menu

Muziek / Algemeen / Bekende Nederlanders en hun muzikale kennis

zoeken in:
tuktak
Bij Kraftwerk - Autobahn (1974):

Hendrix4Live, over Kraftwerk's Autobahn, schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat Leo Blokhuis dit het mooiste Duitse liedje vind ooit gemaakt. Dat valt me eigenlijk erg tegen van hem. Nina Hagen bijvoorbeeld komt daar ver boven vind ik.

leo blokhuis heeft volgens mij zelfs een top1000 met liedjes uit 1983 beginnend met de letter R. zo'n man kan je natuurlijk moeilijk serieus nemen.

tuktak schreef:
leo blokhuis heeft volgens mij zelfs een top1000 met liedjes uit 1983 beginnend met de letter R. zo'n man kan je natuurlijk moeilijk serieus nemen.

Leo is zeker wel serieus te nemen. Die man weet alles van muziek en zijn muzieksmaak ben ik het vrijwel altijd met hem eens alleen had ik dit nou niet van hem verwacht.

Hendrix4live schreef:
Die man weet alles van muziek

Dat mocht 'ie willen, hij kent alleen de geijkte zaken, de standaardklassiekers. Op een originele ingeving heb ik hem nooit kunnen betrappen.

Leo Blokhuis, kan daar geen topic aan gewijd worden. Vind het een beetje vreemd om bij dit album van Kraftwerk over hem te lezen.

Bij deze.

tuktak
krijgt die flapdrol nog een topic ook

tangmaster
Een heel sterke zet herman

tuktak
ontopic graag

In mijn ogen bevestigt Leo Blokhuis alleen maar de visie van muziek-'leken' dat The Beatles, Queen en U2 het beste zijn wat er op muzikaal gebied te vinden is. Door zich te (laten) profileren als iemand die inderdaad alles van muziek weet en dan toch keer op keer met dat soort favorieten te komen opdraven is hij juist niet wat hij zou kunnen en moeten zijn: iemand die mensen op nieuwe danwel vergeten interessante artiesten wijst.

Hij richt zich vooral op de jaren zestig en zeventig, en vind het leuk om feitjes uit te pluizen.
Matthijs van Nieuwkerk zet hem neer als een alleskenner, maar die heeft weinig kijk op muziek (anders nodig je niet elke week Giel Beelen uit).
Leo is zeker een groot liefhebber te noemen, met een redelijke grote kennis op muzikaal gebied.

Geheel offtopic, maar iemand Claudia de Breij gezien die bij Johan Derksen op bezoek ging. Wat een collectie heeft die vent zeg, al is het allemaal wel uit de blues/americanahoek... Dat moet toch een keer vervelen zou je zeggen...

dix
Die gaat toch met Ricky Koole ?
Dan heeft ie dus smaak, case closed.

Inderdaad, beetje vervelend ventje wat eigenlijk alleen maar de ouden van dagen bevestigd in hun muziekkennis/smaak. Ik hoor hem nooit over grensverleggende artiesten uit allerlei hoeken die er nog steeds toe doen.. electronic, hiphop, indie, nu-wave en hun origines, totaal geen kaas van gegeten die man.

Mischien rare vraag : Maar wie is Leo Blokhuis?
Naam komt me bekent voor.

Lukas schreef:
Geheel offtopic, maar iemand Claudia de Breij gezien die bij Johan Derksen op bezoek ging. Wat een collectie heeft die vent zeg, al is het allemaal wel uit de blues/americanahoek... Dat moet toch een keer vervelen zou je zeggen...

Ik kom 'em wel eens tegen en ja hij koopt idd heel veel blues en Americana en ja hij draagt veelal (geen blue) Suede Shoes. Harry de Winter heeft een bredere smaak.

Oja, die boeken van Blokhuis: kunnen imo linea recta naar De Slegte, wat een corny meuk; tsjongejonge ODB - K1 - open deurboek van de eerste klasse (met typische triviantweetjes) neem dan liever het prettig geschreven, persoonlijk maar informatieve 31 Songs van Nick Hornby - zo ontdekte ik Badly Drawn Boy.

Ataloona schreef:

Niemand..

Ataloona schreef:

Dit is iLeo Blokhuis http://nl.wikipedia.org/wik...

O ja hem ken ik wel.
Al snap ik niet waarom ze hem expert noemen bij wikipedia

fastpulseboy
Mjuman schreef:
(quote)

Ik kom 'em wel eens tegen en ja hij koopt idd heel veel blues en Americana en ja hij draagt veelal (geen blue) Suede Shoes. Harry de Winter heeft een bredere smaak.

Oja, die boeken van Blokhuis: kunnen imo linea recta naar De Slegte, wat een corny meuk; tsjongejonge ODB - K1 - open deurboek van de eerste klasse (met typische triviantweetjes) neem dan liever het prettig geschreven, persoonlijk maar informatieve 31 Songs van Nick Hornby - zo ontdekte ik Badly Drawn Boy.

idd ik heb ook zo'n boek, ooit gekregen.........wat een ontzettende rommel is dat. En idd kent hij alleen maar de standaard klassiekers. Doodmoe wordt ik van die kerel.

De betere Radio Dj weet meer van muziek en is veel breeder georienteerd dan de heer Blokhuis.

Kunnen we ook niet een topic over Gerard Ekdom openen dan ? Die heeft iig meer verstand van muziek dan de naamgever van dit topic

wijsneus
Open dan een topic over :

Bekende Nederlanders en hun Muzikale Kennis ( o.i.d. )

Ben ook niet zo van de Blokhuis; de verhalen die hij bij Top 2000 a Go Go vertelt zijn wel eens leuk om te horen, verder nix.
Of hij ook wat van "independant" afweet, waag ik te betwijfelen.

Volgens mij weet hij geen reet van welke alternatieve stroming dan ook. Hij weet alle details van The Stones of The Who.. boeiend

thelion schreef:
De betere Radio Dj

wie?

Onnodig spoiler-gebruik weggehaald.

En ik zal inderdaad de naam van het topic veranderen, dan kunnen we het wat breder houden.

Lukas schreef:

Claudia de Breij heeft zelf ook een enorme collectie, maar als je ziet wat daar tussen staat... Bv. alles van Kane en Anouk.

En daarmee noemen ze zich natuurlijk ook nog "bij de tijd"

fastpulseboy
herman schreef:
(quote)

Claudia de Breij heeft zelf ook een enorme collectie, maar als je ziet wat daar tussen staat... Bv. alles van Kane en Anouk.

past echt precies bij haar humorloze doorsnee persoonlijkheid.

tuktak
we moeten het in dit topic ook nog even over giel beelen hebben

tuktak schreef:
we moeten het in dit topic ook nog even over giel beelen hebben

Giel Beelen - why waste ink and effort? Zoals hij: je onder werktijd en op kosten van de baas jezelf een blowjob laten toedienen - you can hardly go lower? Misschien je voetzolen laten likken - wie weet zat dat wel in het foreplay?

Giel Beelen, Giel Beelen - de laatste keer dat ik hier zijn naam noem; please flush and don't forget to close the lid (het deksel dus!).

Lukas schreef:

Gezien, zag er indrukwekkend uit!

Weet iemand welke platenzaak hij bezocht?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:19 uur

geplaatst: vandaag om 15:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.