Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2016, 13:06 uur
0
geplaatst: 19 november 2016, 00:15 uur
Little Mix scoort nu pas echt in NL met de zwakkere tracks, ook weer apart.
Ik zie ook dat Dua Lipa-Mwah blijkbaar de top 40 nooit heeft gered, ik vind het wel lekkere niks aan de hand pop (hoorde het straks in de snackbar toevallig)
Ik zie ook dat Dua Lipa-Mwah blijkbaar de top 40 nooit heeft gered, ik vind het wel lekkere niks aan de hand pop (hoorde het straks in de snackbar toevallig)
0
geplaatst: 19 november 2016, 00:20 uur
Inderdaad, Little Mix scoort in Engeland al jaren megahit na megahit maar scoort nu pas hun eerste Top 40-hit in Nederland. Ik vind het ook echt een enorm beroerd nummer, hun slechtste single tot nog toe. Terwijl ze een paar jaar terug nog best leuke singles hadden.
0
geplaatst: 19 november 2016, 13:46 uur
Daarentegen is die track van Clean Bandit best prima. Vooral in tekstueel opzicht valt het op; het is nogal zwaar beladen voor een popnummer.
0
geplaatst: 19 november 2016, 16:35 uur
Arrie schreef:
Inderdaad, Little Mix scoort in Engeland al jaren megahit na megahit maar scoort nu pas hun eerste Top 40-hit in Nederland. Ik vind het ook echt een enorm beroerd nummer, hun slechtste single tot nog toe. Terwijl ze een paar jaar terug nog best leuke singles hadden.
Vind het ook wel heel erg lijken op "Ugly Heart" van GRL. Dat vind ik ook wel de leukere hit van de twee.
0
geplaatst: 19 november 2016, 17:03 uur
Ik volg mijn hele leven hitlijsten al een beetje. Tegenwoordig wel veel minder dan vroeger. Wat ik echt jammer vind is dat het tegenwoordig (en dat speelt al een jaar of 10) zo statisch is geworden allemaal. Ik zat laatst hitlijsten uit 1983 door te bladeren en dan zie je gewoon een verloop als 26-15-7-4-4-6-17-31 ofzo, was helemaal niet bijzonder toen. Zou nu ondenkbaar zijn. Toch opmerkelijk dat het grote en toegankelijke aanbod van muziek er uiteindelijk vooral voor zorgt dat veel minder nummers de top 40 halen. Dat is ongeveer gehalveerd. Dat zit 'm toch in dat mensen nummers weken aan een stuk blijven streamen terwijl als je een single kocht vroeger dan ging je twee weken later niet nog een exemplaar halen.
0
geplaatst: 19 november 2016, 20:06 uur
In 1965 (het eerste jaar van de top-40) kwamen er 249 verschillende nummers in de top-40. Het aantal steeg dan per jaar en vanaf 1969 kwamen er steeds meer dan 300 nummers in de top-40 met als record 370 in 1971. Vanaf 1998 daalde het aantal terug onder de 300 en vanaf 2010 zelfs onder 250 (minder dan in 1965), dat vermindert per jaar met in 2014 en 2015 zelfs geen 200 nummers meer (respectievelijk 190 en 180). Zal er over 10 jaar slechts enkele nummers in de top-40 komen te staan die jaren daarin blijven?
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:52 uur
0
geplaatst: 25 november 2016, 16:32 uur
LucM schreef:
Vanaf 1998 daalde het aantal terug onder de 300 en vanaf 2010 zelfs onder 250 (minder dan in 1965), dat vermindert per jaar met in 2014 en 2015 zelfs geen 200 nummers meer (respectievelijk 190 en 180). Zal er over 10 jaar slechts enkele nummers in de top-40 komen te staan die jaren daarin blijven?
Vanaf 1998 daalde het aantal terug onder de 300 en vanaf 2010 zelfs onder 250 (minder dan in 1965), dat vermindert per jaar met in 2014 en 2015 zelfs geen 200 nummers meer (respectievelijk 190 en 180). Zal er over 10 jaar slechts enkele nummers in de top-40 komen te staan die jaren daarin blijven?
Er blijft weinig vers bloed over voor radiozenders die hun playlist grotendeels op de hedendaagse hitparade baseren. Een beperkt aanbod aan nummers, dat deels mááánden blijft hangen, op een gegeven moment moet het ook de mensen die bij zo'n zender werken toch de neus uit komen?
En dergelijke zenders zijn er toch al niet spannender op geworden.
0
geplaatst: 25 november 2016, 22:27 uur
Volgens mij valt dat wel mee(gebaseerd op wat ik hoor op het werk)3FM leeft in een eigen wereld die niks met de top 40 te maken heeft.Q draait wel redelijk veel uit de lijst maar negeert de nederurban.538 weet ik niet. De top 40 is meer dan vroeger een publiekssmaaklijst ipv door de radiozenders gedicteerde muziek.Je hebt de radio totaal niet nodig om nieuwe platen te ontdekken
0
geplaatst: 25 november 2016, 23:54 uur
pureshores schreef:
Is dat Jonas Blue nummer een cover?
Is dat Jonas Blue nummer een cover?
Nee.
0
geplaatst: 26 november 2016, 15:50 uur
Week 36:
#34. Ellie Goulding - Still Falling for You
Dit schuift al een heel stuk richting Celine Dion. Saai nummer, lijkt in de coupletten dat de produktie nog wat gaat brengen maar er komt niks.
Cijfer: 4
#38. Lost Frequencies feat. Sandro Cavazza - Beautiful LIfe
Dit gaat ook verder op dezelfde toer, wel leuker dan Reality, maar te safe en "nu" dus houdbaarheid is niet lang
Cijfer: 6.5
de tweede helft is zeker slapper dan de eerste helft top 40 2016
#34. Ellie Goulding - Still Falling for You
Dit schuift al een heel stuk richting Celine Dion. Saai nummer, lijkt in de coupletten dat de produktie nog wat gaat brengen maar er komt niks.
Cijfer: 4
#38. Lost Frequencies feat. Sandro Cavazza - Beautiful LIfe
Dit gaat ook verder op dezelfde toer, wel leuker dan Reality, maar te safe en "nu" dus houdbaarheid is niet lang
de tweede helft is zeker slapper dan de eerste helft top 40 2016
0
geplaatst: 2 december 2016, 15:47 uur
0
geplaatst: 9 december 2016, 14:25 uur
0
geplaatst: 11 december 2016, 12:07 uur
oei ik loop alweer aardig achter. Laat ik eens wat inhalen.
Week 45:
#27. James Arthur - Say You Won't Let Go
Ik kan echt niet wachten tot de blanke mannen met de gitaartjes geen trend meer zijn.
Cijfer: 2.0
#36. Maroon 5 feat. Kendrick Lamar - Don't Wanna Know
Ik vind het wonderbaarlijk dat Maroon 5 nog zoveel radiosteun krijgt voor een band die zoveel kritiek krijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de moderne Maroon 5 best kan waarderen, maar meer dan ''wel leuk'' is het nooit.
#37. Jayh feat. Broederliefde & SBMG - Ballon
Leuk nummer. Lekker vrolijk. Ik dacht in het begin dat ik naar Future aan het luisteren was.
Cijfer: 7.5
#39. 4U - Bitter Taste
Dit is geen 'Damn I Think I Love You' (nog altijd een goed nummer).
Cijfer: 3.5
Week 46:
#23. Kensington - Sorry
Excuses voor deze draak niet aanvaard.
#28. Calum Scott - Dancing on My Own
Weg ermee. Origineel is echter prima.
#33. Jonna Fraser feat. Frenna - Ik Kom Bij Je
Cijfer: 5.5
Week 47:
#23. Clean Bandit feat. Anne-Marie & Sean Paul - Rockabye
Leuke track van Clean Bandit, ik denk zelfs mijn favoriet. Vooral de tekst springt er echt positief uit; een zware tekst verwerkt in een luchtig popliedje. In de UK staat het nummer inmiddels al 5 weken op #1, wat mij betreft is dat geheel verdiend.
Cijfer: 8.0
#34. F1rstman & DJ Youss-F, feat. Boef - Overal
Het valt me wederom op dat er best veel Nederlandse hip-hop tracks de top 40 halen maar je zult er echt nooit eentje op de radio terughoren. Ik ben wel een beetje klaar met de hip-hop fobie van de Nederlandse radio.
#39. Little Mix - Shout Out to My Ex
Dom teenybopper geneuzel. Ik ben niet zo bekend met Little Mix (van voor 'Black Magic') maar het schijnt dat ze ooit wel leuke muziek maakten. Wat mij betreft mogen zij nu nog niet eens de hielen likken van andere UK girlbands als de Sugababes of Girls Aloud. De coupletten lijken gejat van 'Domino' van Jessie J en het refrein van 'Ugly Heart' van G.R.L. Twee nummers waar ik verder ook niks mee heb. 'Two wrongs don't make a right' gaat in dit geval wel op. Maar nu houd ik op met mijn geklaag want anders krijgen jullie nog het idee dat ik een hekel heb aan Little Mix (wat ook zo is).
Cijfer: 4.0
Week 45:
#27. James Arthur - Say You Won't Let Go
Ik kan echt niet wachten tot de blanke mannen met de gitaartjes geen trend meer zijn.
#36. Maroon 5 feat. Kendrick Lamar - Don't Wanna Know
Ik vind het wonderbaarlijk dat Maroon 5 nog zoveel radiosteun krijgt voor een band die zoveel kritiek krijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de moderne Maroon 5 best kan waarderen, maar meer dan ''wel leuk'' is het nooit.
#37. Jayh feat. Broederliefde & SBMG - Ballon
Leuk nummer. Lekker vrolijk. Ik dacht in het begin dat ik naar Future aan het luisteren was.
#39. 4U - Bitter Taste
Week 46:
#23. Kensington - Sorry
Excuses voor deze draak niet aanvaard.
#28. Calum Scott - Dancing on My Own
Weg ermee. Origineel is echter prima.
#33. Jonna Fraser feat. Frenna - Ik Kom Bij Je
Cijfer: 5.5
Week 47:
#23. Clean Bandit feat. Anne-Marie & Sean Paul - Rockabye
Leuke track van Clean Bandit, ik denk zelfs mijn favoriet. Vooral de tekst springt er echt positief uit; een zware tekst verwerkt in een luchtig popliedje. In de UK staat het nummer inmiddels al 5 weken op #1, wat mij betreft is dat geheel verdiend.
#34. F1rstman & DJ Youss-F, feat. Boef - Overal
Het valt me wederom op dat er best veel Nederlandse hip-hop tracks de top 40 halen maar je zult er echt nooit eentje op de radio terughoren. Ik ben wel een beetje klaar met de hip-hop fobie van de Nederlandse radio.
#39. Little Mix - Shout Out to My Ex
Dom teenybopper geneuzel. Ik ben niet zo bekend met Little Mix (van voor 'Black Magic') maar het schijnt dat ze ooit wel leuke muziek maakten. Wat mij betreft mogen zij nu nog niet eens de hielen likken van andere UK girlbands als de Sugababes of Girls Aloud. De coupletten lijken gejat van 'Domino' van Jessie J en het refrein van 'Ugly Heart' van G.R.L. Twee nummers waar ik verder ook niks mee heb. 'Two wrongs don't make a right' gaat in dit geval wel op. Maar nu houd ik op met mijn geklaag want anders krijgen jullie nog het idee dat ik een hekel heb aan Little Mix (wat ook zo is).
0
geplaatst: 12 december 2016, 01:05 uur
NewYorkCityLight schreef:
#39. 4U - Bitter Taste
#39. 4U - Bitter Taste
Wow, confession time? ?
0
geplaatst: 12 december 2016, 01:09 uur
Ik heb trouwens ondertussen ook een hekel gekregen aan Little Mix, en Shout Out to My Ex vind ik ronduit vreselijk, maar Move en Salute heb ik een paar jaar terug nog met plezier gedraaid, dus je zou die een kunnnen proberen Mark.
Wat mij betreft is het vanaf Black Magic misgegaan. Sindsdien vind ik ze qua uitstraling ook erg vervelend trouwens. Maar die kreeg ik daarvoor sowieso niet zo mee.
Wat mij betreft is het vanaf Black Magic misgegaan. Sindsdien vind ik ze qua uitstraling ook erg vervelend trouwens. Maar die kreeg ik daarvoor sowieso niet zo mee.
0
geplaatst: 12 december 2016, 08:53 uur
Arrie schreef:
Ik heb trouwens ondertussen ook een hekel gekregen aan Little Mix, en Shout Out to My Ex vind ik ronduit vreselijk, maar Move en Salute heb ik een paar jaar terug nog met plezier gedraaid, dus je zou die een kunnnen proberen Mark.
Heb ze net even opgezet en loop voor die nummers ook nog niet echt warm. 'Move' kwam mij wel bekend voor, die moet ik ooit wel eens eerder gehoord hebben.
Die intro doet het hem al
.
0
geplaatst: 14 december 2016, 08:52 uur
Week 37:
#24. twenty one pilots - Heathens
Dit groepje zal vast een commercieel interessant gat vullen, maar het klinkt te puberaal voor mij.
3FM zal dit wel omarmen
Cijfer: 3
#27. Sak Noel & Salvi, feat. Sean Paul - Trumpets [RE-ENTRY]
al besproken eerder dit jaar
#37. Imagine Dragons, Lil' Wayne & Wiz Khalifa, with Logic, Ty Dolla $ign & X Ambassadors - Sucker for Pain
Heel veel acts bij elkaar, krijg er een 90's gevoel bij, verder leuk voor een paar keer.
Cijfer: 6
#24. twenty one pilots - Heathens
Dit groepje zal vast een commercieel interessant gat vullen, maar het klinkt te puberaal voor mij.
3FM zal dit wel omarmen
Cijfer: 3
#27. Sak Noel & Salvi, feat. Sean Paul - Trumpets [RE-ENTRY]
al besproken eerder dit jaar
#37. Imagine Dragons, Lil' Wayne & Wiz Khalifa, with Logic, Ty Dolla $ign & X Ambassadors - Sucker for Pain
Heel veel acts bij elkaar, krijg er een 90's gevoel bij, verder leuk voor een paar keer.
Cijfer: 6
0
geplaatst: 16 december 2016, 15:44 uur
0
geplaatst: 17 december 2016, 16:10 uur
Week 48:
#22. Rae Sremmurd feat. Gucci Mane - Black Beatles
Lekker nummer, snap goed dat het zo scoort in de US of A. Het duurt mij iets te lang maar dat mag de pret niet drukken.
#34. Jonas Blue feat. RAYE - By Your Side
'Fast Car' was hier echt een guilty pleasure en 'Perfect Stranger' was ook OK maar deze is weer een stapje minder.
Cijfer: 5.0
#37. John Legend - Love Me Now
Ben geen fan maar ook geen hater.
Cijfer: 6.0
Week 49:
#22. The Weeknd feat. Daft Punk - I Feel It Coming
Prima nummer van een prima album maar niet één van mijn favorieten van 'Starboy'. Wel de juiste keuze voor de tweede single.
#37. Hardwell feat. Jay Sean - Thinking About You
Het lijkt alsof ik 'By Your Side' van hierboven nog een keer heb opgezet.
Week 50:
#32. Sean Paul feat. Dua Lipa - No Lie
#36. Alessia Cara - Scars to Your Beautiful
Wat een domme titel. Lieve tekst maar het raakt mij niet. Ik kan mij voorstellen dat het voor de nodige onzekere tienermeisjes wellicht wel een opsteker zal zijn.
Cijfer: 4.5
#38. Yellow Claw feat. Jade Lauren - Love & War
Ew Yellow Claw.
#22. Rae Sremmurd feat. Gucci Mane - Black Beatles
Lekker nummer, snap goed dat het zo scoort in de US of A. Het duurt mij iets te lang maar dat mag de pret niet drukken.
#34. Jonas Blue feat. RAYE - By Your Side
'Fast Car' was hier echt een guilty pleasure en 'Perfect Stranger' was ook OK maar deze is weer een stapje minder.
#37. John Legend - Love Me Now
Ben geen fan maar ook geen hater.
Week 49:
#22. The Weeknd feat. Daft Punk - I Feel It Coming
Prima nummer van een prima album maar niet één van mijn favorieten van 'Starboy'. Wel de juiste keuze voor de tweede single.
#37. Hardwell feat. Jay Sean - Thinking About You
Het lijkt alsof ik 'By Your Side' van hierboven nog een keer heb opgezet.
Week 50:
#32. Sean Paul feat. Dua Lipa - No Lie
#36. Alessia Cara - Scars to Your Beautiful
Wat een domme titel. Lieve tekst maar het raakt mij niet. Ik kan mij voorstellen dat het voor de nodige onzekere tienermeisjes wellicht wel een opsteker zal zijn.
#38. Yellow Claw feat. Jade Lauren - Love & War
Ew Yellow Claw.
0
geplaatst: 18 december 2016, 17:54 uur
Week 51:
#32. Robin Schulz & David Guetta, feat. Cheat Codes - Shed a Light
De lyric video is leuk gedaan.
#39. Starley - Call on Me [Ryan Riback Mix]
#32. Robin Schulz & David Guetta, feat. Cheat Codes - Shed a Light
De lyric video is leuk gedaan.
#39. Starley - Call on Me [Ryan Riback Mix]
0
geplaatst: 20 december 2016, 00:28 uur
Dat Shed a Light wordt ook alleen maar een hit door drie populaire namen bij elkaar... verder is het echt muzikaal behang dat na tig keer luisteren nog niet blijft hangen. Zo nietszeggend en doorsnee dat als ie over een jaartje langskomt bij een popquiz ik waarschijnlijk heel diep moet graven wat dat ook alweer was...
Had ik eerder dit jaar bijv. ook bij Save Me van Listenbee. Ik dacht toen dat het Klingande was.
En dat nummer was ook nog maar een jaartje oud...
Had ik eerder dit jaar bijv. ook bij Save Me van Listenbee. Ik dacht toen dat het Klingande was.
En dat nummer was ook nog maar een jaartje oud...
0
geplaatst: 20 december 2016, 00:30 uur
Sowieso hebben we momenteel weer veel te veel van die saaiige dance-pophitjes... Het mag allemaal wel iets uitgesprokener van mij.
0
geplaatst: 20 december 2016, 13:38 uur
Er zijn wel genoeg leuke 'pop' singles uit alleen van artiesten die totaal geen aandacht meer krijgen hier van de radio.
Lady GaGa, Alicia Keys, Shakira, John Mayer, Robin Thicke bijv. hebben allemaal best toffe singles uit. Zonde.
Lady GaGa, Alicia Keys, Shakira, John Mayer, Robin Thicke bijv. hebben allemaal best toffe singles uit. Zonde.
0
geplaatst: 20 december 2016, 18:37 uur
Die van Lady Gaga vind ik mwah, en die van John Mayer echt ontiegelijk saai. Ik zou echt verbaasd zijn geweest als die single aansloeg.
Maar In Common van Alicia Keys had natuurlijk wel een hit moeten worden.
0
geplaatst: 20 december 2016, 18:56 uur
Arrie schreef:
Die van Lady Gaga vind ik mwah, en die van John Mayer echt ontiegelijk saai. Ik zou echt verbaasd zijn geweest als die single aansloeg.
In Common had het zeker moeten worden maar is alweer van een tijdje terug. Doel hier op Blended Family. En welke doel je op bij GaGa? Want ik vind beide eigenlijk wel goed. Nieuwe single Million Reasons had van Ilse DeLange kunnen komen (die uithalen wegdenkend)
En vind die van John Mayer juist lekker relaxt. Shadow Days en Paper Doll, lead singles van de vorige twee albums, vond ik pas saai
0
geplaatst: 20 december 2016, 19:50 uur
catdog schreef:
Nieuwe single Million Reasons had van Ilse DeLange kunnen komen (die uithalen wegdenkend)
(quote)
Nieuwe single Million Reasons had van Ilse DeLange kunnen komen (die uithalen wegdenkend)
Was dat positief bedoeld?

* denotes required fields.