MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Deel of verzoek: Post Spotify Playlists/Afspeellijst(en)!

zoeken in:
De Graadmeter Pinguin Radio on Spotify - open.spotify.com is een wekelijks alternatieve playlist van Pinguin Radio, met de beste 41 nummers van het moment geselecteerd door de luisteraars. Handig overzicht van actuele liedjes, heeft me al geregeld goede luistertips opgeleverd..............

Merry Muthafuckin Christmas on Spotify - open.spotify.com

Een bonte verzameling kerstmisliedjes om alvast in de kerstzweer te komen!

Dit is ook een leuke: De 50 beste Belgische nummers van het afgelopen decennium volgens De Standaard.

DS Decenniumlijst on Spotify - open.spotify.com

ohmusica
Leuk om eens in deze eigenzinnige lijst te grasduinen voordat het in de vergetelheid raakt:

The Quietus 2019: Albums of the Year on Spotify - open.spotify.com

Ik gebruik andermans playlists vooral als ik het zelf even niet meer weet of muziek zoek in stijlen buiten mijn muzikale comfort zone. Deze twee vind ik daarvoor goed geslaagd. De tweede is een stuk vrolijker en meer op de voorgrond. De eerste wat meer duister, en ook leuk om met m'n gitaar overheen te spelen, om me uit m'n gitaarmuziek clichés te halen.

Dark Jazztronica | Electronic Jazz | Jazzy Trip-Hop | Modern Jazz | Alternative Jazz | Acid Jazz on Spotify - open.spotify.com

Road Trip To Kyoto on Spotify - open.spotify.com

Ik ben vaak niet kapot van de playlists die Spotify maakt, maar deze is nice! Hopelijk doen ze dat ook met andere decennia.

The 80s All Lined Up on Spotify - open.spotify.com

Ik gebruik andermans playlists vooral als ik het zelf even niet meer weet of muziek zoek in stijlen buiten mijn muzikale comfort zone

frankv91 Dank voor je bijdrage! Het feit dat playlists vaak met heel veel zorg zijn samengesteld maakt het voor mij persoonlijk extra interessant om ze te volgen......dus niet een door kunstmatige intelligentie opgesteld lijstje, maar een met liefde gemaakte lijst. Zelf besteed ik ook veel aandacht aan mijn eigen playlist met pareltjes (in indie, folk, pop, soul), heb zelfs een "schaduwlijst" met daarin alles waarvan ik denk dat het potentie heeft om een keer in de "hoofdlijst" te komen.............

ohmusica schreef:
Leuk om eens in deze eigenzinnige lijst te grasduinen

Ohmusica, precies, dat "grasduinen" is wat mij persoonlijk zo bevalt aan afspeellijsten op Spotify. Zal die van the Quietus direct eens gaan bestuderen, klinkt interessant!

Bruno_6 schreef:
Dit is ook een leuke: De 50 beste Belgische nummers van het afgelopen decennium volgens De Standaard.

DS Decenniumlijst on Spotify - open.spotify.com

Dank Bruno_6 voor je bijdrage! Mis overigens Sciencing van Millionaire wel in deze lijst.............

Oh chips, zie nu dat het de beste 50 Belgische nummers zijn, nou goed, dan mis ik bijv. "Love Has Eyes" van Millionaire in dat lijstje

SirChenque schreef:
(quote)

frankv91 Dank voor je bijdrage! Het feit dat playlists vaak met heel veel zorg zijn samengesteld maakt het voor mij persoonlijk extra interessant om ze te volgen......dus niet een door kunstmatige intelligentie opgesteld lijstje, maar een met liefde gemaakte lijst. Zelf besteed ik ook veel aandacht aan mijn eigen playlist met pareltjes (in indie, folk, pop, soul), heb zelfs een "schaduwlijst" met daarin alles waarvan ik denk dat het potentie heeft om een keer in de "hoofdlijst" te komen.............

Hee da's grappig. Ik heb ook een favorietenlijstje en een potentie-lijstje, maar uiteindelijk gebruik ik alleen die tweede (da's nu ook echt een gedrocht met 5 dagen aan muziek of zo). Van m'n favorieten luister ik wel de albums, denk ik dan.

Dat 2020 en deze nieuwe gestarte eeuw maar weer een hoop muzikaal genot mogen opleveren amigos.

Een interessante playlist om terug te blikken op het voorbije decennium is Popcorn | The 100 Best Songs of the 2010s, komt van dafit82 (van de Popcorn nieuwsbrief). Met een duidelijke NL-achtergrond, want er staan diverse vaderlandse en Vlaamse artiesten in vermeld, leuk!

Volg hier mijn playlist met vele parels in indie/pop/soul/folk

Uitgebreid overzicht van de populaire muziek uit de jaren zestig: The Spectacular Great 60's Jukebox on Spotify - open.spotify.com

Ik ben al een tijdje bezig met het verzamelen van alle 60's psychedelica artiesten op Spotify. Ik probeer compilaties te vermijden. Inmiddels zit ik in Peru, Spanje en Japan te zoeken naar nieuwe invloeden, maar ik vind mondjesmaat nieuwe invloeden, wie heeft er tips?

Garage, Freakbeat, Mod & Heavy Psychedelic Rock 60s

waxs
Check eens de Argentijnse bands uit de jaren 70 zoals Aquelarre, Color Humano, Vox Dei, Serú Girán, Almendra en de beste plaat "Artaud" van Pescado Rabioso!

waxs schreef:
Ik ben al een tijdje bezig met het verzamelen van alle 60's psychedelica artiesten op Spotify. Ik probeer compilaties te vermijden. Inmiddels zit ik in Peru, Spanje en Japan te zoeken naar nieuwe invloeden, maar ik vind mondjesmaat nieuwe invloeden, wie heeft er tips?

Ik had een lijstje voor je gemaakt met links en dergelijke. Deze verdween ineens van het scherm toen ik er mee bezig was. Heb weinig zin om dubbel werk te verrichten.

waxs schreef:

China [embed]https://baihu.bandcamp.com/track/jingmozhiwang-king-of-silence[/embed]

waxs schreef:

Portugal.

waxs schreef:

Mexico

waxs schreef:

Spanje

waxs schreef:

Spanje

waxs schreef:

Spanje

waxs schreef:

Spanje

waxs schreef:

Spanje

waxs schreef:

Waarom zou je compilaties vermijden? Er zijn heel veel bands die alleen maar een paar 7 inches hebben uitgebracht en die vind je juist terug via dat soort compilaties.

Uit Peru had je in ieder geval Los Saicos. Denk dat Demolicion hun bekendste is, maar zelf vind ik Come On en Salvaje net iets leuker.

Los Saicos - Demolicion 1964 - YouTube
Los Saicos - Come On - YouTube
Los Saicos - Salvaje - YouTube

Het zit wel aan het begin van de garage-tijd, in het gitaarwerk hoor je nog wel wat surfinvloeden terug.

Trouwens wel een hele toffe playlist, ben hem ook gaan volgen.

Michiel Cohen flinke waslijst aan tracks , mooie videoclip ook van Guadalupe Plata. Veel recent werk, ik heb ook een Neo Psychedelica lijst, daar ga ik wat van deze inspiratie aan toevoegen

herman ik weet dat er heel veel mooi materiaal uit de 60s is dat enkel op single is verschenen of bands die maar 2 single'tjes hebben uitgebracht. Ik heb alle artiesten maar 1x in de lijst staan, als je iets vind wat je aanspreekt kun je doorklikken en nog meer ontdekken. Het is ook een uitdaging om volledige albums/originele releases te vinden natuurlijk, met die compilaties is al het voorwerk al gedaan

Nummers die ik bijvoorbeeld graag had opgenomen:

Weet niet meer waar ik deze playlist vandaan heb, maar luister er graag naar:

Deutschlandfunk Kultur recommends on Spotify - open.spotify.com

Met actuele luistertips van de Deutschlandfunk Kultur Redaction...............

En Venceremos: dank voor de Brexit playlist, actueler dan dát bestaat er niet natuurlijk

Volg hier mijn Spotify-playlist met indie-soul-folk-pop-parels

Erg fijne playlist voor de late uurtjes: Andrew Weatherall Remixes on Spotify - open.spotify.com van de deze maand overleden producer/DJ Andrew Weatherall (o.a. de man achter succesplaat Screamadelica van Primal Scream). Hier ook een interessant interview in The Guardian met Bobby Gillespie over zijn band met Weatherall.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.