menu

Genres / Hip-Hop / Hip Hop-release Radar

zoeken in:
avatar van JayM
16 juni Killer Mike - Michael. Pre-order nu beschikbaar via Lomavista, KM website en VMP. Vond de eerdere singles ok, maar deze El-p/No ID productie is gewoon vuur


avatar van ForWhomThePeteTolls
Een van de dopeste pengames in de huidige scene, zijn productie ligt me niet altijd even goed. Die stoffige, suffe loops zonder drums kennen we nu wel. Deze rapper is wel een van de meest interessante van de nieuwe generatie die ik op een grimey Boom Bap-productie zou willen horen!

Anyway Director's Cut van Ransom op 26 Mei!
https://i.imgur.com/VqCkoN0.png

avatar van JayM
Voor de cd verzamelaars: mooi 4 cd pakketje van Awon & Phoniks beschikbaar Nothing Less | Awon & Phoniks - awonandphoniks.bandcamp.com

avatar van MAS
MAS
Voor de snelle beslisser:

Goonsgear.com heeft tot 00:00 een hoop platen met 75% korting:

We give you an incredible 75% Off with the Code: 75yearsofvinyl at checkout. The Code is only valid till tomorrow (Wednesday) midnight! It works for the following Records:
Benny Holiday - Carolina Messiah, BoFaat Deadly Duos, DJ Illegal - Musica De Los Muertos 7inch, Justin Tyme - Live By The Code / Heat Iz On, K-Prez - The Come Up, KillaKiKitt & Snowgoons - KillaGoons, McGyver - Camillionizm, Nems - Bing Kong, Nine - Quinine, Planet Asia - U.Z.I., PMD - Business Is Business, Ras Kass - Intellectual Property / Soul On Ice, Reef - Year Of The Hyenas, A Vicious Cycle, Invisible Empire, Sabac Red - The Ritual, Sean Strange & Westside Gunn - Vial Caps, Sicknature - Copenhagen Kaiju & Super Kaiju, SmooVth & Fredro Starr - Project Near You, Snak The Ripper - White Dynamite, Snowgoons. - Black Snow 2.0, Gebrüder Grimm, German Lugers, Goon Bap, Virtuoso - World War 1!

avatar van Nr.4
Voor de afwisseling: Een interessante boekrelease. Nieuw boek Kill Your Masters over Run The Jewels, geschreven door Jaap van der Doelen. Verschijnt in 2024 via University of Georgia Press. Via deze website kun je op de hoogte blijven:
KILL YOUR MASTERS | A book about Run The Jewels - runthejewelsbook.com

avatar van MAS
MAS
Lijkt me wel een interessant boek. Ga ik zeker aanschaffen!

avatar van MAS
MAS
Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan de fysieke rapwinkel. Zeker de moeite waard als je hiphop vinyl verzameld. Ze hebben een mooie selectie heruitgaves en nieuwe releases, een flinke selectie DRW releases (waaronder veel sold out dingen) en een een hoop 2e hands classics ( allemaal US OG).

En de eigenaar is een superaardige en gastvrije gast die het echt voor de liefde voor hiphop doet. Zeker een aanrader!

avatar van Flipm0de
Vorige week is Speaker Bullies (Supastition & Praise) met een album uitgekomen. Prima plaat moet ik zeggen!

https://spotify.link/gNNG25gJjBb

avatar van Nr.4
Flipm0de schreef:
Vorige week is Speaker Bullies (Supastition & Praise) met een album uitgekomen. Prima plaat moet ik zeggen!

https://spotify.link/gNNG25gJjBb


Cool, ga ik checken.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Dope release die voor de Boom Bap Heads waarschijnlijk een musthave zal zijn.
Torae & Marco Polo - Midnight Run - midnightrunmusic.com

avatar van Nr.4
ForWhomThePeteTolls schreef:
Dope release die voor de Boom Bap Heads waarschijnlijk een musthave zal zijn.
Torae & Marco Polo - Midnight Run - midnightrunmusic.com


Eerste track die ik er van hoorde was ouderwets prima. Ik wacht de rest even af maar verwacht dat ik het cd'tje wel zal aanschaffen.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Nr.4 schreef:
(quote)


Eerste track die ik er van hoorde was ouderwets prima. Ik wacht de rest even af maar verwacht dat ik het cd'tje wel zal aanschaffen.

Heb de eerste single die op YT gehoord idd, die is prima:


avatar van Flipm0de
Als het in de buurt van Double Barrel komt ben ik al zeer tevreden

avatar van ForWhomThePeteTolls
Flipm0de schreef:
Als het in de buurt van Double Barrel komt ben ik al zeer tevreden

Heb 10 vd 11 tracks gehoord, meer zijn er niet beschikbaar nu... Klinkt zeer volwassen en als een volwaardig project van 2 grootheden. Ik was zeer prettig verrast!


avatar van Glitch
Best wel zin in! Gaat allemaal in het beste geval "erg leuk" zijn, maar voor Sean Price-materiaal mag je me altijd wakker maken.



avatar van MAS
MAS
Daarnaast is er voor het eerst een hertuigave van Above The Law - Uncle Sams Curses te bestellen en komt er met RSD een heruitgave van het eveneens moeilijke verkrijgbare album Da Unbreakable van Three 6 Mafia. O.a. op HHV

avatar van ForWhomThePeteTolls
Elke dag is RSD!

avatar van MAS
MAS
Dat is waar!

avatar van MAS
MAS
Zijn er meer mensen hier die in november naar de beurs in Den Bosch gaan?

avatar van ForWhomThePeteTolls
MAS schreef:
Zijn er meer mensen hier die in november naar de beurs in Den Bosch gaan?

Daar ik met name voor CD's ga, ga ik voorlopig eens niet meer naar de grotere beurzen... Ik vind echt bijna nooit iets van enigszins toegevoegde waarde...

avatar van Nr.4
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Daar ik met name voor CD's ga, ga ik voorlopig eens niet meer naar de grotere beurzen... Ik vind echt bijna nooit iets van enigszins toegevoegde waarde...


Was ik wel van plan, maar begrijp dat er voor cd's weinig boeiends bij zit?

avatar van ForWhomThePeteTolls
Nr.4 schreef:
(quote)


Was ik wel van plan, maar begrijp dat er voor cd's weinig boeiends bij zit?

Mijn ervaring is dat ik op kleinere beurzen verhoudingsgewijs vele malen meer vind dan op de grote beurzen. Ik sla deze over, net als ik Zwolle pas al heb overgeslagen. CD's, heel matig... Zeker als je naar minder voor de hand liggende titels gaat zoeken. Vorig jaar een zooi meuk gezien aan Franstalige ish in de seal. Laten liggen omdat ik er simpelweg de knowhow niet van heb. Als je geluk hebt vind je wel iets... Maar ja, ik laat deze beurs links liggen in dit geval en dan woon ik ook nog eens in Uden wat 25 minuten rijden is...

avatar van MAS
MAS
Nr.4 schreef:
(quote)


Was ik wel van plan, maar begrijp dat er voor cd's weinig boeiends bij zit?


Ik ga zelf voor vinyl, dus weet niet of het CD aanbod boeiend is. Wel is het CD aanbod zeer beperkt, waardoor ik me voorstellen dat het voor hiphop CD verzamelaars weinig meerwaarde heeft.

Qua hiphop vinyl is er altijd genoeg leuks te vinden, al zijn er ook een hoop verkopers die absurde prijzen vragen voor 90's hiphop.

avatar van MAS
MAS
Voor de NL hiphop liefhebbers:

Zwangere Guy - BRUTXXL (2LP) voor maar 16 euro. Als je vandaag nog besteld, wordt de plaat ook nog gratis verzonden. Daarnaast staan er platen van Jiggy, Kraantje en Sef op voor 13-15 euro (net als op de Top Notch site btw).

avatar van MAS
MAS
Morgen komt de originele versie van Hall & Nash 2 uit via ALC Records.

avatar van ForWhomThePeteTolls
geplaatst:
Misschien ook een idee om hier aanbevelingen te doen voor bepaalde mensen van nieuwe releases...Of ze al uit zijn of niet... Zodat mensen die gelijkgestemd zijn of naar bepaalde dingen zoeken ook weten wat of hoe!

avatar van ForWhomThePeteTolls
geplaatst:
Voor de liefhebbers van dingen reminiscent of Britcore late 80s/early 90s, dit album is een absolute aanrader! G.O.D Giants Of Defiance CD Album | Inflamer records

avatar van MAS
MAS
Mensen die in april naar de platenbeurs in Den Bosch gaan en eventueel interesse hebben in trades?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:28 uur

geplaatst: vandaag om 11:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.