Muziek / Algemeen / BN-ers op MuMe
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2009, 23:30 uur

Maarten Ducrot bij OK Computer:
Jongens jongens, dit kán toch niet? Al die muzikanten spelen gewoon zoals het in het boekje staat, in plaats van dat ze gewoon lekker hun eigen plan trekken. Dit is toch het beste pleidooi tegen hoofdtelefoons in de muziek. Alsof je een emmer leeggooit!

Prem Radhakishun bij Black Rebel Motorcycle Club - BRMC
Dusalseenmotorclub uitrebellenbestaat moetenzeperdefinitiezwartzijn? Discriminatie! Zedraaiendeklokvijftigjaarterug!

Theo Maassen bij The Rolling Stones - A Bigger Bang
Ehm, ik heb nog een vriend...
0
geplaatst: 13 december 2009, 23:34 uur

Jan Mulder bij Morrissey - Viva Hate
Hij kan wel beweren dat elke dag als zondag is, maar dat is natuurlijk PERTINENT onwaar. 's Zondags ben ik nooit met mijn kop op TV. Verder een BELACHELIJK album van Morrissey, natuurlijk FANTASTISCH in The Smiths, maar als solo-artiest TOTAAAL ongeschikt.
0
sxesven
geplaatst: 14 december 2009, 15:16 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Bij Eminem - Curtain Call:
Bij Eminem - Curtain Call:
Het extraheren uit de eminente discografie van deze solemnele heerschap is een ridicule contigentie, een recalcitrante distillatie van de gewichtige fundament van de segment van de Caucasische hiphop; ik ben geïndigneerd ten overstaan van het scrofuleuze heren die zich klaarblijkelijk de noodzaak zien het evident erbarmelijke intellect van het consument doorgaand te beschimpen.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:33 uur
Hehehe leuke persiflage die laatste. Ken die vent eerlijk gezegd pas vanaf afgelopen vrijdag (P&W) ... eerste indruk sluit hier wel bij aan: moeilijke woorden gebruiken in een poging om indruk te maken.. (om vervolgens van tafel weg te lopen) 
En die van Jan Mulder..

En die van Jan Mulder..

0
sxesven
geplaatst: 14 december 2009, 21:38 uur
Omsk schreef:
(afbeelding)
Hij kan wel beweren dat elke dag als zondag is, maar dat is natuurlijk PERTINENT onwaar. 's Zondags ben ik nooit met mijn kop op TV. Verder een BELACHELIJK album van Morrissey, natuurlijk FANTASTISCH in The Smiths, maar als solo-artiest TOTAAAL ongeschikt.
(afbeelding)
Deze is echt baas.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:51 uur

Ivo Niehe bij Sigur Rós - ( )
Vooral de prachtige teksten bevallen me uitstekend bij deze plaat. Onlangs ging ik op bezoek in de Zuid-Franse villa van Jón Birgisson. In zijn optrekje aan de Côte d'Azur spraken we in het Hopelandish bij over de betekenis van zijn voordrachten. Het is jammer dat alleen ik, Ivo Niehe, ervoor doorgeleerd heeft te verstaan wat ze nu eigenlijk zingen.

Herbert Dijkstra bij The Eagles - Long Road out of Eden
Mocht u later hebben ingeschakeld, praat ik u even bij. We moeten nog een eind luisteren... het is een lange zit vandaag. Wat kun je daarvan zeggen, Maarten?

Jan-Peter Balkenende bij The Gerogerigegege - Senzuri Power Up
Fatsoen moet je doen

André Rouvoet bij The Gerogerigegege - Senzuri Power Up
Stiekem toch wel lekker dit...
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:54 uur
Oh, ik had dit topic niet door, maar het is bedoeld wat we denken dat BN'ers ervan vinden.
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:00 uur

Geert Wilders bij De Jeugd van Tegenwoordig - Parels voor de Zwijnen
"En het is toch volkomen van de pot gerukt dat onze eigen autochtone jeugd zich nu ook al verlaagt tot het bezigen van deze moslim-muziekstijl en ons eigen muzikale erfgoed, dat door oudere generaties in de oorlog met hand en tand is verdedigd, van de hand doet.
Stelt u zich nou eens voor dat André Rieu ook al buitenlandse muziek zou gaan spelen. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Ik pleit dan ook voor een hiphopverbod in ons koninkrijk".
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:20 uur

Jacqueline Cramer over Michael Jackson's Earth Song:
Laatst was ik met mijn dochter naar die laatste film van hem, Zis is it. Mooi hoor. Vooral de stukjes waarin ze Joemun Neetjur zingen. Mijn favoriete nummer van Maikol is toch wel Urf Song, waaruit blijkt ook hij zich zorgen maakt over de aardbol. De urf is rielie rielie zik, zeg ik jullie! Oh en nog even over de nieuwe Keen: doont bulief de haip!
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:24 uur
Dan denk je dat er geen topic is die dat afbeeldingtopic kan verbeteren en dan gebeurt het toch. Hulde jongens 
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:33 uur

Johan Cruijff over de nieuwste Frans Bauer:
Muziek maken is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel muziek maken. Je gaat het pas horen, als je hem door heb..
0
sxesven
geplaatst: 14 december 2009, 22:38 uur

Boer Wietse over Jessica Simpson - A Public Affair:
Tja............................................... Wat vind ik ervan......... Da's wel moeilijk.............................. 't Is lastig..................................
matig

Gero één-tweetje is koning
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:40 uur
Jan Smit bij een plaat van Seal:
Hierbij wil ik Seal waarschuwen: als je zelf een gedrocht bent, is het hartstikke gevaarlijk met een mooie vrouw naar bed te gaan. Voor je het weet gaat ze ervandoor met een voetballende kabouter.
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:43 uur

Matthijs van Nieuwkerk over Coldplay's Viva La Vida:
Da's toch best een goede plaat [...].
Nee, kom op zeg. Laten we het anders stellen:
D'accord, X&Y, dat was niet veel, daar zijn we het allemaal wel over eens. Op zo'n moment denk je toch van: "Coldplay, dat wordt van ze lang zal ze leven nooit meer wat". Maar dan komen ze op de proppen met Viva la Vida, met de ene popparel na de andere. Die ouwe meester Eno van stal gehaald, de muziekprofessor, de magiër, de gigant van weleer. Een plaat die precies in de tijdsgeest past, een plaat waarop je zonder dat je het wist allang op zat te wachten, een plaat die zo vanzelfsprekend aanvoelt, een plaat waar je over tien jaar aan terugdenkt en concludeert: ja, dat was nog eens een moment van grote glorie. Mee eens of niet?
Nee, kom op zeg. Laten we het anders stellen:
D'accord, X&Y, dat was niet veel, daar zijn we het allemaal wel over eens. Op zo'n moment denk je toch van: "Coldplay, dat wordt van ze lang zal ze leven nooit meer wat". Maar dan komen ze op de proppen met Viva la Vida, met de ene popparel na de andere. Die ouwe meester Eno van stal gehaald, de muziekprofessor, de magiër, de gigant van weleer. Een plaat die precies in de tijdsgeest past, een plaat waarop je zonder dat je het wist allang op zat te wachten, een plaat die zo vanzelfsprekend aanvoelt, een plaat waar je over tien jaar aan terugdenkt en concludeert: ja, dat was nog eens een moment van grote glorie. Mee eens of niet?
0
sxesven
geplaatst: 14 december 2009, 22:47 uur

Matthijs van Nieuwkerk bij The Gerogerigegege - Senzuri Champion:
enbijmijindeCD-spelerisbinnengeschoveneen
persoondieON-GE-twijfeldtotdegrootste
deallergrootsteenjaikkijkevennaarleo
blokhuisdieervorigeweekalenthousiast
overwasenjahetisgroothetisgrootshijisde
koningvandezelfbevredigingdemeestervande
masturbatiedeabsolutealleenheerserophet
gebiedvanautofellatioikhebhetnatuurlijkover
niemandersdanjuntaro!yamanotsji!noetsji!
jahoespreekjedatnueigenlijkuit?
persoondieON-GE-twijfeldtotdegrootste
deallergrootsteenjaikkijkevennaarleo
blokhuisdieervorigeweekalenthousiast
overwasenjahetisgroothetisgrootshijisde
koningvandezelfbevredigingdemeestervande
masturbatiedeabsolutealleenheerserophet
gebiedvanautofellatioikhebhetnatuurlijkover
niemandersdanjuntaro!yamanotsji!noetsji!
jahoespreekjedatnueigenlijkuit?
kmoesknippen

0
geplaatst: 14 december 2009, 22:54 uur
Ik had ook nog een Matthijs van Nieuwkerk
Bij Stoned Immaculate (Tribute to The Doors):
Stonetemplepilotscreedtrain
Smashmouthaerosmith
Thecultboodiddlejohnleehooker en William S Burroughs
Welkom bij A Tribute to The Doorrrrrrrrrrrs
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:58 uur

Harry Mulisch over de top 250 van MuMe:
Als ik zo zie wat er allemaal in de top 250 van dat MusicMeter staat, dan zie ik mezelf daar best tussen staan.
Niet dat ik al ooit een album heb gemaakt overigens. En misschien maar beter ook voor de Radioheads en Pink Floyds van deze wereld. Ik ben een groot muzikant, daar helpt geen moedertjelief aan.
Niet dat ik al ooit een album heb gemaakt overigens. En misschien maar beter ook voor de Radioheads en Pink Floyds van deze wereld. Ik ben een groot muzikant, daar helpt geen moedertjelief aan.
0
geplaatst: 14 december 2009, 23:03 uur

Hugo Walker bij Muse - Absolution
Bellamy... Moet in feite een refrein komen nu, maar een solo is natuurlijk ook niet slecht... Ja gaat-ie zingen denk ik... kijk toch eens... Ohlala wat mooi!
0
geplaatst: 14 december 2009, 23:10 uur
sxesven schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat plaatje lol

0
geplaatst: 14 december 2009, 23:23 uur
Mooi eerbetoon aan Hugo. 

Ik doe een Mart Smeets, over Johnny Cash' Live at San Quentin:

Ik doe een Mart Smeets, over Johnny Cash' Live at San Quentin:
Je denkt vantevoren: die gekke Amerikaan staat daar in die gevangenis vast met de billen samengeknepen te spelen, maar niets is minder waar! Vanaf het begin gaan ze vol aan en spelen Johnny en zijn band zich de snot voor hun ogen. Big River knalt er meteen vol in! Is dat een begin, of is dat een begin? Ik mag hiervoor klappen en dat doe ik dan ook! Hoe is het mo-ge-lijk! De band speelt zich te barsten en hoe! Daar neem ik mijn hoed graag, nee wat zeg ik! Mijn hoed meer dan graag vooraf! Senk joe, Johnny!
0
geplaatst: 14 december 2009, 23:27 uur
The Oath schreef:
Bron?
Bron?
Tijdje geleden, bij De Wereld Draait Door. MovieMeter moest er ook aan geloven.
0
geplaatst: 15 december 2009, 00:56 uur
Bij Vader Abraham - Vader Abraham in Smurfenland (1977)
Leo Blokhuis schreef:
Vader Abraham blijkt niet de vader van het smurfenlied te zijn.
Er zijn al opnames uit 1933 bekend van een Hottentotters volksliedje dat Kumba-Ha genoemd werd.
Dit betekend vrij vertaald Het Sleutelgatliedje
Pierre Kartner heeft hier alleen die vals zingende smurf aan toe gevoegd.
Dit is weer zo'n dertig jaar later verwerkt door Kabouter Plop tot Kumba-He.
Vreemd genoeg liet hij deze uitvoering zingen door K3, terwijl dit juist goed bij hemzelf paste.
De versie van K3 ligt overigs weer dichter bij het orgineel.
Vader Abraham blijkt niet de vader van het smurfenlied te zijn.
Er zijn al opnames uit 1933 bekend van een Hottentotters volksliedje dat Kumba-Ha genoemd werd.
Dit betekend vrij vertaald Het Sleutelgatliedje
Pierre Kartner heeft hier alleen die vals zingende smurf aan toe gevoegd.
Dit is weer zo'n dertig jaar later verwerkt door Kabouter Plop tot Kumba-He.
Vreemd genoeg liet hij deze uitvoering zingen door K3, terwijl dit juist goed bij hemzelf paste.
De versie van K3 ligt overigs weer dichter bij het orgineel.
0
geplaatst: 15 december 2009, 01:24 uur

Ik mag nog steeds heel graag naar Doris Day luisteren, vooral het vers Que Sera Sera. Voor mij is dat een heel krachtig signaal van de jaren 50. Het is zomer, je speelt als jongetje buiten op straat, de ijscokar van Janmin komt voorbij rijden met dat rare getingel en ergens uit een open raam klinkt Que Sera Sera van Doris Day.
Ik heb totaal geen verstand van muziek, maar volgens mij kon die vrouw wel aardig zingen
* denotes required fields.