MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
Arrie schreef:
Er zijn wel meer Nederlandse bands die als enige een bepaald geluid hebben, dat hoeft niet per se positief te zijn...

Helemaal waar.. ik beschouw het zelf als iets positiefs omdat ik dit geluid enorm kan waarderen, maarja..
Ieder zo z´n voorkeuren:)

Die nieuwe van Nielson is wel echt heel erg slecht.. Maar als je iets met zo'n titel weet te produceren doe je het er geloof ik gewoon om.

tbouwh schreef:
Naar mijn mening de enige Nederlandse Rockband met een geluid dat ik zo kan waarderen. In dat opzicht vind ik ze uniek. Maargoed, over de betekenis van het woord uniek valt genoeg te twisten

Ik wil je vibe niet killen, maar of jij iets uniek vindt of niet doet er niet toe: iets is uniek of is niet uniek. Daarom kan 'vrij uniek' ook niet, maar dat terzijde.

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik wil je vibe niet killen, maar of jij iets uniek vindt of niet doet er niet t oe: iets is uniek of is niet uniek. Daarom kan 'vrij uniek' ook niet, maar dat terzijde.
daar ben ik het mee oneens. Ten eerste doet het er voor iedereen persoonlijk toe welke muziek je als uniek beschouwt, dat zal in jouw geval ook zo zijn. Daarnaast: 'iets is uniek', dat kan natuurlijk niet. Zoiets is subjectief en niet objectief. Zoals in dit forum en in vele andere fora te lezen valt verschillen de meningen nogal over welke muziek uniek is en welke niet. Verder zal ik er maar niet op ingaan, want echt een zinvolle discussie is dit niet.

Ik sluit me bij m'n homeboy Maarten aan.

tbouwh schreef:
(quote)
daar ben ik het mee oneens. Ten eerste doet het er voor iedereen persoonlijk toe welke muziek je als uniek beschouwt, dat zal in jouw geval ook zo zijn. Daarnaast: 'iets is uniek', dat kan natuurlijk niet. Zoiets is subjectief en niet objectief. Zoals in dit forum en in vele andere fora te lezen valt verschillen de meningen nogal over welke muziek uniek is en welke niet. Verder zal ik er maar niet op ingaan, want echt een zinvolle discussie is dit niet.

Klopt, vooral omdat jij de betekenis van het woord 'uniek' verwart met 'goed'. Iets goed vinden is subjectief. Uniek zijn niet.

tbouwh schreef:

Nu ga ik je vibe killen ook, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

"Uniek,
unique, Fr., unicus, Lat., enkel, alleen, eenig in zijne soort"

Slowgaze schreef:
(quote)

Nu ga ik je vibe killen ook, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

"Uniek,
unique, Fr., unicus, Lat., enkel, alleen, eenig in zijne soort"
als je denkt dat ik niet weet wat uniek betekent onderschat je me enigszins. Maargoed, als jij die definitie zo strak wilt hanteren is het een groot vraagteken wanneer een band/song echt uniek is. In principe kan alles dan uniek zijn... Of juist niets, is maar hoe je het bekijkt

#29 Nielson- Sexy als ik Dans
Titel zegt alles over het liedje, dit is inhoudsloos, overpretentieus en zelfoverschat.
3

#32 Taylor Swift- Shake it off

Nogal een saai liedje waaraan niet veel fout is, maar het weet geen tel te boeien

4,5

#34 Meghan Trainor- All about that bass

Nog de beste binnenkomer dan. Inhoudelijk tamelijk nietszeggend, maar de melodie is wel aanstekelijk en het nummer luistert redelijk weg.

6,3

Jongonz, weten jullie hoe fokking briljant 'Shake It Off' is? Ontzettend briljant. Het is mijn nieuwe lievelingsliedje, echt waar. Ik zou bijna zeggen dat ik het een uniek nummer vind.

Slowgaze schreef:
Jongonz, weten jullie hoe fokking briljant 'Shake It Off' is? Ontzettend briljant. Het is mijn nieuwe lievelingsliedje, echt waar. Ik zou bijna zeggen dat ik het een uniek nummer vind.

Die was niet nodig. Laten we het nu gezellig houden in dit forum, in plaats van hier elkaars berichten af te gaan zeiken.
Je hebt alle recht het niet eens te zijn met wat ik zeg, of het zelfs belachelijk te vinden, maar dit soort sarcasme hoort mijns inziens niet in dit forum

Ach het is Slowgaze maar die moet je niet serieus nemen

laxus11 schreef:
Ach het is Slowgaze maar die moet je niet serieus nemen

Tja, ik ken em niet. Oorspronkelijk had ik geen behoefte om op dat bericht in te gaan, maar ik heb er weinig zin in constant zulke berichten te moeten gaan lezen.
Maargoed, dan weet ik dat nu ook weer;

Ah, geen gevoel voor humor. Dank voor de waarschuwing, dan weet ik dat nu ook weer.

Hij is nieuw hier dus geef hem even de tijd om te wennen hier op Musicmeter

tbouwh schreef:
Die was niet nodig. Laten we het nu gezellig houden in dit forum, in plaats van hier elkaars berichten af te gaan zeiken.
Je hebt alle recht het niet eens te zijn met wat ik zeg, of het zelfs belachelijk te vinden, maar dit soort sarcasme hoort mijns inziens niet in dit forum

Ik moest glimlachen om dit bericht. Je kunt toch wel tegen een plaatstootje? Bovendien gaf je mijn lievelingsliedje een onvoldoende. En als sarcasme hier niet zou horen zouden heel wat gebruikers, en uw vrolijke vriend Slowgaze uiteraard ook, al een sarcasmeban aan de broek hebben. Shoutout aan GrafGantz.

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik moest glimlachen om dit bericht. Je kunt toch wel tegen een plaatstootje? Bovendien gaf je mijn lievelingsliedje een onvoldoende. En als sarcasme hier niet zou horen zouden heel wat gebruikers, en uw vrolijke vriend Slowgaze uiteraard ook, al een sarcasmeban aan de broek hebben. Shoutout aan GrafGantz.

Ja hoor, maar ik had geen idee wat je intenties waren. Het is al goed;

Dan is het goed. Kusje.

Week 36:

#29. Nielson - Sexy Als Ik Dans
Eerlijk gezegd kan ik 'Beauty en de Brains' en 'Hoe' tegenwoordig wel waarderen voor wat ze zijn. Maar deze gaat echt nergens heen en duurt te lang. Ik verwacht ook niet dat dit, in tegenstelling tot de vorige twee, een groeier zal zijn.
Cijfer: 3.0

#32. Taylor Swift - Shake It Off
Hierover heb ik al wat gezegd in het hitlijstentopic maar soit:
Leuk, die zelfspot. Het nummer zelf ben ik niet ondersteboven van, vooral het refrein vind ik niet bijzonder. De campy bridge is het hoogtepunt van het nummer, maar de eerste echt goede single van Taylor Swift moet ik nog horen.
Cijfer: 6.0

#36. Meghan Trainor - All About That Bass
Wat een rare plaat. Ik word er niet heel vrolijk van moet ik eerlijk zeggen.
Cijfer: 4.0

Waar blijft 'Anaconda'? Ik moet m'n eerste 1.0 van dit jaar nog uitdelen namelijk. Wat dat betreft ben ik de radio zenders wel dankbaar dat ze al die stomme rap nummers zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Week 36:

#29. Nielson - Sexy Als Ik Dans
Zijn eerste hit Beauty & the Brains kan ik waarderen maar nadien heeft Nielson steeds teleurgesteld. Dit is het ook niet, vervelend nummer met te weinig inhoud en inspiratie.
Cijfer: 4

#32. Taylor Swift - Shake It Off
Eindelijk een nummer dat wat meer schwung heeft en zij neemt zichzelf ook niet serieus. Briljant is het niet - melodisch is het wat te simpel en het is ook wat plastic - maar best te doen als je het niet te vaak hoort.
Cijfer: 6

#34. Meghan Trainor - All About That Bass
Net als vorig nummer pretentieloos en het doet mij een beetje denken aan de meidengroepen begin jaren '60 (de glorieperiode van dit genre) door het ritme en koortjes maar ik had het liever iets minder glad. Toch ook hier een voldoende waard.
Cijfer: 6,5

NewYorkCityLight schreef:

Waar blijft 'Anaconda'? Ik moet m'n eerste 1.0 van dit jaar nog uitdelen namelijk. Wat dat betreft ben ik de radio zenders wel dankbaar dat ze al die stomme rap nummers zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Anaconda wordt nog niet opgepikt door de radio en begint pas sinds deze week omhoog te klimmen in Spotify. Kan best een geval a la Fancy worden die het eerst ook zonder radio steun moest doen

Ik vind Shake It Off ook leuk. Zonder sarcasme!

Ik had trouwens laatst goed voorspeld dat All About the Bass hier ook wel aan zou slaan. Doet me overigens nu ook nogal denken aan Eliza Doolittle.

Week 35:

#28. Jan Smit - Jij & Ik
Nooit gedacht dat het zou gebeuren maar het lijkt erop dat "onze" Jan in week 35 de hoogste score gaat krijgen van mij. De beginklanken zetten me meteen op het verkeerde been, totdat al meteen daarna de overdreven articulatie inzet, wat alvast de punten aanvalt. Hier wordt een Nederlandstalige Aviccii vs Rob de Nijs vs Enrique mix gedraaid. Lijkt me trouwens dat hij ipv "dansen"een ander werkwoord beginnend met de N liever zou zingen
Cijfer: 5

#31. Gavin DeGraw - Fire
1 van de mogelijk saaiste zangers die behalve Nederland overal genegeerd lijkt te worden doet weer hetzelfde, kleurloos behang
Cijfer: 2

#34. Katy Perry - This Is How We Do
Ehm, do maar even niks meer ipv dat uitmelken van je album. Dit maakt Birthday opeens geweldig, This is how we do klinkt super B-kant en had beter met rust gelaten kunnen worden
Cijfer: 2

#36. Kensington - All for Nothing
Ach ja, de nieuwe Kane brengt bijna dezelfde track als Streets uit. De zanger heeft wel een enigzins fijne rockstem, maar het speelt erg op safe, ik zou het wel eens enorm uit de bocht willen zien rocken en kijken wat er dan gebeurd
Cijfer: 2.5

catdog schreef:
(quote)

Anaconda wordt nog niet opgepikt door de radio en begint pas sinds deze week omhoog te klimmen in Spotify. Kan best een geval a la Fancy worden die het eerst ook zonder radio steun moest doen

Wordt Fancy gedraaid dan? Kheb 'm volgens mij nog nooit op de radio gehoord.

Erg weinig, en volgens watiseropderadio.nl ook vooral op Slam FM.

pureshores schreef:
Lijkt me trouwens dat hij ipv "dansen"een ander werkwoord beginnend met de N liever zou zingen

Navelstaren?

Naaktcamperen?

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Wordt Fancy gedraaid dan? Kheb 'm volgens mij nog nooit op de radio gehoord.

Door Slam! en hij werd zo rond de tijd dat ie de Top 40 binnenkwam door 3FM gedraaid. De overige radio stations hebben de plaat links laten liggen. Knap dat de plaat zelfs nu nog in de Top 30 van Spotify staat zonder enig support.

Op Slam komt ie af en toe voorbij, op Q heb ik Fancy nooit gehoord en 3FM hebben we op het werk bijna nooit meer aan.
Maar Anaconda heb ik ook nooit gehoord op deze 3 zenders.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.