Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2006, 09:35 uur
4 Non Blondes. What's Up vond ik een geweldig nummer van hen, maar daarna hoorde je niks meer van ze...
0
geplaatst: 4 augustus 2006, 00:55 uur
Ik was vandaag op mijn pc'tje op zoek naar iets totaal anders, ook een one hit wonder, of eigenlijk een no hit wonder (ik weet niet of iemand het kent) Kansloos van MC Jan-Diederik & DJ Maurits (geinig nummer), tot ik in die zoektocht Givin' Up van Hairy Diamond tegen kwam. Dat kwam (voor mij) uit het niets, geen idee wie of wat Hairy Diamond is en daarna nooit meer iets van gehoord. Het nummer vind ik nog steeds werelds, heeft een girlgroup van de jaren '60-sound (heb ik een grote zwak voor), het doet bijvoorbeeld aan de Supremes denken, maar dan net anders. Toch merkwaardig dat je er dan helemaal niets van weet. 

0
geplaatst: 4 augustus 2006, 20:45 uur
The Feeling, daar heb ik nog maar één keer iets van gehoord.
En dat mag zo blijven
En dat mag zo blijven

0
geplaatst: 6 augustus 2006, 17:37 uur
Het moet rond '94 geweest zijn dat ik MTV aanzette en dat er een nummer bezig was dat op bizarre wijze grillig en duister klonk. In de videoclip werd een jongen gevolgd die in een 1 of ander verlaten industriestadje liep. Ik zat met gespitste oren en op het puntje van m'n stoel dit nummer te bewonderen. Diep onder de indruk dat ik was werd ik erg nieuwsgierig naar de naam van de band. Ik wachten tot in het balkje de naam verscheen.......Blijkt het 'gewoon' The Cult te zijn ! Triest genoeg was ik dat moment niet scherp genoeg; de naam van de song was ik kwijt. Heb het nummer nooit meer gezien of gehoord. Heb diverse albums van The Cult geluisterd, maar nee, nooit meer tegengekomen. Heeft iemand enig idee welk nummer dit geweest kan zijn?
0
geplaatst: 6 augustus 2006, 17:43 uur
Saldek schreef:
Heb diverse albums van The Cult geluisterd, maar nee, nooit meer tegengekomen. Heeft iemand enig idee welk nummer dit geweest kan zijn?
Heb diverse albums van The Cult geluisterd, maar nee, nooit meer tegengekomen. Heeft iemand enig idee welk nummer dit geweest kan zijn?
The Witch?
0
geplaatst: 6 augustus 2006, 23:00 uur
Wie weet. Maar 't lijkt me niet. Althans, als het nummer idd 'The witch' zou heten, is alleen de videoclip mij een beetje onduidelijk. Desniettemin houd ik dit nummer zeker in de gaten.
0
geplaatst: 7 augustus 2006, 00:42 uur
Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
Renée - High Time He Went
Pale Fountains - Thank You
Ottawan - Hands Up
Racey - Lay Your Love On Me
F.R. David - Words
BAP - Kristalnaach
Renée - High Time He Went
Pale Fountains - Thank You
Ottawan - Hands Up
Racey - Lay Your Love On Me
F.R. David - Words
BAP - Kristalnaach
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 01:45 uur
0
geplaatst: 3 september 2006, 19:26 uur
Dead or alive- spin me round, ook nooit meer iets van gehoord, geinig nummer overigens.
Ik zit net te luisteren naar Duncon Browne- wild places, ook maar een topnummer meen ik.
Ik zit net te luisteren naar Duncon Browne- wild places, ook maar een topnummer meen ik.
0
geplaatst: 3 september 2006, 22:08 uur
DynamoD; als je dit leest, ik heb vandaag na zeker 15 jaar zoeken, Blanket of secrecy gevonden met het nummer say you will.
Het is nog steeds zo fantastisch.
Ik ben er echt ondersteboven van.
Zou iedereen eens moeten luisteren...
0
geplaatst: 4 september 2006, 20:41 uur
Ik heb m op single. De naam was me ook meteen in je top 10 al opgevallen. Nooit, nooit heb ik er al die jaren iemand over gehoord. Het was ook geen grote hit. Ik heb t even nagekeken maar hij heeft de top 40 niet gehaald.
0
geplaatst: 4 september 2006, 20:43 uur
Gretha schreef:
DynamoD; als je dit leest, ik heb vandaag na zeker 15 jaar zoeken, Blanket of secrecy gevonden met het nummer say you will.
Toen dit album begin jaren tachtig uitkwam was het vaste prik op feestjes. Gewedig inderdaad

0
geplaatst: 4 september 2006, 21:58 uur
lebowski schreef:
Toen dit album begin jaren tachtig uitkwam was het vaste prik op feestjes. Gewedig inderdaad
Brengt leuke herinneringen boven.Het nummer zit gelijk weer in m,n kop volgens mij heb ik hem nog liggen ook.Maar waar? (quote)

0
geplaatst: 6 september 2006, 20:47 uur
Het verbaasd mij, dat zoveel mensen dat nummer nog kennen.
In mijn omgeving kende niemand het, ( nu wel),ik luister hem nu elke dag even, het liefst snoeihard.
In mijn omgeving kende niemand het, ( nu wel),ik luister hem nu elke dag even, het liefst snoeihard.
0
geplaatst: 6 september 2006, 20:55 uur
Guesch Patti- Etiënne, leuk nummer, van haar ook weinig meer vernomen.
0
geplaatst: 4 oktober 2006, 12:22 uur
zowat alle idols-kandidaten (niet dat het erg is dat we er niets meer van horen)
0
geplaatst: 11 januari 2007, 13:42 uur
Lukas schreef:
Lene Marlin - Sitting Down Here
Eagle-Eye Cherry - Save Tonight
Manau - La Tribu de Dana
Tina Arena (& Marc Anthony) - I Want to Spend My Lifetime
Meja - All 'bout the Money (mocht nog wel met Ricky Martin meedoen)
Spooks - Things I've Seen
Meest tenenkrommende liedje ooit, kwam laatst ineens voorbij in de supermarkt:
Marc - One to Make Her Happy
Lene Marlin - Sitting Down Here
Eagle-Eye Cherry - Save Tonight
Manau - La Tribu de Dana
Tina Arena (& Marc Anthony) - I Want to Spend My Lifetime
Meja - All 'bout the Money (mocht nog wel met Ricky Martin meedoen)
Spooks - Things I've Seen
Meest tenenkrommende liedje ooit, kwam laatst ineens voorbij in de supermarkt:
Marc - One to Make Her Happy
Die laatste heb ik op singeltje, in mn auto.
Half jaar geleden nog gedraaid ofzo, en pas geleden ook (toevallig) in de supermarkt gehoord.
Maar een paar jaar geleden (ca. 1999 / 2000) was er ook een zangeres die van die 'oosterse' muziek maakte. Ook maar 1 hitje ofzo. Maar in t nummer van the PCD (Buttons) komt ook zo'n sampletje voor...
Iemand enig idee wie ik bedoel???
0
geplaatst: 19 januari 2008, 16:38 uur
Deels een copy paste uit een post van me in het andere topic en niet allemaal hits als in top 40 in Nederland (wel veel radiohitjes en MTV-clips) en verschillende bands maakten meerdere albums, maar eigenlijk werden alleen deze liedjes behoorlijk gedraaid:
Sex and Candy - Marcy Playground
In the Meantime - Spacehog
Can You Dig It? - The Mock Turtles
Far Behind - Candlebox
No Myth - Michael Penn
I Touch Myself - The Divinyls
I'm Free - The Soup Dragons
Slam - Onyx
Dancing in the Moonlight - Toploader
Standing Outside a Broken Phone Booth With Money in My Hand - Primitive Radio Gods
Me & My Baretta - Angel Corpus Christi
Mother Mother - Tracy Bonham
Good - Better than Ezra
Bentley's Gonna Sort You Out - Bentley Rythm Ace
Brimful of Asha - Cornershop
What Do I have To Do? - Stabbing Westward
The Way - Fastball
Place Your Hands - Reef
Wie vult nog een beetje aan in deze categorie?
Sex and Candy - Marcy Playground
In the Meantime - Spacehog
Can You Dig It? - The Mock Turtles
Far Behind - Candlebox
No Myth - Michael Penn
I Touch Myself - The Divinyls
I'm Free - The Soup Dragons
Slam - Onyx
Dancing in the Moonlight - Toploader
Standing Outside a Broken Phone Booth With Money in My Hand - Primitive Radio Gods
Me & My Baretta - Angel Corpus Christi
Mother Mother - Tracy Bonham
Good - Better than Ezra
Bentley's Gonna Sort You Out - Bentley Rythm Ace
Brimful of Asha - Cornershop
What Do I have To Do? - Stabbing Westward
The Way - Fastball
Place Your Hands - Reef
Wie vult nog een beetje aan in deze categorie?
0
geplaatst: 19 januari 2008, 19:31 uur
laatst de top 25 eendagsvliegen op TMF gezien?? daar kwamen er een aantal in voor (25 

0
geplaatst: 9 mei 2011, 21:06 uur
0
geplaatst: 9 mei 2011, 21:31 uur
Wel duidelijk een Amerikaanse lijst. Soft Cell, Big Country en A-Ha zijn hier bijvoorbeeld geen one-hit wonders...
0
geplaatst: 9 mei 2011, 21:45 uur
Wellicht geen one-hit wonders, maar wel artiesten waar ik maar één nummer van ken:
REO Speedwagon
Sniff n' the Tears
Focus
Klein Orkest
Mêlée
Extreme
REO Speedwagon
Sniff n' the Tears
Focus
Klein Orkest
Mêlée
Extreme
0
geplaatst: 9 mei 2011, 22:46 uur
@ Arrie: Vandaar een "tussendoortje"; ook toch altijd verrassend die verschillen in de Amerikaanse hitlijsten, terwijl we hier toch ook een berg amerikaanse muziek in onze hitlijsten hebben.
* denotes required fields.