MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / 20 stemmen-mijlpaal

zoeken in:
dutch2
En iedereen die iets nieuws heeft voor de Delays: ga gerust je gang!

Graag zelf de albums vervangen, want anders krijg ik weer kritiek dat ik mijn favorieten erin zet.

Frizzle Fry van Primus kan ook wel een stemmetje gebruiken!

Waarom trouwens het alfabet volgen? We kunnen hier toch gewoon *alle* albums met 18 en 19 sterren en een gemiddelde van 4 of meer neerzetten?

herman schreef:

Waarom trouwens het alfabet volgen? We kunnen hier toch gewoon *alle* albums met 18 en 19 sterren en een gemiddelde van 4 of meer neerzetten?

Ja, maar dan wordt het minder leuk om een eigen favoriet erin te zetten die bijv. op 16 stemmen staat met een score van 3,6*. De albums van 4 of meer en die op 18 en 19 stemmen staan zullen het toch wel halen. De 20 stemmen-mijlpaal is ook een beetje bedoeld om de wat stilgevallen albums een push te geven zoals bijv. Joni Mitchell met Blue uit 1971 (een album dat ik overigens zelf nog niet ken). Mee eens?

Jahoor. We kunnen mijn idee eventueel nog wel gebruiken voor het toplijstentopic. "Album x heeft nog 1 stem nodig voor een plekje in de smartlappen top 50" oid.

Hm, opvallend dat die albums zo snel stemmen erbij krijgen dankzij dit topic

T.O. schreef:

Hm, opvallend dat die albums zo snel stemmen erbij krijgen dankzij dit topic
Gevaar bestaat er zo wel in dat er veel "1-keer luisteren, snel beoordelen, snel m'n eigen favoriet erin zetten" stemmen komen.

Onderhond schreef:
(quote)
Gevaar bestaat er zo wel in dat er veel "1-keer luisteren, snel beoordelen, snel m'n eigen favoriet erin zetten" stemmen komen.

Fijn, dat je zo lekker positief blijft (en dat al voor de 3e x). 't Kan natuurlijk ook zijn, dat MuMe-users bepaalde wat oudere albums goed kennen maar dat deze in de vergetelheid zijn geraakt en daarom nog niet gestemd hebben. Voor mij gold dat bijv. voor Briljant Trees van David Sylvian. Of dat dit een aansporing is om een ouder (redelijk) hoog gewaardeerd album eens te gaan beluisteren. Overigens staat jouw suggestie 'Autechre - Anvil Vapre' nu nr. 1 in de top 25 lijst van 1995.

Patti Smith en Jeff Buckley hebben de 20 inmiddels al gehaald: heeft iemand suggesties voor 2 oudere interessante vervangers?

neo
Blade Runner- Vangelis

neo
dynamo d schreef:

Dank voor suggestie. Is er trouwens ooit een top 10 of zo score-topic geweest? Niet wat voor jou?

Ja heb het voorzetje nu in de algemene Filmscore topic gegeven. Dus plaats er daar vooral ook eentje, ben erg benieuwd

- Kings Of Leon - Youth And Young Manhood
- New Order - Power Corruption & Lies
- Photek - Modus Operandi
- Green Day - Warning

staan alle op 19 stemmen, en ook met een redelijk gemiddelde, die kunnen dus wel een extra stem gebruiken.

Love - Forever Changes beluisterd. Mooi Sixties album: 4*. Daarvoor in de plaats één van mijn Seventies favorieten en ook een album wat dit jaar in de Album Top 100 aller tijden stond: Tales of Mystery and Imagination Edgar Allan Poe van The Alan Parsons Project.

a. PJ Harvey - Dry
b. Supertramp - Even in the Quietest Moments
c. Frank Zappa - Sheik Yerboutti
d. David Bowie - Heathen
e. The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination Edgar Allan Poe
f. Ennio Morricone - A Fistfull of Dollars
g. Neil Young - Tonight's the Night
h. Sparklehorse - Good Morning Spider
i. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
j. Four Tet - Rounds
k. Don Davis - The Matrix Revolutions
l. Doves - Lost Souls
m. Jay-Z - The Blueprint
n. David Sylvian - Brilliant Trees
0. Vangelis - Blade Runner
p. John Hiatt - Bring Out The Family
q. Joni Mitchell - Blue
r. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
s. Porcupine Tree - In Absentia
t. Tom Waits - Small Change

Beluister (volledig), beoordeel en help een album aan de 20ste stem. Vervang dit dan door jouw favoriete album (score > 3,5) dat op weg is naar de 20 stemmen-mijlpaal.

Een actualisering is nodig, want Supertramp, David Bowie, Neil Young en Bob Dylan hebben de 20 stemmen inmiddels bereikt. Deze worden vervangen door suggesties van André d.d. 8 augustus jl. (zie b, d, g en r):

a. PJ Harvey - Dry
b. Green Day - Warning
c. Frank Zappa - Sheik Yerboutti
d. New Order - Power, Corruption & Lies
g. Kings of Leon - Youth and Young Manhood
i. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun
j. Four Tet - Rounds
l. Doves - Lost Souls
m. Jay-Z - The Blueprint
p. John Hiatt - Bring Out The Family
q. Joni Mitchell - Blue
r. Photek - Modus Operandi
t. Tom Waits - Small Change

Beluister (volledig), beoordeel en help een album aan de 20ste stem. Vervang dit dan door jouw favoriete album (score > 3,5) dat op weg is naar de 20 stemmen-mijlpaal of doe suggesties voor deze Mijlpaallijst.

Een verdere actualisering is nodig, want PJ Harvey, Green Day, Dead Can Dance en Tom Waits hebben de 20 stemmen inmiddels bereikt. Deze worden vervangen door wat oudere bekende albums die op weg zijn naar de 20 stemmen (zie a, b, i en t):

a. George Harrison - All Things Must Pass
b. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town
c. Frank Zappa - Sheik Yerbouti
g. Kings of Leon - Youth and Young Manhood
i. The Cure - The Head on the Door
j. Four Tet - Rounds
l. Doves - Lost Souls
m. Jay-Z - The Blueprint
p. John Hiatt - Bring the Family
q. Joni Mitchell - Blue
t. Propaganda - A Secret Wish

Beluister (volledig), beoordeel en help een album aan de 20ste stem. Vervang dit dan door jouw favoriete album (score > 3,5) dat op weg is naar de 20 stemmen-mijlpaal of doe suggesties voor deze Mijlpaallijst.

Squarepusher - Feed Me Weird Things
Amon Tobin - Out from Out Where

Iets voor de volgende update. Beiden 18 stemmen en meer dan 3.90 gemiddeld

Een verdere actualisering is nodig, want George Harrison, Ennio Morricone, Kings of Leon, Sparklehorse, The Cure en Joni Mitchell hebben de 20 stemmen inmiddels bereikt. Deze worden vervangen door 2 suggesties van Onderhond en wat oudere bekende albums die op weg zijn naar de 20 stemmen (zie a, f, g, h, i en q):

a. Square Pusher - Feed Me Weird Things
b. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town
c. Frank Zappa - Sheik Yerbouti
f. Amon Tobin - Out from Out Where
g. Miles Davis - Birth of the Cool
h. Stan Getz/João Gilberto - Getz/Gilberto
i. Marillion - Afraid of Sunlight
j. Four Tet - Rounds
l. Doves - Lost Souls
m. Jay-Z - The Blueprint
p. John Hiatt - Bring the Family
q. Talking Heads - Speaking in Tongues
t. Propaganda - A Secret Wish

Ik ga maar eens op Porcupine Tree - In absentia stemmen vandaag.
Dit is zo'n album die ik een hele tijd terug heb beluisterd maar het half ben vergeten, dus nog niet heb gestemd.

Maar ik vind het wel cool als die in een lijstje komt, want het is wel een bijzonder album.

En verder vind ik dat Four Tet zeker weten snel 20 stemmen moet krijgen! Kom op, jongens. Er zijn toch nog wel meer dan 19 mensen hier die Four Tet - Rounds kennen??

Ja, die plaat van Four Tet is geweldig, potjandikkie!

Nog wat suggesties:

Joy Division - Substance
Sparklehorse - It's A Wonderful Life
Vive La Fete - Nuit Blance

Alledrie 19 stemmen en een gemiddelde van 3,87 of hoger.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.