MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
'Happy' van Pharrell staat in de Dutch Top100 deze week weer op nummer één. En dat in de 37e weeknotering (en 30e week top10). Al moet ik wel zeggen dat ik het nummer nu pas eindelijk begin te waarderen

Ik snap het succes van dit nummer niet, leuk plaatje hoor, maar niet meer dan dat. Na zoveel weken ben ik er helemaal klaar mee. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die hem nu pas zijn gaan waarderen en dus alsnog downloaden. De ultieme groeiplaat dus.

Komt door het Oprah fragment deze week. Ik snap het succes wel. Komt mede omdat toen het nummer op retour leek te gaan de video uitkwam en de rest van de wereld de plaat ineens oppikte. Ik gun Pharrell ook het succes wel al is de plaat zelf inmiddels ook allang bij mij op z'n retour gegaan. Dan hielden Blurred Lines en Get Lucky het bij mij wel langer uit. Hoogstwaarschijnlijk zal Pharrell het record langst genoteerde plaat ook nog gaan verbreken.

Week 14:

#26. Calvin Harris - Summer
Calvin Harris kon ik altijd wel aardig waarderen. Al werd het de laatste jaren wel steeds platter, was het meestal toch wel vakkundig geproduceerd. Hier vliegt hij wel definitief de bocht uit met een platte Avicii stamper. Erg jammer.
Cijfer: 4

#33. Jayh - Mooie Dag
Dit klinkt gewoon als Nick en Simon. Vervelend feel good nummer, met zogenaamd komische tekst. Enige positieve is de korte speelduur.
Cijfer: 3

#40. Sia - Chandelier
Sia probeert hier iets te nadrukkelijk Rihanna na te doen (tot aan de stem aan toe). Dat is jammer, maar, het steekt verder wel erg goed in elkaar. Al is het refrein iets te schreeuwerig bombastisch voor mijn smaak.
Cijfer: 6

Week 15:

#28. Edwin Evers Band - Ik Meen Het
Ik heb een hekel aan reggae en zeker als het door Edwin Evers wordt uitgevoerd.
Cijfer: 1,5

#33. Cris Cab - Loves Me Not
Ik was van Liar Liar al niet erg onder de indruk. Dit vind ik nog een stuk zwakker. Schaamteloze Police-ripoff. Weet geen moment te overtuigen.

#29. Kensington - Streets
Dit is niet iets wat ik normaal op zou zetten of met plezier naar kan luisteren. Dat bombastische refrein doet me een beetje denken aan Imagine Dragons, alleen is dit dan de rock versie. Al moet ik wel zeggen dat de zanger een fijne stem heeft.
Cijfer: 4.0

#35. Sam Smith - Money on My Mind
Irritante plaat met een irritante zanger.
Cijfer: 4.0

#37. Nico & Vinz - Am I Wrong?
Het eerste shot van de clip trekt al meteen de aandacht. Als nummer steekt dit ook prima in elkaar. Ik was bang voor een stevige beat onder het refrein maar gelukkig bleef dat uit. Blijkbaar is dit nummer al bijna een jaar oud, ben benieuwd hoe het dan onder de aandacht is gekomen van de radiostations.
Cijfer: 7.0

#39. Katy Perry - Birthday
He bah, ik had zo gehoopt op 'Walking on Air' als single. Hopelijk wordt dat dan de volgende, voor in de zomer. Maar toegegeven, 'Birthday' klinkt ook wel lekker zomers met die luchtige stem in het refrein. Dit nummer is na een aantal keer horen toch ook wel een beetje gegroeid maar is toch echt een stuk minder dan 'Dark Horse'.
Cijfer: 5.75

Week 16:

#29 Kensington - Streets
Inmiddels omarmd door 3 FM, dan kan een Top40 notering je bijna niet meer ontgaan. Pure stadionpop van eigen bodem. Echt bijzonder vind ik het echter allemaal niet. Het zit goed in elkaar is prima geproduceerd en vocaal gaat het ook nog wel, maar ik mis een stukje bezieling. Ik zet er de radio niet voor uit, maar het doet mij erg weinig.
Cijfer: 5,0

#35 Sam Smith – Money On My Mind
Het heeft wel even geduurd zeg, voordat dit een beetje aansloeg. Maar ja, terwijl alles veel sneller gaat, wordt de Top40 steeds langzamer. Dit laatste nummer van Sam Smith klinkt best wel ok, z’n stem vind ik wel prettig en het nummer zit wel lekker in elkaar. Behoorlijk nummer al ga ik er niet van uit m’n dak.
Cijfer: 7,0

#37 Nico & Vinz – Am I Wrong
Deze plaat doet me het meest van de binnenkomers deze week. De houdbaarheid ben ik nog niet zeker van, want hij heeft inmiddels al een halve punt moeten inleveren, maar vooralsnog een prima plaat.
Cijfer: 7,5

#39 Katy Perry - Birthday
Standaardwerkje, deze laatste van Katy Perry. Doet me erg weinig.
Cijfer: 4,0

typische 3FM poprock die mij een beetje doet denken aan Kings Of Leon. Allemaal degelijk en radiovriendelijk maar zonder enige spanning

#35 Sam Smith – Money On My Mind
Qua stem valt me dit heel erg mee en natuurlijk een heel ander nummer dan La la la met Naughty Boy. Deze Sam Smith gaat een beetje richting de categorie Daniel Merriweather met van die blue eyed soul. De produktie klinkt een beetje 90's en vind ik minder.
Cijfer: 5.5

#37 Nico & Vinz – Am I Wrong
Toen ik de titel zag dacht ik aan een soort Nick & Simon maar dit is een beetje heel anders uiteraard. Het kan mij niet bekoren en verveelt snel
Cijfer: 3.5

#39 Katy Perry - Birthday
Zoals mijn voorganger al zegt, een standaardwerkje van Katy Perry. Bovendien appelleert het enorm aan de groep 12 -, iets wat ik met nummers van Rihanna, Gaga en andere popzangeressen minder heb. Qua produktie lijkt dit ook meer van haar vorige album te komen

Week 16.

Bombastische en overgeproduceerde stadionrock dat het vooral moet hebben van het meebrulrefrein die blijft hangen maar de zang en melodie maken het nummer nog net aanvaardbaar.

#35. Sam Smith – Money On My Mind
Al vaak gehoord, ik hoor liever soul dat van het hart komt en niet door productietechnieken. Al zit het nummer vooral ritmisch wel goed in elkaar maar ik had het liever wat minder gelikt.

#37. Nico & Vinz – Am I Wrong
Wat de zang betreft geldt hetzelfde als vorig nummer. Ook hier een fijn ritme maar dit spreekt net wat minder aan, na een tijd slaat de verveling toe.
Cijfer: 5

Onopvallend nummer dat vooral niemand tegen de borst wil stuiten maar daardoor al na enkele minuten vergeten is, verstoken van elke vorm van eigenheid of originaliteit.
Cijfer: 3,5

LucM schreef:
Al vaak gehoord, ik hoor liever soul dat van het hart komt en niet door productietechnieken. Al zit het nummer vooral ritmisch wel goed in elkaar maar ik had het liever wat minder gelikt.

Wat de zang betreft geldt hetzelfde als vorig nummer. Ook hier een fijn ritme maar dit spreekt net wat minder aan, na een tijd slaat de verveling toe.

Twee keer Sam Smith? Geen wonder dat ze op elkaar lijken

Het was een foutje van mij (inmiddels gecorrigeerd).

Goed, ik ga ook maar eens van start voordat het jaar halverwege is.

Week 1:

#27. Beyoncé - XO
Destijds wel een paar keer gedraaid, maar ik kon er niet zo inkomen. In tegenstelling tot het fantastische Drunk in Love en het ook niet misselijke Partition. Nu hoor ik er wel iets meer in, het is zeker met overgave gezongen. Maar nog steeds ben ik niet helemaal om.

Week 2:

#34. Bruno Mars - Moonshine
Apart nummer dit, lijkt wel een soort jaren '80 film theme song. Het heeft net even iets meer dan de meeste top 40 muziek, maar het grijpt me toch ook niet helemaal. Kan me voorstellen dat dit een groeiertje is, al heb ik het ook al wel een keer of 3, 4 gehoord.
Cijfer: 6,5

#38. Sam Means - Yeah Yeah
Ook een apart plaatje dit. Sowieso kort, 2 minuutjes! Doet me qua stem denken aan Damon Albarn, maar ook Simon & Garfunkel. Zo'n liedje dat ook nog even het voordeel van de twijfel krijgt, al verwacht ik niet dat ik dit briljant ga vinden ofzo.

#40. Tiesto - Red Lights
Tiesto zoekt een beetje de popkant op van het trancegebeuren, maar het levert nou niet echt een bijzonder nummer op helaas. Zou er ergens iemand zijn die hier over 20 jaar met weemoed aan terugdenkt?

Week 3:

#31. Armin van Buuren - Save My Night
Bij Armin weinig verrassends. This Is What It Feels like vond ik best goed te doen, maar dit is weer helemaal van die ene-oor-in-andere-oor-uit-trance. Zou zo iemand zich niet ooit eens willen vernieuwen?

#39. Travie McCoy feat. Jason Mraz - Rough Water
Ah, Jason Mraz. Flauw popdeuntje dit. Klinkt een beetje als Train die een matige rapper mee laten doen. Slappe hap.
Cijfer: 2,5

Week 4:

#19. Katy Perry feat. Juicy J - Dark Horse
Ah, voor mij denk ik de fijnste pophit sinds Drunk In Love. Heb dit toch best wel vaak gedraaid de afgelopen 2 maanden. Achteraf vond ik Roar ook zeker niet vervelend, maar dit is andere koek. Het eerste geslaagde huwelijke tussen trap en pure popmuziek? De break en stukken met Juicy J vind ik het sterkst. Vette plaat.
Cijfer: 8,5

#32. Showtek - We Like to Party
Tja, anabolentrance noemde ik dit al eens. Hersenloos gedreun. Soms vind ik een nummer in deze stijl nog wel wat hebben, maar dat is hier niet het geval.

Week 5:

#29. Shakira feat. Rihanna - Can't Remember to Forget You
Moeilijk om hier mijn aandacht bij te houden. Beiden hebben heel wat memorabelere popsongs gemaakt.

#34. Tube & Beger feat. Juliet Sikora - Come on Now (Set It Off)
Deephouse, maar ook een plaatje dat vooral gedijt op de achtergrond en niet echt op de voorgrond komt. De sound is wel okay, maar er is zoveel beters in deze hoek.
Cijfer: 5,5

#38. Blaudzun - Promises of No Man's Land
Blaudzun vond ik in den beginne nog wel leuk, maar nu geloof ik het wel inmiddels. Beetje een Arcade Fire-light voor de mensen wiens muzikale zoektocht niet verder reikt dan DWDD, boud gezegd. Toch is dit wel weer een degelijk nummer, maar waarom men er zo mee wegloopt terwijl er veel mooiere muziek is in dit straatje begrijp ik niet.

Week 6:

#27. London Grammar - Strong
Ik begrijp niet zo goed waarom al London Grammar-singles opnieuw uitgebracht moeten worden, iedereen hoorde anderhalf tot een jaar geleden toch ook al hoe mooi dit was? Waarom ze toen genegeerd zijn door de radiostations is me een raadsel... Nu vind ik deze lang niet zo mooi als Wasting My Young Years, toch is dit wel een van de 'grote' binnenkomers van het jaar tot nu toe. Alleen die stem al, wauw.
Cijfer: 8,5

#29. Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou [RE-ENTRY]
Dit nummer kende ik al langer. Als radiodj vind ik haar nog wel gaan, maar qua liedjes en cabaret afgrijselijk. Ook hier kan ik helemaal niets mee. Zo vreselijk suf, oubollig en nietserig. Als ik nog een oma had, kon ze hier vast wel iets mee, maar voor mij is het niks.

#32. B.o.B feat. Priscilla - John Doe
Suffe serieuze hiphop met matige rapper en doordeweeks zangeresje. Qua genre niet verkeerd hoor, maar dit nummer mist gewoon een goede hook.

#37. Milky Chance - Stolen Dance
Deze heb ik een keer of 5 gehoord, omdat dit heel leuk zou moeten zijn volgens mijn omgeving. Stond in mijn playlist met recente leuke liedjes, maar daarin sneeuwde het wel heel erg onder. Vind dit iets te slap en teveel nietsaandehand-muziek.

#38. Gers Pardoel - Dankbaarheid
Een precair onderwerp, het verlies van een ouder en de ziekte van een ander. Toch kan het niet zo zijn dat elke emotionele uiting maar meteen een hit moet worden, omdat het toevallig wordt gezongen door een bekende naam. Wat een sentimenteel neuzelmuziekje, de tekst ten spijt. Had het lekker voor jezelf gehouden, Gers.

Top dat je aanhaakt! Ik moet ook weer eens even een inhaalslag gaan uitvoeren.

Wellicht hier wat liefhebbers. Ben momenteel een radio-uitzending aan het doen op Orinoco met de nieuwste nummers uit 2014. De uitzending begon om 20.00 uur en zal stoppen zodra ik er geen zin meer in heb.

Luisteren via: http://www.orinocoradio.nl/

Overigens is het een terugkerende show (iedere laatste vrijdag van de maand).

Chatten kan ook, via: Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net

Nederlandse stadionpop, ergens tussen Kings of Leon en Imagine Dragons in. Leeg bombast.

#35. Sam Smith - Money on My Mind
Al kan ik best genieten van zijn stem, slaat hij hier af en toe wel door met het overslaan van zijn stem. Het liedje zelf is niet meer dan aardig, maar de productie weet het interessant te houden. Soul met wat lichte elektronische invloeden. Vooral de outro klinkt erg fijn.

#37. Nico & Vinz - Am I Wrong?
Redelijk standaard popnummer met een beetje een The Police-geluid. Het enige element wat het wat karakter geeft is het Afrikaanse ritme. Klinkt echter heel erg overgeproduceerd, met name de zang.
Cijfer: 4,5

Na het erg leuke Dark Horse was ik benieuwd. Maar dit is gewoon dertien in een dozijn zomerse popsingle. Natuurlijk is het allemaal wel aardig in elkaar gestoken. Maar deze ben ik weer snel vergeten.
Cijfer: 4,5

Week 17:

#29. David Guetta & Showtek feat. Vassy - Bad
Een samenwerking tussen David Guetta en Showtek kan natuurlijk weinig soeps opleveren. In de muziek zijn twee minnen zelden een plus. Ook hier is dit niet het geval. De hersenloze stamper die ik had verwacht. Klinkt echt of het in een uurtje in elkaar is gezet. Zonde.

#36. Ed Sheeran - Sing
Ed Sheeran stapt een beetje af van zijn singer-songwriter sound en komt met een popliedje met wat invloeden uit soul en r&b. Het doet mij echter weinig en het rapstukje is zelfs vrij genant.

Week 17.

Ik kan die stemmetjes van die nightcore (vaak) nog wel waarderen maar helaas heeft het nummer verder niets om het lijf.
Cijfer: 2.5

#35. Ed Sheeran - Sing
Ed Sheeran heeft zeker wel talent maar zijn nummers vind ik gewoon heel stom (en saai). Voor een singer-songwriter is dit eigenlijk wel een behoorlijke sell-out want er is vrij weinig van zijn oude stijl in terug te vinden. Niet dat ik dit opeens wel leuk vind ofzo, de rap is inderdaad vreselijk en dat ''ooh ooh ooh'' klinkt ook voor geen meter. Teleurstellend dat dit door Pharrell is geproduceerd.
Cijfer: 2.0

Ik heb Ed Sheeran een paar keer op de radio voorbij horen komen en vond het best leuk klinken.

Shakira feat. Rihanna - Can't Remember to Forget You (week 5) verlaag ik naar 5.

Week 17:

Een platte en hersenloze stamper waar ik niets goeds over kan vertellen zoals overigens de meeste nummers van David Guetta, ze klinken allemaal hetzelfde. Ik begrijp niet dat het top-40-publiek dit soort muziekvervuiling nog niet beu is.
Cijfer: 1

#36. Ed Sheeran - Sing
Ed Sheeran heeft eerder wel aardige nummers uitgebracht maar dit is op goedkope wijze willen scoren met die ooh-ooh's en rapstuk en tekstueel is het ook zwak. Laat hij maar terug sobere singer-songwriter-songs brengen.

Week 17:

#29 David Guetta & Showtek ft. Vassy - Bad
De plaat is eindelijk binnen en is een heerlijke verfrissing in de lijst. Het ongekend vervelende popgekrijs komt me de oren uit en dit is weer een lekkere stamper. Wel is duidelijk te horen dat de invloed van Showtek veel groter is in dit nummer, dan die van Guetta. En dat is het nummer eigenlijk alleen maar ten goede gekomen. Prima nummertje.
Cijfer: 8

#36 Ed Sheeran - Sing
Het zeurderige gejank dat enkel in 'The A-team' wel voor mooi kon doorgaan, wat waarschijnlijk ook bij elke dramaplaat die daarna kwam de bedoeling was, is nu gelukkig voorbij. Vernieuwend, beter, maar nog steeds weet Ed Sheeran met niet echt te boeien. Het kan er mee door.

welkom

#29 David Guetta & Showtek ft. Vassy - Bad
Voor blind luisteren klinkt het niet eens zo David Guetta achtig, het stemmetje van Vassy ketst wel erg af op de NU-noise van Showtek, eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Shot you down. Maar het valt me nog mee

#36 Ed Sheeran - Sing
Hmmm, dit klinkt lichtelijk geforceerd 'Hit"achtig, een beetje Like I love you van Justin en in het kielzog van Paloma Faith en Cris Cab, even een vlotte single met Pharrell. Maar waar ik die andere 2 wel kon waarderen, zit hier teveel ge oooh en gegil in het refrein en die boybandse rap maakt het nog erger.

Hmm, ben ik vergeten op plaatsen te drukken? Ik zie mijn post niet meer? Sing vond ik wel tof, Showtek en David Guetta erg zwak. Vorige week alles matig.

Week 17:
#29 David Guetta & Showtek feat. Vassy - Bad
Met David Guetta heb ik erg weinig en met Showtek helemaal niks, behalve ergernis. De samenwerking is dan ook gewoon platte elektro met een vervelende melodie en een irritant stemmetje dat voortdurend hetzelfde zinnetje ten gehore brengt.
Cijfer: 1,5

#36 Ed Sheeran - Sing
Ik had deze plaat al een paar maal gehoord, maar ben er nu even goed voor gaan zitten. Bij m’n voorgangers valt deze plaat niet echt in de smaak, ik heb hier minder moeite mee. Geen super plaat, maar ik vind het lekker klinken en ook de rap valt mee.

Week 18:
#33 Family of the Year - Hero
Family of the Year is een indieband uit Californië. Deze single Hero komt van hun tweede album “Loma Vista”uit 2012. Dit nummer past prima bij een zender als Sky Radio. Het klinkt lekker vriendelijk en is vrij glad. Maar toch kan ik dit nummer wel waarderen, het heeft een mooie melodie en hoewel het wat dromerig klinkt, wordt het nergens te klef. Eén van de betere songs uit de lijst.
Cijfer: 8,0

#36 Bløf - Spijt Heb Je morgen Maar
Ik heb ooit een album van Bløf voor een verjaardag of zo gekregen, maar zet deze nooit op. Ik krijg het nooit voor elkaar een heel album van deze band uit te zitten. Toch hebben ze een paar lekkere nummers gemaakt, waarbij “Mens” er duidelijk voor mij uitspringt. Deze track vind ik niet heel bijzonder, maar ik vind hem ook zeker niet slecht. Zeker voor een Nederlandstalige plaat, kan deze er goed mee door. Leuk intro trouwens.

Hey, leuk topic. Zeker nu ik niet veel tijd heb om mijn muzikale interesse verder uit te diepen. Dan doe je het met de top40. Helaas wordt die matig geupdate, met 2/3 nieuwe binnenkomers per week. Dit was een jaar of 10 geleden 5/6 nieuwe binnenkomers per week en in de jaren 80 ging het nog harder als ik de lijstjes terugbekijk.

Nu naar de nieuwe binnenkomers van week 18 (3 mei 2014).

#33 Family of the Year - Hero
Oh, deze ken ik natuurlijk van 538/3FM! Op zich niets mis mee, maar ook niet bijzonder. Twijfel voornamelijk aan de houdbaarheid voor mij zelf, maar dit is duidelijk een kanshebber om meer dan 20 edities in de top 40 te blijven en dit kalenderjaar meer dan 1000 keer op 538 te worden gedraaid.
Cijfer: 6.0

#38 Blof - Spijt heb je morgen maar
Vroeger was ik blof fan. Vier keer heb ik ze live gezien. Umoja was hun laatste sterke album. Daarna heb ik het niet meer gevolgd op grond van matige hitjes. Hier nog zo een. Ik mis een pakkend melodietje in 'Spijt heb je morgen maar'.
Cijfer: 5.0

Week 7:

#17. Avicii - Addicted to You
Avicii heeft toch wel een gat in de markt ontdekt met zijn mix tussen stadiondance en 'folk'. Het zangeresje hier doet me wat aan Adele denken. Het nummer irriteert niet, maar vind het ook niet memorabel.

#26. Clean Bandit feat. Jess Glynne - Rather Be
Deze heb ik wel vaker gedraaid, maar uiteindelijk van mijn playlist gehaald wegens 'te braaf'. Het is wel een dartel liedje en de zangeres heeft veel weg van die van Addicted to You vreemdgenoeg. Beide klinken wat als 'Adele light'. Kan me voorstellen dat dit een grote hit is, maar voor mij mocht het wat meer eigen smoel hebben.
Cijfer: 5,5

#31. George Ezra - Budapest
Dit nummer heb ik in het begin van het jaar of eind vorig jaar ook een paar keer gedraaid en van mijn playlist geschrapt omdat ik er niet veel aan vond. Laatst hoorde ik het in een wachtkamer waar Sky Radio opstond voorbij komen. Dat is denk ik ook precies het manco: je doet geen vlieg kwaad met dit soort muziek, opa en oma kunnen er ook naar luisteren. Het zit goed in elkaar, maar het is zó intens saai en braaf.

#39. A Great Big World feat. Christina Aguilera - Say Something
Een ballad die ik voor het eerst hoor. En mogelijk ook voor het laatst, want dit ga ik niet nog eens opzoeken. Ik hoor hier echt helemaal niets in.

Week 8:

#25. Afrojack feat. Wrabel - Ten Feet Tall
Afrojack is wat meer de popkant opgegaan, maar goede muziek levert het vooralsnog niet op. In gedachten zie ik de hordes al hersenloos hossen. The horror, the horror.

#28. Dinand Woesthoff - Legendary Lane
Van Afrojack naar Dinand. Op momenten als deze lijkt Guantanomo Bay bijna een idyllisch vakantieparadijs. Klinkt een beetje als een sollicitatie voor aftitelingsmuziek bij een Hunger Games-achtige film, dit nummer. Zo fout en quasi-episch. Het is niet eens extreem slecht, maar ik vraag me wel af waarom je hier in godsnaam naar zou luisteren als er ook zoveel behoorlijke muziek voor handen is.

#33. Ronnie Flex feat. Mr. Polska - Zusje
Een nummer dat als ik het goed begrijp gaat over een meisje dat de zanger eerst niet zag staan, maar nu door de beroemdheid wel interesse heeft. Het is een onderwerp dat mij niet interesseert en de muziek is ook tamelijk zouteloos. Mr. Polska kan maar beter nummers maken als Krokobil, deze serieuze kant is voor mensen van boven de 14 toch niet echt interessant.

#37. Imagine Dragons - Demons
Minder leuk dan hun vorige singles en daar had ik al weinig mee. Popmuziek met een hint naar indie, omdat dat inmiddels ook door de mainstream is opgepikt. Inmiddels ben ik al twee liedjes verderop en dit eigenlijk weer vergeten.

#39. David Guetta feat. Skylar Grey - Shot Me Down
Zowaar nog het meest 'genietbare' nummer hier, al is het origineel van Nancy Sinatra inderdaad al veel leuker gecoverd door AudioBullys. Daarop wordt ook de originele stem gebruikt, hier is het een of ander nietszeggend zangeresje. Na Memories weer een remake van een bekend dancenummer van wat jaren geleden. De inspiratie raakt blijkbaar op bij Guetta.

Week 9:

#33. Chef'Special - In Your Arms
Een band die deze zomer alle festivals in den lande aan zal doen, geloof ik. Ook wel een bekende naam, al langer, maar dit is voor het eerst dat ik er wat van beluister, denk ik. Typische 3FM-muziek, denk ik. Licht-alternatief, maar zo vergankelijk als wat. Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel met een zesje.

#37. Lorde - Team
Dan gaat het niveau ineens ferm omhoog: dit nummer heb ik al veel gedraaid. Lorde is toch wel een van de betere popartiesten van de afgelopen tijd. Leuk nummer dit met een fijne beat.
Cijfer: 7,5

#39. Beyonce feat. Jay-Z - Drunk in Love
Ben blij verrast dat dit zo laat toch nog de top 40 heeft weten te halen. Voor mij de beste single die Beyonce ooit maakte, zeker in combinatie met de clip. B en J klinken echt dronken van liefdesgeluk. Beyonce klinkt heerlijk sensueel, muziek zit het ook helemaal snor en tekstueel zijn er ook wat weerhaakjes met de verwijzing naar de Tina Turner-film waarin Ike Tina een pets verkoopt. Dat antifeminisme hier verbaast, maar intrigeert toch ook vooral. Ik ben benieuwd of hier nog een top 40-hit overheen gaat dit jaar.
Cijfer: 9,5

Nieuw Week 18:

#33. Family Of The Year - Hero

Op zich best een redelijk nummer nu, maar ik denk niet dat dit lang in mijn hoofd zal blijven hangen. Zal waarschijnlijk over een paar weken saai worden, en daarna zelfs irritant.

#38. Blof - Spijt Heb Je Morgen Maar

Ik ben nooit fan van Blof geweest, en ook dit nummer doet me helemaal niets. Zoals altijd weer heb ik de indruk dat de teksten van Blof maar wat random in elkaar gezet worden. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het nummer ook slecht is, maar bij Blof is dat helaas vaak wel het geval.

week 18

#33. Family Of The Year - Hero
Dit klinkt alsof het van een commercial is, ik kende het meteen ondanks dat de groep en titel me niets zeiden. Typische niks-aan-de-hand pop die elke zender kan draaien en die dan ook tot in den treure kapotgedraaid zal worden

#38. Blof - Spijt Heb Je Morgen Maar
Met Blof heb ik ook niks, er is een handvol nummers (Harder dan ik hebben kan, Mooie dag, Liefs uit Londen) dat voor Nederlandstalig goed te doen is. Maar daar staan draken als Alles is liefde en Omarm tegenover. Ook het gearticuleer van de zanger geeft jeuk.
Dit is weer vrij standaard en voegt niets toe aan de backcatalogus
Cijfer: 2.5

Week 18:

#33. Family of the Year - Hero
Dit is wel oké, beetje veilig misschien en de stem van de zanger kan me ook niet helemaal bekoren. Ik vond het begin verrassend fris klinken maar halverwege was ik het alweer zat.
Cijfer: 4.5

#38. Bløf - Spijt Heb Je Morgen Maar
Ik kan Nederlandstalige muziek steeds beter waarderen maar Bløf behoort dan nog wel tot de categorie die ik het liefst zoveel mogelijk vermijd. Dit nummer brengt daar geen verandering is, ik zal de aantrekkingskracht van deze band echt nooit begrijpen.
Cijfer: 2.0

Even mijn lijst tot nu toe doorgenomen en ik wil hierbij een paar aanpassingen doen:

Beyoncé - XO van 7.5 naar 6.5
Clean Bandit - Rather Be van 5.0 naar 6.5
Armin van Buuren - Save My Night van 6.5 naar 7.5
Katy Perry - Birthday van 5.75 naar 6.5
Aloe Bacc - That Man van 6.5 naar 5.0

Dit brengt mijn gemiddelde score tot nu toe op 4.80. Het wordt tijd dat er weer eens wat betere nummers binnenkomen want de laatste weken zijn mijn cijfers erg laag.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.