MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Waarderen van albums uit een ver verleden

zoeken in:
Koekebakker schreef:

Uiteindelijk vind ik toch albums zelf mooi of niet - of iets er tussenin - volledig subjectief.

Ik ook. Mijn top 10 is puur op beleving bepaald. Maar ik merk dat dat vaak erg creatieve werken zijn. Misschien toeval, maar ik denk het niet...

JonnieBrasco
avdj schreef:
(quote)

Waarom is de Velvet Underground&Nico niet tijdloos dan?

Omdat zelfs ik (als 'doorgewinterde 60's fan') bij het horen van dat album denk: "Woow, dit is oud!"

JonnieBrasco schreef:
(quote)

Omdat zelfs ik (als 'doorgewinterde 60's fan') bij het horen van dat album denk: "Woow, dit is oud!"

Omdat het geluid bar slecht is, ja. Maar van de muziek zelf vind ik dat niet. Je kunt ze moeilijk kwalijk nemen dat de technologie nog niet zover gevorderd was (Stel je voor dat Reed & co. precies hetzelfde hadden gedaan in een studio van vandaag de dag, en vervolgens de Beatles die 'I wanna hold your hand' opnemen in een studio van vandaag de dag). Nummers als 'Sunday morning', 'Venus in furs', 'Heroin', 'The black angel's death song' en 'European son', daar hang ik geen jaartal aan...

Paalhaas schreef:
(quote)

Omdat het geluid bar slecht is, ja. Maar van de muziek zelf vind ik dat niet. Je kunt ze moeilijk kwalijk nemen dat de technologie nog niet zover gevorderd was (Stel je voor dat Reed & co. precies hetzelfde hadden gedaan in een studio van vandaag de dag, en vervolgens de Beatles die 'I wanna hold your hand' opnemen in een studio van vandaag de dag). Nummers als 'Sunday morning', 'Venus in furs', 'Heroin', 'The black angel's death song' en 'European son', daar hang ik geen jaartal aan...

Ik moet toegeven dat "Run Run Run" en "There She Goes Again" wel erg gedateerd klinkenk maar de meeste nummers op het album zouden vandaag nog gemaakt kunnen zijn.

Toon1 schreef:

Ik moet toegeven dat "Run Run Run" en "There She Goes Again" wel erg gedateerd klinkenk maar de meeste nummers op het album zouden vandaag nog gemaakt kunnen zijn.

Daar kan ik me wel in vinden. Ik vind precies die 2 trouwens de minste nummers van het album...

Paalhaas schreef:
(quote)

Daar kan ik me wel in vinden. Ik vind precies die 2 trouwens de minste nummers van het album...

Ik vind "Run Run Run" een heerlijk nummer, "There Shoe Goes Again" vind ik inderdaad ook de minste.

Ik heb VU&Nico niet op CD maar is de kwaliteit echt zo slecht? En wat precies, ruis?

avdj schreef:

Ik heb VU&Nico niet op CD maar is de kwaliteit echt zo slecht? En wat precies, ruis?

Ik heb de Deluxe editie, die heeft de originele mono-mix en een geremasterde stereo-mix. Daar zit echt veel verschil in, die jongens hebben goed werk verricht. Maar ondanks de gigantische verbetering hoor je nog steeds veel ruis inderdaad.

Oke, maar je weet dus niet of de plaat zoals ie op deze site staat in stereo is opgenomen? Wie weet het wel? Alvast bedankt

De LP heb ik niet meer maar nog wel zo'n eerste generatie (AAD) cd van een jaartje of 20 terug en die is al in stereo.

Hoe zit het dan met de mono versie, is wel een interressante vraag dit vond ik na even googlen in een amazon recensie van de boxset:

There are two CDs: one in stereo and one in mono. For the record, the mono version was never released in the US before, and is the product before producer Tom Wilson remixed the tracks for stereo. (He felt the band would be more accesible to a wider audience if polished somewhat). The mono tracks have a somewhat grittier feel than do the stereo mixes and might explain some of the reason the Velvets were more succesful in inspiring English and European bands over American acts.

Ik heb bij Van Leest VU&Nico gekocht voor 10 euro. Maar nergens op de hoes vind ik het woordje "mono" of "stereo" Dus welke heb ik? Hij klinkt slecht dus uitgaan van mono dan maar?

avdj schreef:
Ik heb bij Van Leest VU&Nico gekocht voor 10 euro. Maar nergens op de hoes vind ik het woordje "mono" of "stereo" Dus welke heb ik? Hij klinkt slecht dus uitgaan van mono dan maar?

Mono denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.