MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wat download je op dit moment?

zoeken in:

Kos
.

ontopic: Otis Redding - The Dock Of The Bay - The Definitive Collection.rar

Het nieuwe Fu Manchu-album; 'We must Obey'.

Het nieuwe album van Liars.
Ik ben erg benieuwd!

handsome_devil
El-P - I'll Sleep When You're Dead
en ga ook maar even die nieuwe Liars downloaden dan

itchy schreef:
Ik ben erg benieuwd!

Nu al gelekt? Hij komt pas uit in augustus.

levenvergeten schreef:
(quote)

Nu al gelekt? Hij komt pas uit in augustus.

Yup. En hij is... weer helemaal anders dan we van ze gewend zijn.

De nieuwe van Liars is al zo oud als mn oma

Dr.Greenthump
Vraag me niet waarom, maar ik heb Beirut - Gulag Orkestar eens op de download gezet en gues what ... ik klik de eerste link aan en zie dat die plaat al verdomme 1160 van slechts één server gedownload is. En dat voor een ''onbekend'' folk plaatje ...

Ik download nooit of erg zelden! Braaf, eh, van mij!

Dr.Greenthump
Ik heb 257 platen gedownload en slechts 1 album (illmatic) op CD

Sietse
ik ben vandaag ook weer eens lekker bezig zonder dat ik eigenlijk zelf in zie waarom ik doe wat ik doe, maar het doe omdat het kan en omdat het leuk is dat het kan ofzo...

Complete discografieën van:

Iannis Xenakis
Swans (incl. de solo projecten en de eruit ontstane bands)
Sun City Girls (incl solo werk van de diverse leden)

Nogmaals, ik zie het nut er niet echt van in, maar doe het omdat het kan, en dat vind ik dan wel weer leuk...ofzo.
(ik luister nog maar weinig gedownloade dingen, vrijwel alleen nog maar dingen die ik heb ook echt heb)

De 2 albums van KTL (O'Malley & Rehberg van Sunn O))) / Pita).

itchy schreef:
Ik ben erg benieuwd!

Dr.Greenthump schreef:
Ik heb 257 platen gedownload en slechts 1 album (illmatic) op CD

dan spaar jij veel geld uit... maar dan heb ik wel een kast vol cd's

ach, ieder stelt zijn prioriteiten: ik vind de charme van echte cd's gewoon fantastisch.

P Jay schreef:
(quote)

dan spaar jij veel geld uit... maar dan heb ik wel een kast vol cd's

ach, ieder stelt zijn prioriteiten: ik vind de charme van echte cd's gewoon fantastisch.

Klopt, echte cd's in je collectie hebben heeft zo inderdaad zijn charmes - helemaal mee eens.

Dat wil niet zeggen dat ik niet download. Hoe ik dat doe; ik koop alleen cd's van artiesten die ik bijna blind zou kunnen kopen, zonder ze van te voren te beluisteren. Maar voordat je weet welke artiesten dat zijn, heb ik (meestal een of twee) voorafgaande albums al gedownload en die heel vaak afgespeeld. Zo heb ik bijvoorbeeld Beirut gedownload en die heb ik nu zo vaak afgespeeld - en daar ben ik nu zo gek van - dat ik het volgende album blind kan gaan/ga kopen.
Maar wat ik als laatst heb gedownload is de EP van Detektivbyrån. Wie weet staat het debuutalbum binnenkort wel tussen mijn andere albums

Sietse
Justinx schreef:
Zo heb ik bijvoorbeeld Beirut gedownload en die heb ik nu zo vaak afgespeeld - en daar ben ik nu zo gek van - dat ik het volgende album blind kan gaan/ga kopen.

En toen stapte de jonge man over naar grindcore

MJa, maar dat is nu net het spannende.... Enkel afgaand op reviews en commentaren een album kopen. Ofwel omdat het in een bepaalde "lijst" op amazon staat samen met andere cd's die je wel tof vindt. Het enige wat ik wél doe is één clip per album op youtube eens checken, maar dat kan een érg vertekend beeld geven voor de ganse cd!

Ik vind dat écht spannend, cd's kopen zonder ze gehoord te hebben...

Sietse
ach ik plaag maar wat hoor...

ook ik koop nog steeds veel dingen die ik nog nooit heb gehoord, dat terwijl ik ook veel download.

Dr.Greenthump
Ho is even ... dat ik zoveel platen heb gedownload wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet geef om muziek op een schijfje of vinyl. Ik heb zelf namelijk een (bescheiden) filmcollectie en heb dus de keus moeten maken tussen albums of films. Nu ik weer veel met muziek bezig ben wil ik die focus meer op albums leggen vandaar dat ik een maandje geleden Illmatic heb aangeschaft. Nu lijkt het misschien alsof ik niet zo graag een album aanschaf, omdat ik slechts Illmatic heb, maar ik ben natuurlijk pas net begonnen als collector. Ik zit de laatste tijd een beetje krap bij kas, maar ik ben zeker van plan om nog tientallen albums aan te schaffen ...

Voorlopig zal ik niet gauw iets op de gok kopen, maar het lijkt me idd heel tof om zonder enige research een album te kopen. Zo luister je natuurlijk ook objectiever naar de muziek.

Verder blijf ik natuurlijk downloaden om zo mijn muzikaal horizon te verbreden en zal daar ook nooit een tegenstander van worden. Internet is het nieuwe medium en belangrijk in de ontwikkeling van mensen. Censuur is er bijna niet te vinden en zo kan iedereen bepaalde onderwerpen vanuit meerdere perspectieven bekijken. Ik blijf dus niet enkel bij HipHop, maar download ook The Doors, Jaques, Bob Dylan, Aphex Twinz, Boards of Canada, Miles Davis, Big Star en Forever Changes van Love. Bovendien is het belangrijk omdat ik mijn brood wil verdienen met muziek ... nee niet helemaal waar. Muziek doe ik puur omdat ik graag een bepaalde groep mensen in hun behoeft wil voorzien. Dat brood pak ik wel op andere manieren. Als artiest - en zeker als je met samples te maken krijgt - vind ik dat je niet slechts bij je eigen genre moet plakken, maar verder moet kijken dan je neus lang is. Enige vorm van kennis is dus belangrijk. Zonder mij te verdiepen (albumbase, myspace, mume) zou ik bepaalde platen altijd rechts laten liggen. Downloaden en kopen kan dus best hand in hand.

"MySpace man, dat is die shit. Degene die MySpace bedacht heeft, mag altijd bij mij komen eten en zijn moeder ook. Iedereen klaagt altijd maar over internet, maar je kan het niet tegenhouden. Je hebt maar twee opties: of je gaat als een zielige bitch janken over teleurstellende verkoopcijfers en bij de pakken neerzitten, of je past je aan en maakt gebruik van de veranderende industrie en verzint andere manieren om je geld te pakken. Ja natuurlijk, het is waar, ik verkoop veel minder door internet maar ja, wat kan je eraan doen? Ik zou een nerd kunnen inschakelen om piraten te tracen en ze één voor één te bitch-slappen, maar helaas heb ik niet zoveel vrije tijd. Ik ben ghetto, iemand die zich aanpast aan de omstandigheden als ik die omstandigheden niet in de hand heb en geloof me: je kan helemaal niks doen tegen piraterij. Dus de enige optie is mij aanpassen en met de ontwikkelingen meegaan. Ik verdien tegenwoordig vijf tot zesduizend euro per week dankzij internet. Schoon in het handje."

Sean Price

"Er is een gedeelte van me dat blij is met dalende verkoopcijfers, en datzelfde gedeelte is blij dat mensen downloaden. In een paar van mijn dj-sets draai ik rockplaten, en het viel me op dat kinderen van nog geen twintig jaar oud rockplaten uit begin jaren tachtig woord voor woord konden meezingen. Met de mogelijkheid om het internet af te surfen, beperken deze kids zich dus niet tot de tien die op de radio gedraaid worden. Ik realiseerde mij dat jongeren vandaag de dag veel muzikaler zijn dan oudere generaties. Ze zoeken niet alleen naar Eminem, ze willen ook The White Stripes en Nirvana horen. Wat je dus krijgt, zijn mensen die fan van bepaalde muziek worden, zonder er voor te betalen. Uiteindelijk moet je je dit afvragen: zou je liever honderdduizend albums verkopen of een miljoen albums weggeven? En vraag je dan af wat een grotere impact zal hebben. Het is niet politiek-correct om te zeggen, maar groot deel van mij vindt dat muziek gratis zou moeten zijn.''

DJ Jazzy Jeff

En ik kan het moeilijk met ze oneens zijn ...

p.s. - ik zie dat Beirut al 99 stemmen heeft, vanwaar die populariteit?

Sietse schreef:
(quote)

En toen stapte de jonge man over naar grindcore

Haha
Ja, ik vind het gewoon spannend om een album gewoon blind te kopen. De ervaring als je dan thuis het plaatje voor het eerst in je cd-speler stopt is gewoon onbeschrijfbaar lekker. Niet wetend wat je kan verwachten. Nou moet ik wel zeggen dat ik dit alleen doe bij albums van artiesten die mij echt naar het hart staan, hoor. En zoals P Jay al zei, check in dan een youtube clipje ofzo.
Verder download ik gewoon om, net zoals de onderstaande verhalen al vertellen, mijn horizon te verbreden wat betreft muziek. Zo ontdek je.

Gisteren: Editors - An End Has A Start en Led Zeppelin - IV

Ik ben een paar muziek dvd's aan het downloaden nl:

Lisa Gerrard - Sanctuary
The Blasters - Going home
Bryan Ferry - Dylanesque

de politie is wel veel aanwezig op dit topic

rudiger schreef:
de politie is wel veel aanwezig op dit topic

En wat dan nog?, Downloaden is nog altijd legaal.

- Wat stuff van "King Diamond"
- "Demolition" van "Judas Priest"

- Metallica:
- live San Diego 10/ Jun/1986
- live Durtmund 17/sep/1991

Maximum the Hormone - Ootori (Album)

Sietse
Dr.Greenthump schreef:

p.s. - ik zie dat Beirut al 99 stemmen heeft, vanwaar die populariteit?

Omdat het leuke muziek is misschien?

P Jay schreef:

Ik vind dat écht spannend, cd's kopen zonder ze gehoord te hebben...

Deed dat eens een tijdje geleden. (Iron Maiden - Piece of mind) en het beviel me totaal niet. Vond ik geldverspilling (had toen maar 2€ zakgeld en geen ander inkomen).

In Februari liet ik me toch weer verleiden na veel lof op vele sites om iets te kopen waar ik niets van wist, nog nooit van gehoort had ofzo, en dat beviel me dan weer wel, het was PAINKILLER!
Intussen al Ozzy's en Megadeth's nieuwe plaat aangekocht zonder te horen, en hoewel die laatste me niet bevallen is kan het me nu weinig schelen. (10€ zakgeld + wekelijks geld voor gras afrijden bij familie + weekendjobke).

Tegenwoordig leg ik me erzelf toe op om elke gedownloade ook echt aan te schaffen.

En natuurlijk heeft een echte CD meer charme, je moet es Kill 'em all opleggen, scheelt enorm veel dan een dom kopiet'je of zo'n gebrand geval.
Nog beter: de originel Vinylversie van uw nonkel. 1 woord: Whiplash !!!

Maar goed, KIDS! BE COOL! DO WHAT IS GOOD!

Discography van Godspeed you black emporer.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:40 uur

geplaatst: vandaag om 08:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.