menu

Muziek / Algemeen / Albums met 6 of meer singles

zoeken in:
avatar van RobbyT
Het lijkt me leuk na te gaan van welke originele albums dus geen compilaties er zes of meer singles zijn gehaald. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Michael Jackson met "Thriller" (8 singles)

Verder las ik ergens:

Shania Twain - Come on over (10 singles)
Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (7 singles)
Janet Jackson

Soundtracks mogen eventueel ook, als het maar geen oudere nummers zijn dan het jaar van uitgave van die soundtrack.

Voorbeeld: Grease (6 singles)


Weten jullie er nog meer?

avatar van herman
Rihanna - Good Girl Gone Bad (9 singles)
Michael Jackson - Bad (9, klik)
Michael Jackson - Dangerous (9, klik)
Madonna - Like a Virgin (6)
Madonna - Like a Prayer (6)
Madonna - Erotica (6)
Madonna - Ray of Light (6)

avatar van herman
Volgens Wikipedia zijn er zelfs 12 nummers van dat Shania Twain album als single uitgebracht.

Come On Over (Shania Twain album) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van gaucho
Volgens mij werden er van Thriller zeven singles gehaald. De opvolgers Bad and Dangerous zijn op dit gebied recordhouder, dacht ik altijd, allebei met negen singles. Van Bad kwamen er niet minder dan vijf op #1 in de Billboard Hot 100 - een absoluut unicum. Alle negen singles van die twee albums hebben ook allemaal in de Nederlandse top 40 gestaan. Ook dat zal niemand Michael ooit meer nadoen, denk ik.

Maar die van vrouwtje Twain slaat werkelijk alles. Wat bezielt een artiest of platenmaatschappij om 12 nummers op single uit te brengen van één album?

avatar van gaucho
Zusje Janet deed het ook heel goed in de jaren tachtig. Control leverde niet minder dan zes hits op. Vijf daarvan drongen door tot de top 5 van de Amerikaanse hitparade en eveneens vijf van die nummers haalden de eerste plaats in de Billboard R&B-lijst. Ook dat is uniek.

De opvolger Rhythm nation deed het ook bijzonder goed op dit gebied. Hier kwamen eveneens zes singles vanaf, al waren die een stuk minder succesvol dan de nummer van Control.

avatar van gaucho
Van soundtracks ken ik naast Grease niet veel voorbeelden. Ik heb even wat nagezocht, maar bij de grootste kassuccessen die ik zo snel kon bedenken (Footloose, Saturday Night Fever) kwam ik in beide gevallen tot 5 singles. Nieuwe nummers dan, want SNF heeft méér hits, maar die hadden al in de hitparade gestaan voordat ze aan de soundtrack werden toegevoegd.

avatar van dazzler
Billy Joel - An Innocent Man (1983)
Afhankelijk van het land van release, minstens 6 singles.

Paul Simon - Graceland (1986)
Idem dito.

avatar van gaucho
Nog twee:

* Tango in the night van Fleetwood Mac was - in elk geval in Nederland - eveneens goed voor zes singles.
* In Amerika werden er maar liefst zeven singles gehaald van Hysteria, het ultieme verkoopsucces van Def Leppard. Ze haalden alle zeven ook nog de Billboard Hot 100.

wijsneus
Van het album Faith van George Michael zijn in de USA in ieder geval 6 singles uitgebracht :

Faith
Father Figure
I Want Your Sex
Monkey
Kissing A Fool
One More Try

avatar van RobbyT
"Colour by numbers" van "Culture club" bevat de 6 singles:

Church of the Poison Mind
Karma Chameleon
Victims
Miss Me Blind
It's A Miracle
Mister man

En werd de track "Changing everyday" destijds niet plat gedraaid op de radio?

avatar van RobbyT
Het album "Pop" van U2 uit 1997 bevat volgens Wikipedia 6 singles.

avatar van RobbyT
"No limits!" van "2 unlimited" idem dito.

avatar van RobbyT
Nelly Furtado en Gwen Stefani zouden het ook gedaan hebben, maar dat kan een gerucht zijn.

avatar van RobbyT
"Whitney" van "Whitney Houston" bevat 7 singles.

avatar van RobbyT
RobbyT schreef:
"Whitney" van "Whitney Houston" bevat 7 singles.


En hetzelfde geldt voor "I'm your baby tonight" uit 1990.

avatar van RobbyT
Mika - Life in cartoon motion

6 singles

avatar van RobbyT
Tim McGraw - Let it go

7 singles

avatar van kaztor
herman schreef:
Rihanna - Good Girl Gone Bad (9 singles)




R.E.M. - Automatic For The People:

# "Drive"
# "Man on the Moon"
# "The Sidewinder Sleeps Tonite"
# "Everybody Hurts"
# "Nightswimming"
# "Find the River"

avatar van andré
The Stone Roses' debuut had 7 singles:

- She Bangs the Drums
- I Wanna Be Adored
- Fools Gold
- Elephant Stone
- Made of Stone
- Waterfall
- I am the Resurrection

en Play van Moby ook 7:

- Honey
- Run On
- Bodyrock
- Why Does My Heart Feel So Bad
- Natural Blues
- Porcelain
- Southside

avatar van Arrie
B'Day van Beyoncé had zes singles, en haar nieuwste, I Am... Sasha Fierce, heeft er tot nu tot vier, maar de vijfde en zesde zijn al aangekondigd. Van dat album worden de singles per twee uitgebracht namelijk.

Moby's Play had ook nog 'Find my Baby' als single. 8 in totaal.

avatar van RobbyT
Geweldig bedankt voor jullie bijdragen! Ik heb op Internet nog geen onuitputtelijke lijst van "6 of meer single albums" gevonden, maar wie weet komt dat in de toekomst nog. Tot zover enorm bedankt!

avatar van Arrie
RobbyT schreef:
Nelly Furtado en Gwen Stefani zouden het ook gedaan hebben, maar dat kan een gerucht zijn.

Nelly Furtado niet, Gwen Stefani wel, van allebei haar albums zijn 6 singles afgekomen.

Relax
Hele album van 50 Cent - The Massacre en Beyonce - B-Day ?

avatar van MJ_DA_MAN
Een video hoeft niet meteen ook een single te zijn.

avatar van Arrie
The Massacre had er maar vier, en B'Day zes, maar die had ik al genoemd.

avatar van TerryA
Grace Jones - Nightclubbing (album van 1981) had 6 singles

Demolition Man
Pull Up To The Bumper
Ive Seen That Face Before
Walking IN THe Rain
Use Me
Feel Up

terwijl titel track NIghtclubbing intussen meer bekend is geworden met de meeste dan 3 van die 6 singles!

voor degene die gaan zeggen dat Feel Up geen single was, het was US single tussen Walking In The Rain en My Jamaican Guy (van haar volgende album)

Use Me was een cover van een Bill Withers hit single (een van zijn grootste hits uit begin jaren 70) - en uitgebracht als promo single in US voordat ze Walking In The Rain uitbracht als single over hele wereld.

6 singles van een album dus

avatar van Kill_illuminati
Wu-Tang Clan - Enter The Wu (The 36 Chambers)

Heeft er volgens mij 5 waarvan een nummer een extra "Take" heeft.

andré schreef:
The Stone Roses' debuut had 7 singles:

- Elephant Stone

Losse single, stondt niet op het orginele album dus telt eigenlijk niet .

avatar van pureshores
4 jaar verder, niet genoemd hier:

Blackbox-Dreamland (6 of 7)

Whitney Houston-My love is your love (6 of 7)

Gast
geplaatst: vandaag om 16:44 uur

geplaatst: vandaag om 16:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.