Muziek / Algemeen / Wat download je op dit moment?
zoeken in:
0
pretfrit
geplaatst: 10 juni 2009, 19:49 uur

Ben het wel enigszinds met Sietse eens. Soms is illegaal downloaden een lege nietszeggende weinig opbeurende etc etc ..

0
geplaatst: 10 juni 2009, 20:04 uur
Heb je het nu over het downloaden an sich of het naderhand beluisteren van de gestolen waar? Gezien het uiterlijk van je post neig ik naar het laatste.
0
Sietse
geplaatst: 10 juni 2009, 21:29 uur
Yamato schreef:
1. Sietse zegt helemaal niet dat downloaden per definitie fout is, die conclusie trek jij zelf.
2. Steun artiesten liever door naar hun concert te gaan, daar hebben ze wat aan, van de cd-verkoop gaat gemiddeld zo'n 3% van de winst naar de artiest.
1. Sietse zegt helemaal niet dat downloaden per definitie fout is, die conclusie trek jij zelf.
2. Steun artiesten liever door naar hun concert te gaan, daar hebben ze wat aan, van de cd-verkoop gaat gemiddeld zo'n 3% van de winst naar de artiest.
1. idd, downloaden is niet slecht wat mij betreft. Het heeft echter geen waarde.
2. Ligt aan wat voor album je koopt en bij wie. Major labels is het wel zo beroerd geregeld inderdaad. Kleinere labels zijn vaak toch wel iets vriendelijker voor de artiesten (bij mij is het 15% van de oplage bijv.)
0
geplaatst: 11 juni 2009, 08:39 uur
Ik speel zelf ook in een band en vind het prima dat mensen onze cd downloaden, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Bij optredens verkopen we ook best goed.
Wat ik probeerde aan te geven is dat het heel makkelijk is om cd's te downen van grote artiesten en het niet erg interessant is om dat hier te posten.
Ik zelf heb net een demo gevonden van een Nederlandse thrashmetal band bij mij uit de buurt die ik eind jaren 80 erg cool vond.
De tape heb ik al jaren niet meer natuurlijk.

Lethargy - Anaestetic Sleep demo tape 88
De band werd later Dead Head btw.
En deze vond ik ook nog :

Abacinate -Out of The System demo tape '91
Superstrakke techno-thrash uit het oosten des Lands
Daar word ik erg blij van
Wat ik probeerde aan te geven is dat het heel makkelijk is om cd's te downen van grote artiesten en het niet erg interessant is om dat hier te posten.
Ik zelf heb net een demo gevonden van een Nederlandse thrashmetal band bij mij uit de buurt die ik eind jaren 80 erg cool vond.
De tape heb ik al jaren niet meer natuurlijk.

Lethargy - Anaestetic Sleep demo tape 88
De band werd later Dead Head btw.
En deze vond ik ook nog :

Abacinate -Out of The System demo tape '91
Superstrakke techno-thrash uit het oosten des Lands
Daar word ik erg blij van

0
Sietse
geplaatst: 11 juni 2009, 11:18 uur
jurado schreef:
Ik speel zelf ook in een band en vind het prima dat mensen onze cd downloaden, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Het maakt me ook niet uit dat mijn releases zowel solo als met de band worden gedownload, maar wel dat het hier in het topic wordt aangehaald om zogenaamd grappig te zijn, zoals hier wordt gedaan.
(wat los staat van het leuk vinden of niet)
Mijn laatste download is de live sessie van Sylvester Anfang II van VPRO Dwars:
Dwars » blog archive » Dwars sessie - Sylvester Anfang II - dwars.radio6.nl
0
geplaatst: 11 juni 2009, 12:18 uur
Sietse, mag ik uit interesse vragen onder welke naam je musiceert?
0
geplaatst: 12 juni 2009, 00:37 uur
Oke, ik heb even rondgekeken op MuMe en ik kan alvast zeggen dat ik je keuze voor artwork erg mooi vind. Het lijkt me zeker wel interessant genoeg om een keer te beluisteren.
0
Sietse
geplaatst: 12 juni 2009, 11:09 uur
leef je uit 
Artwork van de band is door onze gitarist trouwens...mijn solo werk doe ik zelf.

Artwork van de band is door onze gitarist trouwens...mijn solo werk doe ik zelf.
0
Father McKenzie
geplaatst: 13 juni 2009, 09:35 uur
Ik heb ooit 2 dingen gedownload;
Joe le Taxi (Vanessa Paradis)
en een bootleg van John Lennon;
Free as A Bird, dus in de home-demo versie, niet opgesmukt
voor de Anthology plaat.
Met veel moeite, maar het lukte.
Maar ik ben absoluut geen downloader, geef mij maar echte cd's met boekjes, foto's, ik wil die inkt ruiken ook, en de artiest mag er iets aan verdienen.
Ok, nu kun je "legaal" downloaden, maar ik heb graag iets tastbaars, het downloaden zal nooit ofte nooit aan me besteed zijn, verder.
Mijn leeftijd zal daar ook wel voor iets tussenzitten.
Joe le Taxi (Vanessa Paradis)
en een bootleg van John Lennon;
Free as A Bird, dus in de home-demo versie, niet opgesmukt
voor de Anthology plaat.
Met veel moeite, maar het lukte.
Maar ik ben absoluut geen downloader, geef mij maar echte cd's met boekjes, foto's, ik wil die inkt ruiken ook, en de artiest mag er iets aan verdienen.
Ok, nu kun je "legaal" downloaden, maar ik heb graag iets tastbaars, het downloaden zal nooit ofte nooit aan me besteed zijn, verder.
0
geplaatst: 13 juni 2009, 18:19 uur
Father McKenzie schreef:
Maar ik ben absoluut geen downloader, geef mij maar echte cd's.
Maar ik ben absoluut geen downloader, geef mij maar echte cd's.
Dat kan... maar mijn Pa (die is 60) kan er ook wat van, hij is een fervent slsk-er.
Mijn oom (broertje van) is nog erger ..die download alles , muziek, films.
Terwijl ze vroeger allebei een flinke vinyl-verzameling hadden, mijn Pa heeft die ook verpatst voor 50 gulden.

0
geplaatst: 14 juni 2009, 20:03 uur
De nieuwe Depeche Mode toch maar eens.
Verder de nieuwe platen van Kreng, Broken Records en een oudje van The Byrds (Notorious Byrd Brothers).
Verder de nieuwe platen van Kreng, Broken Records en een oudje van The Byrds (Notorious Byrd Brothers).
0
geplaatst: 17 juni 2009, 18:45 uur
Deze

Vreselijke boutplaat, je gaat er bijna van naar Tokyo Hotel luisteren.

Vreselijke boutplaat, je gaat er bijna van naar Tokyo Hotel luisteren.
0
sxesven
geplaatst: 17 juni 2009, 22:39 uur
Eric Dolphy - Out to Lunch
Puur voor het gemak, omdat ik de LP niet altijd bij de hand heb.
Verder een zootje Jpop singles.
Puur voor het gemak, omdat ik de LP niet altijd bij de hand heb.
Verder een zootje Jpop singles.
0
Sietse
geplaatst: 22 juni 2009, 18:38 uur
Gratis ende voor niks:
H Stewart - Letters to Kansas City (ca278) (June 21, 2009)

Internet Archive: Free Download: H Stewart - Letters to Kansas City (ca278)
H Stewart - Letters to Kansas City (ca278) (June 21, 2009)

"We haven't much in life, yet we have so much. It is strange how important the small things become. Letters to Kansas City is an ode to H Stewart's hometown. The songs are written about Kansas City's neighborhoods, their moods and memories according to H Stewart. The songs were made with a cheap Casio, a used microphone, and a laptop which houses odd programs for sound manipulations. Those things coupled with the memory of home H Stewart create a voiceless album drawing on how little and how much we have in life, and how important it is to be home."
Internet Archive: Free Download: H Stewart - Letters to Kansas City (ca278)
0
geplaatst: 28 juni 2009, 14:42 uur
Masada Quintet featering Joe Lovano - Book of Angels 12 - Stolas

En het bevalt zeer, dus dikke kans dat ik er geld aan uit ga geven.

En het bevalt zeer, dus dikke kans dat ik er geld aan uit ga geven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 juni 2009, 16:32 uur
BBC uitzendingen van een Crosby, Stills & Nash en een Neil Young concert. Een andere CSN bootleg staat nu aan, evenals een Michael Jackson DVD (voor ma).
* denotes required fields.