menu

Muziek / Algemeen / 20 stemmen-mijlpaal

zoeken in:
Hieronder staat een lijst van 10 bekende albums die nog net geen 20 stemmen hebben of op weg zijn naar de 20 stemmen. Waarom is het aantal van 20 belangrijk? Pas bij 20 stemmen komt een album op een lijst (bijv. een lijst van albums van het jaar 2005 of 1966; of een genrelijst, etc.). Degene die de 20ste stem op een album uitbrengt, mag dat album vervangen door een ander album dat bijna de 20 stemmen heeft bereikt.

a. The Alan Parsons Project - Eye In The Sky
b. A-ha - Hunting High and Low
c. ABC - The Lexicon of Love
d. David Bowie - Heathen
e. Dream Theater - Metropolis Pt 2: Scenes from a Memory
f. Ennio Morricone - A Fistfull of Dollars
g. Al Stewart - Year of the Cat
h. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
i. Chris Isaak - Chris Isaak
j. Janet Jackson - Control

Zo een rondje gemaakt en twee stemmen uitgebracht. Hoe kom ik erachter welke albums bijna 20 stemmen hebben eigenlijk, want ik heb Al Stewart zojuist kans op eeuwige MuMe-roem bezorgd

lebowski schreef:

Zo een rondje gemaakt en twee stemmen uitgebracht. Hoe kom ik erachter welke albums bijna 20 stemmen hebben eigenlijk, want ik heb Al Stewart zojuist kans op eeuwige MuMe-roem bezorgd

Via Albums/zoeken/aantal stemmen/selecteer exact: 19, 18, 17, etc. Daar zit dan vast wel iets bij wat je leuk vindt.

neo (crew)
Ja wat is dit nu weer??? Wel Morricone's score ertussen zetten maar over Don Davis- The Matrix Revolutions (met ook 18 stemmen) geen woord hier

Zou het niet beter zijn wat boeiende albums te kiezen. Albums die al redelijk hoog genoteerd staan bijvoorbeeld.

Anvil Vapre met 19 stemmen 4.42 ... dan is zo'n 20e stem dus wel plots interessant. Dat Eye In The Sky 3.05 scoort na 19 stemmen wil misschien toch zeggen dat je niet meteen je zakken moet leeghalen om hem te kopen ...

titan (crew)
Dit lijkt me dan ook een interessanter lijstje; de albums met 19 stemmen en een gemiddelde hoger dan 4,00

Autechre - Anvil Vapre
Bob Dylan - Highway 61 Revisited
Delays - Faded Seaside Glamour
Four Tet - Rounds
Green Day - International Superhits
Jeff Buckley - Sketches (For My Sweetheart the Drunk)
Led Zeppelin - The Song Remains the Same
Love - Forever Changes
Neil Young - Tonight's The Night
New Order - Substance
Primus - Frizzle Fry
Rammstein - Live Aus Berlin
The Beatles - Past Masters Volume Two
Tom Waits - Small Change
Venetian Snares - Doll Doll Doll

Onderhond schreef:

Zou het niet beter zijn wat boeiende albums te kiezen. Albums die al redelijk hoog genoteerd staan bijvoorbeeld.

Anvil Vapre met 19 stemmen 4.42 ... dan is zo'n 20e stem dus wel plots interessant. Dat Eye In The Sky 3.05 scoort na 19 stemmen wil misschien toch zeggen dat je niet meteen je zakken moet leeghalen om hem te kopen ...

Stem dan op een album en vervang dat door Anvil Vapre in plaats van zitten zeuren. Dat geldt ook voor titan. Ik word soms wat moe van sommige mede-users

Njah, sorry, maar ik ga me echt niet bezighouden met albums uit die lijst. Ik hou me veelal afzijdig bij genres die mij niet boeien, om dan bij matig geachte albums te gaan posten is een beetje overdreven.

Onderhond schreef:

Njah, sorry, maar ik ga me echt niet bezighouden met albums uit die lijst. Ik hou me veelal afzijdig bij genres die mij niet boeien, om dan bij matig geachte albums te gaan posten is een beetje overdreven.

Njah, sorry, maar dit soort forumberichten boeien mij ook niet zo.

Boeiender is bijv. dat door dit spelletje en stem van Lebowski 'Al Stewart - Year of the Cat' al in de top 10 van 1976 is gekomen. Dat is toch een bekend album. Zeker op oudere albums wordt weinig gestemd. Vandaar dat ik ook sommige albums uit jaren '60 en '70 erop heb gezet, die ik zelf overigens niet allemaal ken. En een mix aan muzieksmaken.

titan (crew)
Zit niet zo te zeiken als medegebruikers kritiek hebben. Wat heeft het nou voor nut om op een album met 19 stemmen en een gemiddelde van pakweg 3,20 te stemmen? Okee, dan staat ie in een lijstje, so what? Dat zegt me niets met een dergelijk gemiddelde. Een mix aan muzieksmaken vind ik jouw lijstje trouwens helemaal niet zo.

Titan, als je even terug leest is het nog niet helemaal scherp wie er hier nou zitten te zeiken, als ik je mag citeren

titan schreef:

Zit niet zo te zeiken als medegebruikers kritiek hebben. Wat heeft het nou voor nut om op een album met 19 stemmen en een gemiddelde van pakweg 3,20 te stemmen? Okee, dan staat ie in een lijstje, so what? Dat zegt me niets met een dergelijk gemiddelde. Een mix aan muzieksmaken vind ik jouw lijstje trouwens helemaal niet zo.

Je mag ook wel andere woorden gebruiken! Het is juist leuk dat er ook wat meer aandacht voor oudere albums komt en sommige albums over de drempel worden geholpen. Stem jij alleen op albums met hoge scores? Nou laat maar, ik hoef het eigenlijk ook niet te weten.

titan (crew)
Toch ga ik lekker antwoord geven . Ik stem op albums die ik ken, lijkt me logisch. Ik denk niet dat mensen bij een album met 19 stemmen en een gemiddelde van pakweg 3,20 zullen denken: jeetje, die moet ik gauw gaan beluisteren!

Het is juist leuk dat er ook wat meer aandacht voor oudere albums komt en sommige albums over de drempel worden geholpen.

Zeker en vast, maar dan is het niet echt de bedoeling om een algemeen topic als dit daarvoor te hijacken. Het zou ook leuk zijn dat er wat meer aandacht komt voor electronic, trip-hop en weet ik veel. Met de lijst die er nu staat moet het al vreemd lopen voor zo'n albums geïntroduceerd kunnen worden.

JonnieBrasco
Een goed idee dit hoor dynamo_d, maar ik denk inderdaad ook dat het zinvol is om albums hoger dan 3,50* te nemen. Dan heeft het voor de top-lijstjes nut, en ook voor de luisteraar die op deze manier iets nieuws wil leren. Janet Jackson's Control met een gemiddelde van 2,53 na 17 stemmen, zal nooit in een toplijstje gaan komen (de ondergrens om in zo'n lijstje te komen moet 3,0* zijn), en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand zin heeft naar dat album te gaan luisteren.

OK OK, ik wil ook niet zo flexibel als een loden deur zijn en als de Crew aanbeveelt om 3,5* als minimum te nemen, dan nu de volgende 20 albums voor de 20 stemmen-mijlpaal:
a. Kate Bush - The Dreaming
b. Auteche - Anvil Vapre
c. ABC - The Lexicon of Love
d. David Bowie - Heathen
e. Dream Theater - Metropolis Pt 2: Scenes from a Memory
f. Ennio Morricone - A Fistfull of Dollars
g. Neil Young - Tonight's the Night
h. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden
i. Rammstein - Live aus Berlin
j. Four Tet - Rounds
k. Don Davis - The Matrix Revolutions
l. A Perfect Circle - eMOTIVe
m. Jay-Z - The Blueprint
n. David Sylvian - Brilliant Trees
0. Cocteau Twins - Treasure
p. John Hiatt - Bring Out The Family
q. Joni Mitchell - Blue
r. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
s. Porcupine Tree - In Absentia
t. Venetian Snares - Doll Doll Doll

Stem op een album. Bereikt het album de 20 stemmen grens, vervang dat album dan door een ander album dat op weg is naar de 20 stemmen of al bijna 20 stemmen heeft.

titan (crew)
Album h kan er ook uit, die staat al op 20 stemmen. Ik stel voor op Faded Seaside glamour van Delays daarvoor in de plaats te zetten.

Porcupine tree heeft trouwens nog maar 14 stemmen. Is het niet een beetje te vroeg om die er al bij te zetten of staat die er soms bij omdat een zekere dynamo d daar 5* aan gegeven heeft?

titan schreef:
Album h kan er ook uit, die staat al op 20 stemmen. Ik stel voor op Faded Seaside glamour van Delays daarvoor in de plaats te zetten.

Porcupine tree heeft trouwens nog maar 14 stemmen. Is het niet een beetje te vroeg om die er al bij te zetten of staat die er soms bij omdat ene dynamo d daar 5* aan gegeven heeft?

Ik zal h) vervangen door 'Delays'. Wat Porcupine Tree betreft, daar heb je gelijk in. Die push ik 'n beetje, want ik vind 'm oh zo mooi.

titan (crew)
Anvil vapre van Autechre staat sinds een minuut of 10 ook op 20 stemmen, die mag er ook uit.

dutch2
Delays staat inmiddels op 20 stemmen.

titan (crew)
Dat gaat snel . Misschien wel zo fair om ook eens aan anderen te vragen welke albums zij dan in plaats van Autechre en Delays willen zien i.p.v. zelf gelijk een favoriet toe te voegen.

Pulp-This is Hardcore

titan (crew)
Laten we die maar erbij zetten dan, jij hebt tenslotte de 20e stem geplaatst bij Autechre.

Ha, This is Hardcore heb ik net opstaan dus vooruit die 20e stem is binnen.

Good Morning Spider van Sparklehorse en Within The Realms Of A Dying Sun van Dead Can Dance hebben ieder 18 stemmen en gemiddeldes van respectievelijk 4,28 en 4,11.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:17 uur

geplaatst: vandaag om 20:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.