Muziek / Algemeen / Alleskunners
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2005, 22:49 uur
Das ook gek dat het album Kid A van Radiohad van niets op 1 kwam in de billboard top 100 van de VS. Nee je loopt een hoop onzin te verkopen, een hele hoop onzin.
0
geplaatst: 3 november 2005, 22:50 uur
Music4ever schreef:
Dat zijn niet de bekende muziekstijlen en die zijn ook niet bekend bij het grote publiek. Dus zijn deze artiesten ook automatisch niet baanbrekend geweest in de muziekgeschiedenis.
Dat zijn niet de bekende muziekstijlen en die zijn ook niet bekend bij het grote publiek. Dus zijn deze artiesten ook automatisch niet baanbrekend geweest in de muziekgeschiedenis.
Hoe kun je nou zoiets zeggen? Dit slaat werkelijk helemaal nergens op.
0
teutoon
geplaatst: 3 november 2005, 22:54 uur
Radiohead eendagsvlieg. De Macarena kennen we ook allemaal nog, haha.
0
geplaatst: 3 november 2005, 22:57 uur
Beste Teutoon......heb jij misschien wat teveel vitaminedruppeltjes in je fristie gedaan ??
0
teutoon
geplaatst: 3 november 2005, 23:03 uur
Het is wel duidelijk dat jullie een andere smaak hebben. Maar dit is eigenlijk ook geen topic dus laten we er maar mee stoppen.
0
geplaatst: 3 november 2005, 23:31 uur
Cool, weer een Forumgevecht
***** Pakt er chips en bier bij en gaat er goed voor zitten
***** Pakt er chips en bier bij en gaat er goed voor zitten

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:38 uur
Waar gaat dit nou weer over? Volgens mij als je nog nooit van Radiohead hebt gehoord dan heb je de afgelopen jaren onder de grond gelegen ofzo. Misschien dat je niet zoveel muziek van ze kent maar de naam kent toch iedereen. Bovendien had ik niet eens geweten dat Toto nog bestond als ze hier niet zo omstreden waren..
0
geplaatst: 3 november 2005, 23:40 uur
teutoon schreef:
Maargoed ik beschouw de hetze tegen de band Toto nog steeds als pure jaloezië. Het is jammer dat jullie niet een band hebben waar je superenthousiast over bent.
Maargoed ik beschouw de hetze tegen de band Toto nog steeds als pure jaloezië. Het is jammer dat jullie niet een band hebben waar je superenthousiast over bent.
Beatles, Genesis, Camel...Shake it Toto!

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:41 uur
Niemand kent Radiohead?
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde band zijn, met ruim 200000 nummers verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde band zijn, met ruim 200000 nummers verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
0
geplaatst: 3 november 2005, 23:42 uur
Dat deed je bij mij door mij dom te noemen.
Niet dat ik daar van wakker lig, maar ff een reminder.

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:43 uur
Koenr schreef:
Niemand kent Radiohead?
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde artiest zijn, met ruim 200000 nummer verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
Niemand kent Radiohead?
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde artiest zijn, met ruim 200000 nummer verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
Go Koenr go!
0
geplaatst: 3 november 2005, 23:44 uur
Koenr schreef:
Niemand kent Radiohead?
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde band zijn, met ruim 200000 nummer verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
Niemand kent Radiohead?
Een kijkje in de Audioscrobbler charts (ik noem maar een voorbeeld) laat zien dat ze daar op dit moment de meest beluisterde band zijn, met ruim 200000 nummer verspreid over bijna 26000 mensen. Ze staan zelfs boven Coldplay.
En dat is dan 26.000 mensen in 1 week

0
dutch2
geplaatst: 3 november 2005, 23:44 uur
Met zulke discussies heb je Jiskefet echt niet meer nodig 

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:47 uur
Inderdaad, die charts zijn over de afgelopen week.
Als er per week 26000 mensen op één site naar je band luisteren, ben je niet echt onbekend, lijkt me.
0
geplaatst: 3 november 2005, 23:50 uur
Hail to the Thief, the sixth album by sonic sophisticates Radiohead, comes in at #3. First-week sales of roughly 300,000 copies mark the highest draw of any album by the Oxford, England, quintet, beating Amnesiac's 2001 opening-week total of 231,000.
Bron: http://www.mtv.com/news/articles/1472858/20030618/vandross_luther.jhtml
Meer?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/1345542.stm
En meer?
http://top40-charts.com/artist.php?aid=257
En meer?
http://www.rollingstone.com/artist/_/id/4817?pageid=rs.ArtistSearch&pageregion=mainRegion
Maar verder wel een eendagsvliegje....dat wel

Bron: http://www.mtv.com/news/articles/1472858/20030618/vandross_luther.jhtml
Meer?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/1345542.stm
En meer?

http://top40-charts.com/artist.php?aid=257
En meer?

http://www.rollingstone.com/artist/_/id/4817?pageid=rs.ArtistSearch&pageregion=mainRegion

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:53 uur
HiLL schreef:
Ja, na Creep hebben ze niks meer uitgebracht toch?

0
geplaatst: 3 november 2005, 23:53 uur
Haha goed he obsessed! 
En ja Koenr dat was hun laatste single!

En ja Koenr dat was hun laatste single!

0
geplaatst: 4 november 2005, 09:02 uur
gemaster schreef:
(quote)
Natuurlijk slaat het wel ergens op man!!
Als een artiest niet bekend is, hoe kan deze dan in godsnaam baanbrekend zijn geweest in de muziekgeschiedenis!? Leg het mij maar uit dan waarom het nergens op slaat.
0
geplaatst: 4 november 2005, 09:21 uur
Omdat het vaak genoeg is dat een (onbekende) artiest bij een andere artiest bekend is, die dan eventueel wel baanbrekend kan geweest zijn.
Madonna is er zo eentje die vaak zo opereert.
Madonna is er zo eentje die vaak zo opereert.
0
geplaatst: 4 november 2005, 09:55 uur
Music4ever schreef:
Als een artiest niet bekend is, hoe kan deze dan in godsnaam baanbrekend zijn geweest in de muziekgeschiedenis!? Leg het mij maar uit dan waarom het nergens op slaat.
(quote)
George Clinton....niet zo bekend....is een grote insprirator geweest voor Prince....best bekend..
Conclusie...George Clinton heeft baanbrekend werk verricht voor de Funk.....ondanks dat hij bij het grote publiek niet bekend is.
0
geplaatst: 4 november 2005, 10:58 uur
Music4ever schreef:
Onderhond en Vandegriend hebben al enkele voorbeelden gegeven. Ik zal nog een leuke geven:
De helft van Led Zeppelins debuutalbum bestaat uit covers van (relatief) onbekende bluesartiesten. Die bluesartiesten hebben dus een zeer grote invloed gehad op Led Zeppelin en dus ook op de muziekgeschiedenis.
0
geplaatst: 4 november 2005, 11:09 uur
Music4ever schreef:
Als een artiest niet bekend is, hoe kan deze dan in godsnaam baanbrekend zijn geweest in de muziekgeschiedenis!?
Als een artiest niet bekend is, hoe kan deze dan in godsnaam baanbrekend zijn geweest in de muziekgeschiedenis!?
En pak eens een willekeurige Best Of van Elvis Presley en check - na het van a tot z keihard meebrullen van de hits - eens de songwriters. Graag horen we hoeveel je er kent.
* denotes required fields.