje van Lily Allen al gehoord ?

Erg leuk, zoals bijna alles van Lily.

Antonio
herman schreef:
(quote)

Erg leuk, zoals bijna alles van Lily.

Heb jij het nu over Lily zelf, of over haar muziek ?

Week 14 :

28. Milow - You Don't Know
Dit nummer was in 2007 één van de grootste hits in België en wordt eindelijk ook in Nederland een hit. Prachtige en gevoelige song, mooie stem en een sobere (akoestische) maar sfeervolle begeleiding zonder overbodige franjes, het is de eenvoud dat het nummer siert.
Cijfer: 9

32. T.I. Ft Justin Timberlake - Dead and Gone
Dit kan er mee door, de rap en de melodie mogen er wel zijn maar het klinkt mij te formulematig, ik heb dit al zo vaak eerder gehoord, al vind ik die violen wel mooi.

36. Nickelback - I'd Come For You
Met dit soort van 'postgrunge' rockbands heb ik het nu wel gehad. Melodisch zou het nog kunnen gaan, maar het klinkt zo cliché zeg maar banaal, ik heb steeds getwijfeld aan de oprechtheid van deze band en die rauwheid in Chad Kroegers stem komt mij ook geforceerd over.

Antonio
Trouwens, dat RIVERSIDE nummer (met 2Pac sample) is trouwens zwaar geniaal !!!
Ik zal wel weer in de minderheid zijn, maar die neurotische beat/melodie is echt iets voor mij...

RIVERSIDE MOTHERFUCKER

Week 14 :

28. Milow - You Don't Know
Dit nummer is blijkbaar een rerelease, want ik kende het al wel. Waarschijnlijk van de radio, want ik volg de Belgische hitlijsten totaal niet. Natuurlijk zit dit wel goed in elkaar, maar het is wel extreem saai, eigenlijk ben ik het na een minuut al zat.

32. T.I. Ft Justin Timberlake - Dead and Gone
Een wederdienst van Justin voor T.I., die op menig Justin-plaatje meedoet. Dat is sympathiek, maar het kan dit doorsnee rapplaatje verder niet redden.
Cijfer: 3,5

36. Nickelback - I'd Come For You
Op voorhand had ik niet verwacht dat Nickelback mijn favoriete binnenkomer van de week zou zijn, maar ze presteren het toch wel. Op de een of andere manier vind ik dit minder irritant dan de voorgaande twee nummers en dan het meeste van Nickelback. Maar het blijft wel akelig vervelende 'postgrunge' natuurlijk. Dit nummer zal het wel goed doen onder Bon Jovi-fans...

Week 15:

23. Akon feat. Colby O'Donis & Kardinal Offishall - Beautiful
Tsja, Akon. De eerste keer dat ik een nummer van hem hoorde, dacht ik nog dat het een grap was. Zo'n chipmunk-stemmetje, dat kon toch niet serieus zijn? Het was helaas bloedserieus en hij gaat alweer een tijdje mee. Aan dit nummer hoor ik wel af dat het kwaliteits-r&b is, maar het is gewoon niet echt aan mij besteed, dit soort aalgladde muziek. De gastbijdrage van Colby maakt het nog wel wat draaglijker.

32. DJ Jean - Play That Beat
Met de kermisdeunen van DJ Jean heb ik ook niet veel, maar dit viel me zowaar nog mee. Wel een beetje armoedig nummer, er had iets meer ingestopt mogen worden. Nu blijft het een beetje veel van hetzelfde.

36. Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence 2008
Het origineel is met gemak één van de beste commerciele danceplaten van de laatste 20 jaar en ook de remix kan er goed mee door. Dit zal wel niet zo'n klassieker worden, maar het klinkt nog steeds mooi en gevoelig. Een fijn contrast met de lege danceplaat van hiervoor.

38. Alain Clark - Hold On
Deze Nederlandse soulzanger wordt al een tijdje gehypt door 3FM en dergelijke, maar de kwaliteit van de muziek ontgaat mij een beetje. Vind zijn stem niet al te bijzonder en de liedjes een flauwe en oppervlakkige doorslag van oude soul. Dit nummer roept ook herinneringen op aan oude soulplaten, maar blijft er ver bij achter.

Week 15:

23. Akon feat. Colby O'Donis & Kardinal Offishall - Beautiful
Ik heb een hekel aan zulke vervormde stemmen, het lijkt alsof een robot het nummer afhaspelt. Muziek zonder ziel en die beats draaien ook al vierkant, het wil maar niet swingen. En hoe vaak wordt het woord "beautiful" al niet herhaald?

32. DJ Jean - Play That Beat
Wat een monotoon en repetitief nummer, ik hoor niets wat op een melodie lijkt, ook dit is leeg en zielloos. Inderdaad goed voor een boerenkermis, maar niet voor mij!

36. Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence 2008
Dit is een voorbeeld van hoe een elektronische dance-plaat wel hoort te zijn. Goed opgebouwd en het belangrijkste : een degelijke melodie met sfeer en gevoel, al vind ik deze versie nog iets beter.

38. Alain Clark - Hold On
Alain Clark kan wel aardig zingen, maar dan zou hij origineler uit de hoek moeten komen. Het nummer lijkt teveel een flauw aftreksel van oude soulhits en de tekst is banaal, het nummer mist datgene dat zich onderscheidt van andere nummers in dit genre.

Akon, de Donald Duck van RnB.

Antonio
kaztor schreef:
Akon, de Donald Duck van RnB.

Het is te hopen dat Akon wel gewoon netjes een broek draagt

Als er meisjes van 15 in de buurt zijn volgens mij niet...

Koyaanisqatsi_
Wie is Akon?

Ik ben zo blij met een nummer van Sugarhill Gang hoog genoteert in de charts. Maar dat zal hier wel niet van toepassing zijn.

Een eenzame kerel die "tieners zonder zelfbeheersing" van podia /tribunes afgooit.

Kijk maar naar het clipje een paar berichten terug, dan krijg je wel een idee.

Week 16:

23. Lily Allen - Fuck You
Het intro klinkt al meteen heel vertrouwd, is dit niet de tune van een oude TV-serie waar dit op lijkt? In ieder geval een leuk liedje dat ook veel gedraaid wordt op de radio en wel 's een grote hit zou kunnen worden. Ik vond The Fear zelf wel een leukere single die meer airplay had verdiend. Wellicht dat ik haar album ook nog wel ga beluisteren, het vorige was een erg leuke plaat die op MuMe nogal onderschat wordt.

26. Lasgo - Gone
Commerciële trance uit België. Van die standaardbeats met standaard zogenaamde dramatische vrouwenzang eroverheen. Ik vind hier echt helemaal niets aan.

30. Pink - Please Don't Leave Me
Met Pink heb ik ook niet zoveel. Een aantal van haar vroegere nummers vond ik wel aardig, maar het is allemaal van diezelfde gezapige meisjesrock. Dan hoor ik nog liever onze Anouk.

33. Black-Eyed Peas - Boom Boom Pow
BEP is wat mij betreft eigenlijk wel een van de betere commerciele popgroepen van de jaren '00. De meeste van hun hits hebben wel iets speciaals en ze verschillen ook behoorlijk van elkaar: dan weer r&b, dan weer soul, dan weer uptempo funky of electro-achtig. Ik heb het idee dat dit nummer ook wel weer de x-factor heeft: zeer strakke, originele productie en een waanzinnig goede vibe. Lekker ook als die beat erin komt. Oh, en ik heb ook geen problemen met de autotune, waar veel mensen vast over zullen vallen.
Cijfer: 8

36. Dio ft. Sef - Aye
Na Tijdmachine weer een geweldige single van Dio. Op de tekst heb ik nog niet zo goed gelet, maar dit is gewoon een lekker melodieuze hiphopplaat met een blije, zomerse sfeer. Wat mij betreft mag dit nog wel een paar maanden in de lijsten blijven hangen...
Cijfer: 7,5

39. The All-Amercican Rejects - Gives You Hell
Deze heb ik ook wel 's op de radio gehoord. Typische Amerikaanse college-rock zoals al jaren gemaakt wordt. Wel aardig, maar waarschijnlijk alleen echt leuk voor tieners. Zelf ben ik dit soort bandjes al een tijdje ontgroeid gelukkig...

Even wat lijstjes.

Top 10 slechtste nummers van dit jaar:

1. Gebroeders Ko - Nie Prate Nie & Nie Zinge Nie (1,5/10)
2. Ne-Yo - Mad (2/10)
3. Jim - Door Jou
4. De Toppers - Shine
5. Jeroen van de Boom - Alles Min Eén
6. Lasgo - Gone
7. The Partysquad ft. Sef, Dio & Sjaak - - Licht van de Laser
8. Kate Ryan - I Surrender (2,5/10)
9. The Killers - Spaceman (3/10)
10. André van Duin - De Balletjes van de Koningin

Top 10 beste nummers van dit jaar:

1. Black-Eyed Peas - Boom Boom Pow (8/10)
2. Duffy - Stepping Stone (7,5/10)
3. Lily Allen - The Fear
4. Krezip - Sweet Goodbyes
5. Dio ft. Sef - Aye
6. Empire of the Sun - Walking on a Dream
7. Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence 2008 (7/10)
8. Lily Allen - Fuck You
9. Dio ft. Sef - Tijdmachine
10. Lady Gaga - Poker Face

Week 16:

Mijn oordeel na elk nummer meermaals beluisterd te hebben:

23. Lily Allen - Fuck You
Mij doet de intro denken aan "Close to You" van the Carpenters. Een leuk en erg poppy nummertje met een venijnige tekst zonder plat of vulgair te zijn, je zingt het refrein mee voor je het beseft. Misschien dat ik haar tweede album ook ga aanschaffen, haar debuut viel erg mee evenals haar vorige single.
Cijfer: 8

26. Lasgo - Gone
Lasgo scoorde een aantal jaren geleden in België verscheidene hits met dit soort nummers. Ik kan ook niets met deze achterhaalde vorm van trance dat teveel op Milk Inc. lijkt.

30. Pink - Please Don't Leave Me
Ook ik heb niet veel met Pink ondanks enkele aardige nummers in haar beginperiode en dit nummer zal er niet veel aan veranderen. Gezapige, clichématige rock, vooral de tekst vind ik banaal.

In het begin vond ik BEP nog wel leuk maar nadien vielen ze in platte commerce. Dit klinkt wel grappig maar na enkele keren beluisteren heb ik het wel gehad, het is mij toch wat te monotoon en te mechanisch, dit is geen muziek met een lange houdbaarheid.

36. Dio ft. Sef - Aye
Van dat accent hou ik niet, maar de raps vind ik wel behoorlijk goed gedaan. De tekst vind ik dan weer niets en ik vind het nummer ook zo abrupt eindigen.

39. The All-Amercican Rejects - Gives You Hell
Ik kan mij voorstellen dat dit nummer vaak op de radio te horen is, het klinkt veilig met behoorlijke zang maar ook wat kleurloos en te standaard, ik mis hier vooral eigenheid.

Net als de vorige weken slechts één nummer dat ik echt goed vind.

Antonio
Rhythm & Poetry schreef:
Als er meisjes van 15 in de buurt zijn volgens mij niet...

Nee, dat is R. Kelly

Dit vind ik tot nu toe de 10 beste nummers uit de top-40 van dit jaar :

1. Duffy - Stepping Stone (9/10) (opgewaardeerd, prachtig nummer!)
2. Milow - You Don't Know
3. U2 - Magnificent (8,5/10)
4. Empire of the Sun - Walking on a Dream (8/10)
5. Lily Allen - Fuck You
6. Kings of Leon - Use Somebody
7. Coldplay - Life In Technicolor II
8. Lily Allen - The Fear
9. Metallica - All Nightmare Long (7,5/10)
10. Krezip - Sweet Goodbyes

... en dit de 10 slechtste :

1. Cidinho & Doca - Rap das Armas (Quintino Radio Edit) (1/10)
2. DJ Jean - Play That Beat
3. The Partysquad ft. Sef, Dio & Sjaak - Licht van de Laser (1,5/10)
4. Rihanna - Rehab
5. Flo rida feat. Ke$ha - Right Round
6. De Toppers - Shine
7. Gebroeders Ko - Nie Prate Nie & Nie Zinge Nie (2/10)
8. Lasgo - Gone
9. Akon feat. Colby O'Donis & Kardinal Offishall - Beautiful
10. Kevin Rudolf ft. Lil' Wayne - Let It Rock

LucM schreef:

Oh GOD!!!

'HET' is terug!!!!!

Lekker bevooroordeeld en opbouwend commentaar weer...

LucM schreef:
Dit vind ik tot nu toe de 10 beste nummers uit de top-40 van dit jaar :
5. Lily Allen - Fuck You
8. Lily Allen - The Fear

Helemaal mee eens, ik kan er geen genoeg van krijgen. Vooral die eerste, dat lijkt wel een verbouwde Carpenters song

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.