MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het associatieonderwerp

zoeken in:
Deze komt via OK Computer, heb zelf deze link ook wel eens gelegd, maar heb hem toen niet hier opgeschreven, werd er nu door iemand aan herinnerd :

Radiohead - Climbing up the Walls

(afbeelding)

The Scientist schreef:

Radiohead - Climbing up the Walls

Ja! inderdaad zeg

Dit lijkt een beetje op de visualisatie van mij bij ''Rotar'' van Autechre. Maar dan moet je er wel bijdenken dat alle kleinere cirkels ook ritmisch meebewegen in verschillende richtingen en snelheden.

(afbeelding)

Het plaatje doet het niet...

Als ik refresh zie ik het inderdaad ook niet. De site verbiedt de toegang. Zo dan maar.

JonnieBrasco
Het nummer Souvlaki Space Station van Slowdive doet me altijd aan de spacy levels van Unreal Tournament denken.

(afbeelding)

(afbeelding)

Een aantal reacties hieronder werd bovenstaand plaatje getoond...

toen ik deze zag moest ik denken aan de binnenkant van het boekje van Dinosaur Jr. - Where you been

(afbeelding)

Als ik bovenstaand plaatje zie dan denk ik direct aan de internetsite van www.anathema.ws[/url]

Bij dat plaatje denk ik niet aan muziek, maar aan mijn oude havogodsdienst boek
Tragisch...

Zachary Glass schreef:
Ik denk bij Trans-Europe Express van Kraftwerk nogal vaak aan de strakke architectuur van Mies van der Rohe. Dat uitgepuurde

(afbeelding)

Dat is de Nederlandse ambassade in Berlijn, van Rem Koolhaas . Maar niks mis met de associatie, al vind ik dit beeldje van de echte Mies misschien wel passender

(afbeelding)

JonnieBrasco
Tortoise - The Suspension Bridge at Iguazú Falls

(afbeelding)

lambf
Neurosis - A Sun That Never Sets

(afbeelding)

Die muziek doet me altijd aan woestijnen denken.

(afbeelding)

Woody Guthrie - The Ash Recordings

Woody Guthrie leefde ten tijde van de zware zandstormen (dustbowls) van de jaren '30 in Oklahoma, een staat die zwaar getroffen werd. Guthrie heeft er zelfs een compleet album aan gewijdt. En nu kan ik geen liedje van Woody Guthrie meer draaien zonder dat ik beelden van rondvliegend zand voor ogen krijg.

Ik moet bij bovenstaand plaatje vooral denken aan Giant sand - Storm.

JonnieBrasco
Labradford - Pico

(afbeelding)

Kate Bush - And Dream Of Sheep

(afbeelding)

Opgezwolle - Hoedenplank

(afbeelding)

Ik moet bij Turn the Page van The Streets altijd aan aftitelingen (in het algemeen) denken.

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:31 uur

geplaatst: vandaag om 13:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.