Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2016, 00:09 uur
(Het klinkt misschien gek voor anderen, maar) Ik vind 'Everglow' van Coldplay het mooiste nummer dat momenteel in de Nederlandse Top 40 staat.
0
geplaatst: 4 februari 2016, 18:54 uur
adri1982 schreef:
(Het klinkt misschien gek voor anderen, maar) Ik vind 'Everglow' van Coldplay het mooiste nummer dat momenteel in de Nederlandse Top 40 staat.
Helemaal niet raar, 'Everglow' kreeg van mij ook een 7, maar ik moet wel bekennen dat ik het nummer nog niet erg vaak gehoord heb. Vind de eerste single wel beter en er is inmiddels al weer een nieuwe (met Rihanna). Ook leuk trouwens.
0
geplaatst: 4 februari 2016, 18:58 uur
Sundance schreef:
Helemaal niet raar, 'Everglow' kreeg van mij ook een 7, maar ik moet wel bekennen dat ik het nummer nog niet erg vaak gehoord heb. Vind de eerste single wel beter en er is inmiddels al weer een nieuwe (met Rihanna). Ook leuk trouwens.
(quote)
Met Beyoncé.
Hun samenwerking met Rihanna is alweer een aantal jaar geleden.
0
geplaatst: 4 februari 2016, 19:30 uur
Ik zag gisterenmiddag nadat ik van mijn werk thuiskwam, nog een interview met Chris Martin, de zanger van Coldplay. Ook hij sprak over de nieuwe single met 'Beyonce'. Bovendien hoorde ik gisterenavond een track van hun laatste album: 'A Head full of dreams'; nummer heet 'Up & up'.
0
geplaatst: 4 februari 2016, 22:26 uur
catdog schreef:
De creativiteit mist gewoon bij de covers tegenwoordig. Verder niks mis met covers. Herinneren we ons nog die heerlijke versie van Ain't Nobody van Richard X & Liberty X uit 2003? Het kan dus wel (al werd het toen in Nederland niet eens zo'n grote hit)
Slechte en goede covers zijn van alle tijden. Ik moest wel weer denken aan "Biobakmuziek" van the Osdorp Posse toen ik jullie analyses las. In de clip van Jonas Blue zag ik geen Fast Car voorbij komen maar dat kan liggen aan dat ik de aandacht er niet bij hield. Wat vinden jullie van concurrent Tobtok?De creativiteit mist gewoon bij de covers tegenwoordig. Verder niks mis met covers. Herinneren we ons nog die heerlijke versie van Ain't Nobody van Richard X & Liberty X uit 2003? Het kan dus wel (al werd het toen in Nederland niet eens zo'n grote hit)
0
buizen
geplaatst: 4 februari 2016, 22:37 uur
Heb werkelijk geen benul van wat er momenteel in de top 40 staat.
Luister nooit naar Radio 538, Veronica, Radio 3 of hoe al die zenders maar mogen heten. Bestaat MTV nog?
Misschien toch eens Radio 3 gaan luisteren om een beetje bij te blijven.
Vroeger was ik helemaal verrukt toen Blondie op nr. 1 kwam en The Police was ook heel goed en die kwam ook al de top tien binnen! En iedere zaterdagavond zat je gedouched en wel klaar voor Top Pop, met Ad Visser!
Die verrukking is helemaal weg.
Zet graag een elpee op.De top 40 laat ik maar aan de jeugd over. Byonce en Rihanna ken ik, maar hun plek in een hitparade? Binnenkort naar een live concert, van een al heel oude band.
Luister nooit naar Radio 538, Veronica, Radio 3 of hoe al die zenders maar mogen heten. Bestaat MTV nog?
Misschien toch eens Radio 3 gaan luisteren om een beetje bij te blijven.
Vroeger was ik helemaal verrukt toen Blondie op nr. 1 kwam en The Police was ook heel goed en die kwam ook al de top tien binnen! En iedere zaterdagavond zat je gedouched en wel klaar voor Top Pop, met Ad Visser!
Zet graag een elpee op.De top 40 laat ik maar aan de jeugd over. Byonce en Rihanna ken ik, maar hun plek in een hitparade? Binnenkort naar een live concert, van een al heel oude band.

0
geplaatst: 4 februari 2016, 23:18 uur
buizen schreef:
Blondie kwam met Denis op 1. Dat vond ik toen geen goede cover. Gelukkig maakten de Top Pop beelden van Deborah Harry alles goed. Vroeger was ik helemaal verrukt toen Blondie op nr. 1 kwam en The Police was ook heel goed en die kwam ook al de top tien binnen! En iedere zaterdagavond zat je gedouched en wel klaar voor Top Pop, met Ad Visser!
Ik douchte meestal pas na Top Pop.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 00:19 uur
Marzipaintree schreef:
Ik vind deze versie een heel beroerde baggerplaat. Maar dit nummer gaat niet over snelle wagens Marzipaintree.(quote)
Slechte en goede covers zijn van alle tijden. In de clip van Jonas Blue zag ik geen Fast Car voorbij komen maar dat kan liggen aan dat ik de aandacht er niet bij hield. Wat vinden jullie van concurrent Tobtok? 'Fast car' van Tracy Chapman gaat over materialisme. In de tekst van deze protestsong moet een man een snelle wagen/auto hebben, om een vrouw als vriendin mee te krijgen. ...
0
geplaatst: 5 februari 2016, 01:31 uur
adri1982 schreef:
'Fast car' van Tracy Chapman gaat over materialisme. In de tekst van deze protestsong moet een man een snelle wagen/auto hebben, om een vrouw als vriendin mee te krijgen. ...
(quote)
Ik vind deze versie een heel beroerde baggerplaat. Maar dit nummer gaat niet over snelle wagens Marzipaintree.'Fast car' van Tracy Chapman gaat over materialisme. In de tekst van deze protestsong moet een man een snelle wagen/auto hebben, om een vrouw als vriendin mee te krijgen. ...
Daar ben ik het niet mee eens. Nergens in de tekst wordt geïmpliceerd dat een man een snelle wagen moet hebben om een vrouw mee te krijgen.
Naar mijn idee staat de 'fast car' in de tekst symbool voor het ontsnappen uit een slecht leven, en het vechten voor een beter leven. Zij ziet de auto van de man niet zozeer als een duur object waardoor ze de man interessant vindt. Zij ziet de auto als een object waarmee ze, samen met de man, weg kan vluchten uit haar arme leven met o.a. een alcoholistische vader. Die auto staat symbool voor de dromen van de ik-persoon. In die auto voelt ze zich eindelijk gelukkig en hoopvol.
Helaas eindigt het lied heel triest. Haar man blijkt net zo'n waardeloos figuur als haar vader. Aan het eind is de auto hetgeen waarmee zij wil dat hij haar verlaat. En waardoor haar leven dus beter zal worden, hoopt ze. Ook hier staat de auto symbool voor haar hoop op een beter leven, maar aan het eind op een veel triestere manier.
Hoe dan ook, de tekst heeft mijns inziens niets met materialisme te maken.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 02:06 uur
Arrie heeft gelijk. Overigens heeft ook Chapman vaak genoeg uitgelegd waar het nummer over ging.
Als je de clip van Jonas Blue bekijkt begrijp je ook wat ik bedoel. Ik zie een mooie snelle crossmotor en een paard waarmee je zo een gokje zou willen wagen op Royal Ascot of Cheltenham.
Talkin’ bout a revolution? It's sounds like a whisper.
Vind je beide versies baggerplaten (Blue & Tobdok), adri1982?
Als je de clip van Jonas Blue bekijkt begrijp je ook wat ik bedoel. Ik zie een mooie snelle crossmotor en een paard waarmee je zo een gokje zou willen wagen op Royal Ascot of Cheltenham.
adri1982 schreef:
Grappig dat Coldplay in Everglow de vraag stelt: How come cars don’t slow? (Het klinkt misschien gek voor anderen, maar) Ik vind 'Everglow' van Coldplay het mooiste nummer dat momenteel in de Nederlandse Top 40 staat.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 12:22 uur
0
geplaatst: 5 februari 2016, 16:42 uur
Ik ben er inmiddels uit: ik vind Ellie Goulding de meest vervelende stem in popmuziek hebben. Ik kan er echt niet naar luisteren. Al is 'Something in the Way You Move' wel beter te doen dan 'Army', wat in de UK haar nieuwe single is.
0
geplaatst: 5 februari 2016, 17:53 uur
Marzipaintree schreef:
Arrie heeft gelijk. Overigens heeft ook Chapman vaak genoeg uitgelegd waar het nummer over ging.
Ik zal de clip eens gaan bekijken Marzipaintree, van Jonas Blue in ieder geval. Die versie vind ik dan nog geen baggerplaat (veel beter dan die van Tobdok), maar ik vind het gewoon niet mooi. SorryArrie heeft gelijk. Overigens heeft ook Chapman vaak genoeg uitgelegd waar het nummer over ging.
(quote)
Grappig dat Coldplay in Everglow de vraag stelt: How come cars don’t slow? Vind je beide versies baggerplaten (Blue & Tobdok), adri1982?
0
geplaatst: 5 februari 2016, 18:07 uur
Arrie schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Nergens in de tekst wordt geïmpliceerd dat een man een snelle wagen moet hebben om een vrouw mee te krijgen.
Naar mijn idee staat de 'fast car' in de tekst symbool voor het ontsnappen uit een slecht leven, en het vechten voor een beter leven. Zij ziet de auto van de man niet zozeer als een duur object waardoor ze de man interessant vindt. Zij ziet de auto als een object waarmee ze, samen met de man, weg kan vluchten uit haar arme leven met o.a. een alcoholistische vader. Die auto staat symbool voor de dromen van de ik-persoon. In die auto voelt ze zich eindelijk gelukkig en hoopvol.
(Hoe dan ook, de tekst heeft mijns inziens niets met materialisme te maken).
Die auto van die man biedt dus veel voor die vrouw om een beter leven te krijgen. Als hij die auto niet had, was zij wellicht niet met hem meegegaan, omdat zij anders niet (zo snel) kon vluchten voor het slechtere leven. Dus die auto maakt (mede voor mij) degelijk deel uit voor het verhaal. Die man waarover jij vertelt, dat die net zo'n waardeloos figuur is als de jonge vrouw zijn vader, kan met zijn auto vrouwen oppikken. Je zegt een ding uit jou bericht al: Ook hier staat de auto symbool voor haar hoop op een beter leven, ..... . De auto wordt gewoon ervoor gebruikt.(quote)
(Hoe dan ook, de tekst heeft mijns inziens niets met materialisme te maken).
0
geplaatst: 7 februari 2016, 23:14 uur
Sundance schreef:
(quote)
Helemaal mee eens. 3 singles op rij van Coldplay die ik best geslaagd vind. Opvallend vind ik het duet met Beyoncé. Met Rihanna vond ik het destijds ook al zo'n rare combinatie. Maar het pakt wederom goed uit (en 'Princess of China' vind ik zelfs de leukste Coldplay single). Al had ik wel een grotere rol van Beyoncé verwacht.
0
geplaatst: 8 februari 2016, 00:21 uur
Week 4:
#26. Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
Zielloze cover. Vind het origineel best een mooi nummer en dan is het zonde om zo'n wegwerpversie er van te horen. Dat doorgespoelde effect op de zang klinkt ook voor geen meter.
Cijfer: 3
#31. Fleur East - Sax
Kende dit niet, maar niks mis mee. Ondanks dat het wat eigen smoelwerk mist, is het wel een lekker opzwepend, funky popnummer. De sax/trompet blunder zullen we dan maar vergeven
Cijfer: 6,5
#33. Shawn Mendes & Camilla Cabello - I Know What You Did Last Summer
Dit soort geknepen stemmetjes zijn helaas verplicht tegenwoordig. Echt een lied voor x-factor shows, met al die ridicule ad libs en die belachelijke I know I know I know I know I know stukken.
Cijfer: 4
#36. Adele - When We Were Young
Ik ben behoorlijk Adele moe, zeker dit soort Streisand-ballads. Haar meer uptempo nummer zijn soms nog wel oke, maar dit is gewoon sentimenteel gezeik.
Zielloze cover. Vind het origineel best een mooi nummer en dan is het zonde om zo'n wegwerpversie er van te horen. Dat doorgespoelde effect op de zang klinkt ook voor geen meter.
#31. Fleur East - Sax
Kende dit niet, maar niks mis mee. Ondanks dat het wat eigen smoelwerk mist, is het wel een lekker opzwepend, funky popnummer. De sax/trompet blunder zullen we dan maar vergeven

Cijfer: 6,5
Dit soort geknepen stemmetjes zijn helaas verplicht tegenwoordig. Echt een lied voor x-factor shows, met al die ridicule ad libs en die belachelijke I know I know I know I know I know stukken.
Ik ben behoorlijk Adele moe, zeker dit soort Streisand-ballads. Haar meer uptempo nummer zijn soms nog wel oke, maar dit is gewoon sentimenteel gezeik.
0
geplaatst: 9 februari 2016, 23:27 uur
Week 5:
#22. Alan Walker - Faded
Standaard Skyradio dance met zeurende vocal, instant hit, instant vergeetbaar
#29. David Guetta feat. Fetty Wap & Sia - Bang My Head [Remix]
David Guetta goes Kygo snelheid, deze remix is niet het gebruikelijke Guetta wat doorgaans catchier klinkt. De zoveelste samenwerking met Sia en dit is lang niet zo sterk als Titanium of She Wolf, maar wel een stuk beter dan dat Faded nummer hiervoor
Cijfer: 6
#32. Ronnie Flex - Wij Zijn Altijd
De beats zijn ook al Kygo achtig maar hier bevalt het wel, tekstueel stelt het geen reet voor, maar dat verwacht je ook niet neem ik aan, gewoon feestplaatje.
#34. Xavier Rudd - Follow the Sun
Wee-iig saaie singer songwriterdance met erg vervelende stem, de soundtrack voor Floortje op reis, IKEA en talloze woonprogramma's de komende 8 maanden
Cijfer: 2
#37. Meghan Trainor feat. John Legend - Like I'm Gonna Lose You
Dat we nog steeds van haar horen verbaast me behoorlijk, All about that bass was nogal gimmick achtig. Hier wordt een sixties sfeertje getracht te brengen, met een wat Motown achtig gevoel zonder produktietruukjes. En John Legend moet de kachel ook laten roken natuurlijk
Cijfer: 5
#22. Alan Walker - Faded
Standaard Skyradio dance met zeurende vocal, instant hit, instant vergeetbaar
David Guetta goes Kygo snelheid, deze remix is niet het gebruikelijke Guetta wat doorgaans catchier klinkt. De zoveelste samenwerking met Sia en dit is lang niet zo sterk als Titanium of She Wolf, maar wel een stuk beter dan dat Faded nummer hiervoor
De beats zijn ook al Kygo achtig maar hier bevalt het wel, tekstueel stelt het geen reet voor, maar dat verwacht je ook niet neem ik aan, gewoon feestplaatje.
Wee-iig saaie singer songwriterdance met erg vervelende stem, de soundtrack voor Floortje op reis, IKEA en talloze woonprogramma's de komende 8 maanden
Cijfer: 2
Dat we nog steeds van haar horen verbaast me behoorlijk, All about that bass was nogal gimmick achtig. Hier wordt een sixties sfeertje getracht te brengen, met een wat Motown achtig gevoel zonder produktietruukjes. En John Legend moet de kachel ook laten roken natuurlijk
0
geplaatst: 9 februari 2016, 23:31 uur
Komt de nieuwe Jason Derulo eraan? En Formation?
En Pillowtalk?
En Pillowtalk?
0
geplaatst: 10 februari 2016, 12:42 uur
Pillowtalk komt vrijwel zeker komende vrijdag de lijst binnen. Formation zal eerst op Spotify moeten verschijnen (lijkt me namelijk niet dat die radio support krijgt. Te urban)
Get Ugly doet ook nog vrijwel niets op Spotify. Kan nog groeien. Wellicht pikt 538 'm vrijdag op. Dan kan het snel gaan
Get Ugly doet ook nog vrijwel niets op Spotify. Kan nog groeien. Wellicht pikt 538 'm vrijdag op. Dan kan het snel gaan
0
geplaatst: 10 februari 2016, 20:46 uur
Week 5:
#22. Alan Walker - Faded
Een wel mooie melodie en niet onaardige zang maar het komt mij te gekunsteld en vooral erg veilig over. Typisch muziek die niemand stoort maar ook niet zal bijblijven.
Dit klinkt nog meer formulematig en gemaakt over, het is eerst en vooral gemaakt om te scoren maar van gevoel of inventiviteit is weinig sprake en het verveelt ook snel.
Cijfer: 3,5
Dit doet mij ook niets, teveel productietrucs met matige en vervormde stem, zwakke tekst en te weinig gevoel. Om snel te vergeten.
Ditmaal singer-songwriterspop dat zo veilig is als maar kan zijn, al zit er wat meer gevoel in de zang en is het wat kleurrijker dan de vorige 3 mede dankzij de mondharmonica.
John Legend weet dit nummer wat hoger te tillen, verder is dat een weinig opzienbarend en wat zeurderig nummer waarbij de stemmen tenslotte niet goed bij elkaar passen.
Cijfer: 4,5
#22. Alan Walker - Faded
Een wel mooie melodie en niet onaardige zang maar het komt mij te gekunsteld en vooral erg veilig over. Typisch muziek die niemand stoort maar ook niet zal bijblijven.
Dit klinkt nog meer formulematig en gemaakt over, het is eerst en vooral gemaakt om te scoren maar van gevoel of inventiviteit is weinig sprake en het verveelt ook snel.
Cijfer: 3,5
Dit doet mij ook niets, teveel productietrucs met matige en vervormde stem, zwakke tekst en te weinig gevoel. Om snel te vergeten.
Ditmaal singer-songwriterspop dat zo veilig is als maar kan zijn, al zit er wat meer gevoel in de zang en is het wat kleurrijker dan de vorige 3 mede dankzij de mondharmonica.
John Legend weet dit nummer wat hoger te tillen, verder is dat een weinig opzienbarend en wat zeurderig nummer waarbij de stemmen tenslotte niet goed bij elkaar passen.
Cijfer: 4,5
0
geplaatst: 11 februari 2016, 11:53 uur
Ik weet niet of dit de meest geschikte plek is om te vragen, maar ik vroeg me laatst af: zijn er nummers in de huidige top 40 waarbij geen auto-tune wordt gebruikt?
0
geplaatst: 12 februari 2016, 11:41 uur
Week 7:
#14. ZAYN - PILLOWTALK
#24. G-Eazy feat. Bebe Rexha - Me, Myself & I
#26. Anouk - Run Away Together
#35. Maan - Perfect World
#37. Dua Lipa - Be the One
#39. The Chainsmokers feat. ROZES - Roses
6 binnenkomers
#14. ZAYN - PILLOWTALK
#24. G-Eazy feat. Bebe Rexha - Me, Myself & I
#26. Anouk - Run Away Together
#35. Maan - Perfect World
#37. Dua Lipa - Be the One
#39. The Chainsmokers feat. ROZES - Roses
6 binnenkomers

0
geplaatst: 12 februari 2016, 17:21 uur
Geen Rihanna 
En ze draaiden zowel gisteren als vandaag NOG STEEDS 'Today's the Day' van P!nk op Q. Erg vermoeiend... Dat nummer is geen eens een hit geweest en het wordt na weet ik veel hoeveel maanden nog steeds dagelijks gedraaid.

En ze draaiden zowel gisteren als vandaag NOG STEEDS 'Today's the Day' van P!nk op Q. Erg vermoeiend... Dat nummer is geen eens een hit geweest en het wordt na weet ik veel hoeveel maanden nog steeds dagelijks gedraaid.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 18:25 uur
Rihanna komt volgende week sws binnen. Stond gister op #10 in Spotify en vandaag zelfs op #4.
3FM heeft iig Beyoncé op de playlist gezet met "Formation".
3FM heeft iig Beyoncé op de playlist gezet met "Formation".

0
geplaatst: 15 februari 2016, 20:27 uur
Nee joh, er zijn in dezelfde week al twee betere nummers binnengekomen.
(Pillowtalk en Roses)
0
geplaatst: 15 februari 2016, 20:31 uur
Arrie schreef:
(Pillowtalk en Roses)
(quote)
(Pillowtalk en Roses) Die moet ik nog beluisteren.

0
geplaatst: 16 februari 2016, 09:20 uur
Week 3:
#26. Sigala feat. Bryn Christopher - Sweet Lovin'
Starships, were meant to flyyyy. In het begin even. Simpel vrolijk popdeuntje. Minder irritant dan die vorige wel.
Cijfer: 5.5
#29. Justin Bieber - Children
Klinkt wel relaxed eigenlijk. Best prima.
Cijfer: 7
#32. David Bowie - Lazarus
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook weer niet zo fantastisch vind. Wel okay hoor, maar pakte me nu niet meteen helemaal.
#37. Matt Simons - Catch & Release [Deepend Mix]
Die is vaak op de radio volgens mij. Vaker dan de rest. Ook weer etzelfde, best okay, geen overweldigende indruk.
Cijfer: 7.5
Week 4:
Ergerde me wat toen ik dit nummer voor het eerst op de radio hoorde, maar net was eigenlijk wel lekker. Vind het zelfs de leukste uit de reeks die ik beoordeel nu.
#31. Fleur East - Sax
Hoor ik heel vaak. Nummer heeft wel leuke stukken, maar over het algemeen klinkt het net wat te 'plastic' of zo. Werkt net niet.
Okay, deze gaat net weer een stapje over die eerste heen. Heel catchty, klinkt lekker.
Cijfer: 8
Ben redelijk allergisch voor Adele dus hier blijf ik ver vandaan.
Nee, ken het nummer wel. Wat zeikerig maar stiekem wel mooi ergens.
Cijfer: 6.5
#26. Sigala feat. Bryn Christopher - Sweet Lovin'
Starships, were meant to flyyyy. In het begin even. Simpel vrolijk popdeuntje. Minder irritant dan die vorige wel.
Cijfer: 5.5
#29. Justin Bieber - Children
Klinkt wel relaxed eigenlijk. Best prima.
#32. David Bowie - Lazarus
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook weer niet zo fantastisch vind. Wel okay hoor, maar pakte me nu niet meteen helemaal.
#37. Matt Simons - Catch & Release [Deepend Mix]
Die is vaak op de radio volgens mij. Vaker dan de rest. Ook weer etzelfde, best okay, geen overweldigende indruk.
Week 4:
Ergerde me wat toen ik dit nummer voor het eerst op de radio hoorde, maar net was eigenlijk wel lekker. Vind het zelfs de leukste uit de reeks die ik beoordeel nu.
#31. Fleur East - Sax
Hoor ik heel vaak. Nummer heeft wel leuke stukken, maar over het algemeen klinkt het net wat te 'plastic' of zo. Werkt net niet.
Okay, deze gaat net weer een stapje over die eerste heen. Heel catchty, klinkt lekker.
Cijfer: 8
Ben redelijk allergisch voor Adele dus hier blijf ik ver vandaan.
Nee, ken het nummer wel. Wat zeikerig maar stiekem wel mooi ergens.
Cijfer: 6.5
* denotes required fields.