menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis

zoeken in:
wijsneus schreef:

Ben ook niet zo van de Blokhuis; de verhalen die hij bij Top 2000 a Go Go vertelt zijn wel eens leuk om te horen, verder nix.
Of hij ook wat van "independant" afweet, waag ik te betwijfelen.

blokhuis is gewoon muziekliefhebber. Hij heeft een heel team aan freaks die alles voor hem uitzoeken. Of te wel hij laat zich goed voorlichten... Zijn boeken woorden ook door ghostwriters geschreven.

Al zal hij toch wel meer weten als de gemiddelde Nederlander maar of dat een aanbeveling is betwijfel ik ten zeerste.

Mjuman schreef:
je onder werktijd en op kosten van de baas jezelf een blowjob laten toedienen

Hmmmzzz...Waarom daarop terug grijpen? Dat is iets wat al minstens 10 jaar oud is. En t gaat ook niet over wat iemand doet of heeft gedaan, maar over de muziekkennis. En ik denk dat Giel behoorlijk wat kennis in huis heeft.

Buiten dat, een album als the Velvet Underground & Nico gaat over drugs, sex, sm, etc. Toch staat t bekend als een meesterwerk. Jim Morrison zou Jimi Hendrix gepijpt hebben. Janis Joplin had met alles en iedereen sex. get the point?

Amber79 schreef:
(quote)

Hmmmzzz...Waarom daarop terug grijpen? Dat is iets wat al minstens 10 jaar oud is. En t gaat ook niet over wat iemand doet of heeft gedaan, maar over de muziekkennis. En ik denk dat Giel behoorlijk wat kennis in huis heeft.

Buiten dat, een album als the Velvet Underground & Nico gaat over drugs, sex, sm, etc. Toch staat t bekend als een meesterwerk. Jim Morrison zou Jimi Hendrix gepijpt hebben. Janis Joplin had met alles en iedereen sex. get the point?

Giel Beelen - muziekkennis; heb je een zeer fluïde definitie van het woord kennis; hij zit gewoon vol plattitudes en feitelijke onjuistheden.
Jij snapt het echt. Jij gebruikt zeker ook sex onder werktijd of drugs om overeind te blijven?

Janis had dus NIET met alles en iedereen sex - ze was een vrij solitair persoon; luister maar eens naar Kozmic Blues. Jim & Jim: "dream on white girl" (uit The Original Sin - InXs). Get your (f)act(s) together.

Lukas schreef:
Geheel offtopic, maar iemand Claudia de Breij gezien die bij Johan Derksen op bezoek ging.

Op internet de "herhaling" gekeken.

Lukas schreef:
Wat een collectie heeft die vent zeg, al is het allemaal wel uit de blues/americanahoek... Dat moet toch een keer vervelen zou je zeggen...

In eerste instantie dacht ik bij die eerste kast; is dit nu alles? Maar de hoeveelheid albums die hij in zijn woonkamer had staan moet zo'n beetje de natte droom zijn voor elke blues/americana liefhebber.

Toch fijn als je zoveel verdient dat je al die cd's full priced kan aanschaffen.

Enne Lukas, dat gaat nooit vervelen.

wijsneus
L_T_B schreef:

In eerste instantie dacht ik bij die eerste kast; is dit nu alles? Maar de hoeveelheid albums die hij in zijn woonkamer had staan moet zo'n beetje de natte droom zijn voor elke blues/americana liefhebber.

En ik zou ook wel eens de kast blues/americana van de heer M. Smeets te H. willen zien; in zijn column van een der TV-gidsen in ons land komt er bijna niets anders langs in zijn "besprekingen".

Btw : hoe vaak zullen al die titels ook daadwerkelijk in de speler belanden ?

Smeets schijnt veel in de auto te draaien en verder zullen ze in hoge mate (net als velen hier) last hebben van het H3-virus: Het Heilige Hebben.

Lukas schreef:
Geheel offtopic, maar iemand Claudia de Breij gezien die bij Johan Derksen op bezoek ging. Wat een collectie heeft die vent zeg, al is het allemaal wel uit de blues/americanahoek... Dat moet toch een keer vervelen zou je zeggen...

In welk programma was dit eigenlijk? Wil het ook wel 'ns zien.

Mjuman schreef:
Smeets schijnt veel in de auto te draaien en verder zullen ze in hoge mate (net als velen hier) last hebben van het H3-virus: Het Heilige Hebben.

Hij reist vooral veel per trein aangezien hij geen rijbewijs heeft. Het kan natuurlijk wel als hij zich laat rijden (zoals in de tour) dat hij dan zijn favo muziek op zet / laat zetten.

vigil schreef:
(quote)

Hij reist vooral veel per trein aangezien hij geen rijbewijs heeft. Het kan natuurlijk wel als hij zich laat rijden (zoals in de tour) dat hij dan zijn favo muziek op zet / laat zetten.

Ik heb hem horen vertellen dat ie idd onderweg veel naar muziek luisterde, auto was mijn invulling. Gezien het tjdstip van sommige uitzendingen zal hij zich echter ook wel eens laten rijden.

wijsneus
Mjuman schreef:
...... last hebben van het H3-virus: Het Heilige Hebben.

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.........

De pot verwijt de ketel...... ??

Zo'n 700 vinyl-exemplaren in één jaar ??

vigil schreef:
(quote)

Hij reist vooral veel per trein aangezien hij geen rijbewijs heeft.

Ach ja , dat is ook zo. En hij vliegt ook nog al eens naar de USA, bij mijn weten.

Maar in de door mij vermelde rubriek heeft ie het toch echt over "aangeschafte"" exemplaren. Dus de verzameling zal toch wel fors zijn !

@WN: moet je me wel goed citeren, want ik schreef " in hoge mate (net als velen hier) last hebben van het H3-virus: Het Heilige Hebben.

Ik heb nergens ontkend dat ik veel (vinyl) koop; komt ook omdat ik in '88 al mijn vinyl heb weggedaan. Overigens kun je in de bekende 1 euro bakken regelmatige interessante vondsten doen: Prince, Depeche Mode, Duran Duran, Comsat Angels en ik her er wel eens een Durutti Column uitgevist.

Antonio

''Ik zit nu vol, ga nu boven kijken of ik nog een paar vierkante meter muur vrij heb...''

Onvoorstelbaar, volgens mij heeft Johan de grootste prive collectie binnen Nederland !

Verdiend hij zoveel ?

wijsneus
@Mjuman :

tuurlijk, je heb gelijk, maar ik vond het frappant dat uitgerekend jij het zo mooi omschreef : H3-virus.

Other side : je moet het je wel kunnen permitteren, al die aankopen !
En ze ergens kunnen opbergen natuurlijk.

Back on topic : Welke bekende NL-er zou de grootste muziekkast van Nederland hebben ?

Antonio
wijsneus schreef:

Back on topic : Welke bekende NL-er zou de grootste muziekkast van Nederland hebben ?

Volgens mij is dat toch echt wel Johan Derksen...

wijsneus
In een Uur v/d Wolf - uitzending over Cuby & the Blizzards heb ik gezien/begrepen dat JD zich vroeger ook moeide in de muziekbusiness, of er zelfs in actief was/is ?? Ik meen me te herinneren dat ie een tijd lang zelfs hun manager was ??

Dus niet alles in de collectie zal voor het volle pond binnengehaald zijn, vermoed ik.

vigil schreef:
(quote)

Gezien, zag er indrukwekkend uit!

Weet iemand welke platenzaak hij bezocht?

Lijkt op iets wat in Rotterdam aan de Walenburgerweg zit (een stukje achter het station), afgaande op de omgeving. Ik fiets er vaak langs, maar ben er nooit binnen geweest. Ik zal volgende keer eens opletten op de naam van de platenzaak.

wijsneus schreef:

Mij zou het niets verbazen als het één van de oude generatie dj's is - of wellicht één van de oudere recensenten. Die krijgen enorm veel dingen aangeboden van de platenmaatschappij. Ik heb wel eens een album gekocht waarin nog een perskit zat - een foto en A4 met tekstfragmenten voor de dj - dat soort albums werd dan gratis verstrekt als promo.

In Utrecht is een platenzaak waar regelmatig iemand uit het Hilversumse een aardige worp kwam verkopen; ik heb zo ooit eens promo-lp's van Dire Straits en Talking Heads (beide van Warner Brothers) in een rode 12" hoes gekocht. Helaas heb ik die ook weggedaan destijds.

De eigenaar van het Vinylarchief wist mij te vertellen dat hij een verzameling had van 25.000 - 30.000 lp's; ik ken particulieren met een 10" verzameling (veelal schellak) van 4000 exemplaren.

Antonio
Vergeleken bij deze kerel is Johan Derksen niets meer dan een druppel op een gloeiende plaat...

3.000.000 albums

Zou ie ze allemaal beluisterd hebben?

Dat is toch niet normaal meer, of je een fonotheek binnen stapt van een radiostation met veel zenders die dagelijks met muziek moeten worden gevuld.

Mjuman schreef:
Mij zou het niets verbazen als het één van de oude generatie dj's is - of wellicht één van de oudere recensenten. Die krijgen enorm veel dingen aangeboden van de platenmaatschappij.

Mensen als Swie Tio hebben volgens mij hele schuren vol staan.

En in het popquizcircuit lopen wel meer mensen rond met een extreem grote verzameling.

wijsneus schreef:
In een Uur v/d Wolf - uitzending over Cuby & the Blizzards heb ik gezien/begrepen dat JD zich vroeger ook moeide in de muziekbusiness, of er zelfs in actief was/is ?? Ik meen me te herinneren dat ie een tijd lang zelfs hun manager was ??
.

hij is idd een tijdje de manager geweest van Cuby

Johan: "Je zult maar ouders hebben die alleen maar Jan Smit en Frans Bauer in de kast hebben staan."

Claudia: "Dan kun je jezelf beter uit huis laten plaatsen?"

Johan: "Nou, ik vind dat de kinderbescherming dan wel in moet grijpen."

Geweldige opmerking
maar ja is met mijn ouders ook het geval Ze houden van Queen Toto Led Zeppelin Bon Jovi euhmm oh ja Jan Smit Frans Bauer Frans Duits

Ik had Leo Blokhuis al niet al te hoog zitten maar sinds hij bij die speciale Michael Jackson uitzending eerder wegmoest (kwam sowieso niets zinnigs uit) omdat hij naar een concert van de Dave Mathews Band moest kan ik de beste man echt niet meer serieus nemen

@ levenvergeter:
De platenzaak in het filmpje is inderdaad Hitsound Records aan de
Walenburgerweg 81 te Rotterdam.

Ben er ooit eens geweest, maar helaas is blues, americana en country totaal mijn ding niet, anders kun je je lol niet op daar denk ik.

boomkat
Dat Johan een liefhebber was wist ik wel, zijn muziek verder ook niet meteen mijn ding, hoewel ik van een zekere folk/americana hou, maar ik had het filmpje nog nooit gezien. Zeer indrukwekkend. Best een fijn huis ook. Had het me op de een of andere manier veel bugerlijker/kitch verwacht. Het is namelijk best wel een ouderwetse, conventionele man. Verder op en top muziekliefhebber

Da Capo - Utrecht, daar komt Johan ook wel: 60's, 70's - garage; ik heb em nog nooit vinyl zien kopen.

Harry de Winter heeft een meer gevarieerde smaak, ook bijv. Fleet Foxes.

De muzieksmaak van Claudia de Breij.

Arie Boomsma houdt iedereen te vriend met het volgende lijstje:
"Afhankelijk van stemming en periode, luister ik naar Linkin Park, Antony and the Johnsons, Bob Dylan, Johnny Cash, Martha Wainwright, P. Diddy, Wu-Tang Clan, Pete Philly, Limp Bizkit en een goede nieuwkomer als Blaudzun, om maar eens een greep te doen uit mijn iPod-lijstje."

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.