MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artwork van Karton - Ergernis & Oplossingen

zoeken in:
Sietse
herman schreef:
(quote)

Die zit bij mij nog steeds netjes in de originele hoes.

Ik heb destijds wel cassettesingles verknipt om ze in doosjes te kunnen doen...

En daar heb ik nu ook spijt van....heb nog een hele oude Pearl Jam bootleg waar ik de hoes heb verknipt zodat het in een doosje paste...echt stom...zou ik nu nooit meer doen.

herman schreef:
Helaas kan ik mijn Pearl Jam cd door dat stomme hoesje niet meer fatsoenlijk afspelen (hij skipt de laatste 3 nummers nonstop door)

Kijk, en dat zie ik in dit geval dan weer als een hele vooruitgang

Sietse schreef:
(quote)

En daar heb ik nu ook spijt van....heb nog een hele oude Pearl Jam bootleg waar ik de hoes heb verknipt zodat het in een doosje paste...echt stom...zou ik nu nooit meer doen.

Heb ik ook ooit eens overwogen maar niet gedaan. Ben ik nu wel blij om

In mijn geval kijk ik eerst of het idd geen (zeldzame) albums betreft die niet in normale versie te krijgen zijn. Zo niet dan begin ik er uiteraard niet aan. Als er werkelijk niets wordt gemist aan info, artwork en zelfs cat.nr. en barcode zodat ik er een strak knutselwerkje van kan maken gaat ie zonder pardon in de oh zo handige, ideale en vooral gebruiksvriendelijke plastic doos. Meestal hebben de boekjes precies dezelfde vooropdruk als die van de verpakking en die stop je zo in het deksel. Het is ook erg leuk om te zien hoe goed zoiets kan lukken zodat een leek niet beter weet dat ie zo uit de winkel komt. Dat gefriemel en getrek aan een cd om die uit het karton te krijgen vind ik (zelfs met papersleeve) bijzonder irritant om over de sporen die het achterlaat maar te zwijgen. Als je een cd wil horen moet net als vroeger 1 enkele handbeweging voldoende zijn zonder ergernis met krassen en vingerafdrukken.

Ik heb niks tegen fraai bedrukt karton, prachtig zelfs, maar dan wel met ingelijmde cd houder.

Juwelbox 4 ever!

herman schreef:
Helaas kan ik mijn Pearl Jam cd door dat stomme hoesje niet meer fatsoenlijk afspelen (hij skipt de laatste 3 nummers nonstop door), maar verder ben ik het helemaal eens wat betreft het karaktervol patina.

Ik heb dit ook al eens jaren geleden meegemaakt met een andere c.d. Ik heb de lijmvlekken er toen afgekregen door met een zacht doekje gedrenkt in afwasmiddel geduldig en lang over de lijmresten heen te wrijven.

Ik ben overigens ook voorstander van kantonnen hoesjes. Jewelcases hebben een uitstraling van lik m'n vestje al moet ik toegeven dat zij wel veel gebruiksvriendelijker zijn.

Ik heb vandaag die CD van Bruce Springsteen eindelijk origineel gekocht. Hij stond al een tijdje op mijn PC, maar heb hem uiteindelijk dan ook maar origineel gekocht. En inderdaad, dat hoesje is betreurenswaardig, maargoed. Bij mij zal het wel niet stuk gaan, want het zit netjes in mijn CD rekje, en ik ben er altijd voorzichtig mee, dusja.

fastpulseboy schreef:
pfffffff wat een gedoe zeg!
prachtig, hoe meer mooie kartonnen hoesjes hoe beter.
gewoon normaal mee doen, niks aan de hand.

Zou ik graag tegen artiesten willen zeggen: Doe toch normaal en gebruik plastic doosjes (als je wilt dat je fans hun cd's probleemloos af kunnen blijven spelen)!

Antonio
Zelf heb ik kartonnen hoesjes van onder andere Zappa en Rush.
Wat ik dan doe, is na aanschaf zsm de desbetreffende cd's branden, zodat ik altijd nog een back up heb in het geval van krassen.

Als je als artiest zonodig je shit in een kartonnen hoesje wilt zien, breng het dan niet op cd maar op vinyl uit...met een mooie GROTE kartonnen hoes.

Niet zo omslachtig allemaal

Kartonnen doosje of niet; Het is en blijft inferieur aan lp-hoezen, dus ik snap er weinig van. Artiesten weten zelf ook wel wat de beste verpakkingen voor cd's zijn, dus vind ik het nogal ijdeltuiterig en nogal oneerbiedig tegenover fans. Die van Zappa zijn vooral te miezerig voor woorden (je zou zo denken dat het verpakt kwam als een bonus bij een tijdschrift) en daar betaal je dan het dubbele van een andere cd voor om Gail en co. tevreden te stellen...

erwku
Ik erger me aan het feit dat ergeren in Nederland als een werkelijk probleem wordt gezien. Waar we aan ergens wordt verheven tot een immorele misdaad waar de doodstraf opstaat.

oplossing;
Alle mensen die ergeren met een steen om de nek zonder water in de woestijn droppen. Lijkt mij wel een avontuur overigens

(let niet op het begin)

kaztor schreef:
(quote)

Zou ik graag tegen artiesten willen zeggen: Doe toch normaal en gebruik plastic doosjes (als je wilt dat je fans hun cd's probleemloos af kunnen blijven spelen)!

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe jij ueberhaupt met je cd's omgaat als je cd's in kartonnen hoesjes niet fatsoenlijk meer af kunt spelen?

herman schreef:
(quote)

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe jij ueberhaupt met je cd's omgaat als je cd's in kartonnen hoesjes niet fatsoenlijk meer af kunt spelen?

Helemaal mee eens Herman.

Mijn oplossing:

Bij de Mediamarkt koop je voor een paar euro een setje van 25 of 50 papersleeves. C.D. erin en dan in het kartonnen hoesje. Zo is je C.D. optimaal beschermd.

herman schreef:
(quote)

Haha, inderdaad. Als je kartonnen hoesjes en cd's daarin niet heel kan houden doe je echt wat verkeerd. Gewoon wat zuiniger op je spullen zijn is een goed begin.

Sir Spamalot (crew)
rollingbeatle schreef:
(quote)

Helemaal mee eens Herman.

Mijn oplossing:

Bij de Mediamarkt koop je voor een paar euro een setje van 25 of 50 papersleeves. C.D. erin en dan in het kartonnen hoesje. Zo is je C.D. optimaal beschermd.

Prachttip waarvoor mijn dank, ik ga deze namiddag eens een lange wandeling maken in mijn thuisstad en in de richting van de Mediamarkt.

Antonio
Mooi hoe iedereen weer collectief die opmerking van dorpsgek Erwku links laat liggen

rollingbeatle schreef:

Mijn oplossing:

Volgens mij ook de beste oplossing, zie openingsbericht van dit topic. Geen gedoe met extra jewel cases, de CD gewoon bij het artwork en niet apart en inderdaad prima beschermd. Soms moet je zo'n papersleeve iets bijknippen in de hoeken of aan de rand maar de bescherming is veel beter dan dat karton. En indien nodig kun je een papersleeve heel gemakkelijk weer vervangen.

BoordAppel schreef:
(quote)

Haha, inderdaad. Als je kartonnen hoesjes en cd's daarin niet heel kan houden doe je echt wat verkeerd. Gewoon wat zuiniger op je spullen zijn is een goed begin.

Ik ben absoluut zuinig op m'n spullen, maar als er zowat nagels aan te pas moeten komen om een cd uit te moeten halen is er toch ergens iets mis gegaan met de vormgeving, lijkt me. (ik denk hierbij aan de beroerde behuizing van Tool's 10.000 Days)

Antonio
kaztor schreef:

Ik ben absoluut zuinig op m'n spullen, maar als er zowat nagels aan te pas moeten komen om een cd uit te moeten halen is er toch ergens iets mis gegaan met de vormgeving, lijkt me. (ik denk hierbij aan de beroerde behuizing van Tool's 10.000 Days)

Die hoes van 10.000 Days was in eerste instantie erg uniek en mooi om te zien, maar mijn exemplaar van de cd blijft na een paar jaar tijdens de helft van de nummers hangen...door die hoes dus.

Maar goed, zo briljant was dat album toch al niet, dus waar zeur ik eigenlijk over

erwku
Antonio schreef:

dus waar zeur ik eigenlijk over

idd

'Ik zit al 10 jaar in dit programma en denk steeds: waar gáát dit over

metronomy
Het enige probleem dat ik heb met kartonnen hoezen is dat de cd's er soms gewoon uitvallen als je ze uit de kast halen. Komt doordat er te weinig lijm zit aan de ene kant om de cd vast te houden.

Vooral met de laatste van The Futureheads heb ik dat probleem, er zitten al tal van krassen op.

Los
Ik heb ook geen enkel probleem met kartonnen hoesjes. Vind het mooier dan plastic. Maar bij Bruce Springsteen is het hoesje 2 centimeter langer dan gewoonlijk. En dat valt mooi op, alleen past het niet in mijn cd rek. En de stapel naast mijn cd rek wordt steeds hoger en dat vind ik wel zonde. Maak er dan maar meteen een hele box van (als tracks of Born To Run 30th) met extra boekje. Dit blijft zo er tussen in hangern.

CTK
Ik heb hier de laatste van Opeth liggen en die heb ik speciaal gekocht voor het de prachtige kartonnen verpakking ( zat ook bonusdvdtje bij ) Enkel niet handig voor in de wagen, maar die oplossing is hierboven al meermaals aangehaald. Zo een kartonnen doosje lijkt me eigenlijk ook gewoon beter voor het milieu dan een plastic dooske, of ben ik daar fout bij?

Sietse
Als het gerecycled papier is dan wel, maar anders weet ik het niet zo zeker...

Heeft iemand anders ook al bijna wezen vloeken bij het willen afspelen van de MGMT-cd? Ik ben in ieder geval al blij dat ie geen 80 minuten duurt...

kaztor schreef:
Heeft iemand anders ook al bijna wezen vloeken bij het willen afspelen van de MGMT-cd? Ik ben in ieder geval al blij dat ie geen 80 minuten duurt...

Licht eens toe.

Openklap-kartonnetje waarvan je de cd aan de rechterkant van binnenuit er uit moet pulken (Het boekje zit op dezelfde manier aan de linkerkant). Kan het nog dramatischer?

Ik heb deze c.d. ook maar ik gebruik in deze situaties, zoals ik al hierboven heb aangegeven, een papersleeve. Je kunt de c.d. dan zonder krassen en/of vingervlekken in of uit het hoesje schuiven.

Ik wil die dingen dan ook halen als ik in de buurt van de MediaMarkt ben.

kaztor schreef:
Ik wil die dingen dan ook halen als ik in de buurt van de MediaMarkt ben.

Je kunt ze ook bestellen op http://www.123inkt.nl/

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.