MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Alleskunners

zoeken in:
teutoon
Sowieso triest als je covers speelt. Wat voor band ben je dan? Als professionele band. UB40 bijvoorbeeld. Het klinkt leuk, maar als je dan hoort dat ongeveer al hun hits covers zijn dan knap je daar wel op af.

teutoon schreef:
Sowieso triest als je covers speelt. Wat voor band ben je dan? Als professionele band. UB40 bijvoorbeeld. Het klinkt leuk, maar als je dan hoort dat ongeveer al hun hits covers zijn dan knap je daar wel op af.

Waarom triest. Het was in de jaren '50 en '60 heel normaal..omdat veel bands hits speelden van hun grote voorbeelden. Kijk ik ben wel van mening dat je het goed moet doen en niet zoals TOTO het nummer While My Gitar verkrachten.

Ehh teutoon, als iemand anders een nummer voor jou schrijft is het geen cover hoor..

obsessed schreef:
Ehh teutoon, als iemand anders een nummer voor jou schrijft is het geen cover hoor..

O bedoelde die het zo (ik moet beter lezen! ) Ja idd is geen cover dan nee.

Nou ja, ik weet niet of hij dat bedoelde, maar in het geval van Elvis werden natuurlijk die hits gewoon voor hem geschreven.

teutoon
Dat hier nog misverstand over bestaat. Een cover is een cover, sjonge jonge.

teutoon
Obsessed kan ook niet lezen trouwens.

Casartelli (moderator)
teutoon schreef:
Bij Toto - Africa (2003):

Houden jullie uberhaupt van Pop?

ja hoor, van bepaalde intelligente popmuziek... heb alleen wel een hekel aan r&b, hiphop, etc., dus wat dat betreft zijn we snel uitgepraat...

maar mag bands als a-ha, Pet shop boys, Sparks, OMD etc. graag horen

teutoon
Pet shop boys is een homo band!

Casartelli (moderator)
teutoon schreef:

hola, jij bent een lekkere...

teutoon schreef:

Ok, ik was net van plan om weer eens serieus op je te reageren maar... laat maar

teutoon
@ Obsessed

Jij snapt er echt geen zak van. Als Bob Marley een nummer heeft gezongen en UB40 zingt dat dan ook, dan is dat een cover, slimme. We hadden het niet over nummers schrijven voor artiesten.

teutoon
@ obsessed

Als je met opzet dingen zit te verdraaien dan ben je sneu bezig.

teutoon schreef:
@ Obsessed

Jij snapt er echt geen zak van. Als Bob Marley een nummer heeft gezongen en UB40 zingt dat dan ook, dan is dat een cover, slimme. We hadden het niet over nummers schrijven voor artiesten.

Als je nou eens begint met serieus te posten en jezelf niet zo te laten kennen. obsessed biedt netjes zijn excuses aan en dan kom jij met een antwoord als dit.

teutoon schreef:

Dit laat ook een hoge mate van intelligentie van jouw kant zien.

teutoon
Hoe kun je nu je excuses aanbieden als je express dingen verdraait. Dan begin je zelf weer met uitlokken, dan ben jij fout.

teutoon
HiLL schreef:
(quote)

Dit laat ook een hoge mate van intelligentie van jouw kant zien.

Ja, kun jij natuurlijk prima beoordelen vanaf je stoel.

teutoon schreef:
@ obsessed

Als je met opzet dingen zit te verdraaien dan ben je sneu bezig.

He teutoon.. ik had inderdaad verkeerd gelezen, lebowski had het over Elvis en songwriters.. had de berichten daarvoor niet gelezen. Maar als jij nou eens zelf probeert wat intelligenter te posten.. hier laat ik het voorlopig bij

/edit: en dat dubbelposten begint ook een beetje irritant te worden. Als je iets bent vergeten, dan is daar een edit-knopje voor..

teutoon schreef:
(quote)

Ja, kun jij natuurlijk prima beoordelen vanaf je stoel.

Weer zo'n fantastisch onderbouwd commentaar.

teutoon
Dankjewel. Ik lach me altijd dood als mensen op internet een oordeel klaar hebben over iemand. Moet je altijd erg mee oppassen want je gaat nog eens flink op je bek als je iemand nog niet voor 1/10 % kent.

teutoon
@ obsessed

Dit kan ik waarderen wat je nu post. Maar er mag toch wel gediscusseerd worden over het schrijven van je eigen muziek, het uitbesteden daarvan, of het spelen van covers.

Casartelli (moderator)
Ik ga eens wat nuttigs doen, mensen. Het was een erg vermakelijke discussie. teutoon, veel plezier nog in je eigen wereldje. De rest, tot later.

teutoon
@ obsessed

Dit kan ik waarderen wat je nu post. Maar er mag toch wel gediscusseerd worden over het schrijven van je eigen muziek, het uitbesteden daarvan, of het spelen van covers.

Alleskunners...beetje vreemde topicnaam. Het ging toch over VS vs Engeland? De songwriters van Elvis ken ik niet, maar de grote populariteit van EP zegt toch niet gelijk dat de NUMMERS vooruitstrevend zijn?

Nee dat vind ik eerlijk gezegd ook niet. Als er iemand in die tijd z'n tijd ver vooruit was dan was het Chuck Berry wel.

obsessed schreef:
Nee dat vind ik eerlijk gezegd ook niet. Als er iemand in die tijd z'n tijd ver vooruit was dan was het Chuck Berry wel.

Wat weer een groot voorbeeld was voor The Beatles en dan met name Lennon.

Yak
Zooitje berichten en catfight verplaatst naar Muziek > Artiesten > Toto, maar wat mij betreft mag dit topic ook snel vergeten worden.

dutch2
Ik denk dat je hier sowieso beter een slotje op kunt gooien, want het gaat vanaf het begin (letterlijk) nergens over. En anders kun je hem beter herdopen in Het Grote Jiskefet Topic

Edit:Of beter nog 'Het Grote Waar-gaat-deze-discussie-over-Topic'. Daar kun je dan fijn een afvalbak voor onzinnige disussies van maken.

Ging dit topic over mensen die alles kunnen , zoals Damon Albarn?

Nee, het ging nergens over. Een chatsessie over Toto fans.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.