MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012

zoeken in:
Jeetje, wat ben je negatief Luc. Ik vind die van Gold 1 ook niks maar die van Loreen, Marteria en co, en Moh Denebi vind ik alledrie best tof.

Wil je praten over wat dwars zit, Luc? Krop het niet op, gooi het de groep in.

Die 4 nummers heb in opnieuw beluisterd en Moh Deneb bevalt mij steeds beter maar de overige 3 vind ik nog steeds zwak. Week 43 was ik overigens wel positief (behalve Yellow Claw). Ik ben misschien wel streng maar rechtvaardig in de zin dat ik de lat voor iedereen even hoog leg.

Skyfall van Adele (week 41) verhoog ik naar 8.

My god. Dat nieuwe nummer van Bruno Mars met die andere gasten. Wat een drama. En wat een sell-out is die gast ook eigenlijk.

Week 44:
26. Jan Smit ft. Roos van Erkel - Sla je Armen om me Heen
Ik vind dit altijd lastige muziek om te beoordelen, ik behoor gewoon niet tot de doelgroep. Muzikaal zit het best aardig in elkaar, maar echt spannend vind ik het allemaal niet. Tekstueel, tja wat zal ik zeggen, het rijmt.
Cijfer: 4,5

26. P!NK - Try
Geen vervelend nummer dit, maar het doet me niet zo veel. Zo’n liedje waar je de radio niet harder voor zet, aan de andere kant je zet hem ook niet op een andere zender.
Cijfer: 6,0

33. Calvin Harris featuring Florence Welch - Sweet Nothing
De stem van Florence Welch vind ik erg mooi, Calvin Harris heb ik iets minder mee. Toch geen slechte plaat. Geen plaat echter die echt blijft hangen.
Cijfer: 6,5

Week 45:
31. Gold 1 Feat. Bruno Mars & Jaeson Ma - This Is My Love
Nummertje wat niet weet te boeien, zelfs een beetje vervelend is. Van deze muziek hebben we al genoeg voorbij zien komen. Totaal overbodig.
Cijfer: 3,0

34. Loreen - My Heart is Refusing Me
Euphoria was best een leuk nummer, heb ik destijds wat te laag beoordeeld, komt nu op een 7,0. Dit liedje vind ik wat minder, maar ook niet onaardig, misschien beetje van hetzelfde. In elk geval goed gezongen
Cijfer: 6,0

36. Marteria, Yasha & Miss Platnum - Lila Wolken
Leuke plaat dit. Af en toe heerlijk om een Duitstalige plaat te horen. Doet me wat aan “Haus Am See” denken, maar dat zal wel aan de taal liggen.
Via een link op deze site trouwens ook Jupiter Jones met “Still” een aantal keren beluisterd, mag ik graag naar luisteren, kan wat mij betreft zo de Top 40 in, maakt de versie van Bløf totaal overbodig.
Voor Lila Wolken geef ik in elk geval een 8,0.

39. Moh Denebi - In Tune
Met dank aan de reclame van Nelly.com. Toch leuk dat er door het gebruik in een commercial af en toe een plaat de hitparade binnen komt zeilen die het op eigen kracht nooit gehaald zou hebben. Dit nummer heeft een heerlijke sfeer. Jammer dat het nummer erg kort is.
Cijfer: 7,5

Week 46.

19. Conor Maynard ft. Ne-Yo - Turn Around
Hier zit niets in: vlakke zang zonder bezieling, vervelende melodie en tekst. Een nummer dat enkel dienst kan doen als achtergrondbehang.
Cijfer: 2,5

23. Staygold featuring Style of Eye, Pow - Wallpaper
Dit is nauwelijks beter, ook dit gaat het ene oor in en het andere uit al is het iets minder banaal dan vorig nummer. Men wil blijkbaar proberen om iets sfeervol te brengen - die synthesizerklanken zijn niet onaardig - maar het komt niet uit de verf en wederom mis ik een degelijke melodie.
Cijfer: 3

34. Kodaline - All I Want
Dit is tenminste een nummer mét melodie én sfeer. Lijkt eenvoudig maar met een sterke melodie en mooie zang kun je veel meer bereiken dan met oeverloze productietrucs. Dit nummer heeft ook een ingebouwde spanning en groeit naar een climax toe - naar het einde wordt het bombastischer - om dan weer rustig te eindigen.
Cijfer: 8

Dat Staygold is een leuke ontdekking, zeg! Wat klinkt dat lekker. Mag van mij een grote hit worden.

Dat Kodaline vind ik dan weer niet zo bijzonder. Zang is niet onaardig, maar verder klinkt het allemaal vrij standaard.

Week 45:

31. Gold 1 Feat. Bruno Mars & Jaeson Ma - This Is My Love
Ik vind het uitgebreide geautotune wel wat hebben, ik ga er niet op haten. Muzikaal is het me net teveel stop-start, maar echt vervelend vind ik dit uiteindelijk ook weer niet. Als het wat donkerder en abstracter was geweest en als Bruno Mars ergens gedumpt werd, had dit best vet kunnen zijn.

Cijfer: 6

34. Loreen - My Heart is Refusing Me
Ach gut. De vorig heette ‘Euforia’, hoezo himmelhauch jaugzund? Afijn, deze bevalt alleszins beter. Mooie productie, maar Loreen is nog steeds teveel een anonieme galmdoos. Als ik die foto zo zie is het ook geen heel lekker wijf of zo, maar dat terzijde.

Cijfer: 6

36. Marteria, Yasha & Miss Platnum - Lila Wolken
Na het Nederlandsch is het Duitsch mijn favoriete taal, gevolgd door het Fransch. Alles klinkt zoveel meer waar en echt als je het in het Duitsch zegt; het is immers de taal van Paul Celan en Bertolt Brecht. Dit vind ik dan ook supertoll und ganz fettes.

39. Moh Denebi - In Tune
Dit is verrassend. Mooi weggezonken vocalen, ergens krijg ik ook wel een beetje een Perfume Genius-associatie. Sterke opbouw, uitstekend nummer.

Cijfer: 7,8

Marteria, Yasha & Miss Platnum - Lila Wolken
Moh Denebi - In Tune

Beide plaatjes na 1 week Top40 al weer verdwenen. Ik heb dit geloof ik nog niet eerder gezien.
Jammer vond beide nummers erg leuk!

Week 46:
Nietszeggend plaatje. Beetje vervelend refrein en de stem van deze tiener doet me ook erg weinig.
Cijfer: 4,0

Dit vind ik wel erg leuk, doet me een beetje denken aan Major Lazer, al vind ik dat nét wat beter. Weet nog niet wat de houdbaarheid hiervan is, maar voorlopig prima te verteren.
Cijfer: 8,0

Aan de ene kant een plaat die ik wel lekker vind klinken, aan de andere kant is het me een beetje te zoet. Vooral de zang heb ik wat moeite mee. Prima melodie en sfeer, daarom toch een dikke voldoende. Waarschijnlijk zo’n plaat die over een aantal jaren niet meer weg te denken is uit de top zoveel aller tijden lijstjes. Zal me benieuwen of deze de Top10 gaat halen, denk het niet.

Robbie Williams met Candy verhoog ik naar een 7,5
Adele met Skyfall verlaag ik naar een 7,5

Sundance schreef:
Marteria, Yasha & Miss Platnum - Lila Wolken
Moh Denebi - In Tune

Beide plaatjes na 1 week Top40 al weer verdwenen. Ik heb dit geloof ik nog niet eerder gezien.
Jammer vond beide nummers erg leuk!

Doe Maar met Postman en Kraantje Pappie waren eerder dit jaar ook al na 1 week verdwenen. En die cover van "Let It Be" ook al.

catdog schreef:
Doe Maar met Postman en Kraantje Pappie waren eerder dit jaar ook al na 1 week verdwenen. En die cover van "Let It Be" ook al.

Je hebt helemaal gelijk, is me destijds niet opgevallen.

Dat Let Her Go van Passenger wordt echt met elke luisterbeurt (radio op werk) vervelender.
Wat een irritant kutnummer eigenlijk, had het een 1 moeten geven.

Rihanna - Diamonds: verhoog ik naar 5,5. Haar stem vind ik weliswaar vervelend maar het nummer zelf vind ik wel behoorlijk en één van haar betere.

Staygold featuring Style of Eye, Pow - Wallpaper bevalt mij wat beter na het enkele keren gehoord te hebben en krijgt een 5 al vind ik het geen hoogvlieger.

Week 47.

16. Sandra van Nieuwland - Keep your Head Up
Een akoestisch nummer lijkt eenvoudig maar is het niet omdat zang, melodie en tekst meer aan belang winnen en sterk moeten zijn om te boeien (vaak worden zwakke zang en melodie gecamoufleerd met overproductie). Een mooie stem heeft Sandra en zij zingt met gevoel, de benaming "The voice of Holland" is niet misplaatst. Het nummer bevalt mij ook best.
Cijfer: 7

21. Labrinth feat. Emeli Sande - Beneath Your Beautiful
Een vrij standaard maar best aanhoorbaar nummer waarbij de zang van Labrinth wat stroef is en zijn soul wat geforceerd overkomt, de drums vind ik ook teveel naar voren gemixt.
Cijfer: 5

27. Racoon - Oceaan
Racoon zingt voor een keertje in het Nederlands in een akoestisch nummer met violen op de achtergrond. Geen slecht nummer maar wat vlak en niet echt memorabel.

36. David Guetta feat. Taped Rai - Just One Last Time
Dat overstuurde geluid (loudness war) vind ik verschrikkelijk, het lijkt één grote geluidsbrij zonder dynamiek met slechte synths. 'Nothing but the beat' is het advies van David Guetta. Het is inderdaad 'nothing'.
Cijfer: 2

38. Ellie Goulding - Lights
Ik heb enkel de originele versie beluisterd, waarom moeten van tegenwoordige hits 283795 remixen gemaakt worden? Doorsnee nummer, doorsnee zang, eigenlijk niet slecht maar het is al na enkele minuten vergeten.

39. VanVelzen - Sing Sing Sing
Van de tekst en zijn Engelse uitspraak krijg ik kriebels, voor de rest geldt hetzelfde als vorig nummer. Na een jaar zal niemand het nog herinneren.
Cijfer: 4

Sandra van Nieuwland kan prima zingen, maar ze doet wel heel makkelijke covers hoor. Echt bijzonder kan ik het niet vinden.

Die nederlandstalige single van Racoon vind ik trouwens echt dramatisch.

Labrinth en Ellie Goulding een onvoldoende?

Die van Labrinth is toch niet zo geweldig? Ik vond het merkwaardiger bij Lila Wolken en Wallpaper.

kaztor schreef:
Dat Let Her Go van Passenger wordt echt met elke luisterbeurt (radio op werk) vervelender.
Wat een irritant kutnummer eigenlijk, had het een 1 moeten geven.

Staat er iets met echte instrumenten in de top 40, is het weer niet goed.

Week 46

Conor Maynard, inmiddels een paar keer op tv langs zien komen en wat vond ik dat een triest ventje zeg, maar dat terzijde. Wat een rukkertje. Ne-Yo ga ik ook al niet hard op. Beetje triest hapje dit, hoewel ik de achtergrondvocalen tijdens het refrein om de een of andere reden best tof vind.

Allereerst, wat een fijne productie. Ja, ik vind dit een heel fijne productie, op dat gepiep na. Vocaal ook heel prettig. Ja, dit mag van mij ook wel een grote hit worden. Als Arnout en ik het toch voor het zeggen hadden gehad in Nederland…

Vanaf het eerste gezongen woord komt dit me heel, heel bekend voor. Dit is volgens mij gewoon ergens van gejat, maar dat terzijde. Die zanger lijkt ook ontzettend op een andere zanger, help me eens. Wat een slappe tekst ook, ik word hier echt niet vrolijk van. Ik denk dat het op iets van Calexico op Garden Ruins staat trouwens, ik kom er zo snel niet op welk nummer, of het lijkt op meerdere nummers. Bah, wat een geforceerd ‘dit is vet meeslepend’-gedeelte. Dat is het niet. Wat een zeikstemmetje trouwens. William S. Burroughs zou Holden Caulfield een mep geven als hij hem tegen zou komen, omdat Holden zo’n fokking slap watje is. Laat de zangert van Kodaline dan maar helemaal niet in de buurt komen.

Week 47

16. Sandra van Nieuwland - Keep your Head Up
Ik word al niet warm van de originele versie. Beetje flauwe bedoening vind ik dat, al heeft het refrein wel wat. Ik vind deze misschien wel beter te pruimen dan de originele versie. Ik vind de zang wel tof hier, de timing ook. De compositie blijft een lauw papje, maar toch. ’t gaat overigens wel allemaal veel te lang door. Dat is toch nergens voor nodig?

Cijfer: 6,5

21. Labrinth feat. Emeli Sande - Beneath Your Beautiful
Ondanks dat dhr. Labrinth vrees’lijk glad te werk gaat, en met heel matige metafoortjes, vind ik z’n ‘But I’ll try’ sowieso heel sympathiek en het refrein ook wel tof. En dan komt Emeli Sandé, toffe meid vind ik dat wel eigenlijk. Dat kapsel en haar kledingkeuze vind ik niet zo, maar verder heb ik weinig op haar aan te merken. Hè, dit is trouwens toch best meeslepend. Mooi werk, m’n favoriet van deze week.

Cijfer: 7,2

27. Racoon - Oceaan
Joepie, Racoon. Ga ik weer m’n opmerking maken over die nare zanger met zijn nare bolhoed: die zanger is naar en heeft een nare bolhoed op. Zingt dat jong nu Engelsch of Nederlandsch? O, Nederlandsch. Racoon doet hier een soort Bløf, net zo pathetisch, maar gelukkig begrijpelijker en ergens ook wel sympathieker, omdat dit gewoon een slappe drol is en geen psuedo-poëtische slappe drol.

36. David Guetta feat. Taped Rai - Just One Last Time
Mam, ik heb een kreuner aan de lijn. Wat een lompe biet overigens ook. Vind die singles van David Guetta met Sia leuker. Die wiew vind ik wel tof. Ik noem het een view. Gewoon omdat.

Cijfer: 5,5

Joepie, gewoon heel degelijke pop. Niet dat indie-Cindygezeik met synthesizers en totaal niet lijkende platte schoenen onder rokjes en dat soort onzin, zo van wij zijn vet pop, maar als je een asymmetrisch kapsel hebt, mag je ons ook best tof vinden. Leuke pom-pom-pom op de achtergrond, ja, dat vind ik tof. Het laatste beetje melk mag je uit het pak drinken, hetzelfde geldt voor tequila, al wordt dat niet in pakken verkocht. Ik vind dit wel een prettig nummer, niet heel übervetmasterpoepertjehard of zo, maar wel prettig.

39. VanVelzen - Sing Sing Sing
Laatst stond er een levensgrote foto van Roel van Velzen in de krant. Of had ik die al gemaakt? Afijn, ik vind ‘m op zich wel sympathiek, veel sympathieker dan, ik noem maar iemand, Karin Bloemen, dat vervelende mannetje met bolhoed van Racoon, of Lucille Werner. Dit is Bietelesque. Joepie, ik hou van de Bietels. Dat was ironie. Ik hou wel van de eerste cd van de Flying Burrito Brothers. Die tweede is ook niet slecht, maar die eerste is geweldig. Leuke strijkers overigens in dit nummer. O, z’n papa doet ook mee, een Alain Clark-truc, joechei!

Cijfer: 5,5

Arrie schreef:
Sandra van Nieuwland kan prima zingen, maar ze doet wel heel makkelijke covers hoor. Echt bijzonder kan ik het niet vinden.

Ik vind het een ronduit vreselijke cover, maar daar kom ik later nog op terug, bij m'n updates.

Rudimental met Feel the Love verdient toch echt beter dan de 6,5 die ik destijds heb gegeven, 7,5 lijkt me beter op z'n plaats. Twee nummers moeten een klein stapje terug doen: Jake Bugg een 1/2 naar beneden, wordt een 8, idem voor Passenger krijgt een 7.

Weer een binnenkomst van die Sandra in die nieuwe Top 40.

Nieuwe Christina Aguilera overigens geflopt.

En dat vergeleken met die al die crap binnenkomers van deze week. Succes met reviewen.

catdog schreef:
Weer een binnenkomst van die Sandra in die nieuwe Top 40.

Ja, ik word er ook niet vrolijk van. Haar Keep Your Head Up-cover staat nu zelfs al op 1. Als het origineel dat had gehaald, had ik het best tof gevonden, maar blijkbaar is men meer van de flauwe covers (Triggerfinger haalde ook al de eerste plaats in tegenstelling tot Lykke Li).

Trouwens weer eens iets echt leuks in de tipparade! I Love It van Icona Pop. Heeft wel een half jaartje geduurd ofzo, maargoed.

Sowieso lijken flauwe derivaten het de laatste tijd goed te doen. Ik noem een Birdy, een Gustavo Lima, een Passenger...

LucM in Afrekening-topic:
26. Ellie Goulding - Lights
Een luchtig nummer met elektronische begeleiding en vind ik duidelijk de beste van de drie. Niet dat ik daarvan achterover sla maar dit klinkt frisser en heeft tenminste een sterke melodie.

LucM in dit topic enkele weken later:
Ik heb enkel de originele versie beluisterd, waarom moeten van tegenwoordige hits 283795 remixen gemaakt worden? Doorsnee nummer, doorsnee zang, eigenlijk niet slecht maar het is al na enkele minuten vergeten.

Toch wel vreemd

JoaMuse schreef:
eigenlijk niet slecht maar het is al na enkele minuten vergeten.

Hier heb je de reden.

Van dit nummer heb ik twee verschillende clips beluisterd - merk ik nu - en de ene bevalt mij merkelijk beter. Er zijn van één nummer zoveel verschillende versies of remixen dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Ik heb mij nu gebaseerd op deze versie (dit is de juiste versie hoop ik toch) en vind het niet onaardig maar ook niet bijzonder of memorabel. Ik geef hiervoor een 6.

Van het nummer van David Guetta feat. Taped Rai was ik de link naar de clip vergeten maar die is nu geblokkeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.