menu

Muziek / Algemeen / Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis

zoeken in:
Volgens mij zijn het cd's.

O, sorry R&P, ik was vergeten dat ik voor jou de dingen wat beter moet uitleggen

Hoeveel geld zit er nou in die kasten?

chevy93 schreef:
Opeens hebben we tientallen zeiksnorren op de site, jammer.
Hoezo opeens?! Het is heerlijk om af en toe of vaker een zeiksnor te zijn.

Wel een held hoor, die Derksen. Ik verwacht overigens niet dat hij zin heeft om op deze site dingen te vermelden.

Rhythm & Poetry schreef:
Hoeveel geld zit er nou in die kasten?

Een poging .....
Per strekkende meter ongeveer 90 cd's.
Per meter omhoog ongeveer 7 cd's rekening houdend met tussen planken van 2 cm.
Een cd kost ongeveer € 15 ?.

Een cd kast van 2 meter breed en 2,5 meter hoog kan dan ongeveer 6300 cd's bevatten.
Komt overeen met € 94.500.

Zou deze berekening enigszins kunnen kloppen ??????

ps Johan Derksen is ook gezien hij ooit manager is geweest van Cuby and the Blizzards een groot liefhebber van Blues.

Ik denk dat het wel meer is; in Oor geeft hij ook aan veel zeldzame/dure dingen op beurzen te kopen. En hij zal ook aardig wat laten importeren, denk ik.

Wat spreekt die man toch tot de verbeelding hier

Marko
Misschien wordt ie uitbetaald in cd's? Meer dan € 10.000,- denk ik bovendien; dat was duidelijk niet de enige kast.

Ik zou graag een docu zien waarin Derksen de precieze omvang van zijn collectie laat zien, vervolgens bij Blokhuis op bezoek gaat, daar één veel kleinere kast met cd's tegenkomt + een harde schijf met wat vluchtige Radiohead-mp3'tjes erop, zodat ie uiteindelijk Leo met een van een sigaar voorziene smoel kan toegrommen ''My collection is much bigger than your collection.''

Marko schreef:
Misschien wordt ie uitbetaald in cd's? Meer dan € 10.000,- denk ik bovendien; dat was duidelijk niet de enige kast.

Een paar nulletjes vergeten ?
Aangezien hij een of meerdere wanden vol met kasten had staan denk ik ook dat het een bedrag is waar gewone muziekliefhebber stervelingen nooit aan toekomen.
Marko schreef:
Ik zou graag een docu zien waarin Derksen de precieze omvang van zijn collectie laat zien, vervolgens bij Blokhuis op bezoek gaat, daar één veel kleinere kast met cd's tegenkomt + een harde schijf met wat vluchtige Radiohead-mp3'tjes erop, zodat ie uiteindelijk Leo met een van een sigaar voorziene smoel kan toegrommen ''My collection is much bigger than your collection.''

Overigens denk ik dat we zo melig worden omdat het wachten op het indienen van de nominaties zo lang duurt maar het kunnen ook MuMeter afkick verschijnselen zijn.

ArthurDZ schreef:
Wat spreekt die man toch tot de verbeelding hier

Dat komt vooral door die platenkast, wat hij ouweneuzelt over voetbal kan mij verder niet schelen.

Ik hoef niet bij hem rond te kijken, maar een kleine opgave van wat er staat lijkt mij heerlijk leesvoer. Ja, niet dat je er het eerste half jaar mee klaar bent.

Ik weet ook hoeveel tijd, geld en moeite het kost om een beetje verzameling op te bouwen. Het kan niet anders dan dat hij veelvouden daarvan besteed moet hebben (en nog steeds doet). Ik kan mij niet voorstellen dat hij nog steeds werkt, een familieleven heeft of hobby's. Zijn hele dag moet wel in het teken van het aanschaffen van cd's staan.

Ben ik jaloers? Ja en nee. Want één ding weet ik wel, hij zal er niet meer in slagen om die hele gigantische verzameling aan cd's nog eenmaal te draaien gedurende de rest van zijn leven (hij is nu in de 60). Tenzij hij 125 wordt.

Er zit maar één ding op: hij moet de helft van zijn cd's aan mij doneren; sámen komen we dan nog een heel eind, qua afluisteren. Na elk album zal ik dan even mijn bevindingen met hem delen...

Om een indruk te geven van z'n collectie, uitgaande van het feit dat hij niet overdrijft:

Toen ik hier kwam wonen heb ik tegen de man die mijn cd-kast zou timmeren gezegd: Begin eens met tweehonderd meter.
Nou, die is al drie keer terug geweest.

ClassicRocker
Ik woon vlakbij de platenzaak waar Derksen (in het filmpje) z'n cd's koopt en zie hem er regelmatig met een flinke tas vol weggaan. De eigenaar van die platenzaak zou een standbeeld voor Derksen moeten oprichten!

yeahyeahyeah schreef:
Volgens mij heeft Derksen een vrij beperkte smaak (Amerikaanse singer/songwriters), maar heeft ie daar dan ook echt álles van.

Hij is groot blues fan en verder veel Americana e.d. Maar hij heeft ook van alle "grote"namen cd's omdat hij vind dat dit in de kast moet staan ondanks dat hij het niet echt mooi kan vinden.

GrafGantz schreef:
Ik had Leo Blokhuis al niet al te hoog zitten maar sinds hij bij die speciale Michael Jackson uitzending eerder wegmoest (kwam sowieso niets zinnigs uit) omdat hij naar een concert van de Dave Mathews Band moest kan ik de beste man echt niet meer serieus nemen

Hear! Hear!

Oldfart schreef:
Ik ben het een keer eens met Johan Derksen:
"Het is ook heel belangrijk dat jouw kind op groeit met een kast met goede muziek, want je zult toch maar ouders hebben die alleen maar Jan Smit en Frans Bauer in de kast hebben.
Ik vind dat de kinderbescherming dan in moet grijpen ja" ...woorden uit mijn hart gegrepen .

Mag die Derksen verder wel.
Zegt waar het op staat op een grappige manier.

Ik denk dat z'n cd-collectie min of meer vergelijkbaar is met de omvang van het hofje waarin we wonen, maar ik kan het mis hebben...

Wat een doos trouwens, die Claudia...
'Moet je wel eens huilen bij je favoriete muziek?'
Hello Mary Lou: - 'Van de Everly Brothers?'
'Nee, Gene Pitney'
- 'Dat zeg ik, ja!'

geplaatst:
Een leuke toevoeging aan dit topic in dit filmpje van RTV Rijnmond met JD.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=yn57qtU0SiQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:19 uur

geplaatst: vandaag om 15:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.