MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziekquizsites

zoeken in:
Sinds kort is het spelletje SongPop heel erg populair, en raadt half Nederland zo snel mogelijk liedjes. Erg leuk natuurlijk, maar er zijn nog meer leuke muziekraadspelletjes op het internet te spelen. Twee sites waar ik al langere tijd vrij regelmatig op te vinden ben:

Massive Music Quiz: Je kan uit allerlei categorieën/genres kiezen, en dan krijg je fragmenten van een halve minuut te horen. Aan de hand daarvan moet je de titel en artiest raden, waarbij je voor beiden een punt krijgt, en nog een bonus als je tot een van de drie snelsten hoort. Zo speel je rondes, bestaande uit vijftien fragmenten.

In hits is het niet al te moeilijk, en daar spelen dan ook de meeste mensen in. Andere genres zijn echter behoorlijk uitdagend tot zelfs behoorlijk moeilijk. Zo is indie rock echt niet te doen. Maar andere rooms zijn dan weer op een leuke manier uitdagend, helaas zijn daar vaak nauwelijks mensen in te vinden, en speel je dan vrijwel in je eentje. Ook daarom hier wat reclame.

Ik vind het leuker dan SongPop, want veel afwisselender, veel uitdagender, je krijg geen keuzes om uit te gokken dus geluk speelt geen rol. De moeite waard!

Sporcle: Eigenlijk een algemene quiz-site. De hele site staat vol met quizjes over elk denkbaar onderwerp. Je kan het zo gek niet verzinnen of er staat een quiz over op Sporcle. Er is ook een muziekcategorie, en daar zijn toch wel een hoop leuke dingen in te vinden. Ik ben eigenlijk wel dagelijks op deze site te vinden, maar ik hou dan ook ontzettend van quizjes. Hier speel je niet tegen anderen. Dit is een individueel spelletje. Maar voor de liefhebbers van quizzen ook de moeite waard.

Misschien dat er wat mensen hier erg blij worden van zulke sites. Ik wel, en misschien weten jullie wel nog meer van dergelijk sites.

Ik heb net even een rondje Massive Music Quiz zitten spelen en wat is dat leuk zeg! Binnenkort maar eens een account aanmaken, dan zul je me daar zeker vaker gaan zien

Massive Music Quiz is zeker een aanrader. Heb het een tijd geleden ook gespeeld en is erg leuk. Jammer dat het wel erg dood is. Er is maar één actieve categorie ("Hits") en voor de rest was er weinig te beleven. Dat was mijn ervaring toen.

Ja, dat is nog steeds zo, erg jammer. Het is gewoon te onbekend, en dat is jammer, want het heeft wel de potentie. Maar dat is juist een goede reden om wat reclame te maken.

Lukk0
Dat klopt inderdaad wel Chevy. Al die andere categorieën zijn ook bijna niet te doen, bij indie (toch wel mijn genre) en house moet ik heel ernstig mijn best doen om geen negatieve score te halen. Wel een erg leuk spel, misschien ook met mede-Mume'ers, en natuurlijk ontzettend verslavend (à la: deze ken ik, maar welk nummer is dit nou *&*$&^$%^ ).

Leuk, ik ga eens een quiz proberen. Ik denk dat ik veel weet over muziek maar dat zullen we wel zien...

De metalquiz ging goed, nu algemeen...

Lastige quiz

Ik ben benieuwd: wie speelt er nu onder de naam MuMe?

2MY
Arrie schreef:

Massive Music Quiz:

officieel verslaafd sinds vanmiddag

Op deze site staan onder de categorie muziek ook een boel leuke kwisjes, soms met muziekfragmenten. De kwisjes gemaakt door dikke nijn zijn gemaakt door ondergetekende.

Per Seconde Wijzer Quiz - surf.to

Leuke site, bedankt Arrie!

Wie is MuMe?

Ik heb het te veel gespeeld, zo te zien was ik de beste speler van gisteren.

Zojuist een derde plaats behaald in een potje met onder andere thelion en Beathoven. De ronde daarvoor ging ik voor geen meter, maar daar wil ik het niet over hebben.

Ik heb net een account aangemaakt. Hoe heet je op Massive Music Quiz, stoepkrijt?

Ik heb je al gevonden. Even toevoegen als vriend.

Ik heet stoepkrijt. Lekker herkenbaar

Edit: Hoe moet ik nu weer weten hoe je Don't Cha precies schrijft? Stomme quiz...

Ik ben ook net bezig in het groepje hits. Met de naam schrans.

dumb_helicopter schreef:
Ik ben ook net bezig in het groepje hits. Met de naam schrans.
Dat was een spannend potje tussen ons tweeën! Jammer dat we op het einde die eerste plaats moesten laten gaan.

fucking verslavend

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat was een spannend potje tussen ons tweeën! Jammer dat we op het einde die eerste plaats moesten laten gaan.

In de laatste 4 waren er een aantal die ik niet kon thuisbrengen jammer genoeg. Jammer genoeg net naast het podium geëindigd.

Geinig kwisje, zeer verslavend. Zit er onder de naam Robbie de Bobbie

Ik heb ook nog een quiz in de categorie hits gespeeld. Ging nog opvallend goed, ik was vijfde van de 25!

Robbie de Bobbie, die kwam ik dus tegen in dat potje. Dan weet ik gelijk wie dat is.

Inderdaad een verslavend spelletje..
9e van de 31. Ricky Martin en Avril Lavigne hebben me genekt.

Oef! 14 rondes aan kop, dan geveld door Nicki Minaj en No Doubt (Hey baby),beide nog nooit van gehoord

Zephyr
Allemensen, ik geloof dat ik er een verslaving bij heb ....

Bedankt Arrie, en mijn bezoeken op MuMe gaat vanaf nu vet minderen ...........

Arrie schreef:
Ik ben benieuwd: wie speelt er nu onder de naam MuMe?

Ikke nie ........... , maar wie wel ?

Massive music quiz is inderdaad leuk, net zesde geworden. Het is tot nu toe mijn beste klassering.

Bij het vorige potje was ik derde!

Net een erg goed potje gespeeld, 14 van de 15 goed! Een derde plaats!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.