MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wat download je op dit moment?

zoeken in:
neo schreef:
(quote)

Nu heb ik het idee dat dit topic nogal verzand in wederom discussies ovet hetgeen zelf. Het aanbod is altijd groot geweest, dus dat vindt een grote kul reden om het wel te doen.
En nu is er internet en kan je meer van dat enorme aanbod luisteren, geen idee waarom je daar geen gebruik van zou maken.

Maar je hebt gelijk, het gaat off-topic.
Ik download nu Cordell Klier - Apparitions en Cordell Klier - Winter.

Koen aan de Cordell Klier!

jowietje schreef:
Dus jij kan voor mij dingen van Rihanna aankomen

Ik antwoordde voor ettettummu.

Niet goed gekeken

Onderhond schreef:
Koen aan de Cordell Klier!

Ben benieuwd.

Wilde niet de verkeerde discussie starten...

Ga maar eens aan het downloaden dan

Tarkio, een band waar de zanger van The Decemberists, Colin Meloy, aan meegewerkt heeft. En nog wat covers van hem

psychonaatje schreef:
(quote)

Een platenzaak.

nee hoor, ik werk in een drukkerij/afwerking.
ongeveer 75% van ons werk is van EMI, vandaar.
oa. de Blue Note serie van Rudy van Gelder.

verder teert EMI vooral op Pink Floyd, Beatles, David Bowie en Queen (en juist die heb ik allemaal origineel, behalve Bowie).
het is echt ongelooflijk hoe vaak wij orders krijgen van oudgedienden.

Sietse
ik download momenteel (eigenlijk al een hele tijd, van een vriend die nooit online is) Philip Jeck - Loopholes.

Ik zou het gewoon ff bij iemand anders moeten downloaden, maar goed alles op zijn tijd.

Ik vind trouwens dat als je mp3's hebt, dat je het album niet hebt. En als je de mp3's op een cd zet nog steeds niet.
Ik koop dan ook nog steeds heel erg veel platen en cd's, omdat ik het toch echt wil hebben (en brand ook geen mp3's op cd, alleen af en toen een compilatie voor deze of gene)

Sietse schreef:

Ik vind trouwens dat als je mp3's hebt, dat je het album niet hebt. En als je de mp3's op een cd zet nog steeds niet.

Dat vind ik ook.

Marcel²
Sietse schreef:

Ik koop dan ook nog steeds heel erg veel platen en cd's,

Ik ook, vind elke keer weer wat nieuws.

neo
Hier ooko. Kocht 1 keer een album via Itunes en kreeg er evenveel voldoening van als normaal downloaden; geen.

Ik luister muziek, ik krijg vooral voldoening van een nummer dat mooi klinkt, niet van één of andere verzamelwoede.

neo
Natuurlijk dat ook. Maar ikzelf wil zowel en voldoening van de muziek alsmede die van het in je bezit hebben, iets van materie met een mooie boekje enzo.

Ja, maf eigenlijk. Heb ik ook. Die opwinding ook als je net een nieuwe cd hebt gekocht en driftig in het boekje gaat zitten bladeren, is dat ook nog voor iemand herkenbaar? En 'm dan voor het eerst opzetten, zelfs al heb ik 'm in mp3-vorm al 100 keer geluisterd, nog vind ik het spannend.

psychonaatje schreef:
Ja, maf eigenlijk. Heb ik ook. Die opwinding ook als je net een nieuwe cd hebt gekocht en driftig in het boekje gaat zitten bladeren, is dat ook nog voor iemand herkenbaar? En 'm dan voor het eerst opzetten, zelfs al heb ik 'm in mp3-vorm al 100 keer geluisterd, nog vind ik het spannend.

Eigenlijk is dit niet het topic ervoor, maar ik herken het ook. Het hoofdprobleem is gewoon dat ik niet genoeg geld heb, om zoveel cd's te kopen.

Vorig jaar zomervakantie was ik veel nummers aan het downloaden en toen dacht ik, zo nu heb ik er veel (+/- 1000), ik ga ze back-uppen. Klein foutje, al mijn mp3'tjes verwijdert. Oftewel, bijna mijn hele muziek collectie. Ik had mijn mp3'tjes heel goed bijgehouden, goede namen en slechte verwijderen, zodat ik 1000 fantastische nummers overhield. En toen was ik dus alles kwijt

Dit is wel een groot nadeel van mp3'tjes. Deze computer waar ik nu op typ gaat waarschijnlijk ook weer een keer weg. En dan moet ik mijn mp3'tjes weer ergens laten. Dus nu ben ik net weer bezig met het cd's verzamelen. Meestal downloaden, en dan branden, hoesje printen en het ziet er acceptabel uit. Maar de opwinding van een nieuwe cd heb je dan inderdaad niet. Het boekje, de bedrukte cd, de betere geluidskwaliteit... Het heeft toch wel degelijk een meerwaarde. Het schijnt ook dat de informatie op een gebrande cd er in de loop van tijd afgaat. Afgezien van die 10 originele cd's die ik heb, ben ik dan alles kwijt. Dan kijk ik toch wel jaloers naar mijn vader, die 700 lp's bewaard heeft. Die zien er sowieso al mooier uit als cd's, en ze gaan lang mee. Dat lijkt me toch iets om trots op te zijn. Het voelt meer als een echte collectie vind ik, als je het als lp's of originele cd's hebt.

Sjonge jonge Luc. Heb je nog nooit gehoord van externe harde schijven? Mijn hele mp3 collectie(ongeveer 14000 nummers) staat op mijn normale harde schijf én op mijn externe hardeschijf die ik overal mee naar toe kan nemen en dus zal mijn collectie altijd bewaard blijven. En die 1000 mp3'tjes had je toch ook gewoon op 2 of 3 dvd'tjes kunnen flikkeren?

gemaster schreef:
Sjonge jonge Luc. Heb je nog nooit gehoord van externe harde schijven? Mijn hele mp3 collectie(ongeveer 14000 nummers) staat op mijn normale harde schijf én op mijn externe hardeschijf die ik overal mee naar toe kan nemen en dus zal mijn collectie altijd bewaard blijven. En die 1000 mp3'tjes had je toch ook gewoon op 2 of 3 dvd'tjes kunnen flikkeren?

Achteraf had ik dat best kunnen doen ja
Nu heb ik het meeste ook wel weer. Toendertijd had ik ook een downloadlimiet, dus ik kon niet gelijk alles weer downloaden, nu mis ik niets meer. Een externe harde schijf zou inderdaad handig zijn, ik heb alleen niet zoveel verstand van dingen in je computer bouwen en er weer uithalen enzo. Maar wat kosten die?

Ik zou (tenminste, dat heb ik gedaan) een externe harde schijf kopen. Hartstikke makkelijk, gewoon op je usb-poort. Fijn ook als je hem op een andere computer wil aansluiten.
Ik heb 250 GB voor ongeveer 120 euro gekocht.

Oja, auf dieses moment lade ich 'Absencen' von Kammerflimmer Kollektief herunter.

Op dit moment Mark Lanegan - Here Comes That Weird Chill EP.

Ik wacht vol ongeduld op de nieuwe Machine Head. Ook ben ik erg nieuwschierig naar de andere "Iron Maiden" met het album Maiden Voyage. Lang leve de peer-to-peer netwerken!

Ik ben stiekem Stray Dogs van Thomas Dybdahl aan het downloaden, maar het wil allemaal niet echt vlotten geloof ik. Heb meer zaadjes nodig . Misschien moet ik toch maar eens nadenken om dit plaatje daadwerkelijk te kopen.

Arcade Fire - Neon Bible

Berzerker
Slayer - Soundtrack To The Apocalypse

Pellie schreef:
Arcade Fire - Neon Bible

ik ook

Downloaden? Dat mag toch helemaal niet?

Lin
deric raven schreef:
(quote)

ik ook

werd mij verteld dat ik dat ook moest doen dus doe t maar

net binnen:

Arcade Fire - Neon Bible
The Fray - How to Save a Life
Nas - Hip Hop Is Dead
Ride - Nowhere

of ben ik nu heel erg illegaal bezig?

Ik heb net Charles Mingus en de Habana Blues Soundtrack gedownload.

Klinkt overigens heel gek, jazz op de computer.

Immortal technique een paar losse nummers, heb al wat binnen, echt vet

Gast
geplaatst: vandaag om 21:00 uur

geplaatst: vandaag om 21:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.