menu

Muziek / Algemeen / Vigil's Mixtape editie 2016

zoeken in:
avatar van vigil
Hi!

Vroeger toen we nog jong waren was de mixtape op MuMe wel redelijk populair. Er verschenen verschillende topics met ieder zijn eigen insteek.

Het leek mij leuk om weer eens een mixtape te plaatsen. Als de mijne klaar is (laten we zeggen deadline een week vanaf plaatsing) kan een volgende de zijne plaatsen.

Laten we het niet te moeilijk maken, iedere deelnemer mag 6 nummers plaatsen. Dit mogen nummers van anderhalve minuut zijn maar ook 6 nummers van 9 minuten per liedje. Gewoon 6 liedjes dus. Iedereen bepaald zijn of haar eigen insteek. Dat kan per genre zijn, de eerste 6 liedjes die hij of zij ooit als eerste ergens hoorde, zijn of haar 6 meest geluisterde liedjes, 6 volgens de plaatser zeer onderschatte nummers enz, enz. 6 zeer oude liedjes, 6 zeer nieuwe liedjes of door elkaar. Het maakt allemaal niet uit!

Ik denk het makkelijkst is als we via linkjes van Youtube werken want dan kan iedereen wel mee doen. Staat er een liedje niet op Youtube en die moet en zal in de tape komen dan wellicht een linkje naar soundcloud, spotify of iets dergelijks.

Ook makkelijk is dat we met een vast puntenstelsel werken. Iedere luisteraar van de tape geeft na afloop van het luisteren zijn of haar punten. Ik denk op 6 liedjes dat een score van 4-3-2-1 punt het beste is. Een (kleine) toelichting is leuk maar niet verplicht.

Iedereen kan zich aanmelden om ook een tape te plaatsen maar het is zeker niet verplicht om mee te doen met luisteren en punten geven om ook een tape te moeten plaatsen en andersom.

Enige animo?

In ieder geval zal ik zo de aftrap verzorgen door 6 liedjes te plaatsen.

avatar van vigil
Mixtape 1: vigil (start 22 juni 22.00)

Insteek: 6 liedjes met een voor mij 5 sterren score die ik ontdekt (dan wel herondekt) heb in 2016.

James - Moving On

Bewilder - Forza (it is) (waanzinige clip overigens!)

Paul McCartney - English Tea

The Damned - Shadow of Love

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane

Pet Shop Boys - Inner Sanctum

James - Moving On
Bewilder - Forza (it is)
Paul McCartney - English Tea
The Damned - Shadow of Love
The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane
Pet Shop Boys - Inner Sanctum

Geef 4-3-2-1 punt
Deadline 29 juni 22.00 uur

avatar van vigil
misschien voor de volgende mensen leuk om mee te spelen (dan wel luisteren en punten uitdelen dan wel een mixtape plaatsen of natuurlijk beide )

Casartelli herman johan de witt Brunniepoo Misterfool ArthurDZ luigifort Rudi S Edgar18 Gretz laxus11 deric raven aERodynamIC pureshores musician LucM en vele vele andere

avatar van luigifort
Geinig idee

avatar van Brunniepoo
ja leuk, ik doe mee.

Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6

avatar van luigifort
Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6
- luigifort: 06-7

avatar van E-Clect-Eddy
4 The Damned - The Shadow of Love 5*
Ik was erg laat met omschakelen naar CD's en het album waar dit nummer op staat Phantasmagoria was één van de eerste aankopen. De oude punkers gooiden het over een andere boeg en ik vond dat geweldig en ze deden het nog iets beter over op Anything, viel niet in de smaak bij hun oude fans.

3 Pet Shop Boys - Inner Sanctum 4,25*
Samen met The Pop Kids favoriet van het nieuwe album SUPER, ze gebruiken synth partijen die heel populair waren bij het begin van House 1988/1990, na het album VERY ben ik afgehaakt omdat mijn smaak meer richting Gothic / Industrial ging.

2 Paul McCartney - English Tea 3,5*
Normaal staat Sir Paul op één bij mij maar er zijn een paar albums die ik veel minder geluisterd heb vanwege voorgenoemde late overstap op CD's (ik wilde ze niet zowel op Vinyl en dure CD, dus soms 10 jaar na release gekocht op CD). Deze gaat een beetje richting Eleanor Rigby, dan is dit nummer niet meer dan een leuk tussendoortje

1 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane 3,75*
ken de band alleen van naam, de ervaring klinkt door in het nummer, doet iets wat 60s aan

0 James - Moving On 3,5*
Ook een beetje een herontdekking voor mij, van de week Greatest Hits album nog geluisterd, klinkt leuk maar slechts een paar nummers die echt bevallen. De albums Seven en Gold Mother zou ik hier ergens moeten hebben als ik ze niet verkocht heb.

0 Bewilder - Forza (it is) 3,25*
lekker opstuwend nummer, wie weet wordt het wat maar hoor liever Kinoo, ook beginnend bandje van Nederlands bodem met een goede gitarist (en matige zanger!). De gitarist van Bewilder klinkt een beetje als Johnny Marr? (kan zijn dat ik in de war ben met een ander)

avatar van Edgar18
Leuk idee vigil! Ik probeer vandaag jouw liedjes te luisteren.

Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6
- luigifort: 06-7
-
- Edgar18: 20-7

avatar van vigil
E-Clect-Eddy schreef:


0 Bewilder - Forza (it is) 3,25*
lekker opstuwend nummer, wie weet wordt het wat maar hoor liever Kinoo, ook beginnend bandje van Nederlands bodem met een goede gitarist (en matige zanger!). De gitarist van Bewilder klinkt een beetje als Johnny Marr? (kan zijn dat ik in de war ben met een ander)

Allereerst erg tof dat je mee doet

Bewilder is een nieuwe groep maar wel met oude bekende. Bandleider/liedjesschrijver is Maurits Westrik die hiervoor bandleider was van Gem en zat ook bij de band van Anne Soldaat. De gitarist Arjan Kamphuis komt ook vanuit Gem en de bassist Jeroen Overman zit ook in de band van Douwe Bob en zat bij tim Knol in de band.

Ik vind het nummer erg richting Bruce Springsteen (in z'n jongere jaren) gaan.

Misterfool
Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6
- luigifort: 06-7
- Misterfool: 13-7
- Edgar18: 20-7

Ik doe graag mee. . Zal vandaag ook wel even de 6 geplaatste nummers beluisteren en beoordelen. .

avatar van E-Clect-Eddy
vigil schreef:

Allereerst erg tof dat je mee doet

Bewilder is een nieuwe groep maar wel met oude bekende. Bandleider/liedjesschrijver is Maurits Westrik die hiervoor bandleider was van Gem en zat ook bij de band van Anne Soldaat. De gitarist Arjan Kamphuis komt ook vanuit Gem en de bassist Jeroen Overman zit ook in de band van Douwe Bob en zat bij tim Knol in de band.

Ik vind het nummer erg richting Bruce Springsteen (in z'n jongere jaren) gaan.

Van GEM heb ik ooit wat nummers gehoord maar verder vergeten.

En Bruce Springsteen ken ik voornamelijk van zijn hits en een paar albums, Human Touch zou hier ergens moeten liggen. Probeer zo eens per jaar wel een ander van zijn albums uit, al die weer eens het nieuws heeft gehaald of zo. Hoe die in zijn jonge jaren klonk is me dus onbekend.

De Jayhawks krijgen in de toekomst wel een kans om daar een album van te luisteren, wellicht een verzamelaar.

Ik denk nog na over het aanleveren van zo'n lijstje van 6

(Dat van die punten is me niet duidelijk wat nu de bedoeling was, vandaar dat ik er wat *** bij plaats)

avatar van vigil
De punttelling is eigenlijk meer dat de nummers gerangschikt worden volgens de MuMe-leden en daar dus een winnaar uit komt.

avatar van deric raven
Ik wil wel mee doen!!

avatar van deric raven
James - Moving On 3,75**
James heeft altijd wel lekkere nummers; hier aardig wat van in de kast staan. Deze is ook weer lekker, ik herkende de zang eerst niet, refrein is wat hoger, een beetje richting Duran Duran. Is deze niet zo goed als Sit Down en Born Of Frustration? Nee, die zijn wel een klasse beter.

Bewilder - Forza (It Is) 3**
Als Excelsior Supporter ben ik in bezit van dit album. Prima om na Gem met wat nieuws te komen. Doet mij ook aan Tim Knol denken, die ging met The Miseries ook een andere kant op. De link met Bruce Springsteen begrijp ik wel. Ik zag laatst een optreden op televisie (Best Kept Secret), waarbij de zanger ook met opgestroopte mouwen rond liep, en zich presenteerde zoals Springsteen deed bij Dancing In The Dark.

Paul McCartney - English Tea 1**
Not Mine Cup Of Tea; altijd meer een Lennon liefhebber geweest. Deze is mij te zoetsappig. Volgens mij kan hij wel meer, heeft vroeger in een redelijk bekende band gespeeld. Hoogtepunt van het nummer; de korte lengte.

The Damned - Shadow of Love 4**
Dit album heb ik volgens mij al vanaf mijn 16e jaar in bezit. Voor de tijd van voor internet was het moeilijker om aan albums te komen; tenminste voor mij. Ik was eigenlijk op zoek naar Anything; vanwege In Dulce Decorum. Bleek dat daar juist niet de door mij zo bejubelde versie op stond. Uiteindelijk deze gevonden op een Miami Vice verzamelalbum. Deze heeft niet dat niveau, maar wel prima donkere gothic.

the jayhawks - the eyes of sarah jane 3,5 **
Zo herkenbaar die sound; ik weet nog dat ik toch wel weg geblazen werd door de eerste luisterervaring Take Me with You (When You Go). Die was muzikaal wat spannender, wat ook kwam door het geweldige gitaarintro, en de grotere rol van de gitaar in het algemeen. Die samenzang blijft het mooiste.

Pet Shop Boys - Inner Sanctum 2**
Deze staat bij mij wel nog steeds genoteerd om naar te luisteren, was hier wel benieuwd naar. Doet mij wat aan Bedtime Stories van Madonna denken, en die vond ik wel leuk. Maar ik wordt toch eerder opgewonden door haar stem dan van die van Neil Tennant. Het jaren 80 werk van Pet Shop Boys vind ik geweldig; beter dan deze jaren 90 Faithless achtige muziek. Dit klinkt gedateerder dan hun oude werk.

avatar van vigil
Ik denk dat dit nu de juiste stand is:

8 The Damned - The Shadow of Love 4
3 Pet Shop Boys - Inner Sanctum
3 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane 2
3 James - Moving On 3
2 Paul McCartney - English Tea
1 Bewilder - Forza (it is) 1

avatar van vigil
Ik zal nog even beschrijven waarom ik deze zes liedjes gekozen hebt. Zoals eerder gemeld heb ik 2016 als uitgangspunt genomen. Welke liedjes heb ik de afgelopen 6 maanden ontdekt dan wel herontdekt en behoren volgens mij tot de 5 sterren liedjes.

James - Moving On
Ik moet eerlijk zijn, ik wilde eigenlijk Move Down South van het laatste album inzetten maar daar stond geen studioversie van op Youtube enkel wat live versies. Niet dat dit dan gelijk slechter is maar de geluidskwaliteit is vaak minder. Dus toen heb ik deze gekozen. Een liedje van het vorige album Le Petit Mort uit 2014. Het liedje kon ik dus al wel maar het James Greatest Hits spel en het concert van vorige week zondag zorgde er voor dat ik weer veel James ging draaien en dit lied beviel me stukken beter dan op voorhand gedacht. Toen volgde een fantastische versie tijdens het concert en de keuze was eigenlijk makkelijk.

Bewilder - Forza (it is)
Ik zag de band op het festival Schippop begin juni. Het was een hele leuke show van een hele leuke band. Dit liedje sprong er wel direct uit. Ik kocht na het optreden de LP/Cd combi en die heb ik al heel vaak voorbij laten komen met dit liedje als favoriet. Die energie die er in zit vind ik echt fantastisch.

Paul McCartney - English Tea
Ik zit op het moment midden in mijn McCartney periode. Dat de man een hoop moois heeft gemaakt weet eigenlijk wel iedereen. Iedereen weet ook dat hij vooral in de jaren 80 en 90 de nodige bagger heeft uitgebracht. Gelukkig brengt hij de laatste jaren ook weer de nodige meesterwerkjes uit. Laatst nog met New maar een paar jaar er voor met Chaos and Creation in the Backyard. Dit liedje is klein maar fijn, ontroerend mooi.

The Damned - Shadow of Love
De band kende ik al van het album Anything (ook ik was op zoek naar In Dulce Decorum) maar toen dit album in het begin van jaar als geremasterde 2 disc editie bij de Media Markt lag was de keuze niet moeilijk. Het album is beter dan Anything met deze single als uitschieter.

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane
Een band die al lang op mijn radar stond maar op Town Hall en een verzamel na, die ik al lang had, vooral dit jaar heeft geleid tot de nodige aanschaffen op cd. zo ook Rainy Day Music uit 2003 die gelijk in sloeg als een bom. Een 4,5* voor het album tot gevolg en dit prachtige werkje als pronkstuk.

Pet Shop Boys - Inner Sanctum
Zoals waarschijnlijk wel bekend ben ik groot fan van de heren. Dit komt van het 2016 album Super. Ietsje minder dan Electric maar sommige liedjes zijn gewoon top. Daar hoort deze zeker bij.

avatar van Edgar18
Mooi lijstje Sander, prima mixtape!

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane - 8,2
Al lang een persoonlijke favoriet, net als de rest van het album.
Paul McCartney - English Tea - 7,8
Zoete McCartney liedjes smaken mij altijd wel.
James - Moving On - 7,7
Normaal is James niet mijn kopje thee maar dit nummer bevalt goed.
Bewilder - Forza (it is) - 7,5
Recent nog live gezien, fijn energiek liedje.
Pet Shop Boys - Inner Sanctum - 7,5
Het niveau van een jaar of twintig terug heeft dit niet maar het kan er nog altijd mee door.
The Damned - Shadow of Love - 7,4
Ik ken dit liedje ergens van, maar thuisbrengen waarvan lukt nog even niet.

Ik denk dat dit nu de juiste stand is:

8 The Damned - The Shadow of Love
7 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane 4
5 James - Moving On 2
5 Paul McCartney - English Tea 3
3 Pet Shop Boys - Inner Sanctum
2 Bewilder - Forza (it is) 1

avatar van Brunniepoo
James - Moving On 3,75*

James. Ja, daar had ik al wel eens eerder wat van gehoord als ik me niet vergis, maar echt veel indruk heeft dat toch niet gemaakt. Ook nu zal ik niet direct veranderen in een fan, maar ik vond het zeker wel een prima nummer. Wat moderner ook dan ik verwacht had vooral. Veel indrukwekkender dan het nummer zelf vond ik overigens de clip, waanzinnig gaaf!

Bewilder - Forza (it is) 4*

Er zit wel een lekkere drive in het nummer, lekker vol geluid ook. Van de zanger ben ik (op dit nummer) wat minder kapot. Klinkt wel als een band die ik misschien eens live moet gaan zien.

Paul McCartney - English Tea 3*

De grootste kracht van het nummer vind ik de lengte. Nu is het een klein liedje en werkt het nog wel, maar dit had niet langer moeten duren want muzikaal vind ik er weinig aan (zoals overigens een behoorlijke hoeveelheid solowerk van McCartney).

The Damned - Shadow of Love 3,5*

Ook een bekende naam waar ik nog nooit wat van gehoord had. Vind het eigenlijk net iets te catchy klinken, dit had best wat ontoegankelijker gemogen. Desalniettemin wel een prima nummer.

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane 4*

Lang geleden dat ik wat van deze band gehoord heb. Dit is zeker een prettig weerhoren en de samenzang blijft nog steeds een sterk punt.

Pet Shop Boys - Inner Sanctum 3*

Voor Pet Shop Boys-begrippen vind ik dit niet echt een hoogvlieger. Tekstueel heeft het niet zo gek veel te bieden en deze pop-trance is leuker voor op de dansvloer dan voor thuis.

11 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane 4
9 The Damned - The Shadow of Love 1
7 James - Moving On 2
5 Paul McCartney - English Tea
5 Bewilder - Forza (it is) 3
3 Pet Shop Boys - Inner Sanctum

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik zet deze in elk geval ook even in de updates. Zo te zien heb ik nog vier dagen...

avatar van vigil
Casartelli schreef:
Ik zet deze in elk geval ook even in de updates. Zo te zien heb ik nog vier dagen...
de helft ken je al en de liedjes duren niet lang dus zo zwaar is t niet bovendien moet er toch iemand met een Groningse ondertoon commentaar geven

avatar van vigil
Misterfool schreef:
Zal vandaag ook wel even de 6 geplaatste nummers beluisteren en beoordelen. .

niet gelukt of wel

avatar van Brunniepoo
De animo mag sowieso nog wel wat groter...

avatar van vigil
Tja, misschien zijn ze zich aan het sparen voor de volgende

Ik hoop op nog wel een paar mensen, als het eenmaal rolt dan rolt het

Misterfool
Beter laat dan nooit, hier alsnog mijn beoordelingen.

Pet shop Boys- Inner Sanctum. 4.5*

Ik ben de afgelopen jaren best wel fan geworden van veel synthpop. Met de muziek van de Pet Shop Boys ken ik echter nog niet echt bekend. Eigenlijk ken ik alleen grote hits als: It's a Sin en West End Girls.(al meen ik me te herinneren dat ik ooit eens een album van hen beluisterd heb) Door dit nummer ben ik daarentegen wel van plan om het e.e.a weer eens een kans te gunnen. Verdomd lekker, trance-achtig nummer. Daarnaast heeft Inner Sanctum een eerlijke melancholische ondertoon. Het beste nummer van deze mixtape.

Paul MCcartney- English Tea 4.5*

Chaos and creation in the backyard is een van de betere albums van McCartney. Dit is dan nog een van de mindere nummers daar. Criticasters kunnen dit soort muziek zoetzappig vinden, maar McCartney heeft zo'n uitstekend gevoel voor ritme dat zijn nummers altijd heel pakkend zijn.

Jayhakws. The Eyes of Sarah Jane 4*

Een rustig nummer, maar ik kan het wel waarderen. Ben meestal niet zo van de country-muziek. Dat is mij vaak net iets te sentimenteel, maar dit is subtiel genoeg om indruk te maken. Ik moet eens meer van deze band beluisteren.

James- Moving On. 3.5*

Prima nummer. lekker upbeat, maar jammer dat de mooie sfeer van het intro niet wordt doorgezet in de rest van het nummer. De videoclip is overigens wel echt geweldig!

The Damned- Shadow of Love, 3*

Tsja, dit klinkt best aardig, maar ik hoor niet wat hier zo indrukwekkend aan is. Het heeft een beetje zo'n cowboy/country ritme wat de dansbaarheid waarschijnlijk ten goede komt, maar waardoor het nummer wel wat oppervlakkig aanvoelt. Het gaat eigenlijk een beetje langs mij heen.

Bewidler- Forza (it is) 2*

Te huppelpopperig voor mij. Echt mijn ding niet. Goed gespeeld, I guess.

13 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane +2
9 The Damned - The Shadow of Love
8 Paul McCartney - English Tea +3
8 James - Moving On +1
7 Pet Shop Boys - Inner Sanctum +4
5 Bewilder - Forza (it is)

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
James - Moving On
Ik heb het hier op MuMe al eens eerder gememoreerd, maar het inmiddels voorlaatste James-album opent met het beste nummer dat de heren ooit maakten: Walk Like You. De rest van het album is daar eigenlijk geen schim van. Ik zie dat Moving On wel het tweede blauwe sterretje gekregen heeft en enfin, het nummer heeft ook wel een lekkere flow en lekkere coupletten... maar dat refrein komt qua opgewektheid wel wat in de gevarenzone. 3,5*

Bewilder - Forza (it is)
Door omstandigheden zag ik de band ook live op Schippop en ik geloof dat ik dit nummer nog wel zo voor me zie. 't Was live allicht wel een paar maten steviger. 't Heeft een beetje een War on Drugs-vibe, soit, dat is ook een route om bij een Bruce Springsteen-referentie uit te komen. Net als een aantal War on Drugs-nummers piekt het ook net te vroeg. 3,5*, inclusief een bonus voor de herinnering aan die bijna-zonnige dag in Schipluiden.

Paul McCartney - English Tea
Tja, er zijn al genoeg flauwe opmerkingen gemaakt over dat de lengte het enige goede aan het liedje is. Ik kan me voorstellen dat het als tussendoortje in een groter geheel wel werkt, maar heel veel eigen zeggingskracht heeft het voor mij ook niet. 3,0*

The Damned - Shadow of Love
Drive is wel het sleutelwoord in de mixtape tot hier toe. Het onderliggende Phantasmagoria was het eerste Damned-album dat ik aanschafte... soort van per ongeluk, denk ik in de reconstructie, daar In Dulce Decorum op Anything staat. Dat album bevalt tot nog toe minder, dus Phantasmagoria moet maar geluk bij een ongeluk zijn. En Shadow of Love het beste nummer tot hiertoe. 4,0*

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane
In mijn studietijd had ik wat Jayhawks-fans onder mijn vrienden. De band verveelde mij eigenlijk vrij snel. Dit nummer klinkt wat kleurrijker dan wat ik me van toen herinner (waarin het album Hollywood Town Hall een logisch zwaartepunt vormde), al doet de samenzang het hier voor mij nog steeds niet zo. 3,25*

Pet Shop Boys - Inner Sanctum
Het nieuwe Pet Shop Boys-album staat hier ook in de kast en is daar tot nu toe welgeteld één keer uitgekomen. Indruk van het hele album was nog niet onverdeeld positief, maar dit nummer komt in elk geval beter voor de dag dan leadsingle The Pop Kids. Als semi-instrumentaaltje klinkt het een beetje als een tegenhanger van Axis van het vorige album, maar zo goed is-ie dan ook weer niet. Toch een nette 3,5*

Voor de puinten:

13 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane
13 The Damned - The Shadow of Love +4
10 James - Moving On +2
10 Pet Shop Boys - Inner Sanctum +3
8 Paul McCartney - English Tea
6 Bewilder - Forza (it is) +1

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6
- luigifort: 06-7
- Misterfool: 13-7
- Edgar18: 20-7
- Casartelli: 27-7

avatar van Masimo
Zou ik het topic 'Afrikaans album van de week' op de lijst mogen zetten? We zijn bijna de eerste tien albums gepasseerd, het lijkt me leuk om op deze manier de eerste reeks samen te vatten. Of is tien nummers te veel van het goede, vigil?

Sowieso een leuk idee, dit topic. Van je lijst ken ik enkel The Jayhawks goed, toevallig ook van Rainy Day Music. Zo'n plaat met perfecte popliedjes (voor mij dan vooral 'Save It for a Rainy Day').

avatar van vigil
Masimo schreef:
Zou ik het topic 'Afrikaans album van de week' op de lijst mogen zetten? We zijn bijna de eerste tien albums gepasseerd, het lijkt me leuk om op deze manier de eerste reeks samen te vatten. Of is tien nummers te veel van het goede, vigil?

Sowieso een leuk idee, dit topic. Van je lijst ken ik enkel The Jayhawks goed, toevallig ook van Rainy Day Music. Zo'n plaat met perfecte popliedjes (voor mij dan vooral 'Save It for a Rainy Day').

Als jij je inschrijft mag je qua thema zo ver gaan als je zelf wilt. Dus een mixtape Afrikaanse sounds is dan uiteraard helemaal prima.

6 liedjes is wel de max voor dit, laten we de luisterzwaarte niet te zwaar maken, topic. Wellicht zes liedjes kiezen waar de mensen pntn voor kunnen geven en die vier andere nummers als bonus er bij plaatsen maar die kan iedereen dan vrijblijvend beluisteren?

avatar van Masimo
OK!

Volgende mixtapes:
- Brunniepoo: 29-6
- luigifort: 06-7
- Misterfool: 13-7
- Edgar18: 20-7
- Casartelli: 27-7
- Masimo: 03-8

avatar van Teunnis
James - Moving On ***
Ook met het oudere werk van James heb ik zowel weinig als weinig op tegen. Klinkt wel aardig, maar ik ga het niet uit mezelf opzetten.

Bewilder - Forza (it is) *
Ik zag ze al twee keer op tv langskomen bij Best Kept Secret. Vond het toen echt een verschrikkelijke sufkuttenband. Hun studiowerk is blijkbaar net zo suf. Ik lees hierboven al vergelijkingen met Bruce Springsteen. Ben ik mee eens

Paul McCartney - English Tea **
Ik ben niet zo van The Beatles. En de nummers van The Beatles die ik wel geweldig vind zijn meestal niet geschreven door McCartney. Ook dit nummer doet me erg weinig. Al kon ik wel lachen om dat fluitje. De dame links prefereert trouwens ook Lennon.

The Damned - Shadow of Love **
Dit is volgens mij al wat meer mijn ding. Al ken ik ze nauwelijks. Hmm, dit is toch wat minder stevig dan ik had verwacht/gehoopt. Klinkt gedateerd, zelfs een beetje cheesy.

The Jayhawks - The Eyes of Sarah Jane ***
Opnieuw niet helemaal mijn muziek (onze smaak ligt dan ook behoorlijk ver van elkaar), maar dit is al beter te pruimen. Vooral de zang staat me wel aan. Wel jammer dat het nummer niet echt los komt.

Pet Shop Boys - Inner Sanctum *****
Met de PSB heb ik een haat-/liefdeverhouding. Waar het bij hun eerdere werk vooral haat is, daar is het tegenwoordig vooral liefde. Hoe meer ze richting dance gaan, hoe beter ze klinken. Electric was gewoon een erg fijn album. Daarvoor had ik nooit durven denken dat ik een heel PSB-album goed zou vinden. Super is wat minder super, maar heeft ook sterke momenten. Dit is misschien wel het hoogtepunt. Het doet wat denken aan Faithless, maar dan verfijnder. Vooruit, omdat mijn vorige beoordelingen zo laag waren, nu gewoon 5*!

Geef 4-3-2-1 punt

16 The Jayhawks - Eyes of Sarahjane +3
14 Pet Shop Boys - Inner Sanctum +4
13 The Damned - The Shadow of Love
12 James - Moving On +2
9 Paul McCartney - English Tea +1
6 Bewilder - Forza (it is)

Deadline 29 juni 22.00 uur

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.