MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Beroemd met de verkeerde

zoeken in:
Magick1
Welke artiesten gaan volgens u met het verkeerde album de geschiedenis in?

Voor mij persoonlijk:

Air - Talkie Walkie vind ik stukken beter dan Moon Safari

Metallica - Black Album
Aerosmith - Get A Grip
Led Zeppelin - IV
Red Hot Chili Peppers - Californication

Afghan Whis - Gentlemen, terwijl Congregation en Black Love duidelijk de betere zijn.
Van Smashing Pumpkins zou Gish de klassiekert moeten zijn.

Sectumsempra
30 Seconds to Mars - This is War.

Yann Samsa
Hm, er zijn er zoveel. De eersten waaraan ik denk zijn Leonard Cohen, Portishead, Pink Floyd (natuurlijk), System Of A Down (in mindere mate), R.E.M., Lou Reed (absoluut!!) en Iron Maiden.

Verder zijn reeds genoemde bands Metallica en Led Zeppelin ook van tel, natuurlijk.

Bij Cohen is het z'n eerste, terwijl ik numero 3 (Songs Of Love And Hate) beduidend beter vind. Volledig hetzelfde scenario met Portishead. Pink Floyd's eerste twee platen (vooral de tweede dan) verdienen reeds veel aandacht, en System Of A Down hun debuut is hun sterkste; terwijl ze bekend zijn geworden met Toxicity. R.E.M. had al tal van parels voor ze airplay kregen met Out Of Time, en Lou Reed z'n Transformer kan lang niet opbotsen tegen veel sfeervollere opvolgers als Berlin en Coney Island Baby. Iron Maiden behoeft geen uitleg, The Number Of The Beast is één van de minste in hun oeuvre.

The Velvet Underground. WL/WH is beter dan die banaan!

Blur - Song 2

Ze hebben zeker 50 betere nummers.

sxesven
Ferre Clabau schreef:
Portishead

Eens, hoewel wat onvermijdbaar.

Tevens: Will Oldham.

Casartelli (moderator)
Marillion - Misplaced Childhood

In de schaduw van alle andere Fish-albums en van een aanzienlijk aantal Hogarth-albums.

Als we dan ook afzonderlijke nummers gaan noemen:

The Waterboys - The Whole of the Moon.

Cygnus schreef:

Absoluut!

Eagles - Hotel California (Desperado is vele malen beter)
Dire Straits - Brothers In Arms (Love Over Gold zou het moeten zijn)
The Beatles - Sgt. Pepper's/Abbey Road/Revolver/Rubber Soul (Magical Mystery Tour )

Casartelli (moderator)
Cygnus schreef:

+2

Dé reden dat ik jarenlang tegen goed(bedoeld)e adviezen in nooit enige behoefte gevoeld heb om me in deze band te verdiepen.

De eerste die in mij opkomt is dan toch wel Lou Reed met zijn Transformer. Zijn hoogtepunt vind ik New York met als goede 2e Berlin. Transformer zal maar nipt in mijn Lou Reed album top 10 staan denk ik. Ook Frank Zappa met Sheik Yerbouti en Joe's Garage als zijn bekensten vind ik jammer. Albums al Waka/Jawaka, Hot Rats en vele anderen vind ik toch wat mooier.

VU trouwens ook, White Light/White Heat is mijn favoriet.

Het zijn nogal clichés, maar platen die volgens mij volledig onterecht worden gezien als het absolute hoogtepunt in het oeuvre van de maker: 'Tommy' van The Who, 'Harvest' van Neil Young en 'Ten' van Pearl Jam.

Is Who's Next niet het bekenst van The Who? (ik vind Tommy eigenlijk wel hun hoogtepunt, verder vind ik het maar een saaie band )

Misschien dat onder critici en muzieknerds Who's Next meer waardering geniet (terecht volgens mij), maar Tommy lijkt mij toch echt hun bekendste plaat. (onterecht dus )

Critici die Who's Next meer waarderen, het moet niet gekker worden

Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads

Vreemd genoeg nog niet niet genoemd maar Brothers in Arms van Dire Straits lijkt mij toch het ultieme voorbeeld.

Ook Dark Side is een goede trouwens...

Sandokan-veld schreef:
Het zijn nogal clichés, maar platen die volgens mij volledig onterecht worden gezien als het absolute hoogtepunt in het oeuvre van de maker: 'Tommy' van The Who, 'Harvest' van Neil Young en 'Ten' van Pearl Jam.

Correct wat betreft die eerste 2, incorrect wat betreft Pearl Jam

vigil schreef:
Vreemd genoeg nog niet niet genoemd maar Brothers in Arms van Dire Straits lijkt mij toch het ultieme voorbeeld.

Heeft chevy uiteraard al genoemd

vigil schreef:

Chevy noemde 'm al

Edit: Wat Graf zegt

vigil schreef:

Ik bedoel natuurlijk...

Uiteraard al genoemd want Brother in Arms van Dire Straits is toch wel het ultieme voorbeeld

Wat mij het eerst te binnen schiet is het debuut van Arctic Monkeys, nl. Whatever People Say I Am, That's What I'm Not. De twee daaropvolgende albums zijn veel beter, vooral rijper en evenwichtiger.

Brothers in Arms van Dire Straits vind ik ook een beetje overschat, hun debuut en Making Movies vind ik toch wel beter.

The Fat of the Land van Prodigy kan ik ook vermelden, hun vorige album Music for the Gilted Generation was baanbrekend, The Fat is daar een vervolg van.

Ferre Clabau schreef:
System Of A Down hun debuut is hun sterkste; terwijl ze bekend zijn geworden met Toxicity.

Ook absoluut mee eens.

Ook eens met S-K inzake:
Pearl Jam - Ten (alle albums nadien vind ik beter)
The Who - Tommy (Quadrophenia laat de blinde jongen alle hoeken van de kamer zien)

Let's Dance van David Bowie natuurlijk, zijn jaren '70-albums zijn veel beter en baanbrekender.

Yann Samsa
Ah, die was ik vergeten. Bowie, inderdaad, natuurlijk! Hatelijk soms, hoe het nummer Let's Dance bij zovelen geliefd is; maar albumnamen als Ziggy Stardust, Diamond Dogs of Low hen niets zegt.

Tja. Creep is het bekendste nummer van Radiohead, maar bij lange na niet hun beste. Zelfde geldt voor Wonderwall van Oasis. Nou hoeven beide bands niet bepaald bang te zijn voor onderwaardering.

Underworld - Born Slippy, zeker 50 betere tracks. Is ook helemaal niet het type nummer wat de band zou definiëren.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:48 uur

geplaatst: vandaag om 22:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.