MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ultieme muzieksite

zoeken in:
Harco
Bij mij verschijnt die link wel.

Een vriend van me is al jaren bezig aan een interessant project: http://www.nldiscografie.nl. Zijn doel is om een grote database van alle vinylsingles van Nederlandse artiesten te maken. Vanuit mijn verleden in de Twentse piratenzenders mag ik graag door deze site grasduinen en ik kom er het ene jeugdsentiment na het andere tegen.

Deze site zal niet voor iedere user even interessant zijn, maar ik denk wel dat users als B.Robertson en deric raven hier nog wel wat leuke dingen kunnen vinden.

Inderdaad, een leuk initiatief.

Cygnus bedankt! Ik ben al even wezen kijken.

Dit is echt een heel mooi overzicht van vinyl-singles waarvoor ik anders uitwijk naar Discogs en Rate Your Music. Heb de pagina's van Wim Kersten, Vader Abraham, Arie Ribbens en Corry Konings bezocht.
(Promt een foutje in één van mijn berichtjes over Corry ontdekt). Van Arie Ribbens heb ik een tijdje terug een partijtje singles gekocht. Vind het wel eens belangrijk te kunnen weten in welk jaar welke single uitkwam.

B.Robertson schreef:
Cygnus bedankt! Ik ben al even wezen kijken.

Dit is echt een heel mooi overzicht van vinyl-singles waarvoor ik anders uitwijk naar Discogs en Rate Your Music. Heb de pagina's van Wim Kersten, Vader Abraham, Arie Ribbens en Corry Konings bezocht.
(Promt een foutje in één van mijn berichtjes over Corry ontdekt). Van Arie Ribbens heb ik een tijdje terug een partijtje singles gekocht. Vind het wel eens belangrijk te kunnen weten in welk jaar welke single uitkwam.

Die site is natuurlijk verre van compleet, dus als je dingen tegenkomt die er niet opstaan (jouw smaak een beetje kennende zal dat vast wel), hij staat open voor aanvullingen.

Nuttig ja, eindelijk gevonden hoe het psychedelische nummer van Rob de Nijs heet (Bye bye mrs Purple). Had het wel eens gegoogled, maar toen niets gevonden.

Een mooie site met echt alle Belgische muziek is WWW.MUZIEKARCHIEF.BE

Gast
geplaatst: vandaag om 00:15 uur

geplaatst: vandaag om 00:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.