MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Huilnummers

zoeken in:
Het eerste wat me te binnen schiet is Wise Up van Aimee Mann (geen idee of ik de naam goed schrijf), maar die zal vast en zeker al vaker zijn genoemd. Ook On The Beach van Neil Young, die hier nu opstaat, kan nou niet bepaald vrolijk worden genoemd.

boomkat
Huilen is fijn

The Swell Season - In These Arms

en uh..

Alles van Antony and the Johnsons.

Push your head towards the air - Editors
River Rise - Mark Lanegan
Say Hello 2 Heaven - Temple of the Dog
Man of Golden Words - Mother Love Bone
Head Down - Soundgarden
Your Decision - Alice in Chains
Nothingman/Immortality - Pearl Jam
Wet Sand, Venice Queen - Red Hot Chili Peppers
Lothlorien - LOTR soundtrack
Inflatable - Bush
Northern Star - Hole

Nian
New Dawn Fades van Joy Division

Dit topic had ik even nodig. Ik loop al twee dagen huilend rond en iedereen vraagt wat er aan de hand is, heel triest

Sigur Rós - Vaka
The Middle East - Blood
Laura Marling - Blackberry Stone
Heel veel van Jeff Buckley...

Coldplay - Warning Sign
Mumford & Sons - I Gave You All
Vooral de refreintjes van deze twee heb ik gisteravond keihard meegeblerd haha. Helpt wel overigens.

Sommige muziek vind ik mooi, maar andere muziek kan je echt raken, ik heb nu Pink Moon van Nick Drake opstaan en van dat hele album krijg ik een brok in mijn keel. En bij het einde van Eskimo (Damien Rice) kreeg ik bijna natte oogjes, maar wel extreem veel kippevel. En bij Guaranteed van Into The Wild krijg ik ook kippevel, mijn vader vind dat album ook heel mooi.

Ik heb Damien Rice live op lowlands gezien. Ik had volgens mij nog nooit een nummer gehoord van hem maar ik hield het bijna niet droog bij zijn optreden.

Buffalotid
The Eternal (Joy Division)
Vaka (Sigur Rós)
Old and Wise (Alan Parsons Project)
La solitudine (Laura Pausini)
Black (Pearl Jam)

Radiohead - How to Disappear Completely
Songs:Ohio - Didn't it Rain
U2 - Tomorrow
Cordouan - Love (hele album)

- Rise n Shine trilogie van Extreme
- Don't Fade Away van Dead Can Dance
- Letter to Elise van The Cure
- A Sort of Homecoming van U2
Niet per definitie een huilnummer, maar wanneer Bono helemaal
losgaat heb ik er moeite mee het droog te houden
- Tone Poem van Toyah
- Seeing out the Angel van de Simple Minds
- Once upon a time in the West van Ennio Morricone
(dé originele versie wel te verstaan)
- Terminal Frost van Pink Floyd
- Brave, gehele album van Marillion

Joy Division - Atmopshere, The Eternal, New Dawn Fades etc. etc.
Nine Inch Nails - Hurt
en nieuwste huilnummerontdekking: Perfume Genius - Lookout Lookout

Ongeloofelijk hoe liedjesteksten zo'n gelijkenissen kunnen tonen met je eigen leven... Nogmaals dank, Vedder en co.

Ik bekeek laatst nog eens op YouTube 'We Are the World' en ergens middenin het nummer betrapte ik me erzelf op dat ik gewoon aan het janken was. Geen idee waar dat opeens vandaan kwam, maar de boodschap van dat nummer leek op dat moment echt door te dringen.

Ook 'Gone Too Soon' van Michael Jackson luister ik nog met moeite. Komt altijd wel een gevoel bij naar boven.

Hurt van Johnny Cash, daar kon ik het echt niet bij droog houden. Een van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb.

Huilen om (studio)nummers gebeurd eigenlijk niet. Hooguit indirect, oftewel dat ik er een bepaalde herinnering aan heb.

Wel kan ik echt geëmotioneerd worden van opgerechte emotie.
Waarvan het beste voorbeeld dat mij te binnen schiet deze is:

Ook raakte ik ook geëmotioneerd toen ik een tijd terug We Are The World keek op YouTube. Niet verrassend dat dat was op het moment dat Michael inviel.

Sleep - Godspeed You Black Emperor!
Andvari - Sigur Ros
Let Down - Radiohead
Neighborhood #4 - Arcade Fire

Eergisteren kreeg ik het toch bijna te kwaad bij het horen van Queen's It's A Beautiful Day op Radio Veronica op het werk. Met de dood op je hielen zo'n tekst zingen, en dan aan het einde:

Sometimes I feel so sad, so sad, so bad
But no-one's gonna stop me now, no-one
It's hopeless - so hopeless to even try

Dat hakt er echt in.

Ik heb hier laatst nog flink op zitten janken:

Don Cappuccino schreef:
Hurt van Johnny Cash, daar kon ik het echt niet bij droog houden. Een van de mooiste nummers die ik ooit gehoord heb.

J4E, die van Nine Inch Nails is ook erg mooi maar ik vind die van Johnny Cash beter. Je hoort echt dat hij aan het randje van de dood zit.

Hmmmm, eens kijken....

Gary Moore - The loner.....heel knap met een instrumentaal nummer, titel dekt de lading.

En vaak is het film gecombineerd met een plaat dat me erg kan raken.....Who wants to live forever (muziek alleen al doet het hem) in Highlander en jawel hoor, daar ga ik, elke keer als ik de film zie.
De eind-scene van Once upon a time in the west en de muziek van Ennio Morricone....altijd weer.
The fountain en de geweldige muziek van Clint Mansell.
En zo zijn er wel meer.

neo schreef:
Ik heb na bijna een jaar het maar weer eens gewaagd om naar Adagio for Strings te luisteren van Samuel Barber. Man dat stuk doet iets met je!

Ook zo'n voorbeeld...........met de scene uit Platoon.....oeffff, komt binnen !!

Rond 7.40 kun je me wegdragen...

tip_of.yourstar
Smashing Pumpkins - For Martha
Joanna Newsom - Baby Birch
Tori Amos - Hey Jupiter, The Beekeeper
Joy Division - Decades
Get Well Soon - Dear Tempest-Tossed! Dear Weakened!
Pet Shop Boys - I Get Along
Sia - Breathe Me (vooral in combinatie met de finale van Six Feet Under)

Zoals ik hier al een aantal keer gelezen heb; Damien Rice heeft inderdaad een paar wondermooie nummers! Op dit moment luister ik vaak naar "9 Crimes" van hem en Lisa Hannigan.

Verder vind ik dat Regina Spektor altijd zo'n liedjes heeft die je in een trieste (maar toch ook positieve) sfeer brengen. Het is vooral haar stem die daarvoor zorgt denk ik.
Overlaatst hoorde ik "Hero" in een film, en dat paste op dat moment zo goed, dat het moeilijk was mij sterk te houden

Wat ik zoek in muziek is vooral authenticiteit en spontaniteit. Ik merk dat ik door de jaren heen steeds vaker de muziek opzoek waarbij ik een melancholisch gevoel krijg.

Ik huil niet zo snel bij muziek, maar de volgende tracks weten altijd wel een snaar te raken bij mij:

Bruce Springsteen - Atlantic City
Danny Vera - Bye Bye Eddie
Lucinda Williams - Greenville / Jackson
Madrugada - Shine
Tracy Chapman - Talkin' About a Revolution
The War on Drugs - Thinking of a Place / Lost in the Dream
Vaya Con Dios - What's a Woman

Mssr Renard
Heel veel nummers van/door Gregg Allman raken mij diep.

Bijvoorbeeld:

Allman Brothers - High Cost of Low Living
Allman solo - Ain't Wasting Time No More (live in Macon)
Allman solo - These Days (live in Macon)
Maar zoveel meer.

Maar ook

Moody Blues - New Horizons

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.