Muziek / Algemeen / Nederland op de muzikale wereldkaart
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2005, 11:46 uur
naar aanleiding van discussie rondom "het beste van Doe Maar"
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:10 uur
Gaat deze kwis nou om de beste nederlandse artiest wereldwijd, of de populairste?
Bij dat laatste vrees ik met grote vrezen voor Tiësto.
Bij dat laatste vrees ik met grote vrezen voor Tiësto.
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:20 uur
Voor alles is wat te zeggen. Het leukste is dat de verschillen zo groot zijn. Bij 'meest verkopend' kom je al snel bij rampen als "stars on 45"en het smurfenlied.
Ik denk dat Tiësto wereldwijd inderdaad zeer bekend is. Hij werd ook als een van de weinige muziekartiesten genoemd bij "de grootste Nederlander", waar een criterium ook was dat er bekendheid moest zijn over de grenzen. Hij stond ergens op 35 ofzo.
Ik denk dat Tiësto wereldwijd inderdaad zeer bekend is. Hij werd ook als een van de weinige muziekartiesten genoemd bij "de grootste Nederlander", waar een criterium ook was dat er bekendheid moest zijn over de grenzen. Hij stond ergens op 35 ofzo.
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:34 uur
Ik vond de oorspronkelijke selectie van die lijst (de lijst van 200) helemaal niet zo fout. Die nummer een van Pim fortuin kan ik ook niets aan doen. Ik stemde op Michiel de Ruijter.
In buitenland bekende muzikale Nederlanders:
Tiësto
2 Unlimited
Malando
Shocking Blue
Barthezz
Herman Brood
Imca Marina
Anouk
Teach In
Liesbeth List
In buitenland bekende muzikale Nederlanders:
Tiësto
2 Unlimited
Malando
Shocking Blue
Barthezz
Herman Brood
Imca Marina
Anouk
Teach In
Liesbeth List
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:37 uur
Golden Earring
Chimaira (alleen in metal kringen)
Within Temptation
Sita
Heintje Davis
Frans Bauer
Chimaira (alleen in metal kringen)
Within Temptation
Sita
Heintje Davis
Frans Bauer
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:38 uur
Urban Dance Squad ook
En of jullie het nou willen of niet: The Vengaboys
En of jullie het nou willen of niet: The Vengaboys
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:40 uur
Jan Akkerman is volgens mij in Nederland zelfs minder populair dan elders!
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:40 uur
Vader Abraham en de Smurfen (wordt zelfs genoemd in High Fidelity).
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:54 uur
ik krijg altijd het idee dat het typisch Nederlands is om de eigen artiesten niet serieus te nemen
0
geplaatst: 10 december 2005, 13:05 uur
ettettummu schreef:
ik krijg altijd het idee dat het typisch Nederlands is om de eigen artiesten niet serieus te nemen
Dat zei Chiel Montagne ook altijd...
0
geplaatst: 10 december 2005, 13:07 uur
Golden Earring 2 top 10 hits in de USA:
Radar Love en Twilight Zone
Alhoewel de laatste jaren wat minder origineel, blijf ik de Golden Earring een geweldige band vinden!
p.s.
Hoort dit topic wel onder toplijsten en favorieten?
Radar Love en Twilight Zone
Alhoewel de laatste jaren wat minder origineel, blijf ik de Golden Earring een geweldige band vinden!
p.s.
Hoort dit topic wel onder toplijsten en favorieten?

0
geplaatst: 10 december 2005, 13:07 uur
0
geplaatst: 10 december 2005, 13:11 uur
0
geplaatst: 10 december 2005, 13:12 uur
Han Bennink, Jazz drummer, echt wereldberoemd, iedereen die wat is in de (free-) jazzwereld wil of heeft met 'm gespeeld, zogoed als onbekend in Nederland.
0
geplaatst: 10 december 2005, 13:34 uur
Perquisite is in Japan blijkbaar best bekend. En met maatje Pete Philly gaat hij vast nog wat bekender worden in het buitenland. Nicolay heeft een plaat gemaakt met Phonte als The Foreign Exchange, dus die is ook best bekend in de VS.
0
geplaatst: 10 december 2005, 14:17 uur
Pussycat wordt nog vergeten. Mississippi was zelfs een nummer 1 hit in Groot-Brittanië. Net als Doop van Doop trouwens, ook uit Nederland. Verder had je in de jaren '90 nog een zangeres die Amber heette die erg succesvol in het buitenland was. En Twenty 4 Seven natuurlijk, met Nance erin. In de jaren '70 waren Mouth & Mcneal ook internationaal succesvol.
0
geplaatst: 10 december 2005, 14:19 uur
Heintje Simons bedoel je. Dat was de Jantje Smit van toen. Heintje Davids was iemand anders.
Trouwens Frans Bauer en vooral Jantje Smit zijn vrij populair in Duitse schlagerkringen.
0
geplaatst: 10 december 2005, 14:23 uur
Volgens mij was Gerard Joling in de jaren 80 behoorlijk populair in Zuid-Oost Azië, De Nits in Finland en Within Temptation in Latijns Amerika. Mai Tai scoorde een aantal hits in Engeland...
0
geplaatst: 10 december 2005, 14:26 uur
En The Gathering vergeet ik nog. Ook internationaal populair. En Kane bungelde één keer onderin de Britse hitlijsten.
Robbie van Leeuwen van Shocking Blue schijnt trouwens tot op de dag van vandaag goed te leven van wat Venus opbrengt doordat het wereldwijd nog zo veel op de radio is (en nog regelmatig gecoverd wordt). Een absoluut klassieke wereldwijde radiohit schrijven, dat is een prima manier om je de rest van je leven van een leuk inkomen te voorzien.
Robbie van Leeuwen van Shocking Blue schijnt trouwens tot op de dag van vandaag goed te leven van wat Venus opbrengt doordat het wereldwijd nog zo veel op de radio is (en nog regelmatig gecoverd wordt). Een absoluut klassieke wereldwijde radiohit schrijven, dat is een prima manier om je de rest van je leven van een leuk inkomen te voorzien.
0
geplaatst: 10 december 2005, 14:34 uur
Vorige maand was ik in Nieuw Zeeland, daar heb ik o.a. Radar Love (een aantal keer), 2 Unlimited, George Baker (Little Green Bag) en JXL gehoord. Maar bij navraag weet echt niemand dat het uit Nederland komt... (misschien ook wel een compliment eigenlijk...)
* denotes required fields.