MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rappers om te checken

zoeken in:
Voor goede teksten moet je kijken bij 2Pac, Nas, (Eric B &) Rakim, Mobb Deep, Kool G Rap, KRS One, Slick Rick, Biggie, A Tribe Called Quest, GangStarr, Big L, Wu-Tang Clan, Blackalicious, Talib Kweli, Big Daddy Kane,.....,..... tja ik kan wel oneindig doorgaan .

Je kan denk ik beter wat hiphop noemen die je goed vind, zodat het wat makkelijker wordt . Een PM is ook altijd welkom .

Is The Infamous iets?

*edit* vroeger luisterde ik wel eens naar 2Pac of Dr. Dre

Tja, hij staat in mijn top 10 dus ik vind van wel . Maar als je niet zo van gangsta-rap houdt (veel vuile woorden dus) raad ik je het niet aan. Je kunt bij het album zelf ook even de videoclips bekijken, misschien krijg je dan beetje een beeld van het album . The Infamous.

Dankjewel. Ik zal wel even kijken. Voor de rest schiet mij net te binnen dat ik vroeger naar een album luisterde waarop een nummer stond met de tekst let ya nigga's bang my shit before saddam hits. van wie is dat? (ik kan het ook googlen, maar ik ben nu toch bezig ;p)

raffael77
Thes One

Luister El Da Sensei - Relax, Relate Release of Murs - the End of the Beginning. Superchille sound zonder gescheld enzo. Topplaat!

Pauper
raffael77 schreef:
hee dom ass premier is de beste producer aller tijden tot nu toe en dat is op basis van onderzoek gedaan dus ga niet zeggen dat ie in 1 keer slecht is omdat ie een track maakte ook met christina

Hee dom ass, wat dacht je van smaak? Je kan iemand de beste "vinden", niemand kan de "beste zijn". Muziek is een kwestie van smaak dus misschien kun je er even mee ophouden je smaak bij anderen op te dringen en achterlijke reacties te plaatsen.

Plus die tracks van Christina vind ik helemaal niet slecht, sterker nog lees me reactie (zoeken op Pauper) bij die plaat eens. Ik ben van mening dat Premier een beetje in herhaling begint te vallen met zijn productie werk en dat is mijn mening.

raffael77 schreef:
wat was blackstar nou 1 hitwonders ze waren goed maar check die albums nu dan van ze niets meer toch slechte producties en halve teksten

mos def al helemaal niets meer en talib kweli doet nog wel eens een leuke samen werking met onder ander
jaylib of mf doom en dat was het

...en wat loop je hier nou voor een wartaal te spreken? Ik heb het over Blackstar, die shit vond ik dope, dat de mannen er tegenwoordig niks meer van bakken heeft niks met het niveau van deze CD te maken, of wel?

MJ_DA_MAN schreef:
Hele wacke rapper ja, maar wel een dikke beat heeft dat nummer.

haha kom op man, hele wacke rapper? hoe kan je dat zeggen als je alleen dit nummer hebt gehoord, hij spit hier best aardig. die flow is echt lekker

wat rappers die nog niet genoemd zijn:

j-live
ra the rugged man
edo g

sheriff schreef:

j-live
ra the rugged man
edo g

edo g & da bulldogs

Pauper
sheriff schreef:

j-live
ra the rugged man
edo g

R.A. The Rugged man was ik niet echt van onder de indruk moet ik zeggen. Beetje tegenvaller na al die comotie om zijn "talent".

Pauper schreef:
(quote)

R.A. The Rugged man was ik niet echt van onder de indruk moet ik zeggen. Beetje tegenvaller na al die comotie om zijn "talent".

Ja dat had ik nou ook. Ik vond 'Die rugged die' ook niet echt een goed album.

Rappers om te checken: Palestine

Ik ben niet zo bekend met de rap/hip hop, maar de artiesten die ik graag hoor zijn Ice Cube, 2Pac, Young Buck, The Game, Styles of Beyond (hoewel ze ook rock-invloeden hebben), DMX, Big Pun en soms John Cena.

raffael77
Lord Finesse - Return Of The Funkyman (Revisted) komt binnen kort uit

Waar ben je dat tegengekomen dan? Kwam wel op deze pagina op amazon.com een release van The Funky Technician op 8/01/07 tegen, maar dat is zo te zien hetzelfde als het album uit 1990.

Op Wikipedia staat wel iets over een nieuw album van BigL, maar dat zullen wel weer dezelfde teksten op andere beats zijn.

Pauper
Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kreun, Proest, Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kreun, Proest, Proest, Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kuch, Kuch...

raffael77
Steez schreef:
Waar ben je dat tegengekomen dan? Kwam wel op deze pagina op amazon.com een release van The Funky Technician op 8/01/07 tegen, maar dat is zo te zien hetzelfde als het album uit 1990.

Op Wikipedia staat wel iets over een nieuw album van BigL, maar dat zullen wel weer dezelfde teksten op andere beats zijn.

Ik heb dat gelezen op de site van lord maar die was eerder via een link van gang starr site maar die zijn weg toch. En nu ik zijn cd heb gekocht laasts Rare & Unreleased staat die erbij.Alleen zou hij later in 2006 komen maar denk dat het is verschoven naar 2007.
En er komt ook nog een DVD uit van hem in 2007 titel :
The Underboss Documentary DVD & Soundtrack in april als het goed is

raffael77
Pauper schreef:
Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kreun, Proest, Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kreun, Proest, Proest, Hoest, Steun, Kuch, Kuch... Hatsjoe, Kuch, Proest, Kuch, Hoest, Kreun, Zucht, Steun, Hoest, Hoest, Pfff, Hmmmm... Steun, Kuch, Kuch...

Ben je ziek ofzo en dat nog wel in het nieuwe jaar

raffael77
Steez schreef:

hij heeft nog een album, met wat unreleased shit erop staan maar ook bekende tracks

Pauper
raffael77 schreef:
Ben je ziek ofzo en dat nog wel in het nieuwe jaar

Wou even de aandacht voor die link.

Pauper
@ raffael77, waar woon je trouwens, zie in je profiel dat je ook uit Deventer komt

O RLY?

Pauper schreef:
(quote)

Wou even de aandacht voor die link.

bedankt voor die link. Ik ben benieuwd.

Pauper

Vet Alleen jammer dat die Biggie zo onduidelijk klinkt, dat zal wel met de rechten te maken hebben.

Trouwens, hoe bevalt Talib + Madlib? Echt als een tussendoortje? Tis wel een meesterlijke collabo moet ik zeggen.

De beats zijn goed, maar 2 kon ik er al (volgens mij van Moviescenes 1 & 2).
Ik heb nog niet echt goed geluistert dan Talib. Klonk wel ok op het eerste gehoor.

vind de talib en madlib ook wel ok klinken

eazyfan
Ik zou Tech N9ne eens een nieuwe kans geven.

Emanon heeft in 2004 een heel vet album gedropt, The Waiting Room. Check it Out.

raffael77
kool een nieuwe van sean price en Rob-O komen eraan
30 januari

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.