MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Vigil's Mixtape editie 2016

zoeken in:
Zo over de deadline heen, maar geen haan die er naar kraait! Heb het lang uitgesteld ook omdat ik bezig ben en ook ben ik niet zo'n prog-rock fan, de meeste nummers duren gewoon te lang, ben meer gewend aan het pop-formaat, dus eens kijken hoe ver ik kom en wat me kan bekoren.

Galadhad - All in the Name of Progress 3,5*
Staat niet op Spotify noch Deezer dus dan maar via Last.fm. Er zit wat electronic in het eerste deel en dan is het beter te pruimen, maar ben niet echt een fan van de stem van deze zanger.

Black Mountain - Mothers of the Sun 4,75*
Dit bevalt beter, de stem van deze zangeres is goed en de zanger is ook okay. Ook een mooie opbouw in het nummer en die fluit past er goed bij, of is het een synth? Doet me ook denken aan Todd Rundgren/Utopia en wat andere 70s rock acts.

Proto~Kaw - Quantum Leapfrog 4*
Komt erg 80s over, de synths maken het iets gedateerd en de sax klanken klinken alsof ze uit een sampler/synth komen.

Anekdoten - Where Solitude Remains 3,5*
Hou niet zo van de stem van deze zanger, nummer klinkt ook wat gedateerd. De drums klinken wel lekker helder en ook de bass gromt lekker mee.

Magma - Üdü Wüdü 4,75*
Latin invloeden! En dit is een Franse band? Heeft wat artsy, best wel grappig om te horen. Past wel bij mijn smaak.

Supersister - Radio 3,75*
Leuk om te horen, past ook goed na Magma. Die elektrische piano klink lekker amateuristisch wat klanken, bijna Casio

Uiteindelijk viel deze progmix best wel mee, zeker Black Mountain en Magma zijn het verkennen waard.

Geef hieronder 4-3-2-1 punt:

12 Black Mountain - Mothers of the Sun 4
11 Magma - Üdü Wüdü 3
7 Galahad - All in the Name of Progress
4 Proto~Kaw - Quantum Leapfrog 2
3 Anekdoten - Where Solitude Remains
3 Supersister - Radio 1

Deadline: woensdag 3 augustus 23:59

Zo de volgende is dan aan zet:
- Masimo: 03-8
- Teunnis: 10-8
- E-Clect-Eddy 17-8
- 7744leon 21-8
- Edgar18 28-8 (plaats jezelf gerust boven mij als je nog niet geweest bent)

Komt morgen

Masimo schreef:
Komt morgen

Dit is wel een spel met deadlines dus het is meer dan fijn als je op korte termijn met iets komt.

Jep (er kwam een concert tussen, vandaar in de late uurtjes). Ik zal me aan de sluitende deadline houden, daarna mag Teunnis door. Het zal dus wat kort zijn, helaas.

Mijn lijst omvat een selectie van nummers van door users geselecteerde voor het topic 'Afrikaans album v/d week/twee weken' albums. Inmiddels zijn we tien getipte albums verder, en is het wellicht leuk om dit enigszins samen te vatten. Hiervoor leek me dit topic uitermate geschikt, deels om erachter te komen welke albums/nummers het beste bevallen zijn.. Echter, door het tracklimiet van zes heb ik een vier albums niet bijgevoegd. De keuze is volledig arbitrair gevallen op de volgende zes stuks:

Djeli Moussa Diawara - Foté Mogoban
T.P. Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Fache Pas
Majid Bekkas - Daymallah
Konono No. 1 - Fula Fula
Oumou Sangare - Seya
Zinja Hlungwani (Shangaan Electro) - Nwa Gezani My Love

Stemmen vóór Teunnis' begindatum, dus da's al rap (10-08)

Afrikaans op het menu... SLIK! Na de progrock de tweede mixtape die me even doet schrikken.

Afgezien van Mory Kante's Yeke Yeke, Youssou N'Dour - 7 Seconds (feat. Neneh Cherry) en Afric Simone - Hafanana (en een paar andere) kan ik me geen andere Afrikaanse nummers herinneren te kennen. Natuurlijk is er Paul Simon die op diverse albums invloeden gebruikt uit Afrika maar wel verwesterst. Mijn genre smaak is breder dan de gemiddelde gebruiker van MuMe maar daar zit nauwelijks een Afrikaanse artiest bij. Maar ik heb het allemaal overleefd en eigenlijk viel het 100% mee. Misschien wel omdat ik bekend ben met (en hou van) de Afro-Cubaanse muziek van Celia Cruz (met La Sonora Manzanera) of misschien omdat het gewoon goede muziek is. Ook erg fijn dat er veel meer andere instrumenten te horen zijn dan we hier in het Westen gewend zijn. Daarmee kan nog meer warmte en gevoel worden overgebracht. Heb zelf nog geen idee wat ik in mijn mixtape ga zetten.

Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Fache Pas 3,75*
Het begint goed, iets wat Paul Simon misschien wel zou gebruiken. Lekkere gitaar, zowel Frans en Afrikaans gezongen, en funky trompetten erbij waardoor het bijna Salsa neigingen krijgt. Ook lekker kort.

Majid Bekkas - Daymallah 3,75*
Mooie sfeervolle intro, is dat een luit? Geen idee wat hij zingt, en ben niet zo van Arabische zang maar hier valt het mee. Dit is Afrikaanse blues, en met de fluit erbij klinkt het ook nog wat 60s.

Djeli Moussa Diawara - Foté Mogoban 4*
De intro klinkt erg Cubaans, lekker vrolijk nummer en er worden instrumenten gebruikt die klinken als harp en marimba, doet daarom aan Mexico denken van de 50s en 60s, naast Cuba dus.

Oumou Sangare - Seya 3,5*
Klinkt als iets wat Paul Simon zou gebruiken, modern op een manier die toegankelijk is voor het Westen. Waarschijnlijk daarom dat ze een Grammy winnares is! Prima nummer, fijne groove.

Zinja Hlungwani (Shangaan Electro) - N'wagezani My Love 3*
Electro zou mijn ding moeten zijn maar dit is het niet echt. De synthgeluiden zijn iets te geodkoop en de sampler iets wat vervelend. Structuur van het nummer is te simpel en verder is het 2 minuten te lang, modern Afrika spreekt me niet zo aan.

Konono No.1 - Fula Fula 3,25*
Ook dit nummer is te simpel van structuur en met te veel herhaling, zoals we in het Westen gewend zijn maar hier valt het op. Doet me denken aan een Braziliaanse samba beat (zeker met dat fluitje erbij) die ook maar eindeloos doorgaat, deze gelukkig niet. De percussie is wel zo fijn en ook het vervormde gitaargeluid (of is het een synth) bevalt.

4 Djeli Moussa Diawara - Foté Mogoban
3 T.P. Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Fache Pas
2 Majid Bekkas - Daymallah
1 Oumou Sangare - Seya
0 Konono No.1 - Fula Fula
0 Zinja Hlungwani (Shangaan Electro) - N'wagezani My Love

Deadline: woensdag 10 augustus 23:59

Mij is Afrikaanse muziek weliswaar iets minder vreemd dan mijn voorganger, maar deze nummers kende ik toch geen van alle. Ik heb zeker plezier beleefd aan deze mixtape en zeker ook aan de ritmiek. En uiteraard was de clip van het laatste nummer echt hilarisch...

Een gemene deler lijkt verder toch wel dat alle nummers langer duren dan normaal, en dat dat in de meeste gevallen niet direct een vooruitgang is (Konono No. 1 was daarop de uitzondering). Als de nummers wat beter gedoseerd waren dan waren de cijfers vaak nog wel wat hoger geweest.

Djeli Moussa Diawara - Foté Mogoban 3,75*
T.P. Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Fache Pas 4*
Majid Bekkas - Daymallah 3,25*
Konono No. 1 - Fula Fula 4,25*
Oumou Sangare - Seya 3,75*
Zinja Hlungwani (Shangaan Electro) - Nwa Gezani My Love 3,75*

6 Djeli Moussa Diawara - Foté Mogoban 2
6 T.P. Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Fache Pas 3
2 Majid Bekkas - Daymallah
2 Oumou Sangare - Seya 1
4 Konono No.1 - Fula Fula 4
0 Zinja Hlungwani (Shangaan Electro) - N'wagezani My Love

Gaat er nog iemand met de Afrikamix aan de slag?

De deadline maar een paar dagen verplaatsen lijkt me, ivm komkommertijd / vakantie.

Anders is de volgende dan aan zet:
- Teunnis: 10-8
- E-Clect-Eddy 17-8
- 7744leon 21-8
- Edgar18 28-8 (plaats jezelf gerust boven mij als je nog niet geweest bent)

Voor dat het gaat doodbloeden
Ga jij vanaf morgenavond Teunnis?

Heb zelf al wel een moto/idee voor mijn mixtape maar weet nog niet welke nummers daarin komen, die ben ik nog aan het verzamelen

E-Clect-Eddy's (h)EP-ic keuzes

Vraag is alleen of ik van de diverse nummers ook video's kan vinden en of het louter een playlist wordt op Deezer en Spotify.

vigil schreef:
Voor dat het gaat doodbloeden
Ga jij vanaf morgenavond Teunnis?

Ah, excuses, nogal verkeerde timing. Ik had al wel een paar ideeën, ik zal er zo naar kijken.

Mijn mixtape is bijna klaar! Iedereen een weekje opschuiven dan?

- Teunnis: 17-8
- E-Clect-Eddy 24-8
- 7744leon 31-8
- Edgar18 7-9

Akkoord?

Regina Spektor komt weer met een nieuw album (en de singles klinken veelbelovend), daarom is dit een mooi moment om anderen weer eens nader kennis te laten maken. Hoe? Aan de hand van Regina's grootste voorbeelden. Een gevarieerde selectie van zes nummers, met veel bekende namen.

Regina Spektor - Hero

1. Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major
Regina Spektor is geboren in Moskou en tot haar negende hier opgegroeid. Haar moeder was klassiek pianiste, dus kreeg ze veel klassieke muziek mee. Bach, Beethoven en Chopin waren haar favorieten. Vooral het pianospel van Chopin is goed terug te horen in de muziek van Regina. Ik vermoed dat ze dit stuk, ook wel Raindrops genoemd, heel vaak gehoord heeft. Bij deze uitvoering van İdil Biret klinkt het soms net alsof het Regina Spektor zelf is.

2. Bulat Okudzhava - The Prayer of François Villon
In haar kinderjaren luisterde ze ook veel naar Russische bards. Bulat Okudzhava is een dichter en één van de eerste en meeste belangrijke bards. Het is een mix van dichtkunst, folkmuziek en chanson. Op Record Store Day 2012 bracht Regina Spektor een 7" uit met twee covers van Okudzhava, waaronder dit gebed voor François Villon.

3. John Lennon - Real Love
Haar vader had ook illegale plaatjes uit het Westen in zijn collectie. The Beatles, Queen, The Moody Blues, etc. Vooral die ene John Lennon van The Beatles kon Regina wel waarderen. Tot laat in haar tienerjaren houdt Regina Spektor zich louter bezig met klassiek, maar als ze later popliedjes begint te schrijven zijn The Beatles (en met name John Lennon) haar grootste bron van inspiratie. Real Love, gecoverd door Regina, is in de laatste jaren van John Lennon meerdere keren opgenomen, maar tot 1988 nooit uitgebracht. In 1988 werd de zesde (en laatste) opname gebruikt voor een documentaire over Lennon. Zeven jaar later namen de resterende Beatles-leden het nummer nog eens op met overdubs, maar dat is naar mijn mening geen geslaagd project. Ik heb gekozen voor de vierde (piano)opname, maar geen enkele opname kan op tegen de cover van Regina Spektor.

4. Ultramagnetic MC's - Critical Breakdown
Regina Spektor bracht haar tienerjaren door in The Bronx, nadat ze met haar familie uit de Sovjet-Unie gevlucht was vanwege hun Joodse roots, en daar kwam ze voor het eerst in aanraking met hele nieuwe soorten muziek: punk, alternatieve rock en hiphop. Ze vertelt vaak dat hiphop veel invloed op haar had en dat is ook duidelijk te horen aan de manier van zingen (bijvoorbeeld op de nieuwste single). Maar eigenlijk weet ik niet precies wat voor hiphop haar dan heeft beïnvloed. Ik ben dan maar gegaan voor een van de bekendste acts uit The Bronx.

5. Billie Holiday - Lady Sings the Blues
Ook kreeg ze steeds meer mee van de muziekgeschiedenis van New York, en met name de grote dames uit het verleden spraken haar aan. Ik had hier bijvoorbeeld ook een Ella Fitzgerald of Nina Simone kunnen noemen. Uiteindelijk voor Billie Holiday gekozen met dit specifieke nummer, omdat Regina Spektor in Lady overduidelijk refereert aan Billie Holiday; het nummer opent met "lady sings the blues so well".

6. Joni Mitchell - Woodstock
Pas op haar zestiende begon Regina Spektor voor het eerst te zingen. Ze raakte geïnspireerd door Joni Mitchell en Ani DiFranco om zelf nummers te maken. Tijdens een kort verblijf in Israël begint ze a capella te zingen op hiketochten en merkt ze dat anderen daar van kunnen genieten. Ik ben geen groot fan van Joni Mitchell (maar ik ken ook weinig van haar) en van Ani DiFranco ken ik helemaal weinig, dus gekozen voor een nummer dat ik zelf leuk vind én dat ergens wel iets wegheeft van een Spektornummer.

Regina Spektor - Hero

6. Joni Mitchell - Woodstock

Bonus-cd:
1. Regina Spektor - Raindrops
2. Regina Spektor - The Prayer of François Villon
3. Regina Spektor - Real Love
4. Regina Spektor - Consequence of Sounds
5. Regina Spektor - Lady
6. Regina Spektor - Small Bill$

Leonard Cohen, Tom Waits, Björk en Tori Amos verdienen ook nog genoemd te worden als grote inspiratiebronnen. Er was helaas maar plek voor zes.

Regina Spektor - Heroes on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:1PxKvW8vJYcNIfiI7bCrsJ

is dit ook progressive rock, anders moet de titel van het topic wellicht verandert worden

Zou een moderator (Lukas, panjoe, trebremmit) de titel kunnen aanpassen? Alvast dank!

Oei, klassiek op het menu, gelukkig niet te veel. Van Regina dacht ik vroeger dat ik dit wel goed zou vinden maar uiteindelijk luister ik het nauwelijks, een nieuw album krijgt misschien wel een kans. Ik hou op zich van muziek met een veelvoud aan instrumenten, toch zal ik dat niet vaak op zetten tenzij het Chicago of La Sonora Matancera is. klassiek luister ik dus nauwelijks, ben te veel fan van de Pop/Rock/Dance. Dit was wel een bonte verzameling inspiratie, eclectisch zou je kunnen zeggen Uiteindelijk de taaiste mixtape om door te komen, tot nu toe, ligt misschien ook aan de volgorde waarin ik het geluisterd heb.

1. Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major (İdil Biret) 3,5*
(en ook even een andere versie (met Alice Sara Ott & Ólafur Arnalds)
Muziek om een boek bij te lezen noem ik dit maar. Idil Biret klinkt wel mooier, dacht dat een andere uitvoerende mij misschien op andere gedachten zou brengen maar nee. Zal dit zelf niet spontaan op zetten. Het dichtste dat ik in de buurt van klassieker muziek komt zijn de filmscores die ik af en toe luister en die klinken vaak wel een beetje van hetzelfde. (Ik bedoel niet als Chopin). Als het ergens tussendoor komt zal ik het aan laten maar als dit het begin is van een album dan hou ik het snel voor gezien.

2. Francois Villon's Prayer by Bulat Okudzhava 4,25*
Russische Trova noem ik het maar, Trova mij wel bekend van Spanje, Mexico en Cuba: singer-songwriter op akoestische gitaar meestal laag tempo, en sociale thema's in de nummers. Echt heel mooi klinkt de stem niet maar dat ligt volgens mij deels aan de opname, rip van Vinyl waarbij de draaisnelheid niet 100% consistent was? Versta er niets van maar het gevoel komt wel over, ook zonder naar de video te kijken. Of juist door niet naar de video te kijken, ben geen Youtubie, muziek moet je horen niet zien.

3. Billie Holiday - Lady Sings The Blues 4,25*
Een artiest die ik nog moet ontdekken maar voor deze trage Jazzy nummers moet ik in de stemming zijn. Meer voor laat op de avond dan een zomerse middag. Klinkt live gezongen voor een big band en dat is een heel mooie prestatie.

4. Joni Mitchell - Woodstock 3,5*
Leeft ze nog? Ze was volgens mij er slecht aan toe begin dit jaar. Oei dit komt dicht in de buurt van schel/vals. Dacht eerst een cover maar het is het origineel... ben geen fan van deze versie. Tekst is natuurlijk wel bekend en prachtig gezongen in de versie van CSN&Y.

5. John Lennon - Real Love (take 4) 3,75*
Lennon Take 2 Demos zijn moeilijk te beoordelen want er zitten soms heel veel foutjes en onvolkomenheden in zo ook in dit nummer. Is bijna een soort imitatie van Randy Newman, behalve het refrein dan. Geen fan van deze piano maar ook de klanken staan niet mooi op tape. Ik denk dat ik Paul of George liever hoor solo, maar dat is moeilijk vergelijken omdat dit slechts een (aardige) demo is.

6. Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown 3,5*
Hip Hop luister ik ook al bijna nooit, in de 90s wel Straith Out of Compton en nog wat andere acts. Deze ken ik niet en is wel aardig typisch voor de late 80s, brave agressie die dansbaar is met meerdere MC's. Vreemd genoeg van alle nummers wel hetgene wat ik als eerste zou luisteren

4 Billie Holiday - Lady Sings The Blues
3 Francois Villon's Prayer - Bulat Okudzhava
2 John Lennon - Real Love
1 Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown
0 Joni Mitchell - Woodstock
0 Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major (İdil Biret)

Deadline: woensdag 24 augustus 23:59

Ik ga zo nog even de YouTube-linkjes testen, die kon ik eerder niet checken. Spotify-linkjes zijn wel de juiste (alleen staat John Lennon daar niet op).

Teunnis schreef:
Ik ga zo nog even de YouTube-linkjes testen, die kon ik eerder niet checken. Spotify-linkjes zijn wel de juiste (alleen staat John Lennon daar niet op).

? Lennon niet op Spotify? waar heb ik dan naar geluisterd? Heb de nummers aan mijn eigen playlist toegevoegd. Alleen Francois Villon's Prayer - Bulat Okudzhava was daar niet te vinden.

Ik zag een verzamelaar met daarop John Lennon - Real Love (ik ging er vanuit dat het correct was)

PS. was trouwens een typo in Critical Beatdown niet Breakdown.

Laat ik beginnen met complimenten voor het thema en de uitwerking daarvan middels de begeleidende teksten. Zes totaal verschillende nummers, die behalve het thema ook gemeen hebben dat ze ver buiten mijn interessegebied liggen (zeker John Lennon als soloartiest en vocale jazz). Joni Mitchell heb ik als artiest hoog zitten, maar met Woodstock heb ik nooit veel gehad, terwijl de hip-hop van Ultramagnetic MC's wel vermakelijk is, maar inderdaad wel erg binnen de lijntjes blijft.

Concluderend: ik luister veel liever naar Regina Spektor dan naar haar voorbeelden.

Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major 3*
Bulat Okudzhava - The Prayer of François Villon 3*
John Lennon - Real Love 2*
Ultramagnetic MC's - Critical Breakdown 3,5*
Billie Holiday - Lady Sings the Blues 3,25*
Joni Mitchell - Woodstock 3,5*

5 Francois Villon's Prayer - Bulat Okudzhava 2
5 Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown 4
4 Billie Holiday - Lady Sings The Blues
3 Joni Mitchell - Woodstock 3
1 Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major (İdil Biret) 1

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

? Lennon niet op Spotify? waar heb ik dan naar geluisterd? Heb de nummers aan mijn eigen playlist toegevoegd. Alleen Francois Villon's Prayer - Bulat Okudzhava was daar niet te vinden.

Ik zag een verzamelaar met daarop John Lennon - Real Love (ik ging er vanuit dat het correct was)

Ja, die controleerde ik net ook, maar daar staat ook als artiest Music Lab Collective bij. En klinkt niet helemaal hetzelfde. De YouTube-link klopt wel (en is met zang). Op Spotify heb ik nu maar de Beatles-versie geplaatst.

Zo nieuwe beoordeling van Lennon, nu wel de take 4 op YouTube geluisterd, beoordeling iets omlaag. Maar verder geen consequenties voor de punten/volgorde.

Een aantal grote namen waar ik vaak het liedje ook wel ken. Een hele leuke insteek van een mixtape! We gaan eens luisteren 

Dit ken ik niet, heeft dit in de Top 40 gestaan? Wel mooi in ieder geval.

Dit heb ik wel eens eerder gehoord, ik weet enkel niet waar, wanneer en welke setting. Het is in ieder geval een fraai stukje muziek.

John is mijn minst favoriete Beatle. Zo dat kan er maar uit zijn. Zijn solomateriaal vind ik maar weinig interessant. Door dit nummer ga ik zijn werk zeker niet ineens anders beoordelen maar slecht is het helemaal niet, wel aardig zelfs.

Geinige old school hiphop.

Erg bekend natuurlijk, niet helemaal mijn kopje thee ondanks dat het natuurlijk wel goed in elkaar zit.

6. Joni Mitchell – Woodstock
Erg bekend natuurlijk, ook niet helemaal mijn kopje thee helaas. Iki vind het op 1 of andere manier altijd moeilijk om hier "in te komen".

9 Francois Villon's Prayer - Bulat Okudzhava 4
8 Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown 3
5 Billie Holiday - Lady Sings The Blues 1
3 Frédéric Chopin - Prelude in D♭ Major (İdil Biret) 2
3 Joni Mitchell - Woodstock

Ik vergeet dit topic te vaak, in de Games-sectie zou het meer opvallen en misschien ook meer deelnemers hebben..

Zijn er nog geïnteresseerden om met Teunnis' mixtape aan de gang te gaan?

luigifort Edgar18 Misterfool Masimo 7744leon Gretz johan de witt

Casartelli op vakantie?

Misschien moet ik mijn mixtape even uitstellen? tot iedereen terug is?

Is hier al wat besloten?

Het is dan weliswaar geen druk bezocht topic (althans qua deelnemers) maar wel te leuk om dood te laten bloeden

Ben aan het afronden en bijna in de startblokken, maar als iedereen nog op vakantie dan lijkt haast me niet echt geboden.

Zou een moderator (Lukas, panjoe, trebremmit) de titel kunnen aanpassen? Alvast dank!

S.V.P. > Mixtape editie 2016: Eddy's (h)EP-ic keuzes

Welkom bij Eddy's (h)EP-ic keuzes,

vigil luigifort Edgar18 Misterfool Masimo 7744leon Gretz johan de witt Teunnis Brunniepoo Casartelli

Moest lang zoeken naar een thema en uiteindelijk gekozen voor het buitenbeentje van de releases de EP: heb ik keuzes (voor U). Het was mij opgevallen dat velen prima tot uitmuntende EP's weinig of bijna geen (behalve die van mij) aandacht trekken en dat is best wel jammer. Want sommige bands brengen niet zo vaak iets uit en het is dan jammer dat hun werk onopgemerkt blijft. Ik luister vrij veel muziek van beginnende bands en die brengen vaak eerste een EP uit vandaar mijn insteek.

Ik heb nu 6 nummers uitgekozen van EP's van divers pluimage en ben benieuwd naar de reactie's. Ik wilde eerste nog een extra thema toevoegen (bijvoorbeeld jaartal, land, of muziekstijl maar dat werd iets te veel uitzoekwerk. Ik heb wel wat verwantschap tussen de EP's aangehouden, geen Disco EN Shoegaze EN Wereldmuziek releases bij elkaar gezet, had ook gekund. De EP van Low er ook buitengehouden aangezien ik verwacht dat die alle aandacht zou krijgen (wellicht terecht) maar dat overschiet de gedachte achter deze keuzes van dit thema. De nummers zijn circa 4 minuten lang elk met uitzondering van School of Seven Bells die ruim 12 minuten het lichaam in beweging houdt maar het begint met een slaapliedje van eigen bodem.

The Mysterons - Echoes - (The Mysterons EP NL 2015)

Tears for Fears - My Girls - (Ready Boy & Girls? EP UK 2014)

Jessica Hernandez & the Deltas - Demons - (Demons EP USA 2013)

Lush - Out of Control - (Blind Spot EP UK 2016)

The Big Pink - Beautiful Criminal - (Empire Underground EP UK 2016)

School of Seven Bells - Put Your Sad Down - (Put Your Sad Down EP USA 2012)

0 Jessica Hernandez & the Deltas - Demons
0 Lush - Out of Control
0 School of Seven Bells - Put Your Sad Down
0 Tears for Fears - My Girls
0 The Big Pink - Beautiful Criminal
0 The Mysterons - Echoes

Deadline: woensdag 31 augustus 23:59

Mooi thema, EP's
Inderdaad het buitenbeentje van de releases.
Ik wist eigenlijk niet dat dat format nu nog zo populair was eerlijk gezegd.

Kijk maar op bandcamp en soundcloud genoeg bands die daar eerste een self-release doen en dat het later door een label wordt opgepakt. Dus vaak release en re-release.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.