MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)

zoeken in:
Maxine Nightingale met 'Right back where we started from'.

Laura-1981 schreef:
(quote)

Die laatste heb ik op singeltje, in mn auto.
Half jaar geleden nog gedraaid ofzo, en pas geleden ook (toevallig) in de supermarkt gehoord.

Maar een paar jaar geleden (ca. 1999 / 2000) was er ook een zangeres die van die 'oosterse' muziek maakte. Ook maar 1 hitje ofzo. Maar in t nummer van the PCD (Buttons) komt ook zo'n sampletje voor...
Iemand enig idee wie ik bedoel???

De user is helaas niet meer actief maar ik vermoed dat hier Addictive van Truth Hurts werd bedoeld. Inderdaad prima geschikt voor dit topic.

friday the 13 th schreef:
gala - freed from desire

Ook Let a boy cry en Come into my life waren redelijke radio hits-vallen wel in het niet bij Freed from desire.

Iemand hierboven noemt Extreme, die hebben toch wel zeker 4 echte hits gehad in Nederland.

dan een paar andere pogingen (misschien al genoemd):

Espen Lind-When Susannah Cries (dan tel ik hem niet als Sway-Yum yum gimme some-want onder een andere naam
The Blue Boy-Remember me
The Creeps-Ooh I like it
Imani Coppola-Legend of a cowgirl
A+-Enjoy yourself
las Ketchup-The ketchup song

Show N Prove - Zimma Frame

Heel apart dance plaatje dat ineens de Top 40 binnen kwam in 2013. Verder nooit meer wat van gehoord terwijl dit best wel interessant klonk

Dan ook maar:
Skipper Wise-Standing outside in the rain. Nog steeds een geweldig nummer

Ik tikte afgelopen weekend het singletje Heartache avenue van The Maisonettes op de kop. Dat vond ik destijds, begin jaren tachtig, altijd een weergaloos nummer. Alles klopt eraan: het liedje zelf, de koortjes, de toetsenvegen... Maar ik heb nooit meer iets van die band gehoord en ben zelfs nooit geinteresseerd geraakt in een album van ze.

O ja, gelijktijdig met die single pakte ik er nog een mee in dezelfde categorie: Fiction Factory - Feels like heaven.

tnf
pureshores schreef:
(quote)

The Blue Boy-Remember me

Die gaat bij mij altijd in één adem met White Town - Your woman. Ze waren precies in dezelfde periode op de radio, zitten ook een beetje in dezelfde hoek.

Ook iemand waarvan nooit meer iets vernomen is, die White Town.

Beiden zijn het grote persoonlijke klassiekers, die van White Town weliswaar het meeste van de twee.

tnf schreef:
(quote)

Die gaat bij mij altijd in één adem met White Town - Your woman. Ze waren precies in dezelfde periode op de radio, zitten ook een beetje in dezelfde hoek.

Ook iemand waarvan nooit meer iets vernomen is, die White Town.

Beiden zijn het grote persoonlijke klassiekers, die van White Town weliswaar het meeste van de twee.

Volledig eens, ook hier twee favorieten

Heb hier 37 zelf samengestelde compilaties (15 nummers elk) met jaren '80 (pop)hits, en daar staan best veel nummers op die hier passen. Bijvoorbeeld:

The Outfield - Your Love
Cutting Crew - I Just Died in Your Arms Tonight
Sniff 'n' the Tears - Driver's Seat (uit 1978, maar pas in 1980 een hit in NL)
Rockwell - Somebody's Watching Me
King - Love and Pride
Fiction Factory - Feels Like Heaven
F.R. David - Words
Robin Beck - First Time
Korgis - Everybody's Gotta Learn Sometime
Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
Kajagoogoo - Too Shy
Won Ton Ton - I Lie and I Cheat
M - Pop Musik
Martika - Toy Soldiers
Michael Sembello - Maniac
T' Pau - China In Your Hand
Air Supply - All Out of Love
Jennifer Rush - The Power of Love
Paul Owen - My Favorite Waste of Time
Red Box - For America
Taylor Dayne - Tell It To My Heart
Wax - Bridge to Your Heart
Fairground Attraction - Perfect
Murray Head - One Night in Bangkok
Climie Fischer - Rise to the Occasion
Joyce Sims - Come Into My Life
PH D - I Won't Let You Down
Thompson Twins - Hold Me Now
Sam Brown - Stop
Drum Theater - Eldorado
Corey Heart - Sunglasses At Night
Harold Faltermeyer - Axel F
Swing Out Sister - Breakout
John Parr - St. Elmo's Fire (Man in Motion)
Paul Hardcastle - 19
Living In A Box - Living In A Box
Berlin - Take My Breath Away
John Waite - Missing You
Wang Chung - Dance Hall Days
Phyllis Nelson - Move Closer
Limahl - Never Ending Story
The Dream Academy - Life in a Northern Town
Altered Images - Don't talk to me about love

Mocht ik toch nog een andere hit van een van bovenstaande artiesten gemist hebben verneem ik dat graag

Er staan toch wel een paar meer hit wonders bij, Living in a box, Berlin, Swing Out Sister, Paul Hardcastle, Murray Head, Wax,
Taylor Dane, Climie Fischer, Kajagoogoo, Tanita Tikaram, Korgis, Wang Chung, Thompson Twins hadden allen wel meer top 40 hits dan 1.
En dan nog een paar met zeker een tipparadenotering.

gaucho schreef:
Ik tikte afgelopen weekend het singletje Heartache avenue van The Maisonettes op de kop. Dat vond ik destijds, begin jaren tachtig, altijd een weergaloos nummer. Alles klopt eraan: het liedje zelf, de koortjes, de toetsenvegen... Maar ik heb nooit meer iets van die band gehoord en ben zelfs nooit geinteresseerd geraakt in een album van ze.

Wat later kwamen ze met This affair, een tipnotering dacht ik, en voor mij veel mooier, geschikt voor mijn top 200 Aller Tijden (en ook Steunplaat geweest, als ik mij niet vergis)

StopMakingSenseo schreef:
Er staan toch wel een paar meer hit wonders bij, Living in a box, Berlin, Swing Out Sister, Paul Hardcastle, Murray Head, Wax,
Taylor Dane, Climie Fischer, Kajagoogoo, Tanita Tikaram, Korgis, Wang Chung, Thompson Twins hadden allen wel meer top 40 hits dan 1.
En dan nog een paar met zeker een tipparadenotering.

Tja, afgaande op de titel van het topic gaat het om artiesten waar ik zelf maar 1 nummer van ken. Het is dus absoluut mogelijk dat sommige artiesten uit m'n lijstje nog (een) andere hit(s) hadden, maar ik ken ze niet. Lijstje van dazzler doet bij mij qua titels in elk geval geen belletje branden, maar wellicht is er iets tussen wat me wel bekend in de oren gaat klinken.

GrafGantz schreef:
Heb hier 37 zelf samengestelde compilaties (15 nummers elk) met jaren '80 (pop)hits, en daar staan best veel nummers op die hier passen. Bijvoorbeeld:

John Waite - Missing You

Mocht ik toch nog een andere hit van een van bovenstaande artiesten gemist hebben verneem ik dat graag

Als je niet verder dan de jaren tachtig kijkt, gaat dat in een aantal gevallen wel op, hoewel ook anderen al opmerkten dat sommigen ook een tweede, derde of vierde hitje hadden, of anders nog wel een aardige tipparadenotering. Maar sommige artiesten in dat rijtje waren ook in de jaren zeventig al actief, én succesvol, maar dan vaak onder andere namen.

Van Ph.D.-zanger Jim Diamond kun je bijv. als jaren tachtig-liefhebber onmogelijk diens solo-hit I should have known better gemist hebben. John Waite had in de jaren zeventig hits als zanger van The Baby's (Isn't it time, Piece of the action, Everytime I think of you), Wax bestaat uit ex-10cc-lid Graham Gouldman en Andrew Gold, die eveneens hits hadden in groepsverband en/of op persoonlijke titel. Lijken me toch geen artiesten waarvan de gemiddelde radio-luisteraar maar één nummer kent.

ranboy schreef:
Wat later kwamen ze met This affair, een tipnotering dacht ik, en voor mij veel mooier, geschikt voor mijn top 200 Aller Tijden (en ook Steunplaat geweest, als ik mij niet vergis)

Het blijkt idd een tipparade-notering te zijn geweest, maar dat nummer ken ik dus niet. Waarmee ik je indirect gelijk geef met je bovenstaande bewering dat andere hit- of tipnoteringen een mens best ontgaan kunnen zijn ).
Zojuist even ge-Youtubed. Klinkt inderdaad niet verkeerd, al is-ie niet zo belachelijk catchy als die hit van ze. Maar die pak ik een volgende keer ook mee als ik hem eens op single tegenkom.

gaucho schreef:
(quote)

Van Ph.D.-zanger Jim Diamond kun je bijv. als jaren tachtig-liefhebber onmogelijk diens solo-hit I should have known better gemist hebben. John Waite had in de jaren zeventig hits als zanger van The Baby's (Isn't it time, Piece of the action, Everytime I think of you), Wax bestaat uit ex-10cc-lid Graham Gouldman en Andrew Gold, die eveneens hits hadden in groepsverband en/of op persoonlijke titel. Lijken me toch geen artiesten waarvan de gemiddelde radio-luisteraar maar één nummer kent.

Ik ben niet van gisteren en ben uiteraard met al deze weetjes bekend. Die van Jim Diamond staat ook op een van die compilaties.

Daar ging ik eigenlijk ook wel van uit; je loopt al wat langer mee, ook op deze site. Maar dat maakt die artiesten dan toch juist níet tot eendagsvliegen, of artiesten waarvan je maar één nummer kent?

GrafGantz schreef:

The Outfield - Your Love
Cutting Crew - I Just Died in Your Arms Tonight
Sniff 'n' the Tears - Driver's Seat (uit 1978, maar pas in 1980 een hit in NL)
Rockwell - Somebody's Watching Me
King - Love and Pride
Fiction Factory - Feels Like Heaven
F.R. David - Words
Robin Beck - First Time
Korgis - Everybody's Gotta Learn Sometime
Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety
Kajagoogoo - Too Shy
Won Ton Ton - I Lie and I Cheat
M - Pop Musik
Martika - Toy Soldiers
T' Pau - China In Your Hand
Air Supply - All Out of Love
Jennifer Rush - The Power of Love
Paul Owen - My Favorite Waste of Time
Red Box - For America
Taylor Dayne - Tell It To My Heart
Fairground Attraction - Perfect
Climie Fischer - Rise to the Occasion
Joyce Sims - Come Into My Life
Thompson Twins - Hold Me Now
Sam Brown - Stop
Drum Theater - Eldorado
Corey Heart - Sunglasses At Night
Harold Faltermeyer - Axel F
Swing Out Sister - Breakout
John Parr - St. Elmo's Fire (Man in Motion)
Paul Hardcastle - 19
Living In A Box - Living In A Box
Berlin - Take My Breath Away
John Waite - Missing You
Wang Chung - Dance Hall Days
Phyllis Nelson - Move Closer
Limahl - Never Ending Story
The Dream Academy - Life in a Northern Town
Altered Images - Don't talk to me about love

Er is al het een en ander genoemd, maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je het tweede hitje van M (Moonlight and Muzak) niet kent. Deze lijken me echter nog wel vrij bekend:
Swing Out Sister - Am I the Same Girl
Wang Chung - Everybody Have Fun Tonight
Climie Fisher - Love Changes Everything

Verder speelde Murray Head nog de rol van Judas op het oorspronkelijke Jesus Christ Superstar-album uit 1970. Hij heeft toen een hit gescoord met Superstar.

Right Between the Eyes was toch ook een hit voor Wax?

Oh ja, die van Climie Fischer ken ik wel, al had ik geen idee dat dat nummer van haar is. De rest zegt me niets, maar dan ga ik alleen op de titels af. Zal als ik tijd heb wel eens wat luisteren, ben benieuwd.

GrafGantz schreef:
Oh ja, die van Climie Fischer ken ik wel, al had ik geen idee dat dat nummer van haar is. De rest zegt me niets, maar dan ga ik alleen op de titels af. Zal als ik tijd heb wel eens wat luisteren, ben benieuwd.

Climie Fisher is geen dame, maar een duo bestaande uit twee heren. Ook de zang is van een man, Simon Climie (die overigens I knew you were waiting heeft medegeschreven, de nummer 1 hit van George Michael en Aretha Franklin).

The Motels - Suddenly Last Summer
Kon Kan - I Beg Your Pardon
Mano Negra - King Kong Five
Hazel O' Connor - Will You

Bij het lijstje van Graf staat T'Pau en die hadden in NL nog 2 hits namelijk Heart & Soul (fantastisch nummer overigens) en Valentine.

Martika had nog 2 andere hits (het weergaloze Love thy will be done en het door Prince geschreven Martika's kitchen) en Kajagoogoo met Big Apple

Martika - Love...Thy Will Be Done - YouTube

Prove your Love van Taylor Dane kan toch ook een belletje doen rinkelen, grote hit geweest

ranboy schreef:
(quote)

Climie Fisher is geen dame, maar een duo bestaande uit twee heren. Ook de zang is van een man, Simon Climie (die overigens I knew you were waiting heeft medegeschreven, de nummer 1 hit van George Michael en Aretha Franklin).

Ha, eindelijk iets wat ik nog niet wist!

Hier nog een mooie die hier perfect past

Ellis Beggs and Howard - Big Bubbles, No Troubles - YouTube

Beggs is Nick Beggs een van de beste bassisten uit de popmuziek (oa Kajagoogoo) en tegenwoordig de bassist van Steven Wilson

Arrie schreef:
Deze lijken me echter nog wel vrij bekend:
Swing Out Sister - Am I the Same Girl.

Opvallend dat je Surrender niet noemt, dat was een veel grotere hit, dikke Top 10 hit zelfs.
In totaal 4 hits voor SoS

vigil schreef:
(quote)

Opvallend dat je Surrender niet noemt, dat was een veel grotere hit, dikke Top 10 hit zelfs.
In totaal 4 hits voor SoS

Oh, die zou ik moeten horen, titel zegt me niet meteen iets.

Edit: oh ja, die ken ik zeker. Ik zie trouwens in mijn hitdossier dat Breakout merkwaardig genoeg met afstand hun kleinste hit is, kwam maar tot 30.

Break Out en Surrender mogen dan grotere hits geweest zijn (of niet, lees ik in de vorige post), maar Am I the Same Girl en vooral You on my mind worden tegenwoordig nog vaker op de radio gedraaid.

Omdat ik hem vandaag hoorde:
September-Cry for you

pureshores schreef:
Omdat ik hem vandaag hoorde:
September-Cry for you

Die had nog een tweede hitje met Can't Get Over!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:00 uur

geplaatst: vandaag om 07:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.