menu

Muziek / Algemeen / Deel of verzoek: Post Spotify Playlists/Afspeellijst(en)!

zoeken in:
avatar van waxs
Ondanks een algemene Spotify Topic en de grote MuMe Afspeellijst ontbrak tot mijn verbazing nog een topic waarin lijstjes gedeeld kunnen worden. Ik denk dat ik voor menig MuMe gebruiker spreek als ik zeg dat we hier zijn om onze muziek kennis te delen als wel om onze kennis te verbreden...

Er zijn uiteraard honderden, zo niet duizenden commerciële afspeellijsten te vinden op Spotify. Ze lijken echter allemaal op elkaar en betreffen 9 van de 10 keer een voor de hand liggende muziekkeuze.

Persoonlijk structureer ik mijn afspeellijstjes op genre, periode of stemming. Nu is het niet verplicht, maar wellicht is het leuk om een korte omschrijving te geven van jou persoonlijke afspeellijst. Misschien is er tevens behoefte aan een specifieke lijst die wij gezamenlijk kunnen samenstellen! Kortom heb je een verzoek of een waardige toevoeging? Post het in deze topic!

Opgelet: zorg ervoor dat je lijstje openbaar is zodat je deze kunt delen! Rechts van de groene afspeelknop staat een kleine ronde button met 3 puntjes, door te klikken op HTML link kopieren kun je de lijst publiceren!

avatar van Oepsje
Prima idee waxs.

Jammer dat er nog niemand afspeellijsten gedeeld heeft, maar dan ga ik de eerste zijn.
Elke maand maak ik een lijst met nieuwere releases. Met name electronische muziek met af en toe een verdwaalde singer songwriter of een lekker indie-rock nummertje.

Hopelijk kan ik er iemand blij mee maken:
Current: Sonic Crack Nov 2015 on Spotify - open.spotify.com

avatar van Poek
Sad, depressed, down and melancholic
Droeve/melancholische muziek uit diverse genres (zelfs klassiek).

avatar van waxs
Bedankt Oepsje, volgens mij is dit ook wel iets voor jou Electronic, Wonky Beats & Glitch Hop! Verder is deze andere lijst van mij een aanrader voor de liefhebbers van de 60's! Garage & Heavy Psychedelic Rock 60s. Ik heb aantal van mijn favoriete 60s psychedelica bandjes bijeen gezocht en in deze lijst samengebracht (periode 1965-1969). Ik voeg altijd maar 1 nummer per artiest in mijn lijsten toe, inmiddels zijn er 250 obscure nummers toegevoegd aan de lijst, echt iets voor de liefhebber

buizen
Een zeer (!) goed idee.
Hier laat ik het maar even bij.

avatar van Oepsje
waxs schreef:
Bedankt Oepsje, volgens mij is dit ook wel iets voor jou Electronic, Wonky Beats & Glitch Hop! Verder is deze andere lijst van mij een aanrader voor de liefhebbers van de 60's! Garage & Heavy Psychedelic Rock 60s. Ik heb aantal van mijn favoriete 60s psychedelica bandjes bijeen gezocht en in deze lijst samengebracht (periode 1965-1969). Ik voeg altijd maar 1 nummer per artiest in mijn lijsten toe, inmiddels zijn er 250 obscure nummers toegevoegd aan de lijst, echt iets voor de liefhebber


Bedankt! Als ik door die lijst scroll zie ik veel namen die me aanspreken dus ik ben benieuwd of ik daar nog verborgen pareltjes in kan ontdekken! Ik heb zelf ook enkele lijsten per genre waarin ik mezelf de beperking op leg, niet meer dan 2 nummers van dezelfde artiest toe te voegen. Heerlijk om zo af en toe eens een best of avondje te hebben

avatar van Oepsje
waxs De afgelopen week veel naar je lijsten geluisterd (met name Wonky Beats, maar ook wat Hiphop lijstjes) en er erg van genoten! Bedankt
Wellicht staan er in mijn Electronic of Hiphop playlist nog nummers die jou aanspreken!

avatar van waxs
Oepsje schreef:
waxs De afgelopen week veel naar je lijsten geluisterd (met name Wonky Beats, maar ook wat Hiphop lijstjes) en er erg van genoten! Bedankt
Wellicht staan er in mijn Electronic of Hiphop playlist nog nummers die jou aanspreken!

Top! Ik heb je maandelijkse lijstjes beluisterd, ook weer wat input voor mn eigen lijstjes opgedaan

avatar van sj0n88
Ik heb niet het idee dat er erg veel leven in dit topic zit, maar wellicht kan ik iemand blij maken met één van mijn lijsten
- Voor de zondagochtend
- Beste tracks van 2015
- Voor aan het zwembad
- Ultieme hiphop-lijst
- Ultieme jazz-lijst
- First Aid Course Of Music

avatar van waxs
sj0n88 schreef:
Ik heb niet het idee dat er erg veel leven in dit topic zit, maar wellicht kan ik iemand blij maken met één van mijn lijsten
- Voor de zondagochtend
- Beste tracks van 2015
- Voor aan het zwembad
- Ultieme hiphop-lijst
- Ultieme jazz-lijst
- First Aid Course Of Music

Ik heb er even 2 opgeslagen

avatar van HugovdBos
Hierbij een paar lijstjes die ik de laatste tijd heb samengesteld. Niet alle artiesten zijn beschikbaar voor streaming, vandaar dat er weleens nummers ontbreken in de lijsten.

Best Songs of 2015
Best Songs of 2016
Top 2000 Songs of all Time
Top 100 Beatles Songs

avatar van George
Je kunt toch leuke dingen doen met Spotify. Mag ik trots zijn op het resultaat?

1. Taxman- Tom Petty and the Heartbreakers
2. Eleanor Rigby- Anna Black
3. I'm Only Sleeping- Suggs
4. Love You Too- Cornershop
5. Here, There and Everywhere- Emmylou Harris
6. Yellow Submarine- Gerry Marsden
7. She Said, She Said- The Black Keys
8. Good Day Sunshine- Judy Collins
9. And Your Bird Can Sing- The Kennedys
10. For No One- Anne Sofie von Otter/Elvis Costello
11. Doctor Robert- Home Grown
12. I Want To Tell You- The Smithereens
13. Got To Get You Into My Life- Blood, Sweat and Tears
14. Tomorrow Never Knows- Junior Parker

The Beatles- Full Album Remake 'Revolver' on Spotify - open.spotify.com

avatar van herman
Leuk idee inderdaad. Ik ga hem eens luisteren.

Wat van mijn playlists:

Singles Going Steady: the 40 best recent singles on Spotify - open.spotify.com
(mijn 40 favoriete singles van dit moment)

George Harrison in The Beatles on Spotify - open.spotify.com
(de liedjes van George Harrison toen hij in The Beatles zat, chronologisch)

Sebadoh - Lou Barlow on Spotify - open.spotify.com
(alle door Lou Barlow geschreven liedjes van Sebadoh)

The Smiths - The A-Sides on Spotify - open.spotify.com
(alle a-kanten van The Smiths, chronologisch)

The Smiths - The B-Sides on Spotify - open.spotify.com
(alle b-kanten van The Smiths, chronologisch)

new wave/post-punk 1977-1983 on Spotify - open.spotify.com
(spreekt voor zich)

90's One Hit Wonders in The Netherlands on Spotify - open.spotify.com
(90s one hit wonders, nog niet compleet)

avatar van Snoeperd
Ik zal ook eens wat posten:

Women have the power! on Spotify - open.spotify.com

Gemaakt naar aanleiding van de opmerking van Ronald Molendijk. 300 prachtiliedjes van vrouwen.

Around the World on Spotify - open.spotify.com

Ooit gemaakt voor een vriendin van me die erg van muziek uit Afrika en Zuid-Amerika houdt. Maar Around the World is ook echt Around the World, elk continent (op Azië na misschien) is goed vertegenwoordigd.

deep house on Spotify - open.spotify.com

Mijn favoriete dance-tracks!

avatar van George
Met heel veel plezier heb ik aan mijn 'Beatles project' gewerkt. Van alle albums heb ik inmiddels een çover versie gemaakt. Zo ook van 'A Hard Day's Night' dat ik -naast 'Revolver'- graag wil presenteren op onze site.

1. A Hard Day's Night- Peggy Lee
2. I Should Have Known Better- The Beach Boys
3. If I Fell- Nellie McKay
4. I'm Happy Just To Dance With You- Ann Murray
5. And I Love Him- Esther Phillips
6. Tell Me Why- April Wine
7. Can't Buy Me Love- Johnny Rivers
8. Any Time At All- Bryan Adams
9. I'll Cry Instead- Billy Joel
10. Things We Said Today- Bob Dylan
11. When I Get Home- The Brotherhood
12. You Can't Do That- Mick Kolassa, Mark Telesca
13. I'll Be Back- The Holmes Brothers

The Beatles- Full Album Remake 'A Hard Days Night' on Spotify - open.spotify.com

avatar van Rudi S
herman schreef:

(alle door Lou Barlow geschreven liedjes van Sebadoh)



Ah, Sebadoh luisteren zonder steeds maar te moeten skippen

ohmusica
Ik maak per maand een lijstje van nummers die mij in deze periode opvallen. Het zijn nummers die ik nog eens wil terughoren. En zo wordt het een persoonlijke soundtrack, het liefst tussen de genres door van neo-klassiek, tot ambient en jazz maar ook actuele pop.

2019-1? on Spotify - open.spotify.com

avatar van StopMakingSenseo
Over een paar dagen de herstart van KINK.
Voor degenen die nog eens willen weten hoe de sound in de beginjaren ook alweer was, of gewoon een trip down memory lane voor de 90s alto-kids:

KINK FM 90s

avatar van George
Rock and Roll Jukebox. Een meer dan 100 uur durende reis door het rijke verleden van de rock and roll. Van doo wop tot rockabilly. Van de bekendste hits tot de onbekendste juweeltjes uit de 50's en begin 60's. Afspelen in shuffle.
The Rock and Roll Jukebox on Spotify - open.spotify.com

avatar van SirChenque
Bij Muziek > Toplijsten en favorieten > Tip hier de beste Spotify-playlists:

Omdat ik nergens tips voor interessante Spotify-playlists kan vinden op het forum (of heb ik niet goed gezocht?), bij deze een nieuwe topic. Deel hier je favoriete playlists of je eigen maaksels.

Van mijn hand deze heerlijke lijst met parels uit de indie-pop, folk, soul & pop hoek: DiSCoVeR GeMS oF iNDie, FoLK, PoP & SouL on Spotify - open.spotify.com. Please follow als je geregeld nieuwe bands of artiesten wil ontdekken (ik blijf de lijst constant verversen/vernieuwen).

ohmusica
Enkele suggesties van lijstjes die ik geregeld of wel eens beluister:

Een lijstje van interessante muziekmakers:
Late Night Tales Likes on Spotify - open.spotify.com

Van VRT programmamaker Ayko Duyster, luister en droom verder:
Sound of Silence on Spotify - open.spotify.com
of deze uit dezelfde hoek een lijst met 344 uren muziek!
Duyster (all tracks ever played) on Spotify - open.spotify.com

Wie houdt er van allerlei straatgeluiden en sounds?
Street City Sounds on Spotify - open.spotify.com

Mooie lijst uit de meer klassieke hoek van een Spotifyer, wordt geregeld aangevuld:
Neoclassical Ambient / Electroacoustic Soundscape on Spotify - open.spotify.com

Dit ontdekte ik onlangs, opnamen van de bekende BBC man David Attenborough - nog niet door westerse muziek 'verpest':
My Field Recordings from Across the Planet by David Attenborough on Spotify - open.spotify.com

ohmusica
SirChenque schreef:
Omdat ik nergens tips voor interessante Spotify-playlists kan vinden op het forum (of heb ik niet goed gezocht?), bij deze een nieuwe topic. Deel hier je favoriete playlists of je eigen maaksels.


Prima initiatief!

avatar van SirChenque
Dank voor je bijdrage OhMusica, interessante lijstjes!

avatar van Edgar18
ohmusica schreef:
Dit ontdekte ik onlangs, opnamen van de bekende wijlen BBC man David Attenborough.
Hoewel de beste man al een flink eindje in de negentig is, is hij gelukkig nog steeds in leven.

ohmusica
Edgar18 schreef:
(quote)
Hoewel de beste man al een flink eindje in de negentig is, is hij gelukkig nog steeds in leven.


Met excuses van de redactie...

avatar van SirChenque
Sowieso is er ook de eigen MusicMeter Rotatielijst on Spotify - open.spotify.com, met per cd uit de rotatielijst één nummer. Wordt minimaal 1 x per week ververst.........met dank aan roots1968

avatar van SirChenque
Niemand meer met goede tips voor Spotify-lijstjes? Kan het me haast niet voorstellen met 49.823 gebruikers.......

ohmusica
SirChenque schreef:
Niemand meer met goede tips voor Spotify-lijstjes? Kan het me haast niet voorstellen met 49.823 gebruikers.......


(vervolg)

Test hiermee je koptelefoon of de buren:
Songs To Test Headphones With on Spotify - open.spotify.com

audiofiel?
Audiophile test music (Hifi High End Quality) on Spotify - open.spotify.com

populaire eclectic lijst van de spotify curatoren:
Modern Eclectic on Spotify - open.spotify.com
of deze wat experimenteler:
Electronic Avant-Garde on Spotify - open.spotify.com

Hou je van FIP radio, met franse twist:
Fip 2019 - on Spotify - open.spotify.com

deejay Gilles:
Gilles Peterson Worldwide Radio on Spotify - open.spotify.com

VPRO en o.a. muziek uit hun befaamde reisseries:
vprospotify on Spotify - open.spotify.com

depri?
Depri top musicmeter on Spotify - open.spotify.com (ooit eens aan meegedaan, via musicmeter)

ROXY forever:
RoXY Amsterdam on Spotify - open.spotify.com

Pitchfork's keuze 60ties albums:
The 200 Best Albums of the 1960s on Spotify - open.spotify.com

Liefhebbers van Steven Wilson:
Steven Wilson's Headphone Dust on Spotify - open.spotify.com

En dan hebben we nog Blokhuis: Leo Blokhuis on Spotify - open.spotify.com

en een eigen lijstje van deze maand komt geregeld wel wat bij:
2019 ? 11 + 12 on Spotify - open.spotify.com

avatar van chevy93
SirChenque schreef:
Niemand meer met goede tips voor Spotify-lijstjes? Kan het me haast niet voorstellen met 49.823 gebruikers.......
Ik moet zeggen dat ik niet zozeer een afspeellijstenvolger ben. De meeste lijsten die ik 'volg' zijn niet zozeer aan verandering onderhevig, maar statische (top)lijsten.

De welbekende MuMe-lijsten: Witte Trui, Ladder, Prog Ladder, That's Soul Ladder.

Denk dat deze nog wel in aanmerking komen:
Perfect Concentration on Spotify - open.spotify.com

Superior Study Playlist on Spotify - open.spotify.com

Songpickr 2019 - Americana, Folk, Soul, Blues, Rock, Indie songs on Spotify - open.spotify.com

Door Ólafur Arnalds: FLOW on Spotify - open.spotify.com

En deze is dus al niet geüpdatet sinds november 2017
Hitzone 1 - 83 [November 2017 Updated!] on Spotify - open.spotify.com

avatar van chevy93
Qua podcasts kom ik niet verder dan: The 500 with Josh Adam Meyers on Spotify - open.spotify.com

Hoewel ik deze nog nooit via Spotify beluisterd heb, maar alleen via mijn podcast-app op mijn telefoon.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.