Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2013, 12:30 uur
Al die uitleg bij Mi Mi Mi...
Ik ben er eigenlijk heel kort over:
KUTPLAAT!
Ik ben er eigenlijk heel kort over:
KUTPLAAT!
0
geplaatst: 29 juli 2013, 16:02 uur
Luisteraar Ivo Nederpelt, die eerder dit jaar zijn vakantie doorbracht in Nieuw-Zeeland, tipte Timur Perlin van 3FM op het plaatje van Lorde, die het nummer is gaan draaien. Nederpelt heeft al vaker 3FM getipt op nieuwe muziek.
Zouden ze eens vaker moeten doen, tips van luisteraars draaien op prime time. Op die manier krijg je inderdaad nog wel eens een verrassend nummer in de hitlijsten.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 17:46 uur
Ik probeer weer langzaam aan te haken de komende tijd...
Week 16:
#9. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like
Een beetje een rip-off van Coldplay's Paradise, vind ik dit. Beetje nietszeggend nummer, maar een voordeel daarvan is dat het ook niet echt irriteert.
Cijfer: 2,5
#32. Michael Buble - It's a Beautiful Day
Huisvrouwenmuziek. Doet het vast goed bij het RTL4-publiek, maar van mij hoeft dit niet.
#34. Train - Mermaid
Flauwe, aalgladde pop lees ik hier en dat dekt precies de lading. Platgeproduceerde oppervlakkige meuk.
Cijfer: 1
#36. Showtek - Slow Down
Ook zo plat als een dubbeltje, maar het heeft tenminste nog pit een redelijke melodie, al is het mij wat te sentimenteel. Oh, en ik bespeur ook een lichte dubstep-invloed in de breakdown. Maar verder hoef ik dit niet meer te horen hoor, al ontkom ik er vast niet aan als ik weer eens de sportschool bezoek.
Cijfer: 4
#38. Eva Simons - Chemistry
Ik dacht dat Eva Simons een leuk soulzangeresje was met een opvallend kapsel, maar dit is weer van die ordinaire emotieloze stamppop. Jammer hoor. Gelijk blijft het niet erg hangen.
Cijfer: 3
Week 16:
#9. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like
Een beetje een rip-off van Coldplay's Paradise, vind ik dit. Beetje nietszeggend nummer, maar een voordeel daarvan is dat het ook niet echt irriteert.
#32. Michael Buble - It's a Beautiful Day
Huisvrouwenmuziek. Doet het vast goed bij het RTL4-publiek, maar van mij hoeft dit niet.
#34. Train - Mermaid
Flauwe, aalgladde pop lees ik hier en dat dekt precies de lading. Platgeproduceerde oppervlakkige meuk.
Cijfer: 1
#36. Showtek - Slow Down
Ook zo plat als een dubbeltje, maar het heeft tenminste nog pit een redelijke melodie, al is het mij wat te sentimenteel. Oh, en ik bespeur ook een lichte dubstep-invloed in de breakdown. Maar verder hoef ik dit niet meer te horen hoor, al ontkom ik er vast niet aan als ik weer eens de sportschool bezoek.
#38. Eva Simons - Chemistry
Ik dacht dat Eva Simons een leuk soulzangeresje was met een opvallend kapsel, maar dit is weer van die ordinaire emotieloze stamppop. Jammer hoor. Gelijk blijft het niet erg hangen.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 19:59 uur
Ik ben eens begonnen met het bijhouden van jullie waarderingen in een excelsheet. Dan kan ik aan het einde kijken welke hits goed scoorden bij de vaste deelnemers. In de eerste 5 weken scoren met 4 nummers boven de 6 gemiddeld bij de 8 vaste deelnemers. Opvallend is dat Thrift Shop daar niet bij zit. Ben benieuwd of LucM en Kaztor dat nog steeds een 4 waard vinden, is toch wel een geweldige leuke hit gebleken en ze hebben er zelfs de alternatieve festivals zoals Best Kept Secret mee gehaald. Verder valt op dat Kaztor een 2 geeft aan Icone Pop's I Love It, terwijl op een 6,5 na iedereen verder ruime voldoendes geeft. En Emile was erg streng voor Bowie en Timberlake.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 21:51 uur
Ik hikte erg tegen deze week aan, maar daar is 'ie dan:
Week 17:
#4. Various Artists - Koningslied
Over dit lied alleen al kun je wel een boek schrijven, zoveel discussie en ophef ontstond erover. De componist werd net nog niet met pek en veren het land uitgejaagd. Maar nu na een paar maanden valt dit me eigenlijk erg mee bij beluisterd. Toen het koninklijk paar het meezong had ik het idee dat dit voor hun een 'moetje' was, maar eigenlijk valt het nu wel mee. De tekst blijft flauwekul, maar een hele lage onvoldoende krijgt het van mij ook niet meer. Wat ook wel komt omdat het een vrij dynamisch nummer is.
#6. RTL Boulevard United - Koningin van Alle Mensen
Dit vind ik dan goedkoper: gewoon een oude hit gerecycled en dan niet bepaald met mijn favoriete artiesten. Ik ben wel benieuwd wie "hoeden, haren, kledinglijn" zingt, een verschrikkelijkere stem heb ik deze top40-jaargang nog niet gehoord.
Cijfer: 2
#16. PSY - Gentleman
Deze heb ik destijds al uit nieuwsgierigheid opgezocht, omdat ik Gangnam Style een erg leuke hit vond. Niet verrassend lijkt dit daar veel op, maar het mist een goede hook en de x-factor, waardoor het niet echt blijft hangen.
Cijfer: 4,5
#22. Nielson & Miss Montreal - Hoe
Flauwe muziek. Afgelopen zomer heb ik Nielson live aangehoord tijdens een gratis festival en daar werd ik sowieso niet gelukkig van. Leuke muziek voor kinderen tot een jaar of 10, maar daarna moet je toch echt je heil ergens anders zoeken. Dat oehoe-refrein is ook behoorlijk kinderachtig.
#39. Avril Lavigne - Here's to Never Growing Up
Klinkt een beetje als een mix tussen Pink, Chad Kroeger, etc. Van die zogenaamd stoere muziek. Voor vrouwen met 'pittige' kapsels die weer even jong willen zijn misschien leuk, maar doe mij maar de wat onbezonner hits uit Avril's beginperiode.
Week 17:
#4. Various Artists - Koningslied
Over dit lied alleen al kun je wel een boek schrijven, zoveel discussie en ophef ontstond erover. De componist werd net nog niet met pek en veren het land uitgejaagd. Maar nu na een paar maanden valt dit me eigenlijk erg mee bij beluisterd. Toen het koninklijk paar het meezong had ik het idee dat dit voor hun een 'moetje' was, maar eigenlijk valt het nu wel mee. De tekst blijft flauwekul, maar een hele lage onvoldoende krijgt het van mij ook niet meer. Wat ook wel komt omdat het een vrij dynamisch nummer is.
#6. RTL Boulevard United - Koningin van Alle Mensen
Dit vind ik dan goedkoper: gewoon een oude hit gerecycled en dan niet bepaald met mijn favoriete artiesten. Ik ben wel benieuwd wie "hoeden, haren, kledinglijn" zingt, een verschrikkelijkere stem heb ik deze top40-jaargang nog niet gehoord.
#16. PSY - Gentleman
Deze heb ik destijds al uit nieuwsgierigheid opgezocht, omdat ik Gangnam Style een erg leuke hit vond. Niet verrassend lijkt dit daar veel op, maar het mist een goede hook en de x-factor, waardoor het niet echt blijft hangen.
#22. Nielson & Miss Montreal - Hoe
Flauwe muziek. Afgelopen zomer heb ik Nielson live aangehoord tijdens een gratis festival en daar werd ik sowieso niet gelukkig van. Leuke muziek voor kinderen tot een jaar of 10, maar daarna moet je toch echt je heil ergens anders zoeken. Dat oehoe-refrein is ook behoorlijk kinderachtig.
#39. Avril Lavigne - Here's to Never Growing Up
Klinkt een beetje als een mix tussen Pink, Chad Kroeger, etc. Van die zogenaamd stoere muziek. Voor vrouwen met 'pittige' kapsels die weer even jong willen zijn misschien leuk, maar doe mij maar de wat onbezonner hits uit Avril's beginperiode.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 22:04 uur
Week 18.
#3. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
Het best gehypte nummer in de geschiedenis van de popmuziek, waarschijnlijk. Eerst was daar het stukje van 10 seconden dat in een eeuwigdurende loop te beluisteren viel, later werd dit steeds meer en uiteindelijk kwam er een albumversie en een 11 minutende durende remix. Inmiddels ben ik het nummer al wel beu gehoord, maar toch vind ik het nog wel een 8,5 waard. Puur omdat ik er zoveel plezier aan heb beleefd en het gewoon nooit meer uit mijn hoofd te branden zal zijn.
Cijfer: 8,5
#27. will.i.am feat. Justin Bieber - #thatPOWER
William doet tegenwoordig meer met dans dan met pop en dat is jammer, want hier vind ik ook niet veel aan. Over twee maanden is dit ook weer ingehaald door de volgende vergelijkbare non-hit. Overigens vind ik de hashtag-titel marketingtechnisch wel weer slim gevonden.
#3. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
Het best gehypte nummer in de geschiedenis van de popmuziek, waarschijnlijk. Eerst was daar het stukje van 10 seconden dat in een eeuwigdurende loop te beluisteren viel, later werd dit steeds meer en uiteindelijk kwam er een albumversie en een 11 minutende durende remix. Inmiddels ben ik het nummer al wel beu gehoord, maar toch vind ik het nog wel een 8,5 waard. Puur omdat ik er zoveel plezier aan heb beleefd en het gewoon nooit meer uit mijn hoofd te branden zal zijn.
Cijfer: 8,5
#27. will.i.am feat. Justin Bieber - #thatPOWER
William doet tegenwoordig meer met dans dan met pop en dat is jammer, want hier vind ik ook niet veel aan. Over twee maanden is dit ook weer ingehaald door de volgende vergelijkbare non-hit. Overigens vind ik de hashtag-titel marketingtechnisch wel weer slim gevonden.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 16:12 uur
Leuk dat je weer aanhaakt, herman. De laatste weken is het voor mijn gevoel hier wat aan de rustige kant. Je moet even door wat zure weken heen, maar daarna komen toch wel een paar aardige nummers voorbij. Vanaf week 20 vond ik het niveau wel omhoog gaan, al zitten er ook nog steeds genoeg afgrijselijke nummers tussen.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 16:16 uur
Ik volg de top 40 (en de mega top 50, is die niet interessanter voor veel mensen hier?) nog wel, ik doe alleen niet de moeite om elke week weer wat over de binnenkomers te schrijven.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 16:37 uur
Ik doelde ook meer op de vaste deelnemers. In het begin van het jaar had je voor mijn gevoel wel 2x zoveel mensen die hun cijfers gaven dan de afgelopen 2 maanden. Vorige week is bijvoorbeeld enkel door Luc en mij besproken. Vind het daarom leuk dat herman en twee weken geleden Gloeilamp, de moeite nemen om een inhaalslag te maken.
Bovendien zeg jij toch wel bijna elke week kort wat je wil zeggen over de nieuwe binnenkomers, waar ik me meestal ook nog eens goed in kan vinden.
Bovendien zeg jij toch wel bijna elke week kort wat je wil zeggen over de nieuwe binnenkomers, waar ik me meestal ook nog eens goed in kan vinden.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 16:53 uur
Klopt, Emile93, Catdog, etc. zijn wat stiller geworden. Kaztor loopt ook wat achter geloof ik. Het leek me leuk aan het einde van het jaar de gemiddelde cijfers per nummer op een rijtje te zetten, maar van het eerste kwartaal zijn alle nummers besproken door 8 mensen en die cijfers hebben dan ook meer waarde dan hits die zijn besproken door 2, 3 of 4 mensen. Sommige mensen hebben een wat afwijkender mening en die weegt dan wel erg sterk door ineens.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:03 uur
Ja ben erg benieuwd wat er uit die gegevens komt. Ik dacht van te voren dat er meer eenheid in dit topic zou zijn. Aangezien het niveau niet altijd even hoog ligt, dacht ik dat iedereen dan voor dezelfde krenten in de pap zou gaan. Dat valt echter reuze mee. Zo ben ik elke week weer benieuwd naar de mening van LucM, omdat zijn visie op wat een goed popliedje is in de basis aanzienlijk lijkt te verschillen van mijn eigen visie.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:13 uur
Wat dingen die opvallen in het eerste kwartaal:
David Bowie - Where Are We Now: iedereen geeft 8,5 of hoger, Emile een 5,5.
Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie: cijfers uiteenlopend van 2 (Emile) tot 9 (Kaztor, Catdog)
Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It: kaztor geeft 2, verder op 1 6,5 na iedereen 7 of hoger
Outlandish - Warrior // Worrier: iedereen een 8, behalve Ward (4,5) en ik (6)
Laura Jansen - Queen of Elba: een 8,5 van Kaztor, verder nog een 7. Verder alles 5,5 of lager.
Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep: een 5 van Luc, die de enige is die dit boven de 2 geeft
Major Lazer - Watch Out for This (Bumaye) krijgt drie 3en, maar van mij een 8,5
The Script - If You Could See Me Now: krijgt meerdere 1en, maar een 7 van Kaztor
De onvoldoendes van Kaztor, LucM en Emile93 van Thrift Shop blijven me ook verbazen.
Justin Timberlake feat. Jay-Z - Suit and Tie: cijfers uiteenlopend van 2 (Emile) tot 9 (Kaztor, Catdog)
Icona Pop feat. Charli XCX - I Love It: kaztor geeft 2, verder op 1 6,5 na iedereen 7 of hoger
Laura Jansen - Queen of Elba: een 8,5 van Kaztor, verder nog een 7. Verder alles 5,5 of lager.
Pulcino Pio - Het Kuikentje Piep: een 5 van Luc, die de enige is die dit boven de 2 geeft
The Script - If You Could See Me Now: krijgt meerdere 1en, maar een 7 van Kaztor
De onvoldoendes van Kaztor, LucM en Emile93 van Thrift Shop blijven me ook verbazen.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:14 uur
Ward schreef:
Laatste tijd ook niet echt meer volgens mij.
Hebben jullie trouwens de nieuwe Vengaboys gehoord? Vind hem niet eens zo onaardig, al is het allemaal niet bepaald origineel. Krijg er een beetje Bumaye-gevoel bij (die sirene hebben ze daar gewoon van gejat), en verder is het gewoon een update van Hot, Hot, Hot van Buster Poindexter. Denk dat ik hem wel snel zat zal zijn.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:18 uur
herman schreef:
Bowie zou ik ook zeker een 8,5 geven. Emile heeft gewoon geen smaak.

Verder vind ik Suit and Tie ook een 9 waard, fantastische plaat, veel beter ook dan Mirrors als je het mij vraagt.
En ik moet stiekem bekennen dat ik If You Could See Me Now dan wel niet heel goed vind maar ergens toch wel kan waarderen om zijn oprechtheid, en ondanks dat ik niks met The Script heb, toch wel op een voldoende uit zou komen.

0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:34 uur
En meteen nog wat meningen over recente binnenkomers:
Ik vraag me af of het veel saaier kan dan Paper Doll van John Mayer. Ik vind zijn muziek al ontzettend saai maar het lijkt wel alsof zijn muziek zich zelfs aan het ontwikkelen is en steeds suffer wordt.
Vlammen van Mr. Polska is natuurlijk ontzettend plat en stompzinnig, maar vind ik nog wel geinig. Het heeft zo'n ravepianootje, dat ik al zo vaak gehoord hebt, maar me toch nooit gaat vervelen. En met de vervormde zang, aanstekelijke refrein en lekkere beat erdoorheen vind ik dat toch wel een leuk nummer. Toch jammer van de 'coupletten'
Showtek & Noisecontrollers - Get Loose (Tiesto Remix): tsja, al die Showteknummers zijn volledig inwisselbaar. Slow Down was gewoon een kopie van Cannonball. Grappig genoeg hebben ze die twee bij 3FM eens door elkaar heen gemixt toen ze achter elkaar stonden in de Mega Top 50, en je hoorde echt niet dat het twee verschillende nummers waren.
Ik heb voor de aardigheid ook nog eens de originele versie en de Tiesto Remix achter elkaar gedraaid en het is me echt een raadsel wat Tiesto aan het nummer zou toevoegen. Die man is echt behoorlijk afgezakt.
Florida Georgia Line: vervelende zangstem, zeikerig refrein, en verder ook drie keer niks.
Nieuwe singles van Justin Timberlake zijn altijd fijn, al vind ik zowel Mirrors als Take Back the Night eigenlijk wel onder zijn normale singleniveau. Als je niet beter zou weten, zou je haast denken dat dit uit de jaren '70 is trouwens. Prima liedjes, maar het mist voor mij toch iets.
Leuk dat een artiest als Lorde de top 40 weet te halen omdat een 3FM-luisteraar het tipt en 3FM het daarom gaat draaien. Op een of andere manier staat het nummer me een beetje tegen, vind het wat te zeurderig, maar wel een verrassende hit (en dat vind ik altijd leuk). Tennis Court vind ik veel leuker trouwens, maar dat terzijde.
Gavin Degraw - Best I Ever Had: ik vond Gavin Degraw al niks maar nu klinkt ie ook nog eens als Train...
En tja, Dat Gepijpzeik is gewoon een flauw nummer zoals ze ook een keer in de zoveel tijd in de top 40 staan. Zo had je ook ooit een Nederlandstalige bewerking van Because I Got High en eentje van Fuck It (I Don't Want You Back) (maar die was best geinig). Zal snel in de vergetelheid raken.
Animals van Martin Garrix is een vrij standaard dancenummer, maar heeft nog wel een aardig gevonden break (of hoe je dat ook noemt).
En dat Mi Mi Mi is wel echt stompzinnigheid ten top. Wat horen mensen daarin?
Ik vraag me af of het veel saaier kan dan Paper Doll van John Mayer. Ik vind zijn muziek al ontzettend saai maar het lijkt wel alsof zijn muziek zich zelfs aan het ontwikkelen is en steeds suffer wordt.
Vlammen van Mr. Polska is natuurlijk ontzettend plat en stompzinnig, maar vind ik nog wel geinig. Het heeft zo'n ravepianootje, dat ik al zo vaak gehoord hebt, maar me toch nooit gaat vervelen. En met de vervormde zang, aanstekelijke refrein en lekkere beat erdoorheen vind ik dat toch wel een leuk nummer. Toch jammer van de 'coupletten'
Showtek & Noisecontrollers - Get Loose (Tiesto Remix): tsja, al die Showteknummers zijn volledig inwisselbaar. Slow Down was gewoon een kopie van Cannonball. Grappig genoeg hebben ze die twee bij 3FM eens door elkaar heen gemixt toen ze achter elkaar stonden in de Mega Top 50, en je hoorde echt niet dat het twee verschillende nummers waren.
Ik heb voor de aardigheid ook nog eens de originele versie en de Tiesto Remix achter elkaar gedraaid en het is me echt een raadsel wat Tiesto aan het nummer zou toevoegen. Die man is echt behoorlijk afgezakt.
Florida Georgia Line: vervelende zangstem, zeikerig refrein, en verder ook drie keer niks.
Nieuwe singles van Justin Timberlake zijn altijd fijn, al vind ik zowel Mirrors als Take Back the Night eigenlijk wel onder zijn normale singleniveau. Als je niet beter zou weten, zou je haast denken dat dit uit de jaren '70 is trouwens. Prima liedjes, maar het mist voor mij toch iets.
Leuk dat een artiest als Lorde de top 40 weet te halen omdat een 3FM-luisteraar het tipt en 3FM het daarom gaat draaien. Op een of andere manier staat het nummer me een beetje tegen, vind het wat te zeurderig, maar wel een verrassende hit (en dat vind ik altijd leuk). Tennis Court vind ik veel leuker trouwens, maar dat terzijde.
Gavin Degraw - Best I Ever Had: ik vond Gavin Degraw al niks maar nu klinkt ie ook nog eens als Train...
En tja, Dat Gepijpzeik is gewoon een flauw nummer zoals ze ook een keer in de zoveel tijd in de top 40 staan. Zo had je ook ooit een Nederlandstalige bewerking van Because I Got High en eentje van Fuck It (I Don't Want You Back) (maar die was best geinig). Zal snel in de vergetelheid raken.
Animals van Martin Garrix is een vrij standaard dancenummer, maar heeft nog wel een aardig gevonden break (of hoe je dat ook noemt).
En dat Mi Mi Mi is wel echt stompzinnigheid ten top. Wat horen mensen daarin?
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:36 uur
Arrie schreef:
Hebben jullie trouwens de nieuwe Vengaboys gehoord? Vind hem niet eens zo onaardig, al is het allemaal niet bepaald origineel. Krijg er een beetje Bumaye-gevoel bij (die sirene hebben ze daar gewoon van gejat), en verder is het gewoon een update van Hot, Hot, Hot van Buster Poindexter. Denk dat ik hem wel snel zat zal zijn.
(quote)
Alles liever dan Mi Mi Mi.

0
geplaatst: 1 augustus 2013, 17:39 uur
Ik heb de afgelopen jaren ook afwisselend meegedaan maar heb het nooit echt volgehouden. Sinds langer dan een jaar is mijn laptop in een der mate belabberde staat dat simpelweg een aantal YouTube filmpjes kijken dat ding echt teveel energie kost (het raakt binnen no time oververhit). Dit is dan ook de reden dat ik momenteel afgehaakt ben. Ik heb wel sinds kort een smartphone maar daar op reviews tikken is ook niet alles.
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen deze maand omdat ik volgende maand ook weer met een nieuwe studie begin en dan is het wel praktisch dat ik niet elk kwartier dit ding af hoef te laten koelen. Wellicht dat ik dan ook weer aanhaak.
Ik ben overigens wel dit topic blijven volgen en ik lees ook (bijna) altijd ieders meningen.
(en in de categorie schaamtevolle bekentenissen : dat nieuwe nummer van Flo Rida en Pitbull is best wel fijn
)
Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen deze maand omdat ik volgende maand ook weer met een nieuwe studie begin en dan is het wel praktisch dat ik niet elk kwartier dit ding af hoef te laten koelen. Wellicht dat ik dan ook weer aanhaak.
Ik ben overigens wel dit topic blijven volgen en ik lees ook (bijna) altijd ieders meningen.
(en in de categorie schaamtevolle bekentenissen : dat nieuwe nummer van Flo Rida en Pitbull is best wel fijn
)
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 00:43 uur
herman schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nummer wel ben gaan waarderen. Nu zou ik het zeker wél een dikke voldoende geven.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 12:31 uur
Emile93 schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nummer wel ben gaan waarderen. Nu zou ik het zeker wél een dikke voldoende geven.
(quote)
En hoe zit het met Bowie?
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 12:48 uur
Arrie schreef:
Nieuwe singles van Justin Timberlake zijn altijd fijn, al vind ik zowel Mirrors als Take Back the Night eigenlijk wel onder zijn normale singleniveau.
100% eens.Nieuwe singles van Justin Timberlake zijn altijd fijn, al vind ik zowel Mirrors als Take Back the Night eigenlijk wel onder zijn normale singleniveau.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 13:24 uur
Geen topplaat wat mij betreft, maar ook niet een onvoldoende waardig
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 15:21 uur
Arrie schreef:
YouTube - Simon - Vakkevuller

Veel leuker dan De Kraaien wat mij betreft, omdat dit gewoon een briljante parodie was en niet per se uit was om te scoren.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 16:09 uur
Week 19:
#27. Emeli Sande - Read All About It: Part III
Een pianoballad die ongetwijfeld goed gedijt op Sky Radio. Ik krijg wel het gevoel dat het gemeend is, maar het klinkt zo weinig opzienbarend dat het aan me voorbij trekt zonder dat ik er erg in heb.
#34. P!nk feat. Lily Allen - True Love
Als ik Lily Allen zie staan ben ik best bereid een keer extra te luisteren als het nummer na de eerste keer mijn aandacht verliest. Maar helaas, de tweede keer was niet veel beter. Weer zo'n standaard P!nk-deuntje helaas. Toch een krappe voldoende, waardoor ik hem nog wel eens een herkansing zal geven.
Cijfer: 5
#37. Billy the Kit feat. Nathan Duvall - Burn It Down
Hier kan ik ook niet heel blij van worden. Gewoon van die populistische dance waarvan er dertien in een dozijn gaat. De vocalist weet me ook niet te raken.
#27. Emeli Sande - Read All About It: Part III
Een pianoballad die ongetwijfeld goed gedijt op Sky Radio. Ik krijg wel het gevoel dat het gemeend is, maar het klinkt zo weinig opzienbarend dat het aan me voorbij trekt zonder dat ik er erg in heb.
#34. P!nk feat. Lily Allen - True Love
Als ik Lily Allen zie staan ben ik best bereid een keer extra te luisteren als het nummer na de eerste keer mijn aandacht verliest. Maar helaas, de tweede keer was niet veel beter. Weer zo'n standaard P!nk-deuntje helaas. Toch een krappe voldoende, waardoor ik hem nog wel eens een herkansing zal geven.
Cijfer: 5
#37. Billy the Kit feat. Nathan Duvall - Burn It Down
Hier kan ik ook niet heel blij van worden. Gewoon van die populistische dance waarvan er dertien in een dozijn gaat. De vocalist weet me ook niet te raken.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 16:27 uur
Week 20:
#23. Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
Deze hoor ik voor het eerst, maar hier word ik wel blij van. Gewoon een geweldige knalplaat en de gabberbeat vind ik hier behoorlijk overtuigd, terwijl het in Broodje Bakpao meer een gimmick was. Ik vind dit toch eigenlijk wel de fijnste popmuziek, waarin alles door elkaar heen langskomt. Major Lazer doet dat ook goed.
Cijfer: 8
#31. Calvin Harris feat. Ellie Goulding - I Need Your Love
Ah, Calvin Harris vond ik ooit wel leuk, maar hij is wel extreem groot geworden. Binnenkort treedt hij op met Tiësto, volgens de posters die ik steeds tegenkom in de stad. Dit nummer had ik al eerder gehoord en vind ik best een aardige commerciële danceplaat. Vergeleken met Billy the Klit ofzo heeft dit toch wat meer om het lijf, al hoor ik toch liever de discohouse en vroege remixes van Calvin.
Cijfer: 6,5
#37. Chris Brown - Fine China
Dit blijft nog niet echt hangen na ook twee keer luisteren, maar het klinkt niet onaardig. Kan me voorstellen dat dit toch wel groeit als je het vaak op de radio hoort, het wekt in ieder geval de suggestie van een goed liedje. Zoete r&b, maar zeker niet kwelerig oid eigenlijk.
Cijfer: 5,5
#39. Bridgit Mendler - Ready or Not
You'll be my William, I'll be your Kate. Schattig.
Verder best een aardige popplaat, lekker vrolijk en zonnig. Ik vind het Ready or Not-refreintje ook leuk gedaan. Dat is overigens origineel van de Delfonics uit 1968, de Fugees hebben dat ook niet zelf bedacht.
#23. Yellow Claw feat. The Opposites - Thunder
Deze hoor ik voor het eerst, maar hier word ik wel blij van. Gewoon een geweldige knalplaat en de gabberbeat vind ik hier behoorlijk overtuigd, terwijl het in Broodje Bakpao meer een gimmick was. Ik vind dit toch eigenlijk wel de fijnste popmuziek, waarin alles door elkaar heen langskomt. Major Lazer doet dat ook goed.
Cijfer: 8
#31. Calvin Harris feat. Ellie Goulding - I Need Your Love
Ah, Calvin Harris vond ik ooit wel leuk, maar hij is wel extreem groot geworden. Binnenkort treedt hij op met Tiësto, volgens de posters die ik steeds tegenkom in de stad. Dit nummer had ik al eerder gehoord en vind ik best een aardige commerciële danceplaat. Vergeleken met Billy the Klit ofzo heeft dit toch wat meer om het lijf, al hoor ik toch liever de discohouse en vroege remixes van Calvin.
#37. Chris Brown - Fine China
Dit blijft nog niet echt hangen na ook twee keer luisteren, maar het klinkt niet onaardig. Kan me voorstellen dat dit toch wel groeit als je het vaak op de radio hoort, het wekt in ieder geval de suggestie van een goed liedje. Zoete r&b, maar zeker niet kwelerig oid eigenlijk.
Cijfer: 5,5
#39. Bridgit Mendler - Ready or Not
You'll be my William, I'll be your Kate. Schattig.
Verder best een aardige popplaat, lekker vrolijk en zonnig. Ik vind het Ready or Not-refreintje ook leuk gedaan. Dat is overigens origineel van de Delfonics uit 1968, de Fugees hebben dat ook niet zelf bedacht. Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 19:41 uur
One Direction en Imagine Dragons heb ik weinig over te zeggen omdat ik het allebei nogal oppervlakkig en nietszeggend vind.
Alain Clark, tsja, ik vind zijn muziek wel goed gemaakt. Als ik een nummer als deze of die vorige single hoor, dan hoor ik er de kwaliteit toch wel aan af. Het doet me echter totaal niks. Ironisch genoeg vind ik het nogal zielloos, terwijl ie volgens mij toch een beetje dat ouderwetse soulgeluid probeert na te bootsen.
Zimma Frame vind ik wel een erg leuke single. Erg fijne zomerhit. Ontzettend aanstekelijk, leuk sampletje. ik word er wel vrolijk van.
De leukste dingen in de top 40 zijn toch de dingen die wat meer eigen klinken en niet als bijv. het zoveelste platte dancenummer.
Alain Clark, tsja, ik vind zijn muziek wel goed gemaakt. Als ik een nummer als deze of die vorige single hoor, dan hoor ik er de kwaliteit toch wel aan af. Het doet me echter totaal niks. Ironisch genoeg vind ik het nogal zielloos, terwijl ie volgens mij toch een beetje dat ouderwetse soulgeluid probeert na te bootsen.
Zimma Frame vind ik wel een erg leuke single. Erg fijne zomerhit. Ontzettend aanstekelijk, leuk sampletje. ik word er wel vrolijk van.
De leukste dingen in de top 40 zijn toch de dingen die wat meer eigen klinken en niet als bijv. het zoveelste platte dancenummer.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 20:09 uur
Jammer ook weer dat de slapste plaat van Imagine Dragons weer een hit moet worden. Het veel betere 'Radioactive' is hier geflopt en 'It's Time' is hier ook nergens te bekennen.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 20:12 uur
Radioactive is niet echt geflopt. Heb ik vaak genoeg op de radio voorbij horen komen, en deed het ook aardig in de Mega Top 50. Die hitlijst geeft ook een beter beeld van wat er populair is, heb ik het idee.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 20:15 uur
In de US Billboard is Radioactive wel echt een slowburner. Kwam vorig jaar in september binnen en is nog steeds aan het stijgen. Is in de 45ste (!) week is nu eindelijk de top 3 bereikt. Echt een ongekende chartrun...
Heb het nummer zelf trouwens 3 keer gehoord en het is nooit blijven hangen.
Heb het nummer zelf trouwens 3 keer gehoord en het is nooit blijven hangen.
* denotes required fields.