Muziek / Algemeen / BN-ers op MuMe
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2009, 09:50 uur
herman schreef:
Tijdje geleden, bij De Wereld Draait Door. MovieMeter moest er ook aan geloven.
(quote)
Tijdje geleden, bij De Wereld Draait Door. MovieMeter moest er ook aan geloven.
Boekmeter liet hij vreemd genoeg achterwege

Nog eentje van ons aller Matthijs, bij Raymond van het Groenewoud:
Tot zover Tot Morgen.
0
geplaatst: 15 december 2009, 10:08 uur
Lukas schreef:
(afbeelding)
Hugo Walker bij Muse - Absolution
Bellamy... Moet in feite een refrein komen nu, maar een solo is natuurlijk ook niet slecht... Ja gaat-ie zingen denk ik... kijk toch eens... Ohlala wat mooi!
(afbeelding)
Hugo Walker bij Muse - Absolution
Bellamy... Moet in feite een refrein komen nu, maar een solo is natuurlijk ook niet slecht... Ja gaat-ie zingen denk ik... kijk toch eens... Ohlala wat mooi!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 december 2009, 12:49 uur
Lukas schreef:
Herbert Dijkstra bij The Eagles - Long Road out of Eden
Mocht u later hebben ingeschakeld, praat ik u even bij. We moeten nog een eind luisteren... het is een lange zit vandaag. Wat kun je daarvan zeggen, Maarten?
Herbert Dijkstra bij The Eagles - Long Road out of Eden
Mocht u later hebben ingeschakeld, praat ik u even bij. We moeten nog een eind luisteren... het is een lange zit vandaag. Wat kun je daarvan zeggen, Maarten?

0
geplaatst: 15 december 2009, 13:29 uur

Evert Ten Napel bij The Smiths - Strangeways, here we come
Laatste album van The Smiths. Nu moet het gebeuren. Eerste nummer begint te spelen. (Stilte) Zo! Tien met een griffel die openingsplaat! Kijken of de vier van The Smiths dat gaan volhouden! (Luistert verder) En ja dat doen ze! The Smiths. Wat een klasbakken zeg!
Maar dit album is nog niet afgelopen. Juich nooit te vroeg, zei oud Dinamo Kiev - coach Valery Lobanovsky altijd en daar heeft hij gelijk in. 'Paint A Vulgair Picture' , die kan er ook nog wel bij! 18 karaats! Die dekselse Morrissey! Wat een rasartiest!
Ik zet de CD even wat harder, want dit bevalt me. Een orkaan van geluid, goeie genade! Wat een plaat! Dit album komt aan als een mokerslag! Wat een klasse! Deze CD dendert door als een geoliede machine! O, wat is dit smullen zeg!
Laatste nummer nu. 'I Won't Share You'. Het is nog niet gedaan hoor! Prachtige aflsuiter zoals alleen de mannen van The Smiths dat kunnen. Goeie genade! Hitchcock had zo'n ontknoping niet kunnen verzinnen!
0
geplaatst: 15 december 2009, 13:50 uur

Erwin Kroll bij Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness:
En kijkt u eens wat een PRACH-TI-GE depressie daar ronddraait op de pick-up!
0
geplaatst: 15 december 2009, 14:56 uur
Tune start, hysterich applaus volgt, vier heren rond een tafel, borrelnoten en een driekwart gevulde Jupiler voor hun neus.
Voetbal International over Lily Allen - It's Not Me, It's You
Wilfred Genee:
Welkom bij een speciale aflevering van Voetbal International over het album van Lily Allen met natuurlijk de vaste gasten René van der Gijp, Hans Kraay jr. en Johan Derksen!!! (applaus!). René, de onvermijdelijke vraag: is je nog wat opgevallen dit weekend?
René van der Gijp:
Ja, maar Wilfred... ik heb me weer kapot lopen ergeren aan de aftrap van dat nieuwe album van Lily Allen. Hier. Moet je eens horen. (Laat clip horen). Ik bedoel: dit kán toch niet, Wilfred. Op dit niveau moet je toch tenmínste een fatsoenlijke opener op zo'n plaat kunnen zetten of niet dan?
Hans Kraay Jr. :
Ik heb even gebeld met Lily en zij verzekerd me dat ze dat dat eerste nummer niet met opzet heeft ingezongen. Nou, dan ben je een hele grote als je dat durft toe te geven.
Johan Derksen:
Nou Hans, nu overdrijf je weer... Ik vind het persoonlijk namelijk niet zo relevant wat jij van Lily Allen en haar nieuwe album vindt.
Hans Kraay jr. :
Ik kom hier om mijn mening te geven, dat doe ik wekelijks, ik zit hier, trek mijn mooiste pak aan, bel mensen, doe mijn huiswerk en dan ga jij mij lopen vertellen dat ik niks mag zeggen over Lily Allen?
René van der Gijp:
Hansie, Hansie, Hansie, rustig nou...
Wilfred Genee:
Heren, heren! Johan? Het nieuws.
Johan Derksen (doet brilletje op) :
Ja. Mijn redacteuren Iwan van Duren en Tom Knipping zijn naar Londen geweest en zijn daar achter gekomen dat Lily Allen gaat samen wonen met ene Sam Cooper. Een hele modale baantjeszieke kunstenaar uit de Betuwe. Ik zeg kunstenaar, maar ik heb schilderijen van deze man gezien en daar krijgt een paard de hik van...
Wilfred Genee:
Maar... terug naar het album. Wat vind je daar van?
Johan Derksen:
Ik ben persoonlijk niet zo onder de indruk van het nieuwe album van Lily Allen.
Wilfred Genee:
Nieuw? Nieuw? Het is inmiddels alweer een jaar oud hoor? Hahaha
Johan Derksen:
Gaan we weer leuk lopen doen? Want dan houd ik gewoon mijn mond en mag jij de mensen hier gaan lopen vermaken!
Wilfred Genee:
hahaha! Nee ga alsjeblieft door Johan
Johan Derksen:
Ze zingt een beetje als een oud wijf heh? Mevrouw is gewoon een hele modale zangeres die nog even haar centjes wil pakken voor ze met pensioen gaat. Een bruikbare zangeres, meer niet.
René van der Gijp:
Ja, maar weet je wat het is Johan... Als ik zit te luisteren naar die nummers van haar dan denk ik bij mezelf: wat ís dit? Waar zit ik naar te luisteren in godsnaam? En als je dan zo'n nummer hoort als 'Fuck You' , dan spoor je toch niet Johan?
Johan Derksen:
Nee, dat ben ik met je eens.
WIlfred Genee:
We luisteren even naar een stukje van het album.
( 'Not Fair' komt uit de boxen). Wat dat betreft heb je gelijk René, waardeloos nummer.
Johan Derksen:
Wil jij hier nou ook al je mening gaan zitten ventileren, daar zitten wij toch voor?
René van der Gijp:
Mag ik hem nog één keer horen, Wilfred?
(speelt nummer weer). Onbegrijpelijk inderdaad.
Johan Derksen:
Ach Lily Allen. Ms. Bigstar doet geen oog dicht als Katy Perry naar haar geboortedorp komt hoor. Zo'n 'It's Not Me, It's You' is pure minachting voor de luisteraar. Zo'n track als '22' in gewoon not dun in de voetballerij.
Hans Kraay:
Nou, ik heb met Lily Allen gebeld en zij verzekerde me dat ze geen minachting voor de luisteraar heeft. Dan ben je een hele grote hoor, als je dat durft toe te geven.
Johan Derksen:
Ik vind het persoonlijk niet zo relevant met wie jij allemaal weer gebeld hebt. Misschien moet je weer eens met je vader gaan bellen.
Hans Kraay:
Gaan we het nou weer over mijn vader hebben?!
René van der Gijp:
Hansie. Hansie. Hansie, rustig nou jongen...
Johan Derksen:
We kunnen gewoon concluderen dat dit album niet gewerkt heeft. Nou, dat kan toch? We zijn toch allemaal kerels?
Wilfred Genee:
Nou, Lily Allen is geen kerel hoor hahaha
Johan Derksen:
Jammer dat je altijd de enige bent die om je grappen lacht, terwijl het toch louter open deuren zijn die je intrapt.
Wilfred Genee:
Terug naar het album
Johan Derksen:
Ach, mevrouw Allen kan ik niet zo serieus nemen. Persoonlijk hou ik van andere muziek. Maar ik ben de enige, want dit land is smakeloos.
Wilfred Genee:
Ok! De tijd is weer gevlogen, het zit er weer op!
René van der Gijp:
Nou al?
Wilfred Genee:
Ja, gaat hard heh? Vrijdag zijn we er weer, dan zit Evert Ten Napel hier, voor nu: en hele prettige avond en tot volgende keer!
Hysterisch applaus volgt, vier heren rond tafel praten nog wat na, en de driekwart gevulde Jupiler voor hun neus blijft onaangetast.
Voetbal International over Lily Allen - It's Not Me, It's You
Wilfred Genee:
Welkom bij een speciale aflevering van Voetbal International over het album van Lily Allen met natuurlijk de vaste gasten René van der Gijp, Hans Kraay jr. en Johan Derksen!!! (applaus!). René, de onvermijdelijke vraag: is je nog wat opgevallen dit weekend?
René van der Gijp:
Ja, maar Wilfred... ik heb me weer kapot lopen ergeren aan de aftrap van dat nieuwe album van Lily Allen. Hier. Moet je eens horen. (Laat clip horen). Ik bedoel: dit kán toch niet, Wilfred. Op dit niveau moet je toch tenmínste een fatsoenlijke opener op zo'n plaat kunnen zetten of niet dan?
Hans Kraay Jr. :
Ik heb even gebeld met Lily en zij verzekerd me dat ze dat dat eerste nummer niet met opzet heeft ingezongen. Nou, dan ben je een hele grote als je dat durft toe te geven.
Johan Derksen:
Nou Hans, nu overdrijf je weer... Ik vind het persoonlijk namelijk niet zo relevant wat jij van Lily Allen en haar nieuwe album vindt.
Hans Kraay jr. :
Ik kom hier om mijn mening te geven, dat doe ik wekelijks, ik zit hier, trek mijn mooiste pak aan, bel mensen, doe mijn huiswerk en dan ga jij mij lopen vertellen dat ik niks mag zeggen over Lily Allen?
René van der Gijp:
Hansie, Hansie, Hansie, rustig nou...
Wilfred Genee:
Heren, heren! Johan? Het nieuws.
Johan Derksen (doet brilletje op) :
Ja. Mijn redacteuren Iwan van Duren en Tom Knipping zijn naar Londen geweest en zijn daar achter gekomen dat Lily Allen gaat samen wonen met ene Sam Cooper. Een hele modale baantjeszieke kunstenaar uit de Betuwe. Ik zeg kunstenaar, maar ik heb schilderijen van deze man gezien en daar krijgt een paard de hik van...
Wilfred Genee:
Maar... terug naar het album. Wat vind je daar van?
Johan Derksen:
Ik ben persoonlijk niet zo onder de indruk van het nieuwe album van Lily Allen.
Wilfred Genee:
Nieuw? Nieuw? Het is inmiddels alweer een jaar oud hoor? Hahaha
Johan Derksen:
Gaan we weer leuk lopen doen? Want dan houd ik gewoon mijn mond en mag jij de mensen hier gaan lopen vermaken!
Wilfred Genee:
hahaha! Nee ga alsjeblieft door Johan
Johan Derksen:
Ze zingt een beetje als een oud wijf heh? Mevrouw is gewoon een hele modale zangeres die nog even haar centjes wil pakken voor ze met pensioen gaat. Een bruikbare zangeres, meer niet.
René van der Gijp:
Ja, maar weet je wat het is Johan... Als ik zit te luisteren naar die nummers van haar dan denk ik bij mezelf: wat ís dit? Waar zit ik naar te luisteren in godsnaam? En als je dan zo'n nummer hoort als 'Fuck You' , dan spoor je toch niet Johan?
Johan Derksen:
Nee, dat ben ik met je eens.
WIlfred Genee:
We luisteren even naar een stukje van het album.
( 'Not Fair' komt uit de boxen). Wat dat betreft heb je gelijk René, waardeloos nummer.
Johan Derksen:
Wil jij hier nou ook al je mening gaan zitten ventileren, daar zitten wij toch voor?
René van der Gijp:
Mag ik hem nog één keer horen, Wilfred?
(speelt nummer weer). Onbegrijpelijk inderdaad.
Johan Derksen:
Ach Lily Allen. Ms. Bigstar doet geen oog dicht als Katy Perry naar haar geboortedorp komt hoor. Zo'n 'It's Not Me, It's You' is pure minachting voor de luisteraar. Zo'n track als '22' in gewoon not dun in de voetballerij.
Hans Kraay:
Nou, ik heb met Lily Allen gebeld en zij verzekerde me dat ze geen minachting voor de luisteraar heeft. Dan ben je een hele grote hoor, als je dat durft toe te geven.
Johan Derksen:
Ik vind het persoonlijk niet zo relevant met wie jij allemaal weer gebeld hebt. Misschien moet je weer eens met je vader gaan bellen.
Hans Kraay:
Gaan we het nou weer over mijn vader hebben?!
René van der Gijp:
Hansie. Hansie. Hansie, rustig nou jongen...
Johan Derksen:
We kunnen gewoon concluderen dat dit album niet gewerkt heeft. Nou, dat kan toch? We zijn toch allemaal kerels?
Wilfred Genee:
Johan Derksen:
Jammer dat je altijd de enige bent die om je grappen lacht, terwijl het toch louter open deuren zijn die je intrapt.
Wilfred Genee:
Terug naar het album
Johan Derksen:
Ach, mevrouw Allen kan ik niet zo serieus nemen. Persoonlijk hou ik van andere muziek. Maar ik ben de enige, want dit land is smakeloos.
Wilfred Genee:
Ok! De tijd is weer gevlogen, het zit er weer op!
René van der Gijp:
Nou al?
Wilfred Genee:
Ja, gaat hard heh? Vrijdag zijn we er weer, dan zit Evert Ten Napel hier, voor nu: en hele prettige avond en tot volgende keer!
Hysterisch applaus volgt, vier heren rond tafel praten nog wat na, en de driekwart gevulde Jupiler voor hun neus blijft onaangetast.
0
geplaatst: 15 december 2009, 15:07 uur
brooklyn schreef:
Johan Derksen:
Johan Derksen:

0
geplaatst: 15 december 2009, 15:33 uur
Paap_Floyd schreef:
Dan denk je dat er geen topic is die dat afbeeldingtopic kan verbeteren en dan gebeurt het toch. Hulde jongens
Dan denk je dat er geen topic is die dat afbeeldingtopic kan verbeteren en dan gebeurt het toch. Hulde jongens
Inderdaad.

0
geplaatst: 15 december 2009, 16:32 uur
Bij Joy Division - Closer (1980)
Gerard Joling schreef:
"'t Is toch om te gieren?!"
"'t Is toch om te gieren?!"
0
tuktak
geplaatst: 15 december 2009, 16:36 uur
briljant die vi persiflage 

brooklyn schreef:
Johan Derksen:
Wilfred Genee:
Johan Derksen:
Wilfred Genee:
0
geplaatst: 15 december 2009, 17:23 uur
Bij The Beatles - Help! (1965)
Dr. B. Cremers schreef:
Yesterday daar moet ik van huilen maar Help ! dat was voor John Lennon goed voor zijn ellende om zijn verdwenen vader te laten verdwijnen uit Zijn hoofd.
Yesterday daar moet ik van huilen maar Help ! dat was voor John Lennon goed voor zijn ellende om zijn verdwenen vader te laten verdwijnen uit Zijn hoofd.
0
geplaatst: 15 december 2009, 18:43 uur

Bij Joy Division - Unknown Pleasures
Rob Geus schreef:
Hier word ik niet vrolijk van!
Hier word ik niet vrolijk van!
0
geplaatst: 15 december 2009, 22:10 uur
Niet zo leuk als mijn voorgangers, maar ik wil het ook eens proberen:
Bij Lil Wayne - Tha Carter III:
Bij Lil Wayne - Tha Carter III:
Gregory v.d. Wiel zegt:
I'm done with this album. Adios.
I'm done with this album. Adios.
0
geplaatst: 15 december 2009, 22:40 uur

Henk Gemser bij een plaat van Peter Beense:
DAT KAN BETER, KEREL!
0
geplaatst: 16 december 2009, 11:43 uur
0
geplaatst: 16 december 2009, 22:07 uur
Mart Smeets over Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough.
We schrijven 16 december een kille woensdagavond. Met het bord op schoot luisteren we met zijn allen naar het nieuwe talent. Maar wie is dat talent dan vraagt u zich af. Wel nu. Hij staat in de boeken als een groot muzikant, we hebben het natuurlijk over Emancipator. Met de billen samen geknepen luisteren we met zijn allen naar het spannende begin van een wat tot dan lijkt een onschuldige cd. Maar niks is minder waar, deze jongen produceert zich het snot voor de ogen. Hij is wat wij noemen een echt vakman. Het is echter geen muziek voor Mevrouw van Zetten uit Tiel. Maar met twee vingers in de neus weet hij er toch een geweldige ambiance van te maken. Emancipator is nu al een groot meneer, mag ik dat zeggen? Ja ik mag dat zeggen. WE vinden het een prima muzikant en WE luisteren er graag naar.
Maar goed, hier zetten we nu een streep onder. Was getekend Mart Smeets.
Maar goed, hier zetten we nu een streep onder. Was getekend Mart Smeets.
0
geplaatst: 16 december 2009, 22:24 uur
Bij Radiohead - Ok Computer (1997)
Erben Wennemars schreef:
p-p-p-p-prachtige p-p-p-p-plaat.
p-p-p-p-prachtige p-p-p-p-plaat.
0
geplaatst: 17 december 2009, 11:50 uur
Geniaal topic. Heb echt hardop zitten lachen hier achter de computer. Probeer het niveau van de eerste posts vol te houden! Misschien dat ik vanavond ook nog eens wat probeer.
0
geplaatst: 17 december 2009, 12:46 uur

Louis van Gaal bij 'Kermisklanten - Schlagerfestival (1976).
'Zijn jullie hier allemaal op het forum nou zo doof, of ben ik de enige met een muzikaal oor?! Ben ik niet begonnen dat dit album vol staat met specifieke kwaliteiten?! Ben ik niet begonnen om te zeggen dit album van ongekend muzikaal hoog niveau is?! Ik heb het toch keurig verwoord dat deze schlager volstaat met prachtige melodieën, zanglijnen en instrumentale omlijsting? Ik zal nu wel weer de autoritaire en arrogante klootzak zijn, maar het zijn gewoon verschrikkelijke domme vragen en meningen wat hier worden gevormd. HOE KOMEN JULLIE ERBIJ?! En wie heeft het recht hier om tegen mij in te gaan? Helemaal niemand. Ik bepaal wat ik vind en hoe ik deze klasbakken van de schlager heb ervaren. Dat jullie een andere mening hebben is jullie probleem. Ik heb het nogmaals goed verwoord en dat jullie het NIET begrijpen, best. Prima. Maar ga dan geen onzinnige commentaren hier leveren. Ben ik dan zo slim of zijn jullie zo dom? Ongelofelijk!!'
En Louis schrijft zich enkele dagen uit op MM%u2026
0
geplaatst: 25 december 2009, 14:00 uur
Zijn de bn'ers nu al weer op? Dit topic was net zo vermakelijk, ik zal binnenkort wel wat verzinnen.
0
Misterfool
geplaatst: 25 december 2009, 15:22 uur
ik heb ook maar eens een poging gedaan

Bij neil young on the beach.
Joran: deze cover doet me nog aan mijn tijd op Aruba denken. Ik weet het nog goed, ik kwam daar een mooi meisje tegen en ja van het een kwam het andere. Toen is het gedaan op het strand. Zij naar de zee eeuh nee zij keek naar de zee. En ja toen heb ik even mijn schoenen uit gedaan hé. Ja kijk daar staan ze. En ja toen zijn we samen naar het hotel gegaan
Peter r de vries. Maar joran toch waar moeten die schoenen dan toch gewezen zijn en ook dat meisje is nog niet gevonden. Er ziten haken en ogen aan dit verhaaltje van jou.
Bij eagles hotel callifornia
Joran: prachtig album van de eagles en doel ik vooral op het titelnummer. Ja dat hotel dat staat op aruba daar ben ik samen met Nathalie heengeweest hé.
Peter r de vries. Ja even nog over dat hotel. ze staat niet op de bewakingscamera. Volgens mij zit je gewoon leugens te vertellen.
Joran: weet je peter ik hoop echt dat de waarheid rond deze zaak naar boven komt. Want al jouw aandacht is echt gewoon wasted time.
Later in de auto
Joran: Hé dit nummer ken ik. Ja red red wine van ub 40. Rode wijn ja dat hadden we ook bij pauw en witteman. Toen gooide ik dat in het gezicht van peter. Het zag er niet agressief uit of zo. Gewoon alsof hij het verdiend had.
Radio “en dan nu het volgende nummer truth van spandau ballet”
Joran: nee dat nummer vind ik niet mooi. Veels te saai. Andere zender als jeblieft.
Radio tell me lies , tell me sweet little lies”
Joran: ja kijk dit is geweldige muziek. Heerlijk gewoon.
ik hoop dat ik hem niet te flauw gemaakt heb.

Bij neil young on the beach.
Joran: deze cover doet me nog aan mijn tijd op Aruba denken. Ik weet het nog goed, ik kwam daar een mooi meisje tegen en ja van het een kwam het andere. Toen is het gedaan op het strand. Zij naar de zee eeuh nee zij keek naar de zee. En ja toen heb ik even mijn schoenen uit gedaan hé. Ja kijk daar staan ze. En ja toen zijn we samen naar het hotel gegaan
Peter r de vries. Maar joran toch waar moeten die schoenen dan toch gewezen zijn en ook dat meisje is nog niet gevonden. Er ziten haken en ogen aan dit verhaaltje van jou.
Bij eagles hotel callifornia
Joran: prachtig album van de eagles en doel ik vooral op het titelnummer. Ja dat hotel dat staat op aruba daar ben ik samen met Nathalie heengeweest hé.
Peter r de vries. Ja even nog over dat hotel. ze staat niet op de bewakingscamera. Volgens mij zit je gewoon leugens te vertellen.
Joran: weet je peter ik hoop echt dat de waarheid rond deze zaak naar boven komt. Want al jouw aandacht is echt gewoon wasted time.
Later in de auto
Joran: Hé dit nummer ken ik. Ja red red wine van ub 40. Rode wijn ja dat hadden we ook bij pauw en witteman. Toen gooide ik dat in het gezicht van peter. Het zag er niet agressief uit of zo. Gewoon alsof hij het verdiend had.
Radio “en dan nu het volgende nummer truth van spandau ballet”
Joran: nee dat nummer vind ik niet mooi. Veels te saai. Andere zender als jeblieft.
Radio tell me lies , tell me sweet little lies”
Joran: ja kijk dit is geweldige muziek. Heerlijk gewoon.
ik hoop dat ik hem niet te flauw gemaakt heb.
0
geplaatst: 25 december 2009, 15:40 uur
Mjah weet je wat het is, die Joran is mij niet echt bij gebleven. Als ik die stukjes van Peter R. de Vries lees kan ik zijn stem er bij bedenken en dan is het wel erg leuk. 
Een zeer verdienstelijke poging, het ligt aan mij dat Joran niet is bijgebleven.

Een zeer verdienstelijke poging, het ligt aan mij dat Joran niet is bijgebleven.

0
geplaatst: 25 december 2009, 16:58 uur

Marianne Thieme bij The Smiths - Meat Is Murder:
Goeie plaat, 5 sterren!
* denotes required fields.