MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het associatieonderwerp

zoeken in:
Wel een vreemde keuze om voor zo'n concrete afbeelding te kiezen

Iggy & The Stooges - Raw Power

(afbeelding)

Onderhond schreef:

Wel een vreemde keuze om voor zo'n concrete afbeelding te kiezen

Let op al z'n hoekige tentakels, uitsteeksels en slijmerige lichaamsopeningen. Als dit gaat bewegen geloof je je oren niet!

Soundgarden - Ty Cobb

(afbeelding)

Yak
Mates Of State - Fluke

(afbeelding)

Ink
snowpatrol - final straw

(afbeelding)

ElMeroMero

(afbeelding)

Merzbow- Ultra Marine Blue

hahah

Yak
Maar dan mag deze natuurlijk ook niet ontbreken.

(afbeelding)

De eerste twee minuten van Dance With Me van The Juan MacLean doen me hier aan denken:

(afbeelding)

JonnieBrasco
Blur - The Debt Collector

(afbeelding)

JonnieBrasco
Als ik het nieuwe album van Sufjan Stevens luister, dan moet ik steeds bij het nummer Jacksonville denken aan Professor Poopsnagle. Vraag me s.v.p. niet waarom, ik heb geen idee...

(afbeelding)

JonnieBrasco schreef:

Als ik het nieuwe album van Sufjan Stevens luister, dan moet ik steeds bij het nummer Jacksonville denken aan Professor Poopsnagle. Vraag me s.v.p. niet waarom, ik heb geen idee...

Misschien heb je hier wat aan

Saybia - The Second You Sleep

(afbeelding)

Joy Division - Unknown Pleasures

(afbeelding)

Richard Thompson - Mutton Street

(afbeelding)

(Léon Frédéric)

Vitalic - La Rock

(afbeelding)

Vitalic - La Rock

(afbeelding)

Merzbow - Willekeurige Track

(afbeelding)

(afbeelding)

Bij 'Rebellion (Lies)' van Arcade Fire..

Murder By Death - Those Who Left:

(afbeelding)

Tom Waits - The piano has been drinking (not me)

(afbeelding)
(foto genomen in Alabama, na de orkaan)

JonnieBrasco
Metallica - One

(afbeelding)

JonnieBrasco
The Mars Volta - Inertiatic ESP

(afbeelding)

JonnieBrasco schreef:

Wie is Professor Poopsnagle? (Ik heb geleerd dat er geen domme vragen zijn...)

JonnieBrasco
Bloompje schreef:

Wie is Professor Poopsnagle?

Het fijne herinner ik me er ook niet meer van, maar Professor Poopsnagle en zijn vliegende, stomende autobus zorgden ervoor dat ik in de jaren '80 gekluisterd aan de tv zat, de tune ging zo: "Boem boem tsjakke-tsjakke boem boem tsjakke-tsjakke boem boem tsjakke tsjakke, boem-boem!" Wellicht is er iets in het sfeertje van die serie wat overeen komt met Sufjan Stevens.

Hee die serie ken ik volgens mij wel. Zaten er ook niet allemaal irritante kindertjes in die bus met blauwe kleding?

dutch2
JonnieBrasco schreef:
(quote)

Het fijne herinner ik me er ook niet meer van, maar Professor Poopsnagle en zijn vliegende, stomende autobus zorgden ervoor dat ik in de jaren '80 gekluisterd aan de tv zat, de tune ging zo: "Boem boem tsjakke-tsjakke boem boem tsjakke-tsjakke boem boem tsjakke tsjakke, boem-boem!" Wellicht is er iets in het sfeertje van die serie wat overeen komt met Sufjan Stevens.
Er zit een soort locomotiefritme in het nummer Chicago (Vandaar ook dat Wooohooo daarvoor). Misschien dat dat de associatie veroorzaakt.

Yak
In die zijn zijn de associaties getekend door mr. Peter Pontiac ook altijd wel een schot in de roos:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.