MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vergeten hypes

zoeken in:
starbright boy schreef:
Laat ik maar aftrappen met Ben Christophers.
[...]

Een drukke benedenzaal zit er niet meer in voor hem ben ik bang.

Toch wel, maar dan anders. Hij zit in de band van Bat for Lashes tegenwoordig.

Ben hem solo altijd blijven volgen en ten tijde van de derde plaat heb ik nog wat magische optredens van hem gezien. Daarna werd het zeker wel minder qua populariteit. De laatste keer dat ik hem zag was denk ik in De Schuit, het poppodium in Katwijk (capaciteit rond de 100).

LucM schreef:
The Alarm waarvan na hun debuut in 1984 vaak werd gezegd dat ze even groot als U2 gingen worden (ze traden ook op in Torhout-Werchter).

The Alarm kreeg juist einde jaren '80-1991 veel succes (hitparades en fans) tot Mike Peters begin vd jaren '90 ermee stopte.

LucM schreef:
Naast het eerder vernoemde Big Country ...

Helaas heb je gelijk. Big Country was een wereldband, maar na de desastreuze Peace Of Our Time plaat nooit geworden wat het had moeten worden.

Ja die Peace of our time was matig, de opvolger dito.
Daarna werd het wel weer even aanvaardbaar.
Het leek er wel een beetje op dat die band voldoende materiaal had liggen voor die eerste 3 albums en daarna de inspiratie een beetje zoek was.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Stond op haar hoogtepunt op Lowlands, heb haar daar nog gezien in 1996.

Spannend, daar was ik ook bij.

Rudi S schreef:
Ja die Peace of our time was matig, de opvolger dito.
Daarna werd het wel weer even aanvaardbaar.

Sterker nog, Buffalo Skinners is een absolute wereldplaat maar helaas werd deze alleen opgepikt door de trouwe fans, niet door grote maatschappijen, radio etc.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Spannend, daar was ik ook bij.

Oh, was jij dat?

Onweerwolf
Lang haar, overdreven alcoholwalm en zogenaamd subtiel schurende heupen tegen je billen?

Waarschijnlijk wel.

Grappig, ik was ook bij Tracy Bonham op Lowlands 1996.

Het blokkenschema van die dag. Even uit mijn hoofd gereconstrueerd wat ik die dag zag: Misschien Caesar, zeker Metal Molly, stuk van The Pharcyde, toen een tijd doelloos rondgegelopen en flarden gezien, gegeten en gedronken, Ash, Bis, stuk van Korn, Tracy Bonham, Fun Lovin Criminals. Daar zitten wel meer vergeten namen tussen.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Grappig, ik was ook bij Tracy Bonham op Lowlands 1996.

Het blokkenschema van die dag. Even uit mijn hoofd gereconstrueerd wat ik die dag zag: Misschien Caesar, zeker Metal Molly, stuk van The Pharcyde, toen een tijd doelloos rondgegelopen en flarden gezien, gegeten en gedronken, Ash, Bis, stuk van Korn, Tracy Bonham, Fun Lovin Criminals. Daar zitten wel meer vergeten namen tussen.

Je linkje doet het helaas niet.

Van wat je hier noemt zag ik iig Caesar (helemaal), Metal Molly (gedeeltelijk denk ik), Ash (helemaal), Korn (iig gedeeltelijk) en FLC. (helemaal, inclusief massaal springen op Scooby Snacks). Van Tracy Bonham heb ik volgens mij ook maar een gedeelte gezien.

Bij mij werkt ie wel. Even zoeken op http://acido.kicks-ass.net/. Schattige website, ziet er uit als een website uit 1996 trouwens, met veel leuke lowlandsdingetjes erop.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Bij mij werkt ie wel. maar ik link 'm wel als plaatje:
(afbeelding)

Helaas. =[

Onweerwolf

Onweerwolf
Ik zag ook nog Undeclinable Ambuscade, Type O Negative (waardoor ik vermoedelijk alleen het einde zag van Tracy Bonham, maar ik heb haar 100% zeker gezien) en ook nog een stuk Evil Superstars, dus wellicht FLC niet helemaal. Van Madball heb ik ook een stukje gezien.

En uiteraard heb ik Daryll-Ann helemaal gezien, helaas waren die rukkers van Van Dik Hout toen een liveplaat aan het opnemen waardoor alles vreselijk uitliep en de beste band van Nederland later moest spelen waardoor ik daarna 90% van het optreden van The Gathering moest missen.

Overigens heb ik van dat optreden van Type O nog een stukje van een handdoek die Peter Steele het publiek ingooide nadat hij z'n gezicht er mee afdroogde na afloop van het optreden.

Speedy J gemist zie ik, jammer wel.

Onweerwolf
Het komt nu allemaal een beetje terug zeg. Ik weet nu weer dat ik bij Ash met pijn in mijn hart vlak voor het einde ben weggegaan richting Daryll-Ann om daar aangekomen allemaal andere Daryll-Ann fans te ontmoeten die vlak buiten de tent stonden en boze leuzen richting Van Dik Hout aan het schreeuwen waren.

Ik ben volgens mij ook weggegaan bij Bonham, want ik heb ook een stukje Type-O-Negative gezien zit ik me te bedenken. Volgens mij het laatste flardje. Ik had er niet zoveel mee. Was dit niet in de tijd dat ze het dichtst bij mainstreamsucces zaten? (My Girlfriend's Girlfriend was best regelmatig op MTV).

edit: even opgezocht en ja, dat album was toen net uit.

Onweerwolf schreef:
Nu heb ik hem toch.

(afbeelding)

Bizar dit, ik zat twee dagen terug wat oude papiermeuk door te nemen en kwam dit exacte blokkenschema tegen

Ook hier tranen met tuiten dat ik niet naar Speedy J gegaan ben, maar ik was toen nog niet of nauwelijks gecharmeerd van dat soort muziek. Wel gezien die dag: Dick Dale, Ash, Bis, Tracy Bonham en FLC. Wellicht nog meer maar daar is me in elk geval niets meer van bijgebleven.

Oude lowlandsschema's waar je was doornemen is altijd domme keuzes van jezelf terugzien. Ik ben op een van de andere dagen na een klein stukje Sparklehorse naar K's Choice gegaan.... Mijn zusje plaag ik nog steeds weleens dat ze dat jaar Bush verkoos boven Björk (waar ik was).

Ik was er toen ook, heb die zaterdag Skik, Madball en Type O Negative gezien. Was toen alto dus dan ga je niet naar Speedy J. En later nog een film gezien om 2 uur zie ik, maar daar kan ik me niks meer van herinneren.
Weet nog wel dat er toen vaak sinaasappelschil gevechten waren.

Onweerwolf
trebremmit schreef:
En later nog een film gezien om 2 uur zie ik, maar daar kan ik me niks meer van herinneren.

Braindead? Die heb ik daar gezien, onderwijl met een vriend een hele fles wodka gemixed met jus soldaat makende. Ik was 17 en kon dat toen nog, nu zou ik er een maand ziek van zijn.

Ik vond het wel gaaf tijdens die film, bij elke dode ging iedereen op de banken staan en keihard juichen.

trebremmit Kun je je Tokyo Decadence niet herinneren? Ik heb 'm ook gezien. Dat is een erotische Japanse arthousefilm over sadomasochisme om precies te zijn. Dat zie je vast niet elke dag. Die heb ik later gezien.

Ik zag inderdaad dat het Tokyo Decadence was, kan me er echt niks meer van herinneren, maar ik heb het omlijnd dus ik ben er wel geweest. Kan me nog wel herinneren dat een jongen die met ons mee was van de tribune viel in die filmtent, of dat was een jaar later, maar die werd toen in de ambulance afgevoerd en kwam later terug met zijn arm in het gips.

Eerder noemde Starbright Boy al de naam Bush. Dat is een post-Grunch formatie die in 1997 een album hadden wat goed ontvangen werd en die zanger was eventjes redelijk bekend. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Verder had je b.v. ook nog Tic Tac Toe, een meidengroepje uit Duitsland die in diezelfde tijd bekend
waren o.a. met de hit 'Warum'.
En ongeveer 10 jaar later eventjes zeer populair onder bepaalde tieners Tokyo Hotel, ook uit Duitsland.

buizen
Als een raket gelanceerd maar - gelukkig maar - van niet blijvende aard.
Sigue Sigue Sputnik

(maar ben het dus niet vergeten)

buizen schreef:
Als een raket gelanceerd maar - gelukkig maar - van niet blijvende aard.
Sigue Sigue Sputnik

(maar ben het dus niet vergeten)

Was dit echt een hype buizen ?
Ik dacht dat dit wel mee viel.
Een hype link ik niet alleen aan muziek.
Deze gasten zagen er wel extravagant uit, maar het werd niet echt overgenomen als modeverschijnsel bijv.
Het is lang geleden, ik weet niet alles meer, maar deze band een hype ????

buizen
Nu je het zegt is het uiteindelijk nooit een hype geworden, bikkel2. Het werd vanuit ik meen Londen met veel tamtam gelanceerd maar het was een (mislukte) poging tot een hype. Volgens mij in de UK en Japan wel enigszins enthousiast ontvangen maar bijv. in het nuchtere Pays Bas niet.

Precies, zo herinner ik het mij idd ook.
Ik had er trouwens helemaal niets mee.
Hoop poeha om niets.
Ik denk dat die gasten best wel iets konden trouwens, maar dit werkte gewoon niet.

buizen
Fatal Flowers?
Of is drie studioalbums al teveel?
Veelbelovend, steengoed, Nederland was weer into de rock 'n roll en nu eens wat anders dan Brood.
Amper 5 jaar hebben ze bestaan.

Geen hype....m.i
Richard Janssen had wel de goeie kop en uitstraling om veel meisjesharten te doen smelten, maar The Flowers maakten vrij authentieke gitaarrock - sterk, geolied, vooral live erg goed, maar meer voor de serieuzere rocker.
De Urban Dance Squad waren overdonderender in het totaalplaatje.
Ook een geweldige liveband en toendertijd een trekplijster op menig festival.
Maar hypes gaan veel breder.
Ik denk dan toch aan catagorie boybands, Girlpower en gabberhouse....dat werd publicitair ook echt groot.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.