MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012

zoeken in:
Ah, je wil dat ik meestem? Hmm, ik zal er eens over nadenken. Misschien haak ik wel weer aan.

2MY schreef:
wat ik me eigenlijk afvraag: als ge een volledig album downloadt... telt de mee-gedownloade single (die er ongetwijfeld opstaat) dan ook mee voor de top 40 single lijst?

Aangezien die top 40 toestanden onderandere gebaseerd worden op downloads en dikwijls in singles en albumversies geen verschil is....

Wie weet daar een antwoord op? Vroeger was er duidelijk verschil door die singles (vinyl en cdmaxi/single) maar nu toch niet meer zo?...

Voor zover ik weet telt de verkoop niet mee voor de single als je het hele album koopt. Als je de tracks apart koopt dan weer wel (kost natuurlijk ook meer geld).
Ik weet in ieder geval dat dit in de UK zo is, in Nederland (& Belgie ) kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het anders is. Een definitief antwoord moet ik je schuldig blijven.

WEEK 1

(26) Nova Zembla (Armin Van Buuren remix) - Wiegel Meirmans Snitker
Prima luisterbaar nummer. Ik ben in de puberteit gekomen met Tiësto en Armin, dus ergens wel weer grappig om er weer eens iets van te horen. Trance is vaak een heel herkenbaar en voorspelbaar genre, zo ook hier, maar het stoort nergens. Hoewel de meer klassieke stukken imo niet heel geweldig gecombineerd zijn met het stevigere werk, werkt het geheel toch wel en kan ik onmogelijk zeggen dat dit vreselijk voor mijn oren is. Toch zit ergens de elitaire muziekliefhebber die zegt dat ik dit slecht hoor te vinden, maar dat doe ik toch niet. Een 7,5!

(31) Turn Me On - David Guetta feat. Nicki Minaj
David Guetta én Nicki Minaj. Ik ben gewaarschuwd. Ik zet het geluid extra zacht, zodat mijn moeder het niet hoort. Die schaamte verdraag ik niet.
....Volgens mij moet ik stiekem zeggen dat ik het wel mee vind vallen. Gewoon simpele feel good muziek voor de massa. Ik zou er zelf geen cent aan uitgeven, maar ik ga de radio er niet voor afzetten. 5,5.

(38) Kate - Arty
Ik vind eigenlijk wel meevallen, dit nummer. Zeker voor de radio hoor ik dit veel liever dan David Guetta, hoewel die nu wel een leuke hit heeft met Sia. Het nummer is erg repetitief, maar bouwt ook niet echt ergens naar toe, zoals je bij betere house vaak wel (meer) hebt. Prima luisterbaar, maar heel overtuigend. Wel een prima nummer voor het simpele uitgaan, hoewel ik dat nauwelijks doe. 6.

WEEK 2

31. Flo Rida - Wild Ones ft. Sia
Sia nu weer met zo'n gekke rapper? Ze heeft altijd wel een fijne stem, maar wat mij betreft maakt ze liever haar eigen albums. Ook nu weer zo'n vrij simpel nummertje wat het in clubs wel goed zal doen. Dit was muziek waar ik een jaar of 5 geleden echt een hekel aan had. Inmiddels ben ik wat volwassener geworden en kan ik wel accepteren dat mensen dit goed vinden. Het klinkt niet slecht, maar gaat na een keer denk ik al héél snel vervelen. Echt niks bijzonders. 4.

34. Adele - Turning Tables
Ja, gezien de hype van vorig jaar heb ik het album destijds ook beluisterd. Turning Tables is zo'n nummer als er wel meer op staan, zo'n Someone Like You. Doet het goed bij het grote publiek en aardig bij de mensen die zich wat meer in de muziek verdiepen. Ik vond haar eerste singles wel leuk van 21, maar nu heb ik wel gehoord. Vreselijk zeiknummer. Wat bovendien ook nog eens versterkt wordt door de gigantische overkill op de radio, waar je zelfs als iemand die weinig radio luistert niet aan kan ontkomen. Ik weet het wel Adele, nu is het mooi geweest, radio af. 3,5.

37. Hot Chelle Rae - I Like It Like That ft. New Boyz
Klinkt irritant Amerikaans. Associaties met dat vreselijke Metro Station. AAAAAAH het refrein begint. Help! Waar ik dacht dat ik al verrassend mild was, zeker de eerste week, moet ik toch even zeggen dat er nu toch wel een zekere grens is bereikt. Ook met wat goede wil, kan ik hier niet eens in de buurt van een voldoende komen. Gericht op 13-jarige licht alternatieve pubermeisjes? Dan komt de rapper er even bij om het ook hip te maken in de hood, waar de kinderen met hun supersoakers de G uithangen. Als ik Adele een 3,5 gaf, zou ik daar nu eigenlijk nog diep onder moeten zitten. Ik heb een hekel aan lage cijfers, maar eerlijk is eerlijk, dit is alles waar ik in muziek NIET naar zoek. Maak ik er toch een 2,5 van.

Sandokan-veld schreef:
Ja, die Hot Chelle Rae is echt een drama, alsof je aan het luisteren bent naar een reclametune voor lobotomie. Hun album 'Whatever' zou zowaar de Nevermind van de Smartphone-generatie kunnen worden, als iemand er ene donder om zou geven. La la la.

Het doet me vooral denken aan die 80's-dissonant in m'n muzikale belevingswereld genaamd Bros, maar dan een graadje of 100 erger.

En dat is niet best.

Verder volsta ik door te zeggen dat de uitgedeelde onvoldoendes veel te zuinig zijn.

Ik denk dat ik m'n aandacht maar weer eens ga vestigen op iets nuttigers...

2MY
kaztor schreef:
Verder volsta ik door te zeggen dat de uitgedeelde onvoldoendes veel te zuinig zijn.

Ik noteer graag uw punten, kaztor! Laat u maar eens goed gaan

Kaz en ik beschouwen onszelf als de pensionado's van dit topic, we zullen dit jaar alleen nog maar - a la Statler en Waldorf- vanaf ons balkon roepen dat het prut is, prut was en prut zal blijven

Sandokan-veld schreef:
Kaz en ik beschouwen onszelf als de pensionado's van dit topic, we zullen dit jaar alleen nog maar - a la Statler en Waldorf- vanaf ons balkon roepen dat het prut is, prut was en prut zal blijven

2MY
Iedereen die wil, mag nog stemmen op onderstaande 3 'nieuwe binnenkomers' van Week 2!

Geef simpelweg een quotering op 10, en geef kort en bondig (of langdradig, whatever) waarom je een nummer geweldig/kut vindt.

Binnenkort weer een nieuwe reeks poppers!

#31: 1
#34: 8
#37: 1

Zo kort genoeg?.

Dat je nog de moeite hebt genomen om ze te beluisteren, zeg... Dat is al heel wat. Als ik de namen Flo Rida en Hot Chelle Rae zie, weet ik al genoeg.

2MY
kaztor schreef:
#31: 1
#34: 8
#37: 1

Zo kort genoeg?.

kbegon het net niet saai te vinden

Ik wens jullie veel plezier deze week. Vier binnenkomers afkomstig van The Voice of Holland (de zoveelste talentenshow).

18. Chris Hordijk - Time After Time
24. Jason Mraz - I Won't Give Up
29. Iris Kroes - I Can't Make You Love Me
35. Erwin Nijhoff - Nights in White Satin
37. Paul Turner - Don't Stop Me Now
39. Birdy - People Help the People

2MY
Dankuwel Arrie voor de update!

Ik zoek er even de links bij, en genieten maar van al dit moois!

24. Jason Mraz -I Won't Give Up
35. Erwin Nijhoff - Nights In White Satin
39. Birdy - People Help The People

2MY
Gisteren had mijn vriendin een leuk idee: een gezellig avondje tv (doen we nooit, enkel dvd (goeie series of films, zonder reclame en andere flauwekul)) met als hoogtepunt de finale van The Voice Of Holland (oftwel TVOH om hip te klinken). 't Was wel gezellig, maar muzikaal vond ik er weinig aan. En kijk eens hier: behalve Jason Mraz was iedereen gisterenavond ook bij TVOH aanwezig! Gelukkig dat ik heb gekeken, anders had ik nu niet geweten wat ik op m'n bord kreeg. De uiteindelijke uitslag hebben we trouwens niet bereikt: ze hadden er zo'n programma tussengezet waarvoor we toch maar pasten.

Een beklijvend overzicht!

18. Chris Hordijk - Time After Time: saaie cover, geen flauw idee hoe het komt dat deze kerel zo hoog eindigde. Helemaal geen mooie stem. Goed gevonden van die commercanten van de tv dat je om dubbel te stemmen het nummer moest downloaden. Vandaar de intrede in de top zoveel en dan volgt de rest van Nederland ook wel. Snel vergeten.

4

Sinds kort een boon voor deze mens. Het goeie aan geen (of weinig) radio luisteren, is dat je niet wordt doodgegooid met nummers als dit. Klinkt goed, niet bijster origineel of spitsvondig, maar mooi nummer. Tof dat het in de hitparade terecht komt.

8

En deze won dus de finale, was ook de beste van de vier finalisten. Een nummer van Bonnie Raitt, maar het had evengoed Celine Dion kunnen zijn. De stem is goed, maar als ik het nummer in het geheel moet quoteren (en dat is dus de bedoeling), dan scoort het toch ondermatig.

3,5

Pfft, wat een afgrijselijke week. Gelukkig is dat Voicegedoe voorbij. Wie zit er nu op zo'n cover te wachten. En dan dat geneuzel...

3

Paul komt meerdere keren klaar. Hij doet maar. Volgens mij heeft hij z'n moments of fame al meer dan genoeg gehad. In de versie van Queen vind ik het geweldig, hier zakt het als een pudding in elkaar.

2

En ook deze jongedame was aanwezig bij TVOH. Ik kende ze enkel van de reclame op MuMe en soms op youtube voor het échte nummer afspeelde. Lang niet slecht, dit, maar de tremor in haar stem bekoort me niet altijd. Wel behoorlijk beter dan de merendeel van deze ronde.

6

En zo komt het dat een mens plots toch naar een stevig dance-nummer verlangt... Weinig variatie deze week.

De titel van Birdy's liedje krijgt in deze context onbedoeld een ironische lading.

Heb ik mij toch aan deze week gewaagd ...

Ik ben steeds geneigd om een cover met het origineel te vergelijken (Cyndi Lauper) en deze versie komt er heel bekaaid vanaf. Saaie kleurloze stem, vervelende cover.
Cijfer: 2,5

Dit is tenminste een eigen song en dat is al iets. Maar het nummer kan mij allerminst boeien, het kabbelt lusteloos voorbij. Als je een akoestisch nummer brengt, zorg dan voor een pakkende melodie en tekst, hier blijft weinig van hangen.
Cijfer: 4

Een nummer van Bonnie Raitt, ook Celine Dion zou er meer passie en eigenheid in gebracht hebben. Dat mis ik bij deze dame al zingt ze niet onaardig.
Cijfer: 3,5

35. Erwin Nijhoff - Nights in White Satin
Er zou een wet moeten komen die verbiedt om zulke klassiekers te coveren. Het enige wat mij teweeg brengt is dat ik het origineel van Moody Blues dadelijk nadien wil draaien.
Cijfer: 2

En het verkrachten gaat door ... die geforceerde pogingen om Freddie Mercury te imiteren, inspiratieloosheid troef. Nog slapper dan een pudding.
Cijfer: 1,5

39. Birdy - People Help the People
Deze dame (nou ja, ze is nog maar 15) kun je moeilijk origineel noemen maar zij heeft tenminste een stem die naam waardig, gevoel en présence. Duidelijk de beste van deze week.
Cijfer: 7

2MY
De drempel om 6 nummers te gaan beluisteren is blijkbaar hoog

Komaan mensen, het maakt uw favoriete muziek er alleen maar beter op achteraf!

Ik haal het van het weekend in want dan heb ik de tijd om er voor te gaan zitten (Deze week heb ik namelijk nog tentamens).

Week 2:

Top 5:
01 (06) 03 Michel Telo - Ai Se Eu te Pego
02 (01) 06 Studio Killers - Ode to the Bouncer
03 (02) 04 Sandro Silva & Q. - Epic
04 (03) 14 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee
05 (04) 23 Gotye - Somebody That I Used to Know

Nieuwe binnenkomers:
Sia heeft een paar leuke singles gehad en vind ik een prima zangeres, maar zo aan de leiband van een producer als Flo Rida vind ik er niet veel aan. Wegwerpdance in het Guetta-straatje, waarin Flo Rida blijkbaar ook een grote speler is.
Cijfer: 3

Na de drie megahits en Rumour Has It de vijfde single die ik hoor van 21. Die eerdere 4 hits vond ik prima, al heb ik er Rolling in the Deep wel veel te vaak gehoord. Deze bevalt me toch een stuk minder: vol overtuiging gezongen, dat wel, maar het nummer heeft mij weinig te bieden. Iets te hoog Sky Radio-gehalte.
Cijfer: 3,5

Wikipedia heeft hier de genrenamen pop, rock en emo voor over. Wat mij opvalt is dat het eigenlijk helemaal niet veel anders is dan de Guetta-dancepop die steeds in allerlei vormen op ons af wordt gevuurd. Het klinkt eigenlijk behoorlijk electronisch, inclusief gerapt tussenstuk. Het enige wat ontbreekt is een producer die tempo gelijk trekt. Ik kan me voorstellen dat dit wel een goede oorwurm is voor mensen die vaak met deze muziek geconfronteerd worden, maar bij mij gaat dit na 2 luisterbeurten niet blijven hangen.
Cijfer: 4

Week 3 is dit geloof ik? Ik zag hem al eerder staan, maar kon me er niet toe zetten, vanwege de lijst nieuwe artiesten en de verwachtingen daarvan.

Ik vind dat hij wel een fijne stem heeft, maar het wordt op zo'n typische 'talentenshowmanier' gezongen. Zo geforceerd emotioneel bij vlagen. Waarbij er van het publiek verwacht wordt dat ze gaan klappen en een staande ovatie geven. Ik ken het nummer wel, maar ik had het erger verwacht. 5,5/10.

24. Jason Mraz -I Won't Give Up
Ik vind wat zeikerig. Het doet me wat denken aan het type singer/songwriter à la Milow. Melodramatisch. Zal het wel goed doen bij de meisjes. Dan hoor ik liever die rare cover van Chris Hordijk. 3,5/10

Ja, dit is ook weer zoiets. Goed acceptabel als achtergrondmuziek, maar ook daar heb ik wel betere alternatieven voor. Wel aardig gezongen, maar het mag wel iets pittiger. 4,5/10

Leuk dat er een interview vooraf (je link doet het niet, ik kijk iets met 538). Hij komt over als een sympathieke persoon. Dus dat heeft ie mee. Het nummer vind ik in ieder geval de beste uit de serie en hij maakt er wat mij betreft ook wel iets moois van. Ik weet dat hij niet heeft gewonnen, maar wat mij betreft wel de beste. 7,5/10.

Ik was al bekend met hem. Vreselijke aandachtshoer (op het podium in ieder geval). Volgens mij heeft hij er wel plezier in, en dat is voor hem wel leuk, maar niet voor mij. Buiten dat ik al niets met Queen heb, vind ik hem een zeer matige zanger. Niet altijd erg, maar als de muziek niet meewerkt, zijn uitstraling niet meewerkt en zijn gedrag niet meewerkt, blijft er niet zo veel meer over. 2,5/10.

Ik was al bang dat er geen einde aan kwam. Birdy, het Bon Iver meisje. Laat maar komen. Ik vind dit eigenlijk wel prima gedaan, zeker voor haar leeftijd. Best mooi. 7/10.

Zo herkenbaar.

Talloze deelnemers van een talentenshow die de hitparade bestormen, allemaal met hun gewone naam. Inwisselbaar als de pest en volgend jaar vergeten. Next...

2MY
Ik denk dat ze deze week al grotendeels vergeten zullen zijn, aangezien deze top 40 nog gebaseerd was op hun downloadstemmen voor The Voice... Nog niet naar de nieuwe lijst gekeken, maar volgens mij is de kans groot dat ze al flink naar beneden duikelen.

Zo! Ik ga eens even proberen bij te lopen.

Week 1:

#26. Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Mix]
Dit doet me denken aan toen enkele jaren terug Tiesto de klassieke score van Klaus Badelt uit de film "Pirates of the Caribbean" remixte en daar een dikke Top 40 hit mee scoorde. Ik hou er wel van. Armin maakt om het klassieke stuk een lekker knallende remix heen. Ik moet het alleen niet te vaak horen.

Cijfer: 6,5

#31. David Guetta feat. Nicki Minaj - Turn Me On
Dit heeft enigszins nog wel een leuke melodie verborgen in het nummer. Spijtig kom ik daar alleen matig doorheen door de overdaad aan vervelende auto-tune. En ook het beatje van Guetta zelf vind ik weer erg goedkoop klinken. Het hoogtepunt, voor mij, komt overigens wanneer in de break van het nummer Minaj weer doet waar ze goed in is: rappen. Je moet van haar stijl houden, maar ik mag haar aparte stijl van rappen wel (als tussendoortje welteverstaan). Maar zingen hoeft ze niet meer te doen, mits zonder auto-tune.

Cijfer: 5,0

#38. Arty - Kate
Het heeft best wel iets. Maar ik vind het geheel iets te pover om me te laten swingen. Vereiste nummer één bij een dance-plaat. Ik heb ook zo het gevoel dat ik dit plaatje binnen enkele minuten weer vergeten ben. Erg mager.

Cijfer: 4,5

Week 2:

#31. Flo Rida feat. Sia - Wild Ones
Dit vind ik best leuk. Sia zorgt voor een aangenaam refreintje en Flo Rida.... Tja Flo Rida doet ook mee. Met zijn raps heb ik niks maar ik vind het in deze plaat nergens storende. Wellicht vanwege de vrolijke vibe en daar ben ik een sucker voor. Nee, ik zou dit niet snel afzetten.

Cijfer: 6,5

#34. Adele - Turning Tables
Best verbaasd dat deze plaat vrijwel van iedereen hier een lage rating krijgt. Dit vond ik over de lange rit gezien toch de Adele plaat met de langste houdbaarheid ("Rolling in the Deep" en "Someone Like You" kan ik door overplay niet meer aanhoren). En daarnaast vind ik dit ook gewoon een prachtige ballad. Adele leeft haarzelf goed in in de tekst en dat is voelbaar. Verder kent het refrein een heerlijke melodie en die viooltjes maken het voor mij af.

Cijfer: 8,0

#37. Hot Chelle Rae feat. New Boyz - I Like It Like That
Hmm eigenlijk best slecht dit. Dit barst van de auto-tune en zal ik om deze reden niet vaak opzetten. Dat gaat me irriteren. Maar toch vind ik dit uiteindelijk best te doen. Misschien omdat dit plaatje zichzelf al niet te serieus lijkt te nemen? Het is gewoon lekker vrolijk. Is het zo erg om daar zo nu en dan van te genieten. Gewoon een foute vrolijke pop-plaat en die mogen er ook best wel eens zijn. Vooruit:

Cijfer: 5,5

Week 3:

#18. Chris Hordijk - Time After Time
Vrij zouteloze cover dit. Ik heb het programma wel gevolgd maar daarin was hij niet mijn favoriet. Live was hij overigens nog wel te doen maar deze studioversie is zo platgestreken waarbij elke pure vorm van emotie die in dit nummer zit verloren gaat. Wat een verschil overigens met de versie die de Amerikaanse winnaar van The Voice, Javier Colon, heeft gedaan.

Cijfer: 4,0

#24. Jason Mraz - I Won't Give Up
Aah! Hij is weer terug. Één van mijn favoriete popzangers komt na een stilte van 3 jaar weer aanzetten met een nieuwe plaat. En spijtig genoeg vind ik maar zo-zo. Ja, het is een ballad maar dat hoeft niet garant te staan voor wat deze plaat is geworden: slaapverwekkend. Een teleurstelling na platen zoals "A Beautiful Mess" en "Details in the Fabric" van zijn album "We Sing, We Dance, We Steal Things". Waar ik bij die platen echt ontroerd kan worden kan ik dit totaal niet bij zijn nieuwste wapenfeit. Dit kabbelt veels te veel voort. Een beetje meer pit had best gemogen, want er zit wel iets in. Slecht is het niet.

Cijfer: 5,5

#29. Iris Kroes - I Can't Make You Love Me
Precies hetzelfde als wat ik bij het stukje van Chris heb neergezet. Het lijkt wel alsof het doel is om alles zo veel uit te persen dat het publiek het wel moet slikken. En dan die instrumentatie. Kan het nog gladder?

#35. Erwin Nyhoff - Nights in White Satin
Och, grutjes. Nu herinner ik het me weer. Dit was nog erger dan die plaat van Iris en Chris. Leuk om zo'n plaat zo om zeep te helpen. Leuk dat dit ook de hitlijsten moet binnenkomen. Ach, hoogstens 3 weken en meneer Erwin kan weer in de keuken staan bij het Pannekoekenhuis.

Cijfer: 3,0

#37. Paul Turner - Don't Stop Me Now
Alsof Clown Bassie een poging heeft gedaan een plaatje op te nemen. Niet te lang over doen. NEXT.

Cijfer: 2,0

#39. Birdy - People Help the People
Haar cover van "Skinny Love" vond ik niks. Van een mooie plaat wist zij een ongelofelijke zeikplaat te maken. Ik trapte er niet in. Die gemaakte emotie van dat 15-jarige meisje. Deze vind ik al iets beter te doen maar ik irriteer me gewoon een klein beetje aan haar stemgeluid. Niet zozeer de jongheid die stoort maar die gemaakte en opgewekte emotie in haar stem irriteert. Snap best dat er mensen zijn die dit wel mooi vinden. Ik zoek alleen iets óf echt fouts óf iets echt puurs. Niet ertussenin. Ik begrijp overigens dat dit ook een cover is? Tja, als je daar je doorbraak aan moet laten verlenen heb ik niet zoveel met je.

Cijfer: 5,0

Week 4:

#29. Jason Derulo - Breathing
De zang staat me tegen. Voor in hoeverre je het zingen kan noemen natuurlijk want het is zodanig bewerkt dat zijn echte stem eigenlijk al niet meer te horen is. Maar ik heb slechter gehoord van meneer Derulo. Waarom vind ik dit nog wel te doen? De productie. De sample vind ik voor de verandering eens slim gekozen en de lekkere beat werkt opzwepend. Vind deze plaat nog best een aardige dance-plaat. Was deze plaat door een andere artiest uitgebracht, een Ne-Yo ofzo, dan had dit een dikke voldoende gekregen. Nu kom ik moeilijk door het zanggedeelte heen. Wel chapeau overigens voor de break waarin zijn stem (dat 'gegil') en de productie naar een soort climax toewerkt en de beat dan ineens loskomt. Ik zal overigens wel de enige zijn die dat ook lekker vind, maar to each his own.

Cijfer: 6,0

#33. R.I.O. feat. U-Jean - Animal
House-music vind ik, mits het goed gedaan wordt een erg lekkere stroming in de muziek. Dit is dat niet. Het is een combinatie van wat Avicii-geluidjes met een foute zomerplaat. Ik heb R.I.O. dit al twintig keer eerder horen doen (niet per se beter). en iedere keer komen ze weer met wat 'nieuws' aanzetten. Voor mij hield het trucje al op in 2009 na "After the Love".

#37. Anna Verhoeven - Signal
Dit plaatje is me volledig ontgaan maar dit klinkt als een soort Nederlandse Birdy. Is ze wellicht van die "Birdy-contest"? Ik heb zoiets opgevangen namelijk. Weet voor de rest er helemaal niks vanaf. Haar stem vind ik beter te doen dan die van Birdy en ook het songmateriaal vind ik prima te doen. Dit is best te pruimen al is dit niet muziek die ik vaak zal opzetten.

Cijfer: 6,5.

Zo, en nu loop ik bij. 7 voldoendes tot nu toe weggeven. Waarvan er 1 bovengemiddeld was. Het is tot nu toe allemaal nog wel te doen. ("The Voice" plaatjes niet meegerekend). Ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen. Ik heb overigens begrepen dat Lloyd feat. André 3000 - Dedication to My Ex (Miss That) Alarmschijf is geworden bij 538. Vrij verassend mag ik toch wel zeggen. Een urban-plaat van een urban-artiest die nog nooit een hit heeft gescoord in NL die opeens tot Alarmschijf wordt gebombardeerd. Fijn dat er eens afwisseling lijkt te komen.

2MY
catdog schreef:
Zo, en nu loop ik bij.

...en ge haalt ons in één vlotte beweging in

Leuk dat ge meedoet, catdog, mss kunt ge ineens verder doen in het "Nieuw In De Afrekening"-topic...

Week 4:

#29. Jason Derulo - Breathing

Wtf, Amerika heeft duidelijk de eurodance ontdekt... Dat klonk al allemaal hetzelfde, en nu weer meer van dat. Voor in de hitparade is het perfect, maar algemeen beschouwd hoeft dit niet per se voor mij.

Cijfer: 5

#33. R.I.O. feat. U-Jean - Animal

Zie mijn commentaar bij Jason Derulo... dit vind ik nog minder origineel dan Breathing... Bestaat er geen echte hiphop meer ofzo?

Cijfer: 4,5

#37. Anna Verhoeven - Signal

Volgens de youtube-links is ze idd van een Birdy-contest. Zelf nog maar 1x kennisgemaakt met Birdy (zie vorige week), maar dit vind ik wel oke eigenlijk. Piano-meisjes mogen altijd bij mij langs komen (An Pierle, Tori Amos, Regina Spektor,..). Deze Anna is iets meer poppy, maar dat zie ik wel door de vingers. Ze mag zelfs blijven eten als ze wilt

Cijfer: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.