MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziekquizsites

zoeken in:
Ik had bij Akon de titel in een iets andere volgorde, die pakte hij helaas niet

Ik baal dat ik niet zo snel kan typen; zou zeker een aantal punten schelen.

Toch leuk als je als songtitel Surprise gokt en een goedkeuring krijgt op het nummer Sunrise

Als ik een songtitel niet weet ga ik gewoon luisteren wat ze zingen en dat typ ik. Dat is meestal goed.

Heel veel R & B weet ik niet, hetzelfde geldt voor disco.

Don Cappuccino schreef:
Als ik een songtitel niet weet ga ik gewoon luisteren wat ze zingen en dat typ ik. Dat is meestal goed.

Klopt ja!

Dat deed ik dus ook en ik dacht Surprise te horen, maar dat bleek dus Sunrise te zijn, ze hebben me gematst

Net ook meegedaan met hits (was NYCL, voor het geval iemand dat opviel). De eerste keer dat ik het probeerde was ik 13e maar de tweede keer werd ik 3e
Leuk spel, veel leuker dan Songpop inderdaad.

Het valt me ook op dat er veel live-versies bij zijn. Zo kwam Nothing else matters van Metallica live voorbij en ik herkende het niet eens (moest wel denken aan Het kleine cafe aan de haven, waar het inderdaad veel op lijkt). (het was overigens niet de live-hit-versie van S&M)

Ik vermoed dat dit met copyright te maken heeft?

Gloeilamp schreef:
Dat deed ik dus ook en ik dacht Surprise te horen, maar dat bleek dus Sunrise te zijn, ze hebben me gematst

Had juist hetzelfde voor daarnet

ranboy schreef:
Het valt me ook op dat er veel live-versies bij zijn. Zo kwam Nothing else matters van Metallica live voorbij en ik herkende het niet eens (moest wel denken aan Het kleine cafe aan de haven, waar het inderdaad veel op lijkt). (het was overigens niet de live-hit-versie van S&M)

Ik vermoed dat dit met copyright te maken heeft?

Ook een rare dance versie van 'Can't Fight the Moonlight' daarnet.

Er komen inderdaad af en toe rare versies van nummers langs. De geluidskwaliteit is sowieso bagger.

Tweede keer gewonnen! Helaas geen bekenden gezien...

Net ook een keertje gewonnen, had 79 punten. Had wel mazzel met de songselectie, bijna alles herkende ik meteen.

Ik heb ineens de mogelijkheid om te chatten tijdens de quiz. Zijn er meer mensen die dat kunnen?

als je die massive music quiz bedoelt ... nee

Bizar. Ik kreeg wel een vaag mailtje met de mededeling dat ik een Gold-account had gewonnen, maar daar kon ik geen wijs uit. Daar zal het wel mee te maken hebben dan.

Ik heb ook een Gold-account gewonnen.

Eindelijk ben ik eens de eerste bij hits 14 van de 15 wist ik bijna direct. De enige die ik niet wist was Ciara. Who the fuck is Ciara?

Anyway, ik drink er eentje op.

Heeft wel wat leuke hits gehad, o.a. met Justin. En Loose Control met Missy Elliott (gebaseerd op een nummer van Kraftwerk) is ook een classic.

Ik heb gisteren ook een keer hits gespeeld en gewonnen.

Net een rondje derde geworden, nu sta ik stijf onderaan op plek 24. Wat een klote nummers bij hits

Dankzij die tijdelijk gratis chat functie zie ik wel dat die Fransmansosen elkaar helpen bij de kwis Helaas alleen bij de nummers die ik al wist, en dat waren er niet veel omdat er bij de hits ineenkeer allemaal r&b en rap voorbijkwam. Dan ben je al snel door alle Ushers, Black eyed Peas, 50 cents, Eminems en Sean Pauls heen . Oftewel dan moet je typen of je leven ervan af hangt om niet in de min te komen (en vrouw kinderen en huisdieren naar buiten dirigeren om alle kwalijke bijgeluiden weg te werken omdat je anders Wish You Where Here niet kunt horen.....)

Wish You Were Here is inderdaad erg zacht. Die Fransen helpen elkaar inderdaad. Ja, zo kan ik het ook.

Waar ik wel inmiddels achter ben gekomen:
Kinderstemmetje dat klinkt als meisje: Justin Bieber (iig 1 punt)
Kinderstem(metjes) die een beetje soulvol klinken: Jackson5 danwel Michael in jongere jaren solo (meestal met het nummer "Ben")
Geen dank voor deze punten die jullie zomaar krijgen

Zeikstem, iemand die zingt alsof hij gemarteld wordt: Akon.

Zo, die krijgen jullie van mij.

Don Cappuccino schreef:
Zeikstem, iemand die zingt alsof hij gemarteld wordt: Akon.

Zo, die krijgen jullie van mij.

Had dat eerder gezegd, had me weer een punt gescheeld .

Mijn tip: als je een zangeres niet weet is het Avril Lavigne

ja, en als t ineens een beetje herrie is, is 't Green Day (al kennen jullie die mss wel...)

Sommige artiesten komen steeds weer terug.

Grappig. Eerste volle rondje meteen eerste geworden.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.